L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
speedy
Příspěvky: 80
Registrován: 17 úno 2010 23:57
Bydliště: Nachodsko

L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#1 Příspěvek od speedy » 01 říj 2016 14:25

Zdravím moudré a zkušené.

můj RR 2004 4.4i s 270tis km a LPG Tartarini se rozhodl, že mne potrápí psychicky i finančně.
Jemné cvakání (dle předchozího majitele byly na vině hydroštely-chtěl jsem měnit, ale závada mě předběhla o měsíc) se změnilo na hlasité klepání. Nemám ten zvuk nahraný, ale znělo mi to jakoby pod ventilovým víkem pravé řady válců permoník klepal kovovým kladivem.
Auto jelo samozřejmě na odtahovku a do servisu a ani po výměně hydraulických zdvihátek klepání nepřestalo.

Mechanik zkontroloval rozvody - byly nové a vypadají v pohodě. Napínáky taky.
Klepání se ozývá od cca 1000ot/min výš, vypadá že z pravé řady.

Sundala se hlava a na 2. a 4. válci jsou cititelné i viditelné rýhy (obr.1 a 2). Otázkou je, čím byly způsobené. Svíčky tam byly prý v hrozném stavu, tak jestli z nich, nebo jestli něco vletělo do sání, nevím.
Odhaduji, ale že to klepání bude mít příčinu ještě někde jinde - šály na klice ?
Motor zatím není venku, jenom se sundalo přední čelo z auta aby byl přístup k motoru.

Pokud jsem správně vyčetl, vnitřek válců je z nikasilu, takže oprava bude stát asi raketu + zatím nejasná příčina toho klepání.

Jaké jsou možnosti a co by jste doporučovali?
Pokud bych dával jiný motor, je potřeba ho nějako "spárovat" s ŘJ ? Stejné motory se používali do BMW 540i, 740i a X5 - jsou lehce změnitelné (až na tu dolní část s výstupkem - obr.3) ?
Jde motor u RR vytáhnout (asi i s převodovkou) předem?

Pokud se někomu doma válí zbytečný dobrý motor za rozumnou cenu, možná se domluvíme.

Předem dík za rady.
Přílohy
obr.1
obr.1
obr.2
obr.2
obr.3
obr.3
obr3.JPG (84.5 KiB) Zobrazeno 2806 x
speedy XX

Ža 69:14,15(15,16)
LC100 & BMW 1150GS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#2 Příspěvek od Kokesek » 02 říj 2016 17:09

opravovat to je ekonomicky nesmysl, bmw motory pracuji se 100°C. Pokud je neco sebemin spatne vzdy to odnese motor. Podle toho co pises ti klepou pisty jak jdou do uvrate. Jsou male dusledkem prehrati (ztrati konusovytost) vydrel to pist kdyz byl velky (roztahnuty teplem)
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#3 Příspěvek od Lukasino » 21 úno 2017 15:41

Ahoj,
mám prosbu, co si myslíte o tomto? Je to v normě, nebo už "přes čáru"?

Poradíte ještě prosím ohledně klapky? Je možné jí prostě vyměnit a smazat adaptace, nebo je potřeba jinou klapku nastavit přes diagnostiku?

Moc díky
L.
Přílohy
2017-02-21 14.53.03.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#4 Příspěvek od libovka » 21 úno 2017 19:17

Motor z BMW tam jde jen se přehodi vana. Ale počítej s tim že sehnat ho nebude jen tak. Myslim že Lukasino by mohl vyprávět.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#5 Příspěvek od libovka » 21 úno 2017 19:21

To Lukasino

Tak uplně dobré to neni. Z fotky těžko řict.
Ta klapka by měla stačit přehodit.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?

#6 Příspěvek od Lukasino » 21 úno 2017 19:37

On speedy už jezdí, jen jsem nechtěl zakládat nové téma.

Děkuji za reakci, je to focené s bleskem, ve skutečnosti je to o dost méně patrné. Jde mi o to, jestli je blok ještě použitelný a mohu ho prodat :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět