Stránka 1 z 1

GM 5L40E automat

Napsal: 12 úno 2018 19:53
od lexesox
Zdravim pani, chcel by som vas poziadat o radu, pripadne o zdielanie vasej skusenosti ak ste mali s tymto mojim problemom. Moj problem spociva s automatom GM 5L40E v LR RR 3.0 td6 rv. 2003. V tychto chladnejsich dnoch sa mi vzdy rano stane, ze ked nastartujem a zaradim v automate D, tak auto sa ani po pridani plynu nepohne. Musim pockat nejaku minutku, aby sa pohlo a potom uz ide bez problemov. Skusal som hned zaradit po nastartovani zaradit aj spiatocku a ta ide bez problemov. Mate s takouto "poruchou" nejaku skusenost? Nizka hladina oleja to nie je, lebo bol meneny a dva krat merany. Moze to byt solenoid?

Dakujem za kazdu radu

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 13 úno 2018 15:12
od Don
Tyhle prevodovky jsou poddimenzovane co se tyka kroutaku. Hori v BMW a tady je jim jeste vice nalozeno, takze ten motoru tu prevodovku musi doslova zrat.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 13 úno 2018 16:47
od lexesox
Po precitani vsetkych moznych aj nemoznych forach o tychto prevodovkach, to moze byt stratu tlaku cez solenoid "A" teda solenoid 1-2. Chlapi, daju sa niekde kupit nove O tesnenia na ten solenoid?

https://s3-eu-west-2.amazonaws.com/i.hu ... b4f8f9.jpg

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 13 úno 2018 17:50
od Hubert
Může se jednat o ztrátu tlaku. Ale pokud na R hned jede tak to solenoidem A asi nebude. Může to být solenoid B. Tedy spíše jeho stavítko (bude přidřené).
Chce to vyčistit celej mozek. Dle mě bude zanesenej obrusem.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 13 úno 2018 18:13
od Kokesek
Vetsinou ten tlustej solenoid... regulator tlaku

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 13 úno 2018 18:32
od lexesox
myslis, ze regulator tlaku aj napriek tomu, ze to robi iba v chladnom pocasi po dlhom stati, napr. cez noc? Pocas jazdy resp pohyb na semaforoch bez ziadneho problemu.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 14 úno 2018 09:08
od Kokesek
Musis si dat budik na vystup mereni hlavniho tlaku a rozlisit zda se jedna o ztratu tlaku na pateri nebo pouze o zavahani dilci skupiny rizene zelenacema. Jako prvni bych vymenil ty zelene solenoidy tzv. shiftovaci..... jeste muze byt problem na hlavnim mechanickem regulatoru tlaku v pumpe (jak psal Hubert) sekaci soupatko. Udela se tam zub a je to- existuji na to opravne sady, ale je to dost drahe (ten vystruznik kterym se protahne dira). Nenech se zmast tim ze to na zpatecku jede, jestli si dobre vzpominam tak na zpatecku se nepouziva stejny tlak jako pro doprednou spojku. A jestli jo tak minimalne pritlacna sila na skupinu lamel je opoznani mensi pro zpatecku nez na doprednou skupinu. Proto se auto na zpatecku chce hybat snaze nez dopredu. Dalsi veci je solenoid TCC tedy lock-up. Ten je dost casto poruchovej. ALe jeho nasledkem ze pravy opak- pokud nejede pak nejde prave zpatecka.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 14 úno 2018 09:47
od Hubert
No já než bych cokoliv měnil tak bych to prvně vyčistil ventilový blok. Jak píše Kokešek může to dělat více věcí. Pokud jisi to nikdy nedělal a považuješ se za méně zručného tak se do toho nepouštěj. Dej to někomu kdo už to dělal. Ono přehození jedné pružinky může automat nevratně poškodit.
Solenoid na úpravu tlaky PCS bych jako první nepodezříval. Na R je tlak v vyšší než na dopředný pohyb. Tlak se mění dle různých vstupů (poloha plynového pedálu, kroutící moment motoru, otáčky, zařazená rychlost, teplota oleje a kdoví co ještě).
Pokud se toto začalo stávat po výměně oleje hledal bych příčinu v tom zanešení. Ono totiž při vypouštení starého oleje se často uvolní nějaký kus obrusu a ten se někde ulpí a pak to dělá přesně to co popisuješ. Ne zřídka se stane že se stavítka musejí vytáhnout kombinačkami. Ale taky bych hledal problém v řadících solenoidech a jejich příslušných stavítkách.
Při čištění je třeba vyzkoušet i solenoidy zda fungují jak mají.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 14 úno 2018 10:57
od lexesox
Pani, dakujem vam za odpovede ... Ja to robit nebudem, bude to robit mechanik z jedneho off road servisu, lenze s tymto automatom nema vela skusenosti, takze sam sa toho trochu obavam, ci to bude vediet spravit. Ale vsetky tieto informacie mu posuvam dalej. Tento problem praveze nenastal po vymene oleja, ale nastal pol roka po repase prevodovky a to zo dna na den. Najprv skontroloval hladinu oleja, ci nie je nizka, ale nebola. Nasledne vymenil olej a filter. Po vymene mi povedal, ze olej bol dost znehodnoteny, ale piliny tam neboli. Urobil len ciastocnu vymenu bez preplachu, teda iba cca 5 litrov. Po tejto vymene sa stalo, ze parkrat sa auto rano pohlo, ale aj to iba velmi sporadicky a nasledny den zas nie.

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 17 úno 2018 20:27
od uhlic
Co tak zhoreny hydromenic ak to ta prevodovka ma :-)

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 17 úno 2018 21:29
od Lukasino
Není lepší to dát tam, kde už to dělali, pokud to je půl roku po opravě?

Re: GM 5L40E automat

Napsal: 18 úno 2018 07:56
od lexesox
Vymenene tesniace O kruzky na solenoidoch a prevodovka funguje ako ma.