problem s chadením

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
LukasSk
Příspěvky: 5
Registrován: 17 lis 2016 22:53
auto: LR SPORT 09 2.7tdv6

problem s chadením

#1 Příspěvek od LukasSk » 17 lis 2016 23:03

Zdravím na mojom LR Sport 2.7 mám problém že sa auto nevie zohriať na prevádzkovú teplotu. resp. ak ho aj napr. ťahaním prívesu zohreje tak si nevie udržať teplotu a pri kludnej jazde klesne skoro na nulu. Termostaty sú vymenené. V originál servise nič nenašli žiadnu chybu. Zaujímavé je že sa spušťa ventilátor aj keď motor nieje zohriaty. Klíma je vypnutá kúrenie je na manuál.

Prosím o radu
Ďakujem

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s chadením

#2 Příspěvek od Maxsel » 18 lis 2016 01:58

Ventilátor by mohl mít špatnou viscopojku. Je ovládaná elektronicky a pokud je špatná, hučí ventilátor jak vysavač, protože jede pořád na plno. Jen nevím, jestli to může uchladit motor až tak moc... Prošel bych ještě jednou ten termostat.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

LukasSk
Příspěvky: 5
Registrován: 17 lis 2016 22:53
auto: LR SPORT 09 2.7tdv6

Re: problem s chadením

#3 Příspěvek od LukasSk » 18 lis 2016 09:38

Termostat je vymenený 2x vždy originál. A ten ventilátor nejde stále naplno ale spusti sa napr. keď je teplota v tretine ukazovatelia čo moze byt nejakých 40-50 stupnov. Niekedy sa spustí aj skôr.

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: problem s chadením

#4 Příspěvek od mipr » 18 lis 2016 10:34

Lukas, to podchladenie motora je podozrive. V tomto pripade by som odporucal pristupit k tradicnym metodam - klasicky "rucny" teplomer a uzatvaranie jednotlivych okruhov chladenia, aby si identifikoval problem....

...teoreticky to moze byt aj el. chyba ukazovatela teploty, resp. snimaca teploty - pozerali telotu motora cez diagnosticky sw?
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

LukasSk
Příspěvky: 5
Registrován: 17 lis 2016 22:53
auto: LR SPORT 09 2.7tdv6

Re: problem s chadením

#5 Příspěvek od LukasSk » 18 lis 2016 11:32

V LR servise v Trenčíne som s tým bol na diagnostiku, kde mi povedali že jedinú chybu ktorú tam našli je že je pokazené čidlo hladiny vody vo vyrovnávacej nadržke. Túto chybu som odstránil (nové čidlo + nádržka).

Potom som ešte skúsil isť s odpojeným ventilátorom čo malo za následok že prevodovka sa mi hodila do nudzoveho režimu ale teplota vystupala normalne a zostala tak ako ma byť. Ale bola to velmi krátka trasa cca 2km ale auto sa zohrialo neuveritelne rychlo asi tak do minuty a nemalo snahu sa prehriat (vonk. teplota bola tak 4-5 stupnov ).

Viete mi poradiť či ten ventilátor nemá náhodou nejaké vlastné čidlo ktoré ho spúšta ? pretože čidlo teploty vody ktoré je v T-kuse pre vstupom do chladiča sa tvári že je v poriadku.
ďakujem

Uživatelský avatar
jancho
Příspěvky: 331
Registrován: 01 srp 2014 22:26
tel.: 777714532
auto: ex Disco II TD5
Bydliště: Praha a Čisovice

Re: problem s chadením

#6 Příspěvek od jancho » 18 lis 2016 12:03

Já měl podobný problém na D2 Td5 - sice jiný motor, ale za zkoušku nic nedáš. Nechtělo se mi to ohřát a když už se to po dlouhé době ohřálo, tak si to teplotu neudrželo. Myslel jsem, že to bude termostat, tak jsem koupil novej, ale jelikož jsem si nebyl úplně jist, tak jsem koupil i nové teplotní čidlo. Termostatem to bylo, byl stále otevřený. Když už jsem ale měl nové čidlo, tak jsem ho tam taky dal a staré si naštěstí schoval. Jel jsem to projet, trvalo to sice dýl než před poruchou termostatu, ale ohřálo se to a pak to teplotu drželo. Jezdil jsem s tim nějaký čas a bral to jako normál, že se to déle ohřívá. Pak mě jednou napadlo tam na zkoušku vrátit staré čidlo - no a bylo po problému.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: problem s chadením

#7 Příspěvek od Sláma Karel » 18 lis 2016 12:31

No vzhledem k tomu, že když sundáš tu vrtuli, tak to funguje, tak bych řešil nejspíš tu vrtuli.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: problem s chadením

#8 Příspěvek od mipr » 18 lis 2016 12:37

vrtula tdv6 je riadena elektronicky, po nastarovani studeneho motora by mala ist "naplno" cca pol minuty, potom sa len pozvolna otaca do momentu, kym ju RJ nezapne... to ale so samotnym chladenim nema velky suvis - hlavnu rolu ma termostat, ak pracuje spravne, vrtula sa moze tocit kolko chce, teplota motora sa udrzi...

...este by som pozrel v akom stave je chladic oleja automat. prevodovky (ak je to verzia chladena vodou chladenia motora). Nezda sa mi vsak, ze by ti trvalo dokazal odoberat tolko tepla co motor vyrobi...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

LukasSk
Příspěvky: 5
Registrován: 17 lis 2016 22:53
auto: LR SPORT 09 2.7tdv6

Re: problem s chadením

#9 Příspěvek od LukasSk » 22 lis 2016 10:50

Na dialnici sa ta teplota pekne drží, akonáhle zídem z diaľnice dolu začne to klesať a naopak.

Odpovědět