2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#1 Příspěvek od amadjr » 04 srp 2016 19:07

Zdravim ve spolek.
uz vazne nevim kde se poptat, co udelat aby ta bestie zrala trochu strizliveji..
jezdim kombinovane za 16L/100, kdyz jedu ciste jen dalku a jedu slusne, tak mam 12L/100km..
auto po chipu a lehkem zvednuti tlaku turba zralo +- porad stejne, jen se s tim začlo dat jezdit.
dostal jsem radu ohledne serizeni pal. cerpadla, tudis jsme na dilne ubraly trochu nafty na cerpadle (posunuti na konusu). volnobeh se zklidnil, drive kolisal. auto jde trochu hur po plynu a ztratilo znatelne vykon.. (odhad jako po cipu bez zvedani tlaku)
po zmereni spotreby jsem zijstil, ze auto zere vlastne porad stejne.........
cip delal mistr, tlak ja, mereno aktuelne 1,36baru v maximu 3000rpm, pak jde tlak znatelne dolu. ve 3 500rpm ma jen 1bar.

neduhy motoru:
- auto se neda uchladit, i s rucne zaplyma saharama kdyz jej zenete do kopce (silnice, rychlost okolo 100km/h) tak jej zkratka neuchladite. stejna pisnicka na redukci v kopci. jedete pomalu a auto pece jak vztelky.. tak tak se nedotykate svitici kontrolky teploty. (se saharama!)
- automat radi desne vysoko. vpodstate aby jelo tak tocite 3500 a kdyz slapete min aby radilo driv tak nemate dost vykonu na to, aby se s tim dalo jezdit. neustale unasi, zamkne jedine az 4rku a to v rychlosti nad 80 pri delsi jizde.
- kdyz podrzite premka podlahu, ja nwm, rychly uprk z krizovatky tak auto huli jak cikansky mercedes.
- neskutecne cerni olej, lehce fouka skrze pisty do kliky (po dukladnem zalepeni merky olej nesakne)

panove vim ze se jedna o utopii, motor DSE je hroznej uz od vyroby a oproti uzasne zabirajici TD5 co jsem mel ted cest si projet po chipu od kokeska v disku II, je to totalni tragedie..
ale precijen snad nejake doporuceni by se mohlo najit. mam jit na serizeni vstriku? mam seridit cerpadlo nekde na stroji? co ten automat, nejde s tim neco udelat?

dekuji za jakykoliv postreh

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#2 Příspěvek od ssang » 04 srp 2016 20:05

Asi bych v rámci toho špatného chlazení vyměnil viskozní spojku s vrtulí číslo dílu PGG101290. Další problém by mohl být i zanesený chladič.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#3 Příspěvek od spata » 05 srp 2016 00:46

A jaky je tam chip?Od koho?Po chipu nemuze radit ve vysokych otackach,to zacne radit uplne jinak.
Nebude problem v tom tlaku turba?
Vetsi tlak turba= vic vzduchu = vic nafty.......spotreba.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#4 Příspěvek od spata » 05 srp 2016 01:09

Jinak mam sice manual chip od Kokeska a mnoho dalsich vymen dilu .
Solo jezdim okolo 2000otacek to uz turbo zacina zabirat.S privesem tocim motor vic,ale staci pod 3000 otacek a JEDE !
Solo prumer Praha centrum a nejaka dalnice 10 litru.Prives 3.7 metru vyska 6.5 lozna plocha , celkova 3,5 tuny 16 -17 litru na sto.Ve meste min,tam neni odpor vzduchu....
I kdyz ten motor je velky vyvijec tepla,tak kdyz je vse funkcni uchladi se i v nejvetsich kopcich s privesem a bez sahar.
V Mohelnicaku se ohral,ale do cerveneho mel velmi daleko.Visko spojka rve a motor uchladi.
A 180km/h take jede.
Ten motor je trapeni,ale kdyz mu das vse co potrebuje a vymenis vse co za dobu provozu a s majiteli pred tebou za ta leta uz neni funkcni,tak funguje jak ma!
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#5 Příspěvek od amadjr » 05 srp 2016 08:30

cip je taky od kokese, ale spotreba byla obrovska jeste pred chipem.
tocit 2000 nemuzu, automat me nenecha.. jedine pri plachteni kdyz udrzuji 50km/h..
jediny co mne snad jen napada je repas vstrikovacu a premereni cerpadla :(

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#6 Příspěvek od eliott » 05 srp 2016 08:37

Předvším si zkontroluj čidla teploty pro řídící jednotky.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#7 Příspěvek od uhlic » 05 srp 2016 10:10

K tomu chladeniu: vymen cely chladiaci system aj s chladicom. Mne praskol 2 krat chladic po vymenie chladica, hadic, viskospojku (cisto novu), vodne cerpadlo, terostatu uchladi aj keby je 50 stupnou vonku.


Automat tu uz tiez niekto riesil tiez mu radil vo vysokych otackach. Problem bol v odpojenom konektore teploty.

Mne range spapa okolo 9,5 mesto dialnica okolo 8 - 8,5l.
Naposledy upravil(a) uhlic dne 05 srp 2016 10:24, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#8 Příspěvek od teslo » 05 srp 2016 10:19

eliott píše:Předvším si zkontroluj čidla teploty pro řídící jednotky.
Presne. Na diagnostike si to pripojene mal? Skontroluj vsetky cidla, aby si vylucil trivialnu chybu. Co sa prehrievania tyka (pokial ale nieje chyba v elektronike v nejakom cidle a ECU si iba mysli, ze je motor prehriaty), tak poriadne vycisti chladice - vymontovat a dobre preplachnut, nech su dokonale priechodne. Nasledne viskospojka. Pokial Ti nezopina viskospojka pri prehriati, tak je asi ozaj vadna. Pokial Ti zopina a huci ako sialena, tak to ozaj tipujem na tie chladice.

A spotreba moze priamo suvisiet s tou spotrebou. Pokial to mas cipnute a este aj zdvihnute turbo, tak tepla vznika este viac a si v zacarovanom kruhu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#9 Příspěvek od amadjr » 05 srp 2016 11:11

dekuji za rady. proverim teplomery. ono klidne az 2 litry nahoru muze delat ten neustale spojkujici automat..
visco na vrtuli praveze huci temer porad.. mam pocit ze jezdim s trambusem... ted o vikendu za mnou prijede kokesek tak ho prekecam aby neco ssebou vzal..
k tem vstrikovacim, ma smysl je repasovat? delal to nekdo?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#10 Příspěvek od MadTom » 05 srp 2016 11:17

Jestli se ti protáčí automat "na prázdno", motor ti fouká ke klice, i když "jenom trošku", tak bych to považoval za dvě docela zásadní věci, které budou mít vliv na výkon a tedy i spotřebu. A řešit vstřikovače bez toho, aby jsi vědět, v jakém je vlastně stavu motor a automat asi nemá moc smysl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#11 Příspěvek od teslo » 05 srp 2016 11:20

amadjr píše:dekuji za rady. proverim teplomery. ono klidne az 2 litry nahoru muze delat ten neustale spojkujici automat..
visco na vrtuli praveze huci temer porad.. mam pocit ze jezdim s trambusem... ted o vikendu za mnou prijede kokesek tak ho prekecam aby neco ssebou vzal..
Pokial mas nepriechodne, alebo slabo priechodne chladice, tak vrtula sa moze aj zblaznit kolko vzduchu precerpa, ale ziadny cerstvy studeny sa jej nedostava.
Automat ma lockup iba 4 stupni, takze to ze lockne az po 80 je spravne. Ale to, ze neskor radi moze suvisiet s teplotou ako pisat Elliot.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#12 Příspěvek od pooh » 05 srp 2016 13:16

celkom uzitocny je taky maly rucny infracerveny teplomer - za 12 ecek zistis problemove miesta popripade problemy s prietokom.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#13 Příspěvek od Maxsel » 05 srp 2016 13:49

pooh píše:celkom uzitocny je taky maly rucny infracerveny teplomer - za 12 ecek zistis problemove miesta popripade problemy s prietokom.

Ten by mě taky mohl zajímat. Máš na nějaký konkrétní tip?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#14 Příspěvek od pooh » 05 srp 2016 13:57

Maxsel píše: Ten by mě taky mohl zajímat. Máš na nějaký konkrétní tip?
ja mam nieco takove, osvedcil sa ked riesis problemy s chladenim, popripade ked testujes katalyzator, aj ked tam uz musis davat pozor, lebo tam su vyssie teploty a je to uz na hranici meraneho rozsahu pre niektore typy:
http://www.ebay.de/itm/Neu-Non-Contact- ... OSwg3FUbHb~
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#15 Příspěvek od pooh » 05 srp 2016 14:02

ale napriklad toto uz vraj do 550 Celsius:
http://www.ebay.de/itm/GM550-Non-Contac ... xyWmxSaOOt
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#16 Příspěvek od MadTom » 05 srp 2016 15:26

Když infrateploměr, tak je lepší připlatit si za takový, který umožňuje nastavit emisivitu. Ono něco jiného to bude ukazovat na kusu plechu natřeném černou barvou a něco jiného, když ten plech bude lesklý. V takovém případě rozdíl 50% není nemožný. Nicméně na porovnání dvou povrchově stejných věcí - třeba jednotlivých výfukových svodů to stačí, akorát absolutní teplota může být mimo.
Docela jsem si s tímhle vyhrál s termokamerou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

#17 Příspěvek od Kokesek » 06 srp 2016 06:28

MadTom píše:Jestli se ti protáčí automat "na prázdno", motor ti fouká ke klice, i když "jenom trošku", tak bych to považoval za dvě docela zásadní věci, které budou mít vliv na výkon a tedy i spotřebu. A řešit vstřikovače bez toho, aby jsi vědět, v jakém je vlastně stavu motor a automat asi nemá moc smysl.

To je podle me cely problem, tlakujici motor a protacejci prevovodovka. Delal sem mikymu opravu mechatroniky na L322, a spotreba mu o dost klesla pouze pri tomto ukonu. Kazdopadne pokud motor tlakuje nema smysl nic resit. Jedina vec co bych udelal je kontrola predvstriku, ale pokud si vzpominam to uz sme asi delali...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět