zf 4HP24 namisto HP22

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

zf 4HP24 namisto HP22

#1 Příspěvek od amadjr » 23 úno 2018 10:13

Zdravim.
krecovite a ze zoufalstvi jsem nahodil na dieselovou P38 funkcni prevodovku z 4.6 HP24. prehodil house i s prirubou, dal dieselovy hydromenic, nasadil na motor a trada............. prevodovka nesaje olej.... absolutne nic! zkusil jsem i natlacit nasilim olej prez vedeni olejoveho chladice ale po par litrech konec, jakoby byl okruh necim ucpan.. vana je toalne prelita olejem ale neni schopna nasat, tzv muzu radit co chci ale prenos sily se nekona.
napadly mne 2 moznosti, mechaniky poskozene olejove cerpadlo a nebo el. problem. existuje nejaka moznost, ze by prevodovka nijak nepracovala v pripade, ze by bylo zapojeni kontaktu rozdilne mezi dieselovym a benzinovem provedeni? dle dokumentace ma mit benzinovy model uplne jinou patici, ovsem tahle prevodovka ma nachlup stejnou patici jako ta naftova.. rave nic neprozradil a dokumenty od ZF hovori jen o jedne jedine patici..
zkousel jsem i s odpojenym konektorem ale zadna zmena se nekonala :/

ma prosiiim nekdo nejaky napad jeste pred tim, nez to budu zase cele sundavat z auta?
moc dekuji

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#2 Příspěvek od Kokesek » 23 úno 2018 10:31

Ahoj, na elektricke promeny zapomen.... to nehraje roli pro rotaci olejove pumpy unasene menicem. Na 99% problem na cerpadle oleje. Nebo si spatne nasadil menic a k poskozeni doslo hned po startu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#3 Příspěvek od eliott » 23 úno 2018 10:54

Taky bych to viděl na špatně nasazený měnič, výsledek čerpadlo KO
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#4 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2018 11:53

Jak píšou výše. Nejde čerpadlo.
1) Špatně nasazený měnič
2) Měnič je kratší než to co potřebuje 24
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

zf 4HP24 namisto HP22

#5 Příspěvek od Kokesek » 23 úno 2018 18:53

Hubert píše:Jak píšou výše. Nejde čerpadlo.
1) Špatně nasazený měnič
2) Měnič je kratší než to co potřebuje 24
Tak ja predpokladam ze amadjr prehodil vstupni hridel z 22 na 24 a pouzil original menic z 22 nafty protoze jinak to ani nejde. Nepredpokladam ze si vyrobil problem jinou mrkvi nez z 22 v menici pro 22.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#6 Příspěvek od amadjr » 23 úno 2018 20:59

vpodstate jste mi potvrdily to, ceho jsem se bal nejvic :( hold, najit volny den a teple se oblect, polet se olejem a nejlepe si pustit priravku na hlavu :(
ps kokes, tak coty lyze :D

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#7 Příspěvek od teslo » 26 úno 2018 14:35

ako si nasadzoval ten hydromenic? ono to vie celkom potrapit, aby to spravne zapadlo. co vsetko si menil? Nemas z toho fotodokumentaciu a porovnanie prevodoviek?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#8 Příspěvek od amadjr » 27 úno 2018 00:14

fotky bohuzel nemam.. menil jsem mezi nema cely housis.. nasazovani je utrpeni, nemam zvedak na prevodovky a na sundavani kasle cas nebyl takze pekne ve dvojaka, hydro usadit do housis prevodovky a sup na rameno a pasovat na motor..
bude to poskozeno :( urcite, pamatuji si ze menic nechtel sednout takze se urcite pri pritahovani poskodilo cerpadlo :(
at to neni jen tragyOT, pasuje cerpadlo z 22 na 24 nebo si mam rovnou schanet dalsi hp24?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

zf 4HP24 namisto HP22

#9 Příspěvek od Kokesek » 27 úno 2018 07:10

Zasada vsech zasad je aby se menic dal volne protacet po usazeni prevodovky na motor. Pokud toto pravidlo nefunguje neni treba dale pokracovat. Idealne s mezerou 2-4mm od unasece menice.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#10 Příspěvek od amadjr » 15 bře 2018 18:42

takze story pokracuje.. mel jsem prevodovku spravne slozenou avsak jsem spatne usadil hydro a poskodil cerpadlo.. vse opraveno, prevodovka olej nasala ale mam tu novy problem.
prevodovka umi jen couvat, pripadne jet na prvni kvalt.. vsechny ostatni moznosti vubec nefunguji.. na palubovce nepise zadnou chybu.. lze radit do redukce a zpet, nicmene prenos sily se kona pouze na volici č.1 a R.. jakekoliv rady? cidla teploty jsem kontroloval 2, primo na hlinikovem sani na motoru a pak na motoru u vstikovacu :( a nic

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#11 Příspěvek od pooh » 15 bře 2018 20:39

ak si uz rozbehnuty a vtedy das do D a schaltuje dalej, tak volnobezka ... prevodovku znova dolu a treba to vymenit :-(
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#12 Příspěvek od Hubert » 15 bře 2018 21:57

pooh píše: 15 bře 2018 20:39 ak si uz rozbehnuty a vtedy das do D a schaltuje dalej, tak volnobezka ... prevodovku znova dolu a treba to vymenit :-(
Má pravdu. Asi bude v háji volnoběžka B alias 2. Někdy stačí vyprat a zase funguje někdy se musí vyměnit.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: zf 4HP24 namisto HP22

#13 Příspěvek od Kokesek » 16 bře 2018 09:36

presne tak pokud zacne zarid kdyz se vrati z č.1 do D tak volnobezka. Pokud neradi ani tak tak to muze byt cidlo automatu a nebo zaseknuty ventil v mechatronice (ventilovem těle), stava se to kdyz prevodovka dlouho stoji. vetsinou pomuze nekolikrat preradit pojezdit a pusti se to samo.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět