Díra v předním blatníku?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Díra v předním blatníku?

#1 Příspěvek od OC » 20 led 2018 17:29

Zdar vespolek. Poprosil bych o radu: lze bezpečně udělat díru v předním blatníku P38a (vpravo někde plusmínus zhruba v místech, kde je uvnitř pojistková skříňka, by se mi to provozně hodilo nejlépe) pro konektor na pohodlné připojení udržovací nabíječky — něco jako toto:

Obrázek

— nebo je to kravininum, neboť to tam kolem té díry bude reznout, resp. může s tím být nějaký jiný problém?

Já se domnívám, že je to hliník a reznout by neměl, a žádný jiný problém mne nenapadá; ale jsem laik, mám málo zkušeností a mohu něco přehlížet, tak se pro jistotu ptám zkušených, než do toho říznu :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Díra v předním blatníku?

#2 Příspěvek od MadTom » 20 led 2018 18:27

Bych to ven nedával, tak konektor bude trpět vlhkostí a bahnem. Mě se osvědčilo kabel přiskřípnout normálně do dveří řidiče. Nehrozí, že bych to před odjezdem neodpojil. A hlavně tam táhnu rovnou 230V, nikoliv 12V z nabíječky. Není tak problém použít třeba 20m dlouhou prodlužku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra v předním blatníku?

#3 Příspěvek od OC » 20 led 2018 19:01

Vida, to s tím skřípnutím mne nenapadlo :hmm:

Každopádně s blátem apod. by problém být neměl; ono to má i krytku na péru, ta na tom obrázku nahoře není vidět, vypadá nějak takto. Jinak jeden z důvodů, proč je to magnetické (a nikoli mechanické) je, že když to zapomenu odpojit, nevadí, odpojí se to samo nedestruktivně, přesně stejně, jako třeba napájení u notebooku, když zakopnu o drát 8)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Díra v předním blatníku?

#4 Příspěvek od Mira 101 » 20 led 2018 21:31

Taky bych kvůli tomuhle do kastle nevrtal,používám deně předehřev motoru 220v,a nabíječku sem tam taky,mám kábly pod kapotou,večer připojím,ráno odpojím,je to pul minuta a to se dá přežít..... :-)

Uživatelský avatar
stormrage
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2013 13:52
auto: mercedes

Re: Díra v předním blatníku?

#5 Příspěvek od stormrage » 21 led 2018 17:46

zaujímavé ! tiež ma zakaždým otravuje to otváranie/zatváranie kapoty ...... hlavne keď mám naponáhlo ... ten konektor je samostatne predajný alebo je súčasťou nejakej konkrétnej nabíjačky? ja by som možno aj zavŕtal, keď sa môže vŕtať šnorchel alebo lemy tak prečo nie toto (navyše častejšie nabíjam ako brodím čiže by som v tom videl opodstatnenie) .... tiež sa domnievam že ide o hliník ale aj keby nie, tak ten otvor treba antikorózne ošetriť a bude to ok

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Díra v předním blatníku?

#6 Příspěvek od MadTom » 21 led 2018 19:17

Přesně jak píše Mira - pokud parkuju někde, kde mám vedle aute 230V, tak krátkej kabel a připojit se rovnou k tomu. Kromě dobíjení baterky potom není problém zprovoznit elektrický předehřev motoru případně elektrický fukar do kabiny. A hlavně, pokud auto stojí venku, tak ten kabel klidně může mít třeba 10m a nebude to ničemu vadit, při 12V je to u takového kabelu jenom na udržování baterky, na její nabíjení jako takové už to není ono.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
stormrage
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2013 13:52
auto: mercedes

Re: Díra v předním blatníku?

#7 Příspěvek od stormrage » 21 led 2018 20:53

MadTom píše: 21 led 2018 19:17 Přesně jak píše Mira - pokud parkuju někde, kde mám vedle aute 230V, tak krátkej kabel a připojit se rovnou k tomu. Kromě dobíjení baterky potom není problém zprovoznit elektrický předehřev motoru případně elektrický fukar do kabiny. A hlavně, pokud auto stojí venku, tak ten kabel klidně může mít třeba 10m a nebude to ničemu vadit, při 12V je to u takového kabelu jenom na udržování baterky, na její nabíjení jako takové už to není ono.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.
:yes niečo pravdy na tom bude

Odpovědět