Omlouvám se předem, asi se projevím jako úplný krajně nevzdělaný debil křížený s blbečkem; ale nedá mi to, musím se optat.
Jak si u toho nového zázračného systému v L322, kde není normální civilisované PRND321, ale jen PRND+–, představují praktické použití? Snažil jsem se to nastudovat v owner's manual, a pořád z toho nejsem nějak moudrý, specificky s tím mám dva základní problémy (a jeden odvozený v bodě (iii) níže):
(i) brzdění motorem
U P38 jsem chtěl brzdit motorem, tak jsem dal 3 (nebo 2, nebo 1, nebo totéž s redukcí). Automat prostě neřadil výš, a motor tedy brzdil.
U L322 sice mohu přes +- nacvakat libovolnou z těch asi osmi nebo kolik to vlastně má rychlostí, ale v manuálu výslovně píší, že i v tom režimu si to samo od sebe zařadí výš, pokud otáčky motoru příliš vzrostou — takže se asi na brzdění motorem úplně spolehnout nelze, protože právě ve chvíli, kdy potřebuji, aby to brzdilo nejvíc, se to rozhodne přeřadit nahoru a je po brzdném efektu?!?
(ii) šetření převodovky
U P38 mne učili (a i snad v manuálu to někde bylo), že pokud jezdím v horách nebo městem, kde by se čtyřka řadila tu a tam na pár sekund, je hovadina tím převodovku trápit, a mám tam strčit 3. (V hodně velkých horách nebo v hodně starém městě analogicky 2.)
U L322 — pokud to dobře chápu, zrovna tady je ten popis dost zmatený — třeba 4 nacvakaná pomocí +– neznamená jako dosud „maximálně 4, pod tím si řaď jak chceš“, nýbrž „právě 4, leda by si auto samo od sebe chtělo řadit nahoru protože moc otáček“ (což je přesný opak toho, co bych potřeboval).
Tedy je to jaksi k prdu, protože buď bych musel neustále řadit ručně jako s manuálem, což je pakárna, a nebo, když zpomalím, bych motor každou chvíli podtáčel, což je taky pakárna.
Tedy další ?!?
(iii) terén
To je v podstatě už jen kombinace obou výše uvedených bodů: pokud jsem v terénu měl skopcedokopceskopcedokopce, kde ti skopci byli moc prudcí na redukované D, dal jsem tam 3 nebo 2, a nadále stačilo rychlost po většinu doby regulovat čistě jen plynem — s kopce to bez plynu brzdilo, s plynem jelo, do kopce to s plynem táhlo, když jsem zpomalil, přeřadilo si to samo na jedničku či dvojku, když jsem zase zrychlil, dalo si to tam samo trojku ale ne víc. Samá positiva a sociální jistoty.
Jak se to má řešit teď, když tam sice mohu nacvakat redukovanou čtyřku, ale rozumím-li tomu dobře (a) s kopce to brzdit spolehlivě nebude, protože při vyšších otáčkách si to samo přeřadí nahoru, (b) když zpomalím, bude se to podtáčet (asi tak stejně, jako kdybych u P38 redukovanou rychlost uzamkl tlačítkem vpředu, což jinak bylo potřeba jen výjimečně /a jak ví kupříkladu Low, já to blbec ušatý zapomínal pravidelně dělat i tam, kde to zrovna potřeba bylo /)?
Asi mi něco naprosto zásadního uniká
L322 — práce s klackem?
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
L322 — práce s klackem?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: L322 — práce s klackem?
podla mna si tym zbytocne lames hlavu
primarne pouzivaj "D" a uvidis, ze Ti to na drvivu vacsinu situacii bude stacit. Je to modernejsia prevodovka. Ked budes chciet brzdit motorom, tak podobne ako si bol zvyknuty pri P38 - zarad nizsi stupen - neboj pribrzdi to. Samozrejme, ze Ti nedovoli zaradit "blbost" (pretocit motor), ale to sa Ti nepodarilo ani u P38.
V terene obdobne.
primarne pouzivaj "D" a uvidis, ze Ti to na drvivu vacsinu situacii bude stacit. Je to modernejsia prevodovka. Ked budes chciet brzdit motorom, tak podobne ako si bol zvyknuty pri P38 - zarad nizsi stupen - neboj pribrzdi to. Samozrejme, ze Ti nedovoli zaradit "blbost" (pretocit motor), ale to sa Ti nepodarilo ani u P38.
V terene obdobne.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: L322 — práce s klackem?
Přesně tak. Já používám občas +- jen když chci třeba rychleji předjíždět, nebo třeba v táhlém klesání, ale autu je to buřt, řadí co potřebuje. V terénu dávám redukci.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 — práce s klackem?
Na rychlé předjíždění by měl být nejpohodlnější kickback, který podřadí automaticky, aniž by bylo potřeba nacvičovat s klackem... nebo to nefunguje?
Jinak dík, no
Jinak dík, no
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Kokesek
- Příspěvky: 4442
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 — práce s klackem?
u l322 pouzivam hlavne volbu S, tedy prepnu paku vlevo a nic vic nedelam. Hlavne kdyz taham vozik. Podle me to zbytecne podtaci motor a podrazuje samo moc pozde.