problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj,
Konečně jsem ukončil práce na renovaci spodku (rám, kastle) RRC V8, vyměnil veškěré náplně (motor, řízení, automat, přídavka, diferáky..) a chtěl sklidit plody za mraky hodin strávených na autě. Při projížďce se zjistilo, že auto nechce táhnout, jede tak max. 80 km/hod, z kopce až 100 km/hod . To mi přijde na V8 docela málo . Takže otázka - zná někdo někoho v Praze, případně střední Čechy, nebo i dál (ale to už moc nechci), kdo těmto motorům rozumí a byl by ochoten se na to za peníze podívat a stanovit v čem je problém? Je mi jasné, že to může být milon věcí a nějaký jednoduchý návod co s tím nebo čím začít neexistuje. Automat řadí, že není poznat změna převodu, kola se točí, brzdy fungují, nic nedře a vše jde volně. Motor startuje normálně (no v mrazech hůř a poměrně vysoký volnoběh), zahřátý má chod celkem vyrovnaný , valí se z toho ale mraky vody, teče to i ve spojích výfuku. To jsem ale tady četl, že V8 dělá. Nicméně hadice chlazení netlakují, ale po pár minutách na volnoběh a vypnutí motoru se po pomalém otevření nádržky přisál/odfoukl (nedá se poznat) vzduch, zabublalo v chladiči, nádržka plná skoro po okraj.
Podvozek standard, nezvedáno, gumy 235/70R16. Na motoru kromě výměny oleje zatím neděláno nic.
Auto je to tohle: viewtopic.php?f=30&t=34087
Tak jsem zvědav, jestli někdo poradí/pomůže...
Dík.
Mirek
Fotky motoru:
Konečně jsem ukončil práce na renovaci spodku (rám, kastle) RRC V8, vyměnil veškěré náplně (motor, řízení, automat, přídavka, diferáky..) a chtěl sklidit plody za mraky hodin strávených na autě. Při projížďce se zjistilo, že auto nechce táhnout, jede tak max. 80 km/hod, z kopce až 100 km/hod . To mi přijde na V8 docela málo . Takže otázka - zná někdo někoho v Praze, případně střední Čechy, nebo i dál (ale to už moc nechci), kdo těmto motorům rozumí a byl by ochoten se na to za peníze podívat a stanovit v čem je problém? Je mi jasné, že to může být milon věcí a nějaký jednoduchý návod co s tím nebo čím začít neexistuje. Automat řadí, že není poznat změna převodu, kola se točí, brzdy fungují, nic nedře a vše jde volně. Motor startuje normálně (no v mrazech hůř a poměrně vysoký volnoběh), zahřátý má chod celkem vyrovnaný , valí se z toho ale mraky vody, teče to i ve spojích výfuku. To jsem ale tady četl, že V8 dělá. Nicméně hadice chlazení netlakují, ale po pár minutách na volnoběh a vypnutí motoru se po pomalém otevření nádržky přisál/odfoukl (nedá se poznat) vzduch, zabublalo v chladiči, nádržka plná skoro po okraj.
Podvozek standard, nezvedáno, gumy 235/70R16. Na motoru kromě výměny oleje zatím neděláno nic.
Auto je to tohle: viewtopic.php?f=30&t=34087
Tak jsem zvědav, jestli někdo poradí/pomůže...
Dík.
Mirek
Fotky motoru:
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Zdravim, nemám pro tebe odpověď na tvé otázky, ale má na tebe jinou otázku. Nejde mi nastartovat motor. Při startu se hned uleje. Možná mám špatnou jednotku. Byl by jsi ochoten zapůjčit tu svou třeba jen na 5 min na odskoušení? díky
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj. nechci tě zklamat .....jo já vím,je to V8 ale malá a slabá...žádný závodník to není ..... pokud chceš v8 která ,,fakt jede" budeš muset hledat jinde než u té 3,5
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ale i "jen" 3.5-ka pojede víc než 80km/h. Těžko takhle něco radit u té stříkačky to může být hromada věcí. Chtělo by to konzultovat s někým kdo s tím má praktické zkušenosti tedy např. Kryten, Mirko, Eliott... Předstih je nastavený správně? Co váha vzduchu? ... Osobně by mně bavilo si to předělat na karburátor, člověk by si ušetřil spoustu starostí s elektronikou. Např. tohle:tomáš štěpnička píše: ↑23 led 2018 08:57 Ahoj. nechci tě zklamat .....jo já vím,je to V8 ale malá a slabá...žádný závodník to není ..... pokud chceš v8 která ,,fakt jede" budeš muset hledat jinde než u té 3,5
http://v8tuner.co.uk/product.php?id=100
Ale chápu, že někomu může připadat cena poměrně vyšší než nižší Jinak z 3,5V8 se dá dostat přes 200HP.
Country boy...
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
mě to to chvilku jezdilo po výměně rozdělovače, svíček, váhy vzduchu a já nevím co ještě všechno. Nějakým zázrakem to ožilo a jeden den jsem se povozil. Druhý den už nic... Po chilce se to zaleje benzínem a bez šance to nahodit. Je to hodně bohatý na směs. Spotřeba byla 30-35l/100km. Pořád si říkám, že je chyba v jednotce...Budu rád za každou radu co mám udělat, abych to oživil. Díky
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Jestli jsi dával novou váhu vzduchu, aftermarket, tak se klidně mohla odporoučet, co jsem slyšel tak kvalita nic moc. Ale je to takhle vaření z vody. Obecně to že jsi tam dal nový díl neznamená že to je v pořádku. Já si takhle treba málem zadřel u RRC motor 4.6V8 s novou olejovou pumpou, která byla šmejd.
Ale třeba je něco s tou jednotkou jak píšeš. Ale spíš se mi to nezdá. Mám záložní ale na 3.9, to Ti asi nic neřeší co?
Ale třeba je něco s tou jednotkou jak píšeš. Ale spíš se mi to nezdá. Mám záložní ale na 3.9, to Ti asi nic neřeší co?
Country boy...
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
teď to tady studuju a jestli jsem to dobře pochopil tak jsou v tom dvě jednotky. Jedna je pod sedačkou řízení vstřikovače a druhá je řízení motoru. Je to tak?
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
znáš někoho kdo si tohle instaloval?Rover píše: ↑23 led 2018 18:02Ale i "jen" 3.5-ka pojede víc než 80km/h. Těžko takhle něco radit u té stříkačky to může být hromada věcí. Chtělo by to konzultovat s někým kdo s tím má praktické zkušenosti tedy např. Kryten, Mirko, Eliott... Předstih je nastavený správně? Co váha vzduchu? ... Osobně by mně bavilo si to předělat na karburátor, člověk by si ušetřil spoustu starostí s elektronikou. Např. tohle:tomáš štěpnička píše: ↑23 led 2018 08:57 Ahoj. nechci tě zklamat .....jo já vím,je to V8 ale malá a slabá...žádný závodník to není ..... pokud chceš v8 která ,,fakt jede" budeš muset hledat jinde než u té 3,5
http://v8tuner.co.uk/product.php?id=100
Ale chápu, že někomu může připadat cena poměrně vyšší než nižší Jinak z 3,5V8 se dá dostat přes 200HP.
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj. Koukam na ty fotky jen v mobilu a možná to blbe vidím. Ale mas zapojenej podtlak do odstředivého regulátorů na rozdělovací ? A ten prostřední podtlakovej vývod na levé straně kterej ma byt zapojenej do filtru odvětrání nádrže mas nějak zaslepenej nebo to tam jen tak saje z prostoru ?
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Neklan tam má na 4.6 Edelbrock myslím. I když je to jeho starší auto než Tvoje, tak to může být zajímavá zkušenost.ŘEZNÍK píše: ↑28 led 2018 20:04znáš někoho kdo si tohle instaloval?Rover píše: ↑23 led 2018 18:02
Ale i "jen" 3.5-ka pojede víc než 80km/h. Těžko takhle něco radit u té stříkačky to může být hromada věcí. Chtělo by to konzultovat s někým kdo s tím má praktické zkušenosti tedy např. Kryten, Mirko, Eliott... Předstih je nastavený správně? Co váha vzduchu? ... Osobně by mně bavilo si to předělat na karburátor, člověk by si ušetřil spoustu starostí s elektronikou. Např. tohle:
http://v8tuner.co.uk/product.php?id=100
Ale chápu, že někomu může připadat cena poměrně vyšší než nižší Jinak z 3,5V8 se dá dostat přes 200HP.
Country boy...
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tady mrkni, jak mají byt ty hadice.
Rozeber rozdělovač a podívej se jestli doopravdy funguje podtlak a jestli nejdou stuha ty kladívka na odstředivým regulátoru přestihu. Když při běřícím motoru na volnoběhu odpojíš konektor z váhy vzduchu, měli by klesnout otáčky.
Rozeber rozdělovač a podívej se jestli doopravdy funguje podtlak a jestli nejdou stuha ty kladívka na odstředivým regulátoru přestihu. Když při běřícím motoru na volnoběhu odpojíš konektor z váhy vzduchu, měli by klesnout otáčky.
- Přílohy
-
- DSC_0009.JPG (111.28 KiB) Zobrazeno 5108 x
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj.macejky1 píše: ↑30 led 2018 18:56 Ahoj. Koukam na ty fotky jen v mobilu a možná to blbe vidím. Ale mas zapojenej podtlak do odstředivého regulátorů na rozdělovací ? A ten prostřední podtlakovej vývod na levé straně kterej ma byt zapojenej do filtru odvětrání nádrže mas nějak zaslepenej nebo to tam jen tak saje z prostoru ?
Ten prostřední podtlakovej vývod je zapojený na ten kanystr s uhlím pro odvětrání nádrže (na fotce to ještě není). Na ten rozdělovač se podívám zítra.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj. Ještě jeden poznatek. Když se zahřeje motor (tím myslím provozní teplota, teplá voda jde do chladiče), tak začnou klesat volnoběžné otáčky klidně někam na 200 rpm, až po chvíli motor sám chcípne. Jakmile vychladne, tak je volnoběh zase v pohodě.....
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak jsem zase o trochu pokročil. Čistil jsem sání - vstup od hot wire všechny prostupy a hadice okolo.
Dále jsem sundal odvětrání z víka ventilů a co bylo pod tím mě dost překvapilo.... Předpokládám, že i přes vyčištění/propláchnutí benzinem to bude chtít nový filtr.
Pak jsem ještě sundal víko rozdělovače - bude to chtít asi nové a možná i kladívko...
a hlavně jsem zjistil, že podtlaková regulace není připevněná k rozdělovači, ale že ty dva šroubky jsou volné a dá se s celým volně hýbat. Už jsem to nestihnul sundat a zkontrolovat, zda funguje.
Dále jsem sundal odvětrání z víka ventilů a co bylo pod tím mě dost překvapilo.... Předpokládám, že i přes vyčištění/propláchnutí benzinem to bude chtít nový filtr.
Pak jsem ještě sundal víko rozdělovače - bude to chtít asi nové a možná i kladívko...
a hlavně jsem zjistil, že podtlaková regulace není připevněná k rozdělovači, ale že ty dva šroubky jsou volné a dá se s celým volně hýbat. Už jsem to nestihnul sundat a zkontrolovat, zda funguje.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj, koukám, že tam nemáš na tom podtlaku k rozdělovači tu zpětnou klapku. Ta tam nemusí být? Jestli ne, tak ji taky vyhodím a zkrátím hadičku.Franta D1 píše: ↑30 led 2018 19:32 Tady mrkni, jak mají byt ty hadice.
Rozeber rozdělovač a podívej se jestli doopravdy funguje podtlak a jestli nejdou stuha ty kladívka na odstředivým regulátoru přestihu. Když při běřícím motoru na volnoběhu odpojíš konektor z váhy vzduchu, měli by klesnout otáčky.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
ten "filter" odvetrania veka ventiloj je flame trap. Nemusi a ani nebude to nikdy uplne ciste. Dolezite je, aby to bolo priechodzie pre plyny. Kludne ho vykup v niecom co rozpusti tie karbonove usadeniny, ale potom to poriadne vysus.
dal si fotky s nizkym rozlisenim a detaily niesu moc dobre viditelne. Pokial nieje veko rozdelovaca velmi zoxidovane a prepalene, tak ho staci vycistit jemnym smirglom. Na regulaciu podklaku sa pozri urcite. Na hadicke zo sania do rozdelovaca som ani ja nemal ten spatny ventil, ci co to je...takze ak mas podozrenie, tak ho odstran.
Ked uz mas rozhodeny rozdelovac, pozri aj sviecky. A aspon uvidis ci vsetky valce palia +- rovnako.
Ak Ti stale klesaju otacky na volnobehu, ale nekolisu, tak by som premeral vsetky teplotne cidla ci maju spravne hodnoty a stepper motor. V manualy je jednoduchy postup ako pomerat vsetko co sa da. Ked budu vsetky elektricke hodnoty OK, tak mozes skusit nastavenie volnobehu. Tiez je na to postup, ale do toho by som sa pustal az ako do poslednej veci, ked si budes isty ze vsetko ostatne je OK.
dal si fotky s nizkym rozlisenim a detaily niesu moc dobre viditelne. Pokial nieje veko rozdelovaca velmi zoxidovane a prepalene, tak ho staci vycistit jemnym smirglom. Na regulaciu podklaku sa pozri urcite. Na hadicke zo sania do rozdelovaca som ani ja nemal ten spatny ventil, ci co to je...takze ak mas podozrenie, tak ho odstran.
Ked uz mas rozhodeny rozdelovac, pozri aj sviecky. A aspon uvidis ci vsetky valce palia +- rovnako.
Ak Ti stale klesaju otacky na volnobehu, ale nekolisu, tak by som premeral vsetky teplotne cidla ci maju spravne hodnoty a stepper motor. V manualy je jednoduchy postup ako pomerat vsetko co sa da. Ked budu vsetky elektricke hodnoty OK, tak mozes skusit nastavenie volnobehu. Tiez je na to postup, ale do toho by som sa pustal az ako do poslednej veci, ked si budes isty ze vsetko ostatne je OK.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Nahrál jsem ty fotky ve větším rozlišení na rajče:teslo píše: ↑01 úno 2018 10:41 ten "filter" odvetrania veka ventiloj je flame trap. Nemusi a ani nebude to nikdy uplne ciste. Dolezite je, aby to bolo priechodzie pre plyny. Kludne ho vykup v niecom co rozpusti tie karbonove usadeniny, ale potom to poriadne vysus.
dal si fotky s nizkym rozlisenim a detaily niesu moc dobre viditelne. Pokial nieje veko rozdelovaca velmi zoxidovane a prepalene, tak ho staci vycistit jemnym smirglom. Na regulaciu podklaku sa pozri urcite. Na hadicke zo sania do rozdelovaca som ani ja nemal ten spatny ventil, ci co to je...takze ak mas podozrenie, tak ho odstran.
Ked uz mas rozhodeny rozdelovac, pozri aj sviecky. A aspon uvidis ci vsetky valce palia +- rovnako.
Ak Ti stale klesaju otacky na volnobehu, ale nekolisu, tak by som premeral vsetky teplotne cidla ci maju spravne hodnoty a stepper motor. V manualy je jednoduchy postup ako pomerat vsetko co sa da. Ked budu vsetky elektricke hodnoty OK, tak mozes skusit nastavenie volnobehu. Tiez je na to postup, ale do toho by som sa pustal az ako do poslednej veci, ked si budes isty ze vsetko ostatne je OK.
http://miras11.rajce.idnes.cz/RRC_V8_motor/
Hodnoty čidel jsem měřil zatím jen při studeném motoru a bylo to v pohodě. Přeměřím to ještě při zahřátém motoru. Svíčky vyndám a zkontroluju. Stepper motor jsem ještě nekontroloval. V manuálu je něco o tom, že se musí při vracení přetěsnit....
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak jsem si konečně udělal den volno a věnoval se RRC. Rozebral jsem rozdělovač a sundal podtlakový regulátor. Ten se hýbat nechtěl, ale nakonec jde rukou zatahat za tu osičku, pusou ten podtlak neudalám. Uvažuji o novém. Vyndal jsem taky tu zpětnou klapku na přívodní hadičce od podtlaku (co všichni tvrdí, že tam být nemusí). Očistil jsem kontakty na víčku rozdělovače, kde už byla solidní vrstva naoxidovaného bordelu a palec rozdělovače. Vyndal jsem stepper motor a vyčistil - taky parádně zadělaný. Přípravkem na čištění sání motoru jsem vyčistil vnitřek plenum a škrtící klapku. Dál jsem vyndal svíčky (čtvrtá zadní v pravé řadě nešla vyndat, tak jsem ji tam radši nechal, něž zničit závit) a zjistil jsem, že třetí v levé řadě je zaolejovaná. Po prohlídce kabelu jsem zjistil, že je poničená koncovka ke svíčce. Když už jsem to měl takhle rozdělané, tak jsem změřil i kompresi - průměr 8,3 bar, min. 7,9bar a max. 8,6 bar . Takže nevím jak s tím dál... Olej jsem dovnitř nedával, ještě můžu zkusit, ale pochybuju že to budou jen ventily. Motor neměl provozní teplotu, při ní to ještě změřím, ale víc jak bar navíc to podle toho, co jsem hledal na netu, nedá - nicméně do testu na teplém motoru to není porovnatelné. Dál jsem měnil palivový filtr a překvapilo mě, že ten starý po vylití zbytku benzínu váží snad půl kila . Měřil jsem už rovnou taky tlak palivové pumpy a je 2,05 bar - taky žádná hitparáda (měl by být 2,6bar). Takže i novou palivovou pumpu? Nebo alespoň jetou v lepším stavu a tuhle si nechat jako náhradní díl. Když jsem to dal zase dohromady, tak motor pocitově má už snahu jet, v nízkých rychlostech už se dá mluvit i o akceleraci a zlepšení tam je Ale jak mi říkal do telefonu Macej, že jeho jezdí 140Km/hod, tak to si nedovedu u tohohle představit. Po zahřátí pořád nízký volnoběh, v jednu chvíli i silné kolísání otáček mezi chcípnutím a znovu oživením, vidět lze: https://youtu.be/5jQ4Vbp6p3A. Tak jsem ještě udělal test řídící jednotky na teplém motoru, všechno v pohodě, ale nezdála se mi hodnota na potenciometru škrtící klapky, tak jsem s ním mírně pootočil na správné mV dle nastavení (je to to samostatné, mimo kontrolu řídící jednotky - tuším 325mV). Teď už je volnoběh vyšší, ale furt ne přes 500 otáček. Mám to teda ještě posunout mimo hodnoty dle testu? Už teď je to 0,4V zavřený a 4,88V otevřený dle testu řídící jednotky. Nebude už ale kolmo. Nebo to radši řešit na tom červíku (šroubku) co je u těch převodů od lanka plynu? Zkusím to ještě nějak zkombinovat a uvidím. Poznamenám si co a jak jsem měnil, ať to můžu dát případně do původního stavu...
Co by jste ještě udělali - zkontrolovali? Ještě chci stroboskopem zkontrolova předstih a vyměnit těsnění pod levým víkem ventilů - ten únik oleje v tom místě už mě fakt štve - jak se s tím teď víc jezdí (sice to s tím nesouvisí)... Dá se to doufám sundat bez nutnosti šahat na hadice topení do kabiny?
Dík.
Mirek
Co by jste ještě udělali - zkontrolovali? Ještě chci stroboskopem zkontrolova předstih a vyměnit těsnění pod levým víkem ventilů - ten únik oleje v tom místě už mě fakt štve - jak se s tím teď víc jezdí (sice to s tím nesouvisí)... Dá se to doufám sundat bez nutnosti šahat na hadice topení do kabiny?
Dík.
Mirek
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Komprese je v pohodě, to neřeš, je to celkem stejnoměrné a hodnoty mám u studeného motoru stejné. Palivové čerpadlo nad 2 bary je taky OK při startu, zkoušel jsi ho i v otáčkách? 140 jede Macejův, protože je na velkých gumách, na tvých by měl atakovat spíš tak 160. Jestli se přes podtlak nenadechneš, tzn není děravý, tak by měl být OK, ale nějak se mi to nezdá, touhle dobou bývají všechny membrány mrtvé. Takže určitě vyměnit a pak i změřit ten předstih, ať je od čeho se odrazit.
Olej na svíčku dokáže i natéct právě z vrchu z těsnění pod víky a drží se pak v té díře...
Jaký je vlastně stav zapalování? Kabely, svíčky (to už víme, že jedna nejde ven, což stejně bude nějak muset jednoho dne) cívka, zapalovací modul? Dělal jsi na tom něco?
Olej na svíčku dokáže i natéct právě z vrchu z těsnění pod víky a drží se pak v té díře...
Jaký je vlastně stav zapalování? Kabely, svíčky (to už víme, že jedna nejde ven, což stejně bude nějak muset jednoho dne) cívka, zapalovací modul? Dělal jsi na tom něco?