L322 emulátor steering lock ECU
L322 emulátor steering lock ECU
Zdravím, máte s tím někdo zkušenost nebo budu první?
http://cartools.lv/Shop/product_info.php?products_id=32
http://cartools.lv/Shop/product_info.php?products_id=32
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Tak zkušenost už mám. Poté co jsem solenoid dokopal tak, aby zůstal navěky v odemčeném stavu, dnes došel emulátor. Podle očekávání funguje, ale jen částečně (mohu otočit klíčkem, ale start nenastane). Přímo výrobce píše: if key turns, but there is no start allowed: find wire directly coming from EWS to ESL (P/N signal, wired through ESL) and short it to +12v. Or recode EWS to ignore this wire (on most cars it is ignored by default). Chápu to tak, že mám "omočit" signál Parking / Neutral tím, že na přicházející drát z imobilizační ecu mám pustit + 12v. A teď bych potřeboval od někoho moudrého ( Kokesek ?) poradit, odkud kam co poslat. Jelikož si nechci nic odpálit. Dle obrázku si myslím, že by se mělo jednat o pin 5 (c2055-5). Tomu by odpovídalo, že na emulátoru není zapojený. Ale je mi sympatický i pin 3 (na emulátoru taktéž nezapojený) a do něj jde signál z ECU automatu. Mám nějak šanci to odměřit?
Tom
Psal jsem samozřejmě i výrobci, ale preferuji mateřský jazyk. Moc díky za názory.Tom
Re: L322 emulátor steering lock ECU
A k comu to je dobre?
Re: L322 emulátor steering lock ECU
K tomu, že nemusím řešit nefunkční solenoid v zámku řízení a tím pádem mrtvé celé auto... odpojí se celá ECU zamykání volantu a tohle se zapojí místo ní...
Re: L322 emulátor steering lock ECU
A neni jednoduhsie vyradit imobilizer?
Re: L322 emulátor steering lock ECU
To nevím jestli u L322 jde nějak jednoduše...
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Tak abych to uzavřel, na pinu 5 se opravdu objevuje 12V po otočení klíčku, odměřil jsem na reálné ECU, poslal jsem tam 12V z pinu 11 a vše funguje jak má. Teď už jen rozebrat půl palubky a projistotu ten solenoid vyndat, aby samovolně při jízdě náhodou nezaskočil...
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Se omlouvam ze sem nereagoval....ale koukam ze uz si to vyresil... Taky se to dodelava prekodovanim ews. kde si primo volis aby EWS tocil starterem za kazde situace. Ale jinak si to poresil spravne tim +12V pinem.
Imo na l322 jde vyradit take.
Imo na l322 jde vyradit take.
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Výborně, výhledově zavolám a domluvíme se.
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Taky jsem "postižen" nefunkčním solenoidem zámku řízení.
Po třech měsících odstávky jsem zapojil baterku, odjel 7 km za mámou, dvě hodiny proklábosil a projedl, skočil do auta a ... nic, nejde otočit klíčkem ve spínačce. V autě samozřejmě žádné nářadí a ani potuchy co s tím. Takže jsem odjel těch 7 km domů hromadnou dopravou (1 a 1/2 hodiny), zasedl k počítači a začal hledat.
Žádná varianta nebude fungovat, pokud napětí aku bude menší než 9 V. Pokud zůstal volant odemčený (což obvykle u této závady bývá), je možno provádět následující:
1. pomoc - jak dostat auto domů: Jsou dva způsoby:
A)vyndat klíček ze spínačky, odpojit baterku, pár vteřin počkat, znovu připojit, zasunout klíček do spínačky, počkat 10 sec, lze otočit a startovat a odjet.
B)vyndat klíček ze spínačky, před spolujezdcem v pojistkové skříni vyndat na pár sec pojisku č. 18, vrátit pojistku, počkat 10 sec, lze otočit a startovat a odjet.
Obě varianty jsou funkční do vyjmutí klíčku ze spínačky, pak nutno proceduru opakovat.
Někdy to může vyvolat jinou hlášku (např. Air Suspension Inactive) způsobenou narušenou komunikací Canbusu. Ale aspoň dostanete auto z místa.
2. oprava: půjdu na to zítra, mám v úmyslu demontovat koncovou část sloupku řízení (čili jenom sundat airbag, volant, páčky pod volantem, nemusí dolů celá přístrojovka), odvrtat 6 kolíků krytu zámku, vyndat a vyčistit a rozhýbat solenoid pojistky zámku, který to způsobuje a pak to zase složit. Druhý způsob je navrtat do tělesa dírku k solenoidu na prostrčení hadičky WD40, ale mám obavy z poškození solenoidu vrtákem, protože se to dělá naslepo. Další možnost je propojení zámku řízení (resp. zámku spínačky) s vnitřním osvětlením, klíčem pak lze po vložení otočit jen když svítí vnitřní osvětlení (po provedeném pokusu to u mne nefunguje, lze otočit klíčkem, ale nepustí to proud ke startéru.Zřejmě záleží na nastavení jenotky immo). No a pak samozřejmě to, co je v úvodu tématu.
Pokud se oprava nezdaří (jednotlivé části sloupku řízení se nedodávají), budu se muset obrátit na Kokeška, aby mi immo přeladil.
Videa jsou na Youtube (hledat L322 steering lock, L322 steering lock bypass)
Po třech měsících odstávky jsem zapojil baterku, odjel 7 km za mámou, dvě hodiny proklábosil a projedl, skočil do auta a ... nic, nejde otočit klíčkem ve spínačce. V autě samozřejmě žádné nářadí a ani potuchy co s tím. Takže jsem odjel těch 7 km domů hromadnou dopravou (1 a 1/2 hodiny), zasedl k počítači a začal hledat.
Žádná varianta nebude fungovat, pokud napětí aku bude menší než 9 V. Pokud zůstal volant odemčený (což obvykle u této závady bývá), je možno provádět následující:
1. pomoc - jak dostat auto domů: Jsou dva způsoby:
A)vyndat klíček ze spínačky, odpojit baterku, pár vteřin počkat, znovu připojit, zasunout klíček do spínačky, počkat 10 sec, lze otočit a startovat a odjet.
B)vyndat klíček ze spínačky, před spolujezdcem v pojistkové skříni vyndat na pár sec pojisku č. 18, vrátit pojistku, počkat 10 sec, lze otočit a startovat a odjet.
Obě varianty jsou funkční do vyjmutí klíčku ze spínačky, pak nutno proceduru opakovat.
Někdy to může vyvolat jinou hlášku (např. Air Suspension Inactive) způsobenou narušenou komunikací Canbusu. Ale aspoň dostanete auto z místa.
2. oprava: půjdu na to zítra, mám v úmyslu demontovat koncovou část sloupku řízení (čili jenom sundat airbag, volant, páčky pod volantem, nemusí dolů celá přístrojovka), odvrtat 6 kolíků krytu zámku, vyndat a vyčistit a rozhýbat solenoid pojistky zámku, který to způsobuje a pak to zase složit. Druhý způsob je navrtat do tělesa dírku k solenoidu na prostrčení hadičky WD40, ale mám obavy z poškození solenoidu vrtákem, protože se to dělá naslepo. Další možnost je propojení zámku řízení (resp. zámku spínačky) s vnitřním osvětlením, klíčem pak lze po vložení otočit jen když svítí vnitřní osvětlení (po provedeném pokusu to u mne nefunguje, lze otočit klíčkem, ale nepustí to proud ke startéru.Zřejmě záleží na nastavení jenotky immo). No a pak samozřejmě to, co je v úvodu tématu.
Pokud se oprava nezdaří (jednotlivé části sloupku řízení se nedodávají), budu se muset obrátit na Kokeška, aby mi immo přeladil.
Videa jsou na Youtube (hledat L322 steering lock, L322 steering lock bypass)
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Pokračování:
Nepodařilo se mi vyndat samotnou horní část, takže jsem musel vymontovat celý sloupek řízení. Přitom je nutné rozebrat půl přístrojovky, bez nápovědy RAVE by to bylo těžko řešitelné. Rozhýbání solenoidu za pomoci WD40 ale proběhlo úspěšně, takže můžu zase skládat. Otvor pro případné příští prostříkání jsem také vyvrtal. Teď už bych to celé nerozebíral, ale jen vrtal, při troše opatrnosti se to dá i naslepo, není to tak choulostivé, jak jsem si původně myslel.
Nepodařilo se mi vyndat samotnou horní část, takže jsem musel vymontovat celý sloupek řízení. Přitom je nutné rozebrat půl přístrojovky, bez nápovědy RAVE by to bylo těžko řešitelné. Rozhýbání solenoidu za pomoci WD40 ale proběhlo úspěšně, takže můžu zase skládat. Otvor pro případné příští prostříkání jsem také vyvrtal. Teď už bych to celé nerozebíral, ale jen vrtal, při troše opatrnosti se to dá i naslepo, není to tak choulostivé, jak jsem si původně myslel.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: L322 emulátor steering lock ECU
a můžeš vyfotit kde si vrtal, průměr a jak hluboko?
Třeba mě to čeká taky
Díky
Třeba mě to čeká taky
Díky
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Už mám sloupek řízení v autě, ale zatím nenastrojený, zkusím to nějak vyfotit.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Taky bych byl rád za foto. Do budoucna... Díky
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Řeším stejný problém. Jaká by byla cesta nejmenšího odporu? Emulátor? Někde jsem četl, že se dá v tom selenoidu vyměnit pouze magnet.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: L322 emulátor steering lock ECU
dnes přijedu do Alberta, přijdu zpět a nic. Říkám si baterka, dlouho jsem stál. Hned vedle je Renault servis a vstřícný přijímací technik startovací baterii a že mi pomůže. A nic - prý odtah. Tak sedím, čumím, přemýšlím jak se dostanu domů bez piva.
Odpojil jsem baterku a čekám, že se zmátoří. Nakonec jsem si vzpomněl na tohle téma a říkám si, že vlastně nevím jak to dopadlo. Ale tím mi došlo, že po klíčku nic necvaklo. Snažil jsem se zoufale točit volantem sem a tam,
Spojím baterku a ... startuje.
Jen to zpocený čelo v RR před Albertem a představa odtahu ...
Odpojil jsem baterku a čekám, že se zmátoří. Nakonec jsem si vzpomněl na tohle téma a říkám si, že vlastně nevím jak to dopadlo. Ale tím mi došlo, že po klíčku nic necvaklo. Snažil jsem se zoufale točit volantem sem a tam,
Spojím baterku a ... startuje.
Jen to zpocený čelo v RR před Albertem a představa odtahu ...
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 emulátor steering lock ECU
No a kdyz se ti to stane znovu tak staci zase odpojit baterku jedes. Nebo to dopilujes az do stavu ze odplastujes volant a vytahnes konektor od zamku volantu a zase pripojis a jedes. No a pak dame emulator.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: L322 emulátor steering lock ECU
nevím jestli to hlavní bylo odpojit baterku, ale určitě to pomohlo, mohl jsem točit volantem (nezamykal) a něco se pohnulo nebo skončil v jiné poloze
ještě apel na JSK - viz výše
ještě apel na JSK - viz výše
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Urcite bylo. Akorat ze se steering lock potom chytil a zacal fungovat. Az dojde do stavu ze se nepohne tak budes muset odpojovat pred kazdym startem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7824
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: L322 emulátor steering lock ECU
Taky musím vyřešit, nepojedeš někdy na Prahu?
Dík K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe