Výběr RR L322

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Výběr RR L322

#1 Příspěvek od Zikkson » 31 kvě 2017 12:03

Ahojte, začíná se mi rozrůstat rodina a do současné Alfy Romeo 159 SW se už na delší cestování obtížně vlezeme se vším co je potřeba a proto bych rád přikoupil RR L322 (první roky výroby) jako povoz na delší cestování a taky do hor. Procětl jsem myslím dost detailně fórum, ale jednoznačné informace jsem se nedozvěděl, proto se radši ptám na přímo a snad se dopídím k odpovědím.
Chtěl bych cestovat pokud možno pohodlně a taky s co největší jistotou, že nás auto někde nenechá (jasně zaručit to nikdy nejde). První problém je výběr motoru. Původně jsem to neřešil a chtě brát co se mi bude líbit, ale po tom co jsem si přečetl problémy TD6 a její převodovky, jsem byl nakloněný spíš pro benzín 4,4. Ale nejsem si jistý jestli je to ideální volba na dlouhé cestování (i z ekonomického hlediska). Nepotřebuju závodit, to si užiju v Alfě, takže koně jsou mi poměrně ukradené. Jak je to ale s tou převodovkou? Po repasu je zase klid nebo je to kasička? A jde mi i o hluk. Četl jsem, že dost proniká hluk do interiéru, jinde zase píšou, že ne, tak jak to tedy je s hlukem TD6 hlavně ve srovnání s Discovery 2 TD5 (znám ji dost dobře, otec ji má již 17let, tak je to nej srovnání)?
Druhá věc je výbava. Původně jsem chtěl jedině Vogue, ale začínám si říkat, že HSE s pár příplatkama se taky dá. Jsou ty Vogue sedačky veliká změna k lepšímu? Je navigace (z prvních roků) použitelná i na něco jiného (třeba rozšířene palubní pc) než navigování, které už je stejně outdated? A co z výbavy Vogue se skutečně hodí když pominu parkovací senzory vepředu a xenony jako příplatek se kterým bych chtěl HSE?

Dík moc za rady
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Uživatelský avatar
fritak
Příspěvky: 115
Registrován: 22 bře 2015 11:20
auto: freelander 2 hse Pro

Re: Výběr RR L322

#2 Příspěvek od fritak » 31 kvě 2017 12:38

Nejlip bude na spotrebu vychazet 4,4 lpg jestly jezdi za 15-17 litru plynu nebo naftu co jezdi za 10-13 nafty.a pocit z jizdy bude jinde

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr RR L322

#3 Příspěvek od gregori » 31 kvě 2017 13:27

Ahoj,
sám jsem se rozhodl pro 4.4 V8 (2004) s tím, že jej dám do plynu. Ale stále se k tomu odhodlávám, na spotřebu si zvykneš. Určitě na dálky je to super motor, dostatek výkonu a přitom kultivovaný. Do Itálie jsme s plně naloženým autem jeli předpisově za 13-14l/100 km, takže to není tak hrozné.

Výbavu mám HSE, takže ohledně sedaček ti neporadím. Někdy bývá HSE hodně dovybavené. Sám tam mám xenovy, parkovací senzory vpředu/vzadu, repro Harman&Kardon, navigace (celkem nepoužitelná), elektricky sklopná chromatická zrcátka, ořech imitace dřeva (škoda toho plastu, dřevo by bylo lepší), výhřevy předních i zadních křesel, ski bag, střešní okno a kdo ví co ještě...

Co se týče dětí, tak vzadu občas dávám dva podsedáky a jednu autosedačku (9-18 kg) a je to tak tak naknop.

M.

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr RR L322

#4 Příspěvek od gregori » 31 kvě 2017 13:32

Ještě jsem našel nějaké srovnání výbavy, ale netuším, pro jaký je to ročník.
Přílohy
3144011206_1e353f1499_b.jpg

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#5 Příspěvek od Zikkson » 31 kvě 2017 15:19

Super tabulka, díky moc. Ta spotřeba mě překvapila, čekal jsem tak kolem 18l/100km. V tom případě zase uvažuju víc o tom benzínu. Plyn se mi ale moc dávat nechce i když je to nejekonomičtější.
Ve výsledku by ten HSE asi stačil. V podstatě nepotřebuju ani tu navigaci, jen pokud by tam byla ještě nějaká přidaná hodnota, jako rozšířený palubní pc atd.
Akorát se těch benzínů nabízí míň, takže je menší výběr. Viděl jsem jeden co má ale prý nefunkční manuální nastavení výšky. Nevím jak by to bylo finančně náročné opravit.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/17002168
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr RR L322

#6 Příspěvek od gregori » 31 kvě 2017 19:01

Popravdě vypadá příšerně, přijde mě dost nedůstojný takto z*urvit pěkné auto :-)

K té spotřebě - na krátký frcky jde spotřeba nahoru, hodně jezdím do 5 km na nákupy a pohybuji se kolem 16-17 litrů, při další jízdě vždy klesá. Navíc ten motor mě i po roce porád láká prohnat, takže je to těžky :-)
Odkud jsi?

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#7 Příspěvek od Zikkson » 31 kvě 2017 19:56

Valašské Meziříčí

Máš pravdu že vypadá strašně. Kdybych ho kupoval, tak jako první bych jej vracel do původního stavu. Posílal jsem to ale hlavně jako příklad s danou poruchou a taky že aktuálně žadný jiný není k dispozici.

Když máš ten HSE, tak předpokládám, že nemáš vyhřívaný volant. Na co v takovém případě funguje ono stlačítko na volantu? Zapnutí vnitřního okruhu klimy? A jak je to s ventilovanýma sedačkama? Ty jsou jako příplatek nebo i v HSE/Vogue? A v neposlední řadě mě ještě zajímá jestli kdybych pořídil RR s mříží za sedačkama, dá se jednoduše odmontovat i doma? Jo a tempomat je základní výbava?

Promiň že to tak chrlím, ale naráz mě to tak napadá :)
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr RR L322

#8 Příspěvek od gregori » 31 kvě 2017 20:11

Vyhrivany volant mam, ale blbne. Puvodni majitel jej nechal luxusne precalounit a mozna se nekde stala chyba. Jeste jsem to neresil. I vyhrivane predni sklo me nehreje, takze pujde na pojistku nove. Webasto take prijde v zime k uzitku. Vetrane sedacky nemam, v lete by prisly vhod :-) tempomat je asi bezna vybava.

Tak to mas ke me daleko, jsem Brno venkov.

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#9 Příspěvek od Zikkson » 31 kvě 2017 20:30

Aha aha. To webasto má taky každý? A náhodou co je tedy místo vyhřívání volantu nevíš?

Jinak co se týče hluku za jízdy, je ten benzín tedy v pohodě? Předpokládám že kdybych dal AT gumy tak je to znát víc jak motor.
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výběr RR L322

#10 Příspěvek od gregori » 31 kvě 2017 20:50

Bývá na volantu symbol ventilace, ale více by jsi se asi dočetl v manuálu, uploadnuj jsem ti jej sem:
https://www.dropbox.com/s/rb1ci0fi32enb ... n.pdf?dl=0

Co jsem někde četl, tak webasto pro předehřev motoru má asi každý, jen se to musí případně odblokovat.
Co se týče motoru, tak je to prostě V8čka, takže pokud je něco slyšet, tak je to velice žádoucí a příjemný zvuk :-)

Kdyby jsi měl cestu k nám na jih, tak dej vědět, můžeš mrknout.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr RR L322

#11 Příspěvek od Maxsel » 31 kvě 2017 22:05

Zikkson píše: 31 kvě 2017 20:30 Aha aha. To webasto má taky každý? A náhodou co je tedy místo vyhřívání volantu nevíš?

Jinak co se týče hluku za jízdy, je ten benzín tedy v pohodě? Předpokládám že kdybych dal AT gumy tak je to znát víc jak motor.
Benzín je výrazně tišší (kultivovanější) oproti naftě s GM převodovkou. Webasto bylo standardem u nafťáků dle země prodeje, u benzínů moc často nebývá.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#12 Příspěvek od Zikkson » 01 čer 2017 05:18

Díky moc za manuál. Budu teda hledat 4,4 a nebudu moc hledět jestli je to HSE nebo Vogue, protože hlavní pro mě bude příplatková výbava.
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

karlos7
Příspěvky: 20
Registrován: 25 srp 2016 10:49
tel.: 777773624
auto: RR 3.6 TDV8
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr RR L322

#13 Příspěvek od karlos7 » 01 čer 2017 10:38

Také bych volil spíš 4.4 V8, sice každé auto má nějaké mouchy (osobně mám 4.4 V8 + LPG), ale když jsem měl možnost jet s 3.0 V6, tak mi to přišlo strašně hlučný a u řazení jsem taky čekal, že bude trochu plynulejší.
Prostě ten zvuk a pocit z jízdy se tomu, na co jsem zvyklý, ani zdaleka nevyrovnal, ale to je jen můj názor :).

Uživatelský avatar
Dobrák
Příspěvky: 422
Registrován: 23 pro 2009 22:21
auto: D Trojka
Bydliště: Olomouc

Re: Výběr RR L322

#14 Příspěvek od Dobrák » 01 čer 2017 18:23

Zkušenost mám s obouma s benzínem poněkud horší skrz únik vody problémy s chlazením (karlos by mohl povykládat :grin: ) a s nafťákem lepší. Ale ať to trošku porovnáme. Naftovým jsem najel cca 45 tis km. za necelej rok, jenom s vyměnama oleje a provozních věcí. spotřeba vlastně docela špatná - 10 - 12 l dle těžké nohy a ročního období. Hlučnější je opravdu víc než benzín, ale zase žádná tragedie v porovnání s autma vyšší třídy z těch let. Má najeto cca 170tis. a už byla dělaná převodovka, takže řadí pěkně a v porovnání s benzínem akorát prostě víc točí.. jinak bych neřekl že řadí nějak moc jinak. Výkonu je opravu máááálo, vzhledem k tomu, že jsem klidnej jezdec tak mi to uplně den nekazí, ale věřím že spousta řidičů by už byla šedivá z pomalejch rozjezdů a limitovaného předjíždění... a to je i možná důvod proč tak odcházej ty převodovky(mimo jiné..) protože abys vystřelil z křižovatky nebo předjel na fleku tomu musíš dát fakt kotel jinak se pližíš jako já :grin: - vogue vybava a vebasto je prostě pohoda a vyhřívanej volant to je v zimě první věc kerou pouštím, pokud člověk víc sedí za volantem tak to je fakt super vychytávka.. (ač jsem si vždycky myslel že to je snobárna nejvyššího kalibru, tak z X5ky kde nebyl vyhřivanej mě v zimě prostě bolely prsty a klouby jak byl ten kozenej volant ledovej :-) ) S lehkou nohou s benznem spotřeba bude opravdu cca o 2 ..4 litříky vejš než u nafty, ale zase zvuk a hlavně výkon je plně jinde. ... na druhou stranu převodovka může odejít na obou dvou, když je to auto z druhé nebo xté ruky a na 322kách je milion jinejch věcí kerý tě můžouv součtu potrápit mnohem víc než převodovka... a pokud nejseš mechanik tak desetitisíce jenom lítaj - i když máš nějakýho normálního mechanika.

Asi jde i o určení k čem vlastně auto chceš a na jak dlouho ho chceš.... a taky roční náběh kilometrů ... to je pro mě základní otázka, pokud je to jenom na lítání kolem komína a semtam do ciziny a nalítneš s tím třeba do 15 tis. ročně, tak je to asi úplně jedno jakej motor.. z pohledu poruchovosti i spotřeby.. ale to je můj pohled na věc. :-)


Dobrák

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#15 Příspěvek od Zikkson » 03 čer 2017 12:04

Díky moc za názor. Zatím jsem více presvědčený o tom benzínu. Mám teď velmi lákavou nabídku na jeden vám určitě dobře známý kousek, tak uvidíme jak to dopadne. Ještě mě napadlo jak je to s handsfree? Je možnost připojit iPhone nebo prostě jakýkoliv současný telefon?
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Uživatelský avatar
Dobrák
Příspěvky: 422
Registrován: 23 pro 2009 22:21
auto: D Trojka
Bydliště: Olomouc

Re: Výběr RR L322

#16 Příspěvek od Dobrák » 03 čer 2017 13:09

Zikkson píše: 03 čer 2017 12:04 Díky moc za názor. Zatím jsem více presvědčený o tom benzínu. Mám teď velmi lákavou nabídku na jeden vám určitě dobře známý kousek, tak uvidíme jak to dopadne. Ještě mě napadlo jak je to s handsfree? Je možnost připojit iPhone nebo prostě jakýkoliv současný telefon?

Na dvou co jsem měl tak byl klasicky BT modul a funguje to docela dobře, ale s jabkem zkušenost nemám.

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#17 Příspěvek od Zikkson » 03 čer 2017 20:52

Tak to je fajn, to by mohlo fungovat i s jablkem :)
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

budha07
Příspěvky: 114
Registrován: 10 pro 2013 15:21
auto: RR L322 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Výběr RR L322

#18 Příspěvek od budha07 » 04 čer 2017 19:36

Akorat si dej pozor na benzinovy motory 4.4 a 4.2 kompresor od Jaguaru ktery maj LPG...udajne se s LPG moc nekamaradej...Jinak bez myslim lepsi nez motory BMW,hlavne uz to jsou 6ti kvalty!

budha07
Příspěvky: 114
Registrován: 10 pro 2013 15:21
auto: RR L322 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Výběr RR L322

#19 Příspěvek od budha07 » 04 čer 2017 19:59

Ty uniky vody a problemy s chlazenim jsou caste problemy benzinovych motoru BMW,taky jsem shanel pred casem benzin a tady na foru me na to upozornovali...

Zikkson
Příspěvky: 67
Registrován: 30 kvě 2017 05:13
auto: L322 4.4L V8
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Výběr RR L322

#20 Příspěvek od Zikkson » 07 čer 2017 09:42

SC sice nechci, ale není nějak podezřele levný?

http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... r/17328378
Range Rover L322 4.4L V8 2002 - prodáno
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4JTDm 2007

Odpovědět