P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#1 Příspěvek od KDB » 20 říj 2016 11:29

V původním návodu k P38 z r.1995 bylo psáno do řízení, BW a automatu, Dexron IID.
V pozdějších je psán Dexron III, případně do řízení Texamatic 9226 (IID)
Když jsem si mojí P38 (1995) bral od Eliotta, doporučil spíš IID, než III. Toho jsem se držel až doteď (217 až 285.000km), měnil jsem ho 4x (po 20l) - Total. Vždy byl čistý, automat se chová vcelku kultivovaně, až na občasné citelnější přeřazení (typicky při nižší zátěži a otáčkách).
Vzhledem k nárůstu aut, které požadují DIII, tak zvažuji o sjednocení kapalin - do všeho DIII.

Je nějaká pravděpodobnost, že by přechod z IID na III, mohl způsobit zhoršení stavu (řízení, BW, ZF) ?
Naposledy upravil(a) KDB dne 23 říj 2016 09:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#2 Příspěvek od teslo » 20 říj 2016 13:17

Roky davam do vsetkeho vyssie menovaneho DIII. Ani v jednom pripade som po prechode z IID na DIII nezaznamenal rozdiel.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#3 Příspěvek od KDB » 20 říj 2016 17:04

Díky za zkušenost.
Zkusím počkat, jestli se neozve ještě někdo....
Je fakt, že v době uvedení P38 už sice platil Dexron III, ale automat ZF HP24 se používal od r.1986 (kdy platil Dex IID) a P38 + Disco 2 byla poslední aplikací tohodle automatu .
Tak ve mě hlodá, jestli přece jen IID by nebylo lepší....

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#4 Příspěvek od libovka » 20 říj 2016 17:40

Leju DIII a v poho.

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#5 Příspěvek od jbizik » 20 říj 2016 21:02

Tiez Dextron 3 vsade
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#6 Příspěvek od KDB » 23 říj 2016 10:09

Protože jsem momentálně chcípák a nemůžu ven, prolejzal jsem všechny možný odkazy, a převážně to vypadá, že by to mohlo být bez následků.
Doufal jsem, že se vyjádří i někdo z servismanů ...přeci jen denní praxe...

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#7 Příspěvek od forester » 23 říj 2016 11:30

Pokiaľ viem,tak sa nemá zamieňať DII za DIII kôli agresivite voči tesneniam.DEXTRON II je agresívnejší kôli nejakej prísade.Žiadny iný podstatný rozdiel si nepamätám.
V jednoduchosti je krása.

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?

#8 Příspěvek od KDB » 23 říj 2016 12:14

Některé typy Dex II byly hygroskopické - to je asi jediný zápor, co jsem našel..

Odpovědět