RR P38 GEMS stale chuda zmes

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
torQee
Příspěvky: 44
Registrován: 11 bře 2017 00:29
auto: RR P38a - predany

RR P38 GEMS stale chuda zmes

#1 Příspěvek od torQee » 08 črc 2017 13:05

Ahojte,
mam taky problem s mojim RR P38 4.6 HSE 1997 ze lambdy ukazuju stale chudu zmes -24,5%. Tyka sa to obidvoch lambd, ked pridam plyn tak skocia na 00%. Ked sa otacky vratia tak po par sekundách zacnu lambdy plynule klesat ku svojim -24,5%. Problem a zahada je v tom, ze niekedy pri jazde ked predbehnem auto tak skocia na 0% a odvtedy sa zacnu chovat normalne, auto ide perfektne, switchuju na 0% hore dole par percent. Potom vypnem motor, nastartujem a sme spat v kolobehu. Ked prepnem na LPG chova sa to uplne rovnako ( ! ). A pritom viem ze LPG mam zle nastavene a ide na hyperbohatu zmes. Prace ktore som spravil:

Vymene kable ku svieckam - Magnecor 8MM
Sviecky - NGK BRP6ES
Nova poistkova skrinka
Nove Lambda sondy Britpart (AMR6244) - konektory som prestriekal konkorom
Pretesnene cele sacie
Novy krokovy motorcek volnobehu
Nove cidlo teploty vody (pre ECU, nie pre pristrojovku)
Nova baterka Bosch
Nove filtre, oleje vsade a vsetky
Nove cievky
Novy CPS senzor

Mam iba VCDS diagnostiku ktora precita live hodnoty a par chybových kodov. Long term trim su samozrejme -24,5%, pokial teda nepride zazrak a uprostred cesty do BA mi lambdy zacnu ukazovat normalne tak to po 100km padne cca na 0%...

PS: VCDS diagnostika ukazuje lambdy 0-1V Zirconia cize to co sem pisem su uz opacne hodnoty ako maju byt podla 5-0V Titania. Pre istotu som to meral aj na vstupoch ECU a drzia sa stale 4,9V cize chudobna zmes.

torQee
Příspěvky: 44
Registrován: 11 bře 2017 00:29
auto: RR P38a - predany

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#2 Příspěvek od torQee » 12 črc 2017 00:46

Nikto nic neporadi? :(

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#3 Příspěvek od teslo » 12 črc 2017 11:03

nerozhodilo ECU prave to LPG? netreba spravit nejaky reset, alebo nieco?

pozrel by som este vahu vzduchu. mozno tlak pri vstrekovacoch.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

torQee
Příspěvky: 44
Registrován: 11 bře 2017 00:29
auto: RR P38a - predany

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#4 Příspěvek od torQee » 12 črc 2017 12:55

Vaha vzduchu vycistena uz 2x ... dava 21kg/h na volnobehu cize to vyzera byt ok. Tlak na rampe som veru nepozrel. Skontrolujem dam vediet

/co sa tyka ecu a lpg tak ide o to ze to robi na benzine kvôli comu nemozem poriadne nastavit lpg, ono vlastne by mi aj bolo jedno ci lpg nastavim alebo nie... hlavne aby auto bezalo na benzin ako hodinky s vykonom aky ma byt

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#5 Příspěvek od teslo » 12 črc 2017 13:27

ja som skor narazal na to, ze niekolko krat sa mi dostalo do usi, ze LPG rozhadzalo nastavenia ECU motora a tym padom to bol zacarovany kruh, pretoze LPG jednotka berie data z jednotky motora, ktore sama ovplyvnuje. Ale co je na tom pravdy neviem. Uz velmi dlho pouzivam megasquirt a priznam sa, ze z problemov beznych jednotiek som uz trosku vypadol :roll:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#6 Příspěvek od pooh » 12 črc 2017 13:44

To sa stava. Niekedy reset Ecu spravi potom zazrak. Samozrejme neni to vseliek, ale napr. Patresovi to pomohlo.

Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk


Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

torQee
Příspěvky: 44
Registrován: 11 bře 2017 00:29
auto: RR P38a - predany

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#7 Příspěvek od torQee » 12 črc 2017 13:46

A tento reset sa robi ako ?

torQee
Příspěvky: 44
Registrován: 11 bře 2017 00:29
auto: RR P38a - predany

Re: RR P38 GEMS stale chuda zmes

#8 Příspěvek od torQee » 12 črc 2017 19:12

Teraz som to znova pozeral na VCDSku a long term trimy su na obidvoch radoch valcov 0,8% cize v realite -0,8% co je relativne super. No short term trims po nastartovani teraz teplého motora (pred chvilou som prisiel domov) ukazovali 24,5% bezozmeny a po dvoch minutach zacala klesat jedna lambda k nule a drzala sa -3 az 3% a druha za nou takých 5 minut. Ked dam taky subezny monitoring celého systemu tak ukaze vsetko ze je OK - palivovy system, zapalovanie, vyhrievanie lambda sond, system odvetravania (EVAP?) ale monitoring lambda sond pise ze nekompletny alebo zlyhal.

Odpovědět