Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
(range rover p38 radius arms bushes replacement)
Ahojte,
vcera vecer som po domacky menil silenbloky v prednych ramenach RR P38 a tentokrat som spravil zopar fotiek, tak sa podelim Hovorim o puzdrach ANR3332 s plastovym vonkajsim puzdrom. Problem je, ze puzdro je vyrazne vacsie ako diera (diera okolo 58-59mm, nove puzdro okolo 62-63mm). Don't panic - Je to OK a ma to tak byt Plastove puzdro sa tolko v pohode zmackne a tym padom ho to predpatie aspon pevnejsie drzi.
Celkova praca asi hodina z toho vacsina casu stravena hladanim a vytvaranim vhodnych pripravkov:) (druhe rameno som mal hotove bez prehanania asi za 10-15 minut).
Ja som pouzil obycajny stredne velky stahovak na loziska, M12 srob, zopar hrubych podloziek a pripravky na lisovanie som mal z diferakovych lozisiek, ktore boli priemerovo najblizsie. Ale je je na kazdeho predstavivosti co pouzije.
1. Vylisovanie.
Ide to uplne lahko. Tym ze je ma silenblok plastove puzdro, tak sa nezakusne a ide von relativne lahko
2. Priprava puzdra a osadenia
Tym, ze ma puzdro vacsi priemer ako diera, je potrebne si spravi nabehovu hranu. Cesty su rozne, ja som zvolil upnutie silenbloku do stojanovej vrtacky, pustil na 600 otacok a pilnikom postupne modeloval hranu. Staci par mm (5-6mm). Na ramene som nabeh robil karboskou s malym zbrusenym brusnym kotucom a doladil pilnikom.
3. nalisovanie
prve puzdro (z ktoreho je fotka som robil stahovakom). Islo to relativne tazko, pretoze silenblok mal tendenciu neustale uhybat do strany a priecit sa. Trvalo to tym padom relativne dlho (rozumej mozno 10 minut ), ale nakoniec sa podarilo. Zvysne silenbloky som robil vo zveraku to islo ako po masle (ozaj na nalisovanie nieje potrebna nejaka velka sila). Zverak to vsetko drzal v rovine. Bohuzial tam som uz fotky zabudol robit
Je dobre silenblok stiahnut eskapaskou, aby pri lisovani lepsie drzal tvar. Zaroven, kde date eskapasku rovno, tak mate mierku ci sa silenblok kruti, alebo nie.
Hadam, to niekomu pomoze
Ahojte,
vcera vecer som po domacky menil silenbloky v prednych ramenach RR P38 a tentokrat som spravil zopar fotiek, tak sa podelim Hovorim o puzdrach ANR3332 s plastovym vonkajsim puzdrom. Problem je, ze puzdro je vyrazne vacsie ako diera (diera okolo 58-59mm, nove puzdro okolo 62-63mm). Don't panic - Je to OK a ma to tak byt Plastove puzdro sa tolko v pohode zmackne a tym padom ho to predpatie aspon pevnejsie drzi.
Celkova praca asi hodina z toho vacsina casu stravena hladanim a vytvaranim vhodnych pripravkov:) (druhe rameno som mal hotove bez prehanania asi za 10-15 minut).
Ja som pouzil obycajny stredne velky stahovak na loziska, M12 srob, zopar hrubych podloziek a pripravky na lisovanie som mal z diferakovych lozisiek, ktore boli priemerovo najblizsie. Ale je je na kazdeho predstavivosti co pouzije.
1. Vylisovanie.
Ide to uplne lahko. Tym ze je ma silenblok plastove puzdro, tak sa nezakusne a ide von relativne lahko
2. Priprava puzdra a osadenia
Tym, ze ma puzdro vacsi priemer ako diera, je potrebne si spravi nabehovu hranu. Cesty su rozne, ja som zvolil upnutie silenbloku do stojanovej vrtacky, pustil na 600 otacok a pilnikom postupne modeloval hranu. Staci par mm (5-6mm). Na ramene som nabeh robil karboskou s malym zbrusenym brusnym kotucom a doladil pilnikom.
3. nalisovanie
prve puzdro (z ktoreho je fotka som robil stahovakom). Islo to relativne tazko, pretoze silenblok mal tendenciu neustale uhybat do strany a priecit sa. Trvalo to tym padom relativne dlho (rozumej mozno 10 minut ), ale nakoniec sa podarilo. Zvysne silenbloky som robil vo zveraku to islo ako po masle (ozaj na nalisovanie nieje potrebna nejaka velka sila). Zverak to vsetko drzal v rovine. Bohuzial tam som uz fotky zabudol robit
Je dobre silenblok stiahnut eskapaskou, aby pri lisovani lepsie drzal tvar. Zaroven, kde date eskapasku rovno, tak mate mierku ci sa silenblok kruti, alebo nie.
Hadam, to niekomu pomoze
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Hezké, na Disco2, kde je to řešené stejně jsem to také v pohodě nalisoval, akorát na to mám malej hydraulickej lis. Náběh jsem udělal flexkou s lamelovým kotoučem na silentbloku, a půlkulatým pilníkem v rameni.
Ten stahovák je vtipné řešení, asi by to šlo i dlouhým pevnostním šroubem.
Ten stahovák je vtipné řešení, asi by to šlo i dlouhým pevnostním šroubem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
stahovak som pouzil preto, lebo lis zatial nemam skusal som zavitovu tyc M12, ale tu som strhol, mozno by to pevnejsia trieda dala
Tu se naradie a pripravky, ktore som pouzil:
Tu se naradie a pripravky, ktore som pouzil:
- Přílohy
-
- tools
- 20160825_183320a.jpg (107.2 KiB) Zobrazeno 4518 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Běžná lepší závitová tyč je 8.8, tohle by chtělo tak 12.9 šroub a hlavně pořádnou dlouhou matku. No a nebo ten lis. Předevčírem jsem přelisovával silentbloky na panhardce a chtělo to do 3t, takže naprostá pohoda v lisu. A k tomu super na rovnání trubek - z tyče řízení místo luku je opět rovná tyč.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Já si nechal vyrobit tohle na obrázku. A stačí malý lis .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Díky za návod
akorát mám dotaz ohledně šroubů co jsou v sielnblocích, jeden jsem nedokázal vyndat, tak nastoupila flexa. a teď otázka, kde sehnat nový, nebo co jste tam dali případně vy. já dal provizorně závitovku. Nebo bude stačit nějaký normální?
prosím o rady, abych věděl co zítra shánět
díky Honza
akorát mám dotaz ohledně šroubů co jsou v sielnblocích, jeden jsem nedokázal vyndat, tak nastoupila flexa. a teď otázka, kde sehnat nový, nebo co jste tam dali případně vy. já dal provizorně závitovku. Nebo bude stačit nějaký normální?
prosím o rady, abych věděl co zítra shánět
díky Honza
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Idealni reseni je sroub v pevnosti 10.9 s jemnym zavitem a pojistnou matici DIN985 nebo lepe DIN982 v pevnosti 10.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Já bych neexperimentoval - tam co prodávají silentbloky mají většinou v nabídce i příslušné šrouby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Nemel by jsi nejakej odkaz, hledal jsem u eliota i litep a bud blbe nebo to tam nemaj
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Tak jim prostě nápis co potřebuješ. Nebo použitý od Slámy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
Jestli dobre hledam, tak tam patri srouby ANR1191 a matice ANR1000.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Vymena silenblokov v prednych ramenach Range Rover P38
koukám nato a máš pravdu, děkuji mnohokrát
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D