Range Rover P38 - rada nováčikovi

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#21 Příspěvek od Patres » 08 zář 2016 01:11

Obd2 síce v aute mám, ale bosch motor nie :(

Usudzujem podľa skúseností z jeepa 4.7 v8 čo som mal.. snímač polohy keď prestal fungovať po umytí motora.. auto nevedelo podradiť alebo zaradiť vyšší stupeň, musel som manuálne.. no motor išiel hladko a pekne aj s odpojeným konektorom..

A to isté robil aj RR keď som ho nechal odpojený :) tak Usudzujem že ten bude v poho aj keď pekne nevyzerá (má už toho za sebou)

Bohužiaľ pri tomto aute som sa vrátil do doby kamennej a fungujem na princípe pokus - omyl.. na zraze ak chlapci na niečo prídu dám info :)

Inak dnes malý zraz :) otestovali sme si autá navzájom..
Přílohy
20160907_194005_PerfectPhoto.cz_2016-09-08 01-32-26.jpg
20160907_194005_PerfectPhoto.cz_2016-09-08 01-32-26.jpg (18.45 KiB) Zobrazeno 7088 x

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#22 Příspěvek od teslo » 08 zář 2016 10:15

len pre vyjasnenie. nehovorime o tom ze snimac polohy klapky nefunguje vobec. Hovorime o tom, ze snimac polohy ma v roznych polohach davat rozne (ale definovane) signaly. Pokial nedava spravny signal, tak je to problem.

BTW. snimacov s ktorymi ECU spolupracuje pri riadeni motora je dost ( snimac polohy kluky, snimac polohy klapky, mozno snimac vacky, teplota vody, mozno teplota paliva, vaha vzduchu a lamda sondy.

Este otazka, ako mas zapojene LPG? ak mas sekvencne vstrekovanie, tak ako sa to chova ked ho uplne odstavis? Tzn. vratis spat celu kabelaz do origo zapojenia (vstrekovace atd...)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#23 Příspěvek od Patres » 08 zář 2016 15:07

Mám sekvenčné BRC.. teplotu vody aj vzduchu si sníma zo svojich senzorov.. tak je to samostatný systém.. mapa na lpg je predca urobená tak trocha nezávislo od motora.. chápem že sa ešte upravuje podla lamd.. ale auto nemá ani sfarbenie výfukových plynov na benzíne/plyne.. každopádne skúsim odpojiť riadiacu lpgcka (dobrá úvaha) :) ale dúfam že skreslovat údaje nebude.. keďže predtým to jazdilo v pohode..

Včera som sa s tým trocha hral a podarilo sa mi znížiť otáčky pomocou lanka čo ide do takého podtlakoveho mechu v pravo hore, som ho povolil.. no dnes auto si už neudržalo otáčky na voľnobehu a zdochlo až kým sa nezohrialo.. tak to začínam vydiet na zasekavajuci krokač.. bolo by origo mať ešte jedného range na prehadzovanie vecí.. alebo si zaobstarať origo diagnostiku :)

Sobota je už za rohom :) dufam že chalani budú do toho viac vidieť ako ja

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#24 Příspěvek od teslo » 08 zář 2016 16:04

podtlakovym mechom asi myslis tempomat :grin:

Pri hladani neznameho problemu bez naleziteho vybavenia a know-how musi byt clovek open minded a spoliehat sa na to, ze nieco predtym fungovalo a tym padom to je urcite v poriadku je prave pristup, ktory nieje zelany. Zo samotnej podstaty pokazenia vyplyva, ze predtym ako sa nieco pokazi, tak to musi fungovat spravne :lol:

Ozaj servisny manual si cital? Keby si sa chcel velmi silno hrat, tak bez IAC ventilu vies fungovat - nastavit volnobezne otacky. Ale aj tak si myslim, ze mas chybu niekde inde v systeme a nie v IAC.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#25 Příspěvek od Patres » 08 zář 2016 16:30

Tipoval som to na tempomat alebo niečo ako sytič - tak či onak mam tempomat nefunkčný a tak ako je nasponovane to lanko, nechava pootvorenu skrtiacu..

Nečítal som servisný manuál.. ale študoval som fóra a viem na čo cca čo slúži..

Bohužiaľ logicky na riešenie závady pri tomto aute to nieje ako pri iných..

Napadá ma ešte reset ecu, nakoľko si mohla spraviť zle mapky.. keď sa jazdilo na lpg.. alebo začať jazdiť iba na benzín..

A je mi 100% jasne že v tom motore je niečo zlé, nakoľko aj spotrebu mám o dosť vyššiu ako pred tým, ako iný členovia.. 26l/100km.. 3 mesiace aj čakám, či sa niečo rozsvieti a ukáže mi príčinu toho všetkého..z mojho pohľadu to už ale začína byť epicke :(

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#26 Příspěvek od teslo » 08 zář 2016 16:59

jj...bez diagnostiky sa u tohto auta tazko pohnes. A ani ta bez vedomosti ako ziskane data interpretovat nemusi byt zarukou uspesnosti.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#27 Příspěvek od teslo » 08 zář 2016 17:07

Patres píše: Bohužiaľ logicky na riešenie závady pri tomto aute to nieje ako pri iných..
S tym nie celkom suhlasim. Ale potrebujes naradie (diagnostiku).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#28 Příspěvek od Patres » 11 zář 2016 13:37

Tak zopár vecí sa vyriešilo vďaka užívateľovi pooh a jeho zázračnej diagnostike.. otáčky už okolo 700, spotreba podla palubaku uz 15l :)

Pravdepodobne si auto spravilo zle adaptačné mapy.. a po ich vymazaní je auto úplne iné, lepšie.. (základné nastavenie)

Šklbania motora podľa live dat bude robiť pravdepodobne práve snímač polohy skrtiacej klapky.. v pondelok objednávam a dam vedieť čo je nové :)

Tak ešte raz ďakujem pooh :)

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#29 Příspěvek od amadjr » 12 zář 2016 23:17

Patres píše: Šklbania motora podľa live dat bude robiť pravdepodobne práve snímač polohy skrtiacej klapky.. v pondelok objednávam a dam vedieť čo je nové :)
jo.... takze ten pekny snimac nesnimal korektne.... jakoby to tu uz nekolikrat nepadalo

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#30 Příspěvek od pooh » 14 zář 2016 19:33

Patres píše:Tak zopár vecí sa vyriešilo vďaka užívateľovi pooh a jeho zázračnej diagnostike.. otáčky už okolo 700, spotreba podla palubaku uz 15l :)

Pravdepodobne si auto spravilo zle adaptačné mapy.. a po ich vymazaní je auto úplne iné, lepšie.. (základné nastavenie)

Šklbania motora podľa live dat bude robiť pravdepodobne práve snímač polohy skrtiacej klapky.. v pondelok objednávam a dam vedieť čo je nové :)

Tak ešte raz ďakujem pooh :)
:hand
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#31 Příspěvek od bany.xf.cz » 02 říj 2016 03:56

Ahoj, vliv na řazení má i váha vzduchu. Zkus si jí pujčit od někoho komu to řadí dobře.
Já měl váhu vzduchu tak v háji, že mi to na benzín vůbec nechtělo jet. A převodovka řadila čtvrtej stupeň až od 80 km/h vejš. Jinak zůstala nejvíc trojka.
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#32 Příspěvek od Patres » 10 říj 2016 22:21

Bolo to tým senzorom polohy škrtiacej.. :Sorry:

ABS-ko sa samo opravilo

no naopak sa mi podvozok pokazil :-(

Vyskakuje EAS chyba no autko mi nespadlo a čo je haluz, udržuje si výšku na predku :-D teda ho aj nafúkne.. no zadok je stále v rovnakej polohe..

Problém nastal 2 minutky na to ako pes mi ogrckal v predu koberček na strane spolujazdca... po rozobratí som zistil že sa tam tá smradľavá emulzia nedostala a stačilo iba očistiť koberček a poutierať okolo zvyšok - teda pravdepodobne to tým nebude.. najhoršie že sa to stalo na rovine na rovnej ceste..

Relatko v motorovom priestore som vymenil, poistka je OK... relatko na strane vodiča som vytiahol no v tedy auto začalo vypisovať max. 50km/h a divne blikali kontrolky výšok.. čiže pracuje a malo by byť ok.. kompresor sem tam zabzučí.. čiže štava tam je.. zajtra mám v pláne dať auto na zdvihák a kúknuť na výšky.. A tým sa moje možnosti končia, keďže stále mi chýba to správne náradie (diagnostika) budem vďačný za ďalšiu radu.. baterku som už odpájal na noc - nepomohlo

A keďže ďalší LR zraz najbližšie nieje, neviete o niekom kto má cestu okolo žiliny? alebo nemá/nepredá/nepožičia niekto ten kicker? prípadne kábel na ten vzduch ak mu už iba doma zavadzia, alebo ostal po exmachine? :think :think :think

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#33 Příspěvek od Patres » 11 říj 2016 07:12

Upgrade.. zdvihne/spustí aj zadok do roviny..

Odoslané z SM-G920F pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#34 Příspěvek od teslo » 11 říj 2016 09:33

na reset EAS odpojenie baterie nepomaha. Iba diagnostika. Ale existuje na to free soft, ktory je volne stiahnutelny - hladaj EAS Unlock Suite. Potrebujes len kabel a notebook.
Teraz mas asi nejaku soft chybu pri ktorej EAS este nejako funguje (udrzuje vysku).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#35 Příspěvek od Patres » 11 říj 2016 14:02

Mam ten program.. no moje dva pokusy o výrobu toho kábla boli na nič.. preto som sa pýtal či ho niekto nemá/nepredá.. inak ma čaká cesta do trencina(autorizak) alebo cz pán kokesek.. neviete koľko stojí diagnostika v týchto servisoch? V alfe mi raz zobrali 50€ za 2 min roboty :(

Inak čo je sranda je to medzi poloha teren/cesta a to auto je teraz neuveriteľne mäkké..

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#36 Příspěvek od pooh » 11 říj 2016 14:23

Patres píše:Mam ten program.. no moje dva pokusy o výrobu toho kábla boli na nič.. preto som sa pýtal či ho niekto nemá/nepredá.. inak ma čaká cesta do trencina(autorizak) alebo cz pán kokesek.. neviete koľko stojí diagnostika v týchto servisoch? V alfe mi raz zobrali 50€ za 2 min roboty :(

Inak čo je sranda je to medzi poloha teren/cesta a to auto je teraz neuveriteľne mäkké..
je to jednoduchy kablik, obycajny prazdny konektor OBDII s pinmi a pocitacovy seriovy kabel. musis davat pozor na 2 veci: aby pajkovanie bolo kvalitne a velmi casto to robia naopak. totiz seriovy kablik casto neni ocislovany, a neni jedno ci pozeras to zpredu alebo zozadu :hmm:

okrem toho musis nastavit laptop na americke nastavenie. to nie len klavesnicu, ale vsetky enviromentalne veci, ci ako sa tomu nadava.... inac seriovy port dava iny signal, co taky osciloscope pekne ukaze.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#37 Příspěvek od Patres » 13 říj 2016 01:09

Tak kúsok odo mňa nakoniec býva chalan ktorý má kicker, po prečítaní závad sa zistilo... že relátko je stále zopnuté a kompresor tlačí už aj keď netreba... vymenilo sa teda to v motorovom priestore a auto už o5 normálne funguje :Pohoda: :Pohoda: :Pohoda:

Dokonca tam má aj jednu p38 na diely, ak by niekto niečo potreboval, treba sa ozvať a dohodím kontakt..

Inak rozmýšľam ako so vzduchom v zime. Nerád by som bol aby mi auto zamrzlo a podobne(určite sa tam kondenzuje voda), teda ani neviem ako sa správa v zime, keďže minulý rok som nejazdil a zima ani vlastne nebola... teda asi auto nechať spustené vždy dole pred odstavením, alebo naopak?

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#38 Příspěvek od MadTom » 13 říj 2016 07:37

Nevím jak u P38, ale u D2 je vysoušeč součástí kompresoru - je tam takovej plastovej válec plnej kupiček. A ten je časem samozřejmě plnej vody. Takže rozborka, vysypat a buďto vysušit na sporáku nebo vyměnit. Tedy stejnej princip jako u velkejch auta, akorát to není řešeno jednoduše výměnnou patronou s kuličkama.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#39 Příspěvek od Patres » 19 říj 2016 18:54

Tak a mám v pláne riešiť posledný problém, ktorý mi vadí na mojej žabe...

Stierače - prvé dva stupne fungujú ako majú.. keď dám tretí stupeň stierače stoja - kde by som mohol nájsť cyklovač na stierače, tuším že v ňom bude chyba..

Patres
Příspěvky: 40
Registrován: 18 črc 2016 11:40
tel.: +421918089348
auto: Range p38

Re: Range Rover P38 - rada nováčikovi

#40 Příspěvek od Patres » 08 úno 2017 10:58

Ahojte

Po dlhšom čase pokoja sa zas obraciam na vás o radu..

Mal som zlomenu os vahadiel - príčinu vidím na únavu materiálu.. pri znovu komplet rozobrati vrchu motora som vymenil hydrostely, zdvihatka, vahadla aj osi na oboch stranách.. výsledok je že motor beží pekne potichu akurát vynecháva.. taktiež som vymenil sviečky za klasické ngk-r ako som mal pred tým + som kúpil sviečkove káble nové..

Motor má nerovnomerny voľnobeh a pri jazde do 2000ot trhá - potom ide ako má, aj výkon je slušný.. samozrejme robí to rovnako na benzíne ako aj na LPG.. Dokonca LPG som mal vybraté, nakoľko auto muselo absolvovať stk, ek.. na ek som mal 10x násobne hodnoty ako majú byť.. pre výpadok valcov.. meranie kompresie sa pohybuje medzi 12.5 - 13 čo je v tolerancii a pred opravou auto jazdilo dobre.. konektory som kontroloval všetky sú zapojené správne.. nove tesnenia všade - takže prisavanie nehrozí.. sviečkove kable su správne zapojené.. dnes uvažujem vrátiť tam staré, či nové niesu chybné..

Samozrejme na diagnostike nieje žiadna chyba - odjazdene 200km :)

Samozrejme krokovy motorček pracuje, a váhu vzduchu idem dnes premerat.. nestretol sa s tymto podobným niekto?
Přílohy
d4c1763.jpg
d4c1763.jpg (17.51 KiB) Zobrazeno 6196 x

Odpovědět