Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
ThomesSK
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2016 17:11
tel.: 0905958626
auto: Range Rover 4.6 v8

Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#1 Příspěvek od ThomesSK » 27 srp 2016 19:05

Zdravim páni !
Dostal som tu cest kupit si p38 4.6 v8 +plyn za vybornu cenu...obetou ceny bolo ze vyvierala voda...po konzultacii s mechanikom sme uspeli k zaveru ze sa to auto stym problemom oplati za tu cenu kupit a ze najdeme riesenie...byvali majitel menil hlavu, tesnenia , vodnu pumpu vyskospojku aj z ventylatorom ale na problem neprisiel tak mi ho predal...voda vyvierala tak prve bolo ze sme precistily chladic lebo zospodu bol studeny a zvrchu horuci...problem pokracoval..zistili sme ze nefunguju ventylatori ani klimovy ani maly na dochladzovanie tak sme ich spojazdnili no problem pretrvaval..hnev nas premohol a tak vybrali sme termostat a onieco sa to zlepsilo ale zacal sa zavzdusnovat chladiaci sistem a potroske sa straca chlad.kvapalina..vymenil som olej a tiez nove plynove sviecky..po case sa objavyl taky svrlikavy zvuk s motora tak som vymenil aj neake loziska a remen ale zvuk cvrlika stale...teraz dolievam a odvzdusnujem auto kazdu chvilu a cakam kedy mi kdo nieco nove poradi..sory za gramatyku dakujeeem

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#2 Příspěvek od MadTom » 27 srp 2016 19:34

Hledej problémy s prasklým blokem - je toho tu na fóru popsáno dost. Je to docela typická závada u těchto motorů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#3 Příspěvek od jbizik » 27 srp 2016 20:08

Cau jedna z moznosti (ta najekonomickejsia): viewtopic.php?f=8&t=25370
Potom uz iba oprava a prevlozkovanie prasknuteho bloku.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
zolik
Příspěvky: 69
Registrován: 26 bře 2014 20:46
tel.: 421903944766
auto: Range Rover 4.6 LPG

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#4 Příspěvek od zolik » 27 srp 2016 20:45

mam rovnake auto so splynovacom zn. Zavoli. kazdych cca 10-15tis. km sa mi auto zacne varit. vzdy bol na vine splynovac- nastastie.
v splynovaci mi pretlaci voda gumene tesnenie. jedina zachrana je odpojit splynovac z okruhu vody, pokial nekupim a nevymenim to zodpovedne tesnenie. potom mam zase chvilu pokoj. mozno ti to pomoze, mozno nie. vela stastia.

ThomesSK
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2016 17:11
tel.: 0905958626
auto: Range Rover 4.6 v8

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#5 Příspěvek od ThomesSK » 27 srp 2016 22:22

Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#6 Příspěvek od jbizik » 28 srp 2016 07:47

ThomesSK píše:Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...
Pokial ma auto rovnake problemy a j na benzine (ked vypnes lpg) aj na lpg, tak tento problem co pise Zolik neries.Bude to blok(vlozky v bloku) na 70%, alebo hlava a tesnenie pod hlavou. Myslim ze tebe vodu tlakuje tak uz po 5-10 km ak nie skor a nie 10-15 tisic km. :smirk
Naposledy upravil(a) jbizik dne 28 srp 2016 20:25, celkem upraveno 1 x.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Majer
Příspěvky: 27
Registrován: 22 úno 2016 21:04
tel.: +421904204204
auto: 3xRR P38 4,6LPG.RR
Bydliště: MARTIN 8

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#7 Příspěvek od Majer » 28 srp 2016 08:58

Ak je pri studenom motore zvuk OK a po zohriati cca 5 min a viac sa zmeni ( u mna to jemne klepalo)mozu to byt uvolnene vlozky,vlozka valca(v mojom motore boli 2ks).
To svrlikanie moze byt zaciatok uvolnovania vloziek.

Uživatelský avatar
zolik
Příspěvky: 69
Registrován: 26 bře 2014 20:46
tel.: 421903944766
auto: Range Rover 4.6 LPG

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#8 Příspěvek od zolik » 29 srp 2016 06:19

ThomesSK píše:Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...
ja mam na hadiciach, ktore smeruju do radiatora kurenia nasadene T kusy a z nich je voda privadzana do splynovaca. tam to rozpojim, T kusy vymenim za kus trubky a tym vyradim splynovac z okruhu vody. domov alebo do servisu dojdem na benzin. ak je vada v splynovaci, toto ti pomoze.
mne sa to stalo uz asi 4 krat za tri roky, rocne najazdim cez 30tisic km. to tesnenie zo splynovaca, co mi stale odchadza si uz nosim so sebou, aby som ho v pripade potreby vedel vymenit aj na ceste.
ked sa mi to stalo prvykrat, tiez som sa bal ,ze mi praskol blok, ale nastastie nie. dufam ze aj ty budes mat rovnake stastie :yes

Uživatelský avatar
zolik
Příspěvky: 69
Registrován: 26 bře 2014 20:46
tel.: 421903944766
auto: Range Rover 4.6 LPG

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#9 Příspěvek od zolik » 03 říj 2016 15:58

tak ako to dopadlo? nasiel si zavadu?

ThomesSK
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2016 17:11
tel.: 0905958626
auto: Range Rover 4.6 v8

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#10 Příspěvek od ThomesSK » 06 říj 2016 21:31

Po skusani viacerich moznosti to Vyzera to tak ze pri 6tom valci je prasknuty blok...skusim bojovat dalej...este vyskusam neake moznosti

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#11 Příspěvek od jbizik » 06 říj 2016 22:32

ThomesSK píše:Po skusani viacerich moznosti to Vyzera to tak ze pri 6tom valci je prasknuty blok...skusim bojovat dalej...este vyskusam neake moznosti
No a ako si sa k tomu dopatral ze je tam prasklina.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
krtko
Příspěvky: 237
Registrován: 23 zář 2015 21:52
auto: D1 3,9 V8/ D1 300tdi
Bydliště: Bratislava

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#12 Příspěvek od krtko » 06 říj 2016 22:50

Toto zaujima aj mna,lebo tiez sa mi stale prehrieva auto...uz som uvaril asi 3x...naposledy teraz v sobotu a to sme sa len trochu povozili a na volnobehu mi skoci teplota do cervena (ked sa auto nehybe)...viskospojka je nova,este skusime preplachnut chladic :-(

ThomesSK
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2016 17:11
tel.: 0905958626
auto: Range Rover 4.6 v8

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#13 Příspěvek od ThomesSK » 07 říj 2016 08:32

Kupil som ho stym ze vyviera voda...predosli mejitel na tom vymenil: vysko spojku, vodnu pumpu, alternator, dal opravit hlavy ...tak sme z mechanikom skonstatovali ze pol cesta k oprave motora je zanami...najskor sme spojazdnili ventylatori ktore nefungovali vymenili chladic ktori bol prasknuty no problem pretrvaval...kedze hlavy motora z vonka sa zdali byt v poriatky neriesili sme vacsi problem..tak sme demontovali termostat...no problem pretrvaval...ked sa mechanik dostal k hlavam zistil ze hlavu drzia len 2srobi, ostatne sa dali vytocit ...ked odstrojil hlavu zistil fatalne poskodenie celeho tesnenia a vsimol si ze na 6tom (vodicova strana )valci chyba asi 4cm.toho tesnenia..+ cele to tesnenie bolo dane naspat silikonom takze kdo to robil predoslemu majitolovy to dobre, priam bravurne odflakol...ked sme poskladali motor nasucho isiel krasne..no ked sme aplikovali chladiacu kvapalinu, po nastartovani asi 5 min sa auto zacalo opat prehrievat...auto strasne dymelo....po vipnuti motora a nastartovani islo razkk nastartovat...ked sme vybrali sviecky sa zistlio ze na 6tom valci je mokra ta svoecka...vsetky ostatne boli lrasne suche...kedze bolo spravene nove tesnenie srobi a vsetko co ma..hlavy v repase rak jedina moznost je ze prave na tom 6tom valci je prasklina...pojdem apolikovat este tu tekutinu a ked sa to nepodari tym...tak ostava asi uz len prevlozkovanie bud toho6teho valca alebo vsedkych...zatial cakam na ru kvapalinu na zalepenie toho bloku

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#14 Příspěvek od jbizik » 07 říj 2016 09:46

Sviecka by podla vsetkeho mala byt cista a nie opalena ako ostatne. Tak isto aj cast hlavy nad danym valcom kde je prasklina by mala byt rozdielne cistejsia ( menej okarbonovana). No a ak nepomoze IRONTITE ...podla velkosti a zavaznosti praskliny, tak uz iba urcite to prevlozkovanie ale vsetkych valcov, ked to uz bude rozobrane - a mas pokoj.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#15 Příspěvek od jbizik » 07 říj 2016 10:44

krtko píše:Toto zaujima aj mna,lebo tiez sa mi stale prehrieva auto...uz som uvaril asi 3x...naposledy teraz v sobotu a to sme sa len trochu povozili a na volnobehu mi skoci teplota do cervena (ked sa auto nehybe)...viskospojka je nova,este skusime preplachnut chladic :-(
Myslim ze preplachnutym chladičom nič nevyriešiš Krtko. Nechcem ta strašiť, ale bude chyba asi niekde inde. Môžu to byť: prasknutý blok, uvolnena vložka v bloku, prasknute tesnenie pod hlavou(podla ANG fora najcastejsie na 8 valci hned pred spolujazdcom - bol to aj moj prípad :Sorry: ),prasknuta alebo zvlnena hlava.
Opišem moj prípad: auto sa prehrievalo, tlakovalo, ..... menil som asi 3krat termostat, zle alebo vobec nekurilo.
Ako prve som od Majera (člen fora) :Sorry: :yes kupil IRONTITE, ale nepomohlo :Ja blb: Bola to cesta najmenšieho odporu.
Potom som zacal doslednejsie badať "vo co de". Študoval som forum, Internet som listoval a radil sa s Majerom. Vyšroboval som všetky sviečky, aby som vedel ci je niektora s nich čista ....bol by to prvy znak prasknuteho bloku. No všetky boli rovnako sfarbene( viď foto).
Tak dalsia vec bolo tlakovanie kazdeho valca cez svieckovy otvor kompresorom. Stara sviečka sa musi durch prevrtat, ten porcelan v nej vybit a prevariť tenkou trubičkou do korej sa fuka kompresorom vzduch (ide to tažko...ale ide). Takýto pripravok sa v montuje do valca. Jeden tocil klukou na remenici klučom a dostal piest do hornej uvrate a druhý kompresorom tlakuje valec cez spominaný prípravok....takto som prešiel každý valec a zistil som ,že na poslednom skušanom 8 valci mi zrazu zacalo z expanznej nadržky vytlačat vodu! :skleb a bolo vymalovane........mohla to už byť iba hlava alebo tesnenie. Takže v mojom prípade to bolo tesnenie, kde tlaky z valca pretlacali popod tesnenie rovno do chladiaceho kanalika ( vid foto). Motor-mechanik vsetko opravil a je OK (tri krat poklopem) :whew :yes :Sorry:
Přílohy
20160404_163601- 1.jpg
20160425_163258- 4.JPG
20160425_170901-5.JPG
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#16 Příspěvek od eliott » 07 říj 2016 12:07

No to těsnění na fotce není na V8 do D2, ale do starého motoru 3,9, je mnohem slabší a zvyšuješ kompresi
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#17 Příspěvek od jbizik » 07 říj 2016 12:23

eliott píše:No to těsnění na fotce není na V8 do D2, ale do starého motoru 3,9, je mnohem slabší a zvyšuješ kompresi
Toto som tam mal !!!
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#18 Příspěvek od eliott » 07 říj 2016 13:12

No ThomesSK tam měl třeba silikon, ten tam také nepatří...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

ThomesSK
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2016 17:11
tel.: 0905958626
auto: Range Rover 4.6 v8

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#19 Příspěvek od ThomesSK » 07 říj 2016 15:15

Ešte vyskušam ten zazracny pripravok...a potom sa uvydi
Nakoniec mi asi uz ostane to prevložkovanie

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

#20 Příspěvek od eliott » 07 říj 2016 15:41

ThomesSK píše:Ešte vyskušam ten zazracny pripravok...a potom sa uvydi
Nakoniec mi asi uz ostane to prevložkovanie
Pak je to navždy a pokud je auto pěkné, vyplatí se to.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět