Zdar vespolek. Poprosil bych o radu: lze bezpečně udělat díru v předním blatníku P38a (vpravo někde plusmínus zhruba v místech, kde je uvnitř pojistková skříňka, by se mi to provozně hodilo nejlépe) pro konektor na pohodlné připojení udržovací nabíječky — něco jako toto:
— nebo je to kravininum, neboť to tam kolem té díry bude reznout, resp. může s tím být nějaký jiný problém?
Já se domnívám, že je to hliník a reznout by neměl, a žádný jiný problém mne nenapadá; ale jsem laik, mám málo zkušeností a mohu něco přehlížet, tak se pro jistotu ptám zkušených, než do toho říznu
Díra v předním blatníku?
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Díra v předním blatníku?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Díra v předním blatníku?
Bych to ven nedával, tak konektor bude trpět vlhkostí a bahnem. Mě se osvědčilo kabel přiskřípnout normálně do dveří řidiče. Nehrozí, že bych to před odjezdem neodpojil. A hlavně tam táhnu rovnou 230V, nikoliv 12V z nabíječky. Není tak problém použít třeba 20m dlouhou prodlužku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Díra v předním blatníku?
Vida, to s tím skřípnutím mne nenapadlo
Každopádně s blátem apod. by problém být neměl; ono to má i krytku na péru, ta na tom obrázku nahoře není vidět, vypadá nějak takto. Jinak jeden z důvodů, proč je to magnetické (a nikoli mechanické) je, že když to zapomenu odpojit, nevadí, odpojí se to samo nedestruktivně, přesně stejně, jako třeba napájení u notebooku, když zakopnu o drát
Každopádně s blátem apod. by problém být neměl; ono to má i krytku na péru, ta na tom obrázku nahoře není vidět, vypadá nějak takto. Jinak jeden z důvodů, proč je to magnetické (a nikoli mechanické) je, že když to zapomenu odpojit, nevadí, odpojí se to samo nedestruktivně, přesně stejně, jako třeba napájení u notebooku, když zakopnu o drát
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: Díra v předním blatníku?
Taky bych kvůli tomuhle do kastle nevrtal,používám deně předehřev motoru 220v,a nabíječku sem tam taky,mám kábly pod kapotou,večer připojím,ráno odpojím,je to pul minuta a to se dá přežít.....
Re: Díra v předním blatníku?
zaujímavé ! tiež ma zakaždým otravuje to otváranie/zatváranie kapoty ...... hlavne keď mám naponáhlo ... ten konektor je samostatne predajný alebo je súčasťou nejakej konkrétnej nabíjačky? ja by som možno aj zavŕtal, keď sa môže vŕtať šnorchel alebo lemy tak prečo nie toto (navyše častejšie nabíjam ako brodím čiže by som v tom videl opodstatnenie) .... tiež sa domnievam že ide o hliník ale aj keby nie, tak ten otvor treba antikorózne ošetriť a bude to ok
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Díra v předním blatníku?
Přesně jak píše Mira - pokud parkuju někde, kde mám vedle aute 230V, tak krátkej kabel a připojit se rovnou k tomu. Kromě dobíjení baterky potom není problém zprovoznit elektrický předehřev motoru případně elektrický fukar do kabiny. A hlavně, pokud auto stojí venku, tak ten kabel klidně může mít třeba 10m a nebude to ničemu vadit, při 12V je to u takového kabelu jenom na udržování baterky, na její nabíjení jako takové už to není ono.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Díra v předním blatníku?
niečo pravdy na tom budeMadTom píše: ↑21 led 2018 19:17 Přesně jak píše Mira - pokud parkuju někde, kde mám vedle aute 230V, tak krátkej kabel a připojit se rovnou k tomu. Kromě dobíjení baterky potom není problém zprovoznit elektrický předehřev motoru případně elektrický fukar do kabiny. A hlavně, pokud auto stojí venku, tak ten kabel klidně může mít třeba 10m a nebude to ničemu vadit, při 12V je to u takového kabelu jenom na udržování baterky, na její nabíjení jako takové už to není ono.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.