(Prej)Finále rekonstrukce klasika

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#21 Příspěvek od Mirko » 16 led 2018 00:05

Tady na tyhle ročníky toho moc není, pouze přílohou ve workshopmanuálu jako celkový výkres. Tzv Electric Troubleshooting Manual je na netu až od softdashe a to už je úplně jiný.
Ta kabeláž pod palubovkou vypadá dost hrozivě, spousta zásahů do svazku a bude to dost práce to uvést do původního stavu, ale jiná cesta není. Je potřeba jít okruh po okruhu a pak se to nějak podá. Sám už v poslední době na těchto autech neopravuju skoro nic jiného než elektriku.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#22 Příspěvek od Jirka Kroupa » 16 led 2018 07:08

Je to 90 ročník, 3.9 efi manual, kdybys něco mněl, můžeš mi to poslat na mail instalace.kroupa@gmail.com . Čím vic toho budu mit, tim lip :) dekuju.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#23 Příspěvek od Jirka Kroupa » 16 led 2018 07:13

Ten Workshop jsem mel Mirko na mysli, jestli to je to schema. Ty jsi elektriku na autech, nebo nekterym z nich delal, a ted ti dela problemy, nebo je to tim ze jsi ji neudelal pri rekonstrukci? A co kamarad se kterym jste u mne byli divat se na modraska? Sehnal nekde uz Rendze?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#24 Příspěvek od Mirko » 16 led 2018 09:32

Tu elektriku dělám, protože se mi dostávají k ruce auta, u kterých ta elektrika zlobí a je potřeba ji opravit nebo případně předělat. U toho šedého, se kterým jsem byl u tebe, jsme leželi asi měsíc jenom v palubovce, abychom opravili všechny provizoria a spálené věci v tom autě. Teď jsem opravoval celou zadní a stropní část elektriky u jednoho Range a mám tady dalšího, u kterého předělávám elektriku z roku 86 na rok 93 včetně dalších upgradů. I tam je spousta úprav v původním svazku a i vypálené konketory atd. Navíc teda odcházejí různé jednotky, už tady i uvažujeme o reverse engineeringu některých z nich, protože dlouhodobě ty opravy studených spojů moc nefungují.
Ottifant po tom, co viděl tvého modráska, prozřel a Classica si nepořídil.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#25 Příspěvek od Jirka Kroupa » 17 led 2018 07:17

Tak to te obdivuju, ja budu rad kdyz prekousnu svy auto, natoz jeste delat pro ostatni, ale chapu ze to cloveka zacne casem i bavit, ja se do toho vcera pustil a asi po 4hodinove depresi se to ve mne zlomilo a pak uz jsem se nemoh odtrhnoui. Mirko, ty by jsi mi mohl poslat schema? ja teda v pocitaci neco mam, ale nepuisobi to na mne uplne duveryhodne, par veci co maj treba posanych na obrazku v textu uplne chybi a tak. Co se muze pokazit na kebelazi ve stropnici? pripadne mi u mne jako nova... . Nevis jak poznat jednotku centralu ktera je na DO, nasel jsem ji pod volantem, u modraska jsem mel i dalkac ale u tohodle ne, ptam se jen jestli by byla vymena jen o jednotce, nebo k tomu musi byt vic veci. Jina modraska si asi dva mesice po vasi navsteve odvezl nadsenec nekam k Blansku.

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#26 Příspěvek od Jirka Kroupa » 17 led 2018 07:21

Reverse engineering mas na mysli, ze uděláte komplet novou elektriku, nebo si nechate vyrobit nove jednotky, nebo snad sami??

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#27 Příspěvek od Mirko » 17 led 2018 09:01

Schéma na ten rok není jiný, než ten ve Workshopmanuálu, který je všude na internetu, např zde:
http://www.landroverweb.com/landrover/p ... r-manuals/

Rok 90 by ještě neměl mít sériové DO. Bylo to tam právě někdy od roku 93. Jinak je to černá krabice cca. 12x20cm, konektor zvrchu. Nejlépe googlit čísla těch dílů, pak víš.
Kompletní kabelové svazky jdou v Anglií i koupit, ale ty jednotky už právě nejsou, nebo jen použité, cos je taky vždy sázka do loterie.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#28 Příspěvek od MadTom » 17 led 2018 09:23

S tím reverse engineeringem je to o tom, ty řídící jednotky udělat znovu, protože jak Miro píše, nové nejsou a použité jsou také často nefunkční a opravovat to není jak - některé klíčové součástky už prostě na trhu nejsou. Ono by to nebylo zase tak moc složité a pokud by se v prvním kolem udělalo 10ks a ve druhém třeba 50-100, tak by se na to dalo i vydělat. Materiál dnes nestojí skoro nic stejně tak výroba. Nejvíc práce bude to odchytat, co to má všechno dělat a potom to odzkoušet, že je to celé OK. Kdyby se podařili sehnat ty správné konektory, tak by to mohla být i náhrada 1:1.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#29 Příspěvek od Mirko » 17 led 2018 10:03

Ono je to hlavně o tom, že Classic se pomalu vzdaluje cílové skupině kutilů a stává se objektem pro lidí, kteří chtějí jen stylové svezení bez toho, že by sami uměli šroubovat. V Německu je to například ještě umocněné tím, že s veteránem se dá bez omezení jezdit po městech a platí se směšné daně a pojištění. Kdo umí vzít pájku a nějak si to opraví, aby to zas chvíli fungovalo, tak pro toho to úplně není. Ale ve chvíli, kdy se prodávají retromody za ceny na hranici šesticifernosti v Eurech, tak tam už majitelé opravdu nebudou jezdit, jako já momentálně: stáhnu elektrické okýnko u spolujezdce - uvědomím si, že jsu debil, že jsem to ještě neopravil - vyndám vložku v cubbyboxu - zmačknu konektor na ECU oken a zároveň zmáčknu tlačítko na zvedání oken - modlím se, aby ten trik ještě jednou zafungoval....

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#30 Příspěvek od MadTom » 17 led 2018 10:25

Přesně tak, proto jsem psal o tom, že když se to správně uchopí, a nechá ze v tom fůra času, tak by se to dalo i vyrábět. Problém není materiál, ten je dnes levný, ale čas na za zkoušení a odladění.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#31 Příspěvek od Jirka Kroupa » 18 led 2018 07:14

Ty ceny jsou opravdu hrozne, dokonce bych rěkl že přehnaně když se kolikrat podívám na provedení rekonstrukce na některém znich, a navíc to vypadá že jich tam spíš přibívá a nikdo je ani moc nekupuje. Jinak se mi včera podařilo odpojit ten dodělávaný alarm co jsem fotil ty krabicky na liste, po tomhle ta elektrika docela prohlídla. Znáte tenhle eschop www.allbrit.de ? je tam toho docela dost k sehnání i s hezkými obrázky umístění a popisky, jen ty ceny mi přijdou hodně vysoko. Nevíte jak se dá ozkoušet funkčnost relátka?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: (Prej)Finále rekonstrukce klasika

#32 Příspěvek od MadTom » 18 led 2018 07:51

Relátko se zkouší jednoduše - na cívku se přivede příslušné napětí (v osobním autě nejčastěji 12V), a musí cvaknout. Pokud cvakne, tak se dále zkouší, jestli spínají kontakty.
Na druhou stranu, opotřebení u relé může vzniknout pouze z pár příčin - přepálené nebo poškozené vinutí, opálené kontakty, zoxidované kontakty nebo mechanické poškození pohyblivých částí (opotřebením nebo korozí). Pokud to relé není nějaké extra speciální, tak bych je s klidným srdcem všechny vyměnil - slušné relé stojí cca 50Kč, a i ty nejlevnější fungují.
Ceny na různých eshopech komentovat nebudu - dost často google pomůže najít "tu nejlepší" cenu, když vím co hledám (mám označení dílu). A pokud máš oblíbený eshop v ČR, a ti to nenabízí, tak většinou není problém se jich zeptat, jestli to neseženou a za kolik. Mě se tohle osvědčilo, malé věci většinou nemá cenu objednávat ze zahraničí - poštovné to hodně prodraží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět