problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#21 Příspěvek od Miras1 » 13 úno 2018 10:47

Jo, jo. Projedu ještě ty testy zapalování. V manuálu je to celkem dobře popsané - jen ten čas, to je peklo :time.
S tou kompresí jsi mě uklidnil. Z toho jsem měl největší strach. Ještě taky pořád "vyšiluji" z těsnění pod hlavou. Dal jsem teď do chladící kapaliny reakční indikátor CO2, co by se měl případně zbarvit. Tak uvidím. Jezdil jsem nějakou dobu s namontovaným manometrem mezi chladičem a expanzkou a nepřelezlo to myslím 0,6bar. Takže jsem asi paranoidní....
Kabely ke svíčkám vypadají v pohodě, testnu jiskru. Svíčky 6 ks v pohodě, stejnoměrně opálené od jiskry, jedna svíčka nedávala jiskru kvůli kabelu - opraveno (byla zaolejovaná, takže se jelo asi na 7 válců), na tu osmou nevyndatelnou teď nemám psychicky... Stejně je ale budu měnit... A asi i ty kabely ke svíčkám. Nějaké doporučení na osvědčený typ?
Palivové čerpadlo v otáčkách jsem nezkoušel, zkusím.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#22 Příspěvek od teslo » 13 úno 2018 11:08

tu poslednu sviecku by som sa pokusal vybrat pri zohriatom motore.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#23 Příspěvek od Miras1 » 19 úno 2018 09:00

teslo píše: 13 úno 2018 11:08 tu poslednu sviecku by som sa pokusal vybrat pri zohriatom motore.
Tak při záhřátém motoru se mi ji už podařilo vyndat :muscle . Dík.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#24 Příspěvek od Miras1 » 22 úno 2018 09:47

Tak jsem změřil kompresi při zahřátém motoru a je to max. 9,3bar, nejhorší válec má 8,6 bar. Když jsem do něj dal cca 3ml oleje, tak má taky těch 9,3bar. Jaká by měla být komprese? Je mi jasné, že u těch nízkokompresních (8,13) to nebude žádný zázrak. A řekli by jste válec nebo ventily? V nějakém vlákně se komprese řešila, ale nemůžu to už najít - tam bylo tuším 10,5bar?
Jinak víka ventilů přetěsněná. Po všem tom amatérském "ladění/hraní" :rofl s motorem jsem vyzkoušel maximálku a 160km/hod už není nereálných :yes. Nicméně budu ještě laborovat se zapalováním....
Další věc, co mi vadí, jsou netěsnosti v chladícím okruhu. Zjistil jsem, že teče chladič, tak jsem se rozhodl jej opravit :blush. Vyndat, očistit, zalepit, natlakovat - a zjistil jsem, že to utíká dál o kousek vedle. Aha - takže znova, očistit, zalepit, natlakovat - a opět to utíká zase o kus jinde. Takže jsem pochopil pravidla téhle hry a bude nový chladič :D. Nicméně třetí lepení zatím drží, ale to je počítám jen provizorní než bude nový chladič. Dále jsem musel sundat všechny hadice a přetěsnit konce a spony. Takže tohle snad chvilku vydrží. (k některým hadicím je fakt blbý přístup a musí se demontovat věci okolo).
Další věc, co mě štve - netěsnosti výfuku - pod autem se dělají dvě louže - u spoje před katalizátorem a za ním ve spoji se zadním dílem výfuku. Takže sundat, očistit, a znovu nasadit s utěsněním. Super. Po nastartování to udělalo "puff" a rachot jak bez výfuku. Povolilo to někde vepředu u lambda sond - :cry . Takže budu sundavat zbytek výfuku už od bloku motoru. Využiju toho a udělám tepelnou omotávku na svodech :muscle . A vyměním těsnění na svodech k bloku a na druhém konci. Dává se to na sucho nebo se to něčím mázne? A můžu znovu použít tu ocelovou sponu co je pod šroubem na straně k bloku motoru?
A ještě mě štve hlučnost ?převodovky? při jízdě. Nevím, jestli je to automat nebo přídavka. Je to slyšet tunelem u řadičky do kabiny, nějaké ložisko? Napadá vás ze zkušenosti, co by to mohlo být, nebo co obvykle dělá problém? Nahrál jsem to telefonem, z toho se to ale nepozná - kratičké video - https://youtu.be/c8xuQcNNApo. Nebo řešil někdo odhlučnění RRC?
Jinak, když RRC zrovna jede, tak je to super :heart.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#25 Příspěvek od Miras1 » 26 úno 2018 21:38

Tak výfuk předělán, nové těsnění svodů, nové těsnění za svody, svody omotány tepelnou páskou.
Pořád mě ale zlobí chlazení. Byl jsem auto projet a po zastavení a vypnutí motoru začala téct voda z jedné hadice na motoru. Odtlakoval jsem nádobku a zajel zpět na dílnu to opravit. Namontoval jsem manometr a udělal tlakovku. Pak jsem to jel znovu projet i s tím manometrem a konečně se dostávám k otázce .... Při jízdě byl po ohřátí tlak tak k jednomu baru, ale když jsem přidal plyn, tak tlak klesnul (tak o 0,2bar), po návratu na volnoběh zase stoupnul zpět. Je to normální, aby tlak klesal s rostoucími otáčkami motoru? :nech. Třeba to tak má být a s rychlejším prouděním kapaliny klesá tlak... :think. Nejlepší na tom je, že když jsem auto zaparkoval a vypnul motor, tak za chvíli zase tekla voda -tentokrát znovu prdnul chladič. :head Takže zase odtlakování nadobky a čekám na nový. Voda se nevařila, tak proč zase po vypnutí motoru?
Jinak s chladičem dorazí i víko rozdělovače, palec, podtlakový regulátor, HD kabely ke svíčkám a svíčky. Tak třeba to zase o procento líp pojede ... :rofl
Zatím je to ale na jednu jízdu tak dvě až tři závady...
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#26 Příspěvek od VencaZE » 26 úno 2018 21:41

Pokud by jsi chtěl auto dobře vytlumit/ odhlučnit, mám tu člověka co je schopný to pěkně udělat za použití profi materiálů..
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Jirka Kroupa
Příspěvky: 79
Registrován: 01 led 2016 20:02
auto: RangeClassic 3.9 90'

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#27 Příspěvek od Jirka Kroupa » 05 bře 2018 21:29

Odhlucneni jsem zkoušel udělat sám, na wish be AliExpress Švédsko ta celkem slušný peníze koupit zvukový/tepelný izolace. Nicméně jako prace je to drbacka
Přílohy
88732B34-300F-4A51-BB26-F407BEB4A7EA.jpeg
BC01CF4C-7332-4A77-B788-90386FE99208.jpeg

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#28 Příspěvek od Miras1 » 23 dub 2018 09:01

Ahoj všem. Tak vzhledem k tomu, že motor tlakuje do vody, padlo rozhodnutí sundat hlavy. Nějaké doporučení na co si dát pozor, v čem bývá problém a když už se to bude rozebírat, co ještě udělat? Někdo mi říkal rozvoďák, vačka, hydroštely... Někdo zase - běželo to, tak to nech bejt ... Osobně bych rád tu vačku nechal zkontrolovat, názorů, že se hodně opotřebovává je dost. Vzhledem k tomu, že motor je nízkokompresní "netáhlo", tak bych chtěl zvýšit kompresi. O kolik se může nechat zabrousit hlava při použití plechového těsnění? Ještě budu měnit vodní pumpu.
Dík za všechny rady a postřehy.
Mirek
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#29 Příspěvek od Mirko » 19 kvě 2018 13:34

Když už to máš dole, tak rozhodně udělat vačku, rozvody a hydroštely. Ono to pojede i s ohóblovanou vačkou, ale bude to žrát a nepojede. Komprese se v originále měnila jinými písty, nikoliv hlavami. Pokud více zbrousíš hlavy, tak ti nebude sedět sání, je potřeba upravit sklon "V" u sání. Ono těch důvodů, proč to nejede je moc, komprese samotná tě nezachrání. Vodní pumpu bych preventivně měnil leda za originál LR, preventivně za Britpart nebo jiný nízkorozpočtový kus si určitě nepolepšíš.

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#30 Příspěvek od Miras1 » 22 kvě 2018 13:31

Tak hlava dole, druhá půjde v zápětí. V servisu zatím žádný problém neobjevili, jestli někdo z fotek něco pozná, tak děkuji za každý názor. Ve středu by měly jít hlavy do brusírny a na tlakovku. Druhý válec zepředu levý bank měl o 10PSI menší kompresi než ostatní a je uvnitř od oleje (foto). Hydroštely vypadají taky neopotřebovaně?
IMG_6689.JPG
IMG_6690.JPG
IMG_6696.JPG
IMG_6706.JPG
IMG_6707.JPG
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#31 Příspěvek od teslo » 23 kvě 2018 08:58

Hydrostely naopak opotrebovane su (podla fotky). Kontaktna plocha s vackou ma byt uplne rovna bez znamky pretlacenia.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#32 Příspěvek od Miras1 » 01 čer 2018 20:57

Tak jsem se zase o kousek posunul. Hlavy jsou na repasy (zabroušení, sedla, ventily) a uvidím co ukáže odtlakování. Dorazila už nová vačka, hydroštely, rozvodová kola a řetěz. Dnes jsem odvezl na repas i vstřikovače, tak snad budou v poho. Musím říct, že Mirko měl pravdu, když mě varoval, kolik do toho auta budu muset celkově nasypat peněz, a že na to to není zrovna vhodný motor a ročník. Dal jsem si tedy limit včetně ceny auta do čtvrt mega. Ale vzhledem k tomu, jak je žluťák omlácený a přetřený štětcem, bude třeba ještě celolak s hromadou klempířiny. A to je za super práci počítám tak kilo, za obyč tak šede? Takže tohle zatím odsunu až jestli si to to auto zaslouží a jestli se vyřeší ten únik vody a tlakování.
Předem se omlouvám, jestli jsou další dotazy mimo mísu.. :Sorry:
Chci ještě přetěsnit rejdové koule a narazil jsem na problém, že se to prodává pro dvě velikosti - 8 a 12mm. Jak poznám kterou mám?
Další dotaz - je problém přelisovat silentbloky v předních ramenech za excentrické? Zkoušel jsem 2" lift a přední náprava mi přijde přetočená (dif jakoby míří víc nahoru - laicky je to vidět na dosedacích plochách pro dorazy, které jsou jakoby pootočené). Tak bych to chtěl tímhle srovnat -ale ať nedělám zbytečnosti.
IMG_20180520_161709.jpg
A je utržený silentblok motoru (šrouby nejsou proti sobě, na straně motoru je o dost níž). Budu muset taky vyměnit. Co to mohlo způsobit? Doteď jsem si toho nevšimnul.
IMG_20180520_160847.jpg
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#33 Příspěvek od MadTom » 01 čer 2018 21:03

Poznámka k excentrickým silentblokům - já byt je tam nedával. Zamysli se, jak ten silentblok má pracovat na nápravě, která už v sériovém provedení docela chodí ve velkém rozsahu. Na jedné straně ten rozsah zvětšíš a na druhé straně ho minimalizuješ. Jsou i jiné možnosti - korekční ramena, upravit držáky na nápravě, převrtat koule, ... Stačí trošku hledat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988

#34 Příspěvek od teslo » 04 čer 2018 10:08

Suhlasim s MadTomom. Excentricke silenloky nedavat. Treba to vyskusat ako sa auto chova a riesit az ked to bude zle. Vibracie, nevracanie volantu, rozkmitanie volantu a pod...
Gufera na rejdove gule. Pozriet VIN a vybrat podla toho.
Utrhnuty silenblok motora je bezna vec. Podla mna naprd dizajn. Menia sa vsak lahko. Zaroven by som spravil aj silenbloky prevodovky. Su rovnake.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět