RRC / Disko 1 - přední část karoserie, motorový prostor

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

RRC / Disko 1 - přední část karoserie, motorový prostor

#1 Příspěvek od macejky1 » 17 srp 2017 17:08

Ahoj všem.
Konečně jsem se dokopal k tomu abych se pomaloučku polehoučku pustil do vyvařování jedné kastle na klasika. Vybral jsem tu nejhezčí z těch co se mi během posledních pár let podařilo nahamounit ale práce je na ní i tak víc než dost a to hlavně v přední motorové části. Obecně bych řekl že na všech těch kastlích které mám nebo které jsem kdy podrobněji viděl jsou co se koroze týká nejvíce náchylná místa právě kompletně celá ta přední část, prahy a rovná část podlahy po tunel, zadní podběhy a ty krajové části podlahy v kufru. Což je logické vzhledem k množství kapes a zákoutí. Ostatní části bývají, pokud nezatýká předním oknem, většinou OK.
Tak jsem nad tím chvíli špekuloval a po rozhovoru s Hubertem který mě k tomu nápadu navedl jsem začal přemýšlet nad myšlenkou udělat všechny tyhle části z nerezu. Je mi jasné, že to bude o něco málo těžší ale to už tomu autu podle mě moc neuškodí. V nazbrojeném stavu jsou na něm stejně navěšené hromady jiných těžkých věcí takže by se s tím snad dalo nějak balancovat tak aby se výsledná hmotnost udržela někde okolo 2500 - 2700 kg (momentálně mám 1850 Kg s koly T3 235/85 R16, rezervou a naloženým kufrem).
Další problém je samozřejmě větší pracnost vyvařování v místech kde by se nové nerezové napojovalo na původní ocelové. Šlo by to sice udělat i CO-čkem ale lepší a preciznější bude TIG. To že to bude pracnější a časově náročnější mi nevadí.
Ošetření spoje nerez / ocel bude stejné jako při klasickém vyvařování. Plastický tmel + základ + vrchní barva. To je stejné jako kdyby se to vyvařovalo klasicky.
Nějakou tu křehkost nebo obecně horší mechanické vlastnosti nerezu moc neřeším. Ona ta kastle podle mě zase není nějak moc mechanicky namáhaná. A částečně jsem se to snažil kompenzovat už v návrhu takže tam kde je originálně ocel plech 1mm mám navržený nerez 1,5mm apod.
Žádná další negativa mě už nenapadla a to je vlastně i první důvod tohoto tématu. Než se do toho pustím tak bych byl rád kdyby se tu na tohle téma spustila nějaká diskuze a určitě si rád přečtu názory ostatních členů.

A teď ten druhý důvod proč jsem tohle téma založil.
V UK se sice dá objednat celkem dost zbrusu nových dílů potřebných pro vyvaření klasika. Ale pokud bych objednal všechno co chci tak už se mi moc nelíbila cena. A hlavně pokud bych to tedy opravdu chtěl udělat z nerezu tak to samozřejmě koupit nejde. Takže jsem musel začít tím, že jsem to celé oměřil, namodeloval ve 3D, rozkreslil po jednotlivých dílech a udělal na každý kousek plechu kompletní výkresovou dokumentaci. Tak aby se to dalo snadno vypálit na laseru a CNC ohraňovákem přesně naohýbat. Snažil jsem se co nejvíc dodržet původní skladbu jednotlivých plechů aby byl výsledek co nejpodobnější originálu. Naštěstí v té přední části je to v podstatě všechno rovné takže to šlo snadno. Jenom horní příčka chladičové stěny je v originálu prolisovaná což jen tak vyrobit nejde takže jsem to musel udělat ze dvou kusů.
No ale proč o tom vlastně vůbec mluvím. Mám doma několik kastlí z ročníků 86 až 93 v různých stupních rozkladu :-) A v některých detailech jsou všechny trošku jiné. Takže než se pustím do samotné výroby tak bych byl rád kdyby se na to tady podívali místní odborníci kteří mají s klasikem letité zkušenosti a mají ho v oku. A aby mi to třeba zkritizovali a podobně a pomohli mi dostat ten model do stavu co možná nejvíce kopírujícího originál.

Zde přikládám odkaz na interaktivní 3D PDF ve které se dá s modelem otáčet, zoomovat atd. Funguje pouze pro acrobat reeder.

https://ulozto.cz/!8qQr4SyacMuL/rrc-weld-3001-3d-pdf
https://ulozto.cz/!w4ohKD5TmpJE/rrc-wel ... oserie-pdf
heslo: rrc123
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC / Disko 1 - přední část karoserie, motorový prostor

#2 Příspěvek od Mirko » 17 srp 2017 20:48

Žasnu :yes - jen pro úplnost, protože jsme předělávali Disco1 na Classica, tak ten předek u Disca je v podstatě úplně jiný.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC / Disko 1 - přední část karoserie, motorový prostor

#3 Příspěvek od macejky1 » 28 srp 2017 15:50

Zatím nikdo nic.
Tak ještě 2 týdny počkám a pustím to do výroby - děj se vůle boží :-)
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Odpovědět