P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Dario345
Příspěvky: 72
Registrován: 19 říj 2015 17:46
auto: RR 2.5DSE

P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#1 Příspěvek od Dario345 » 02 srp 2016 15:20

Hezké odpoledne,
kromě jiného mě na RR trápí jedna věc. Po celou dobu (cca 6000km), co auto mám mě trápí silné kymácení karoserie. Jedná se hlavně o jízdy po okrskách. Pokud najedu na nějakej křivákov v rychlosti od 70 nahoru, je auto už dost těžce řiditelný a já lítám po sedačce jak na kolotoči. Snížení na "dálniční" výšky podvozku nijak výrazně nepomůže, spíš vůbec. Slovem laika a bývalýho uživatele několik Citroenů na hydraulice usuzuju, že je to prostě špatně, aby se to houpalo tolik.

Rozhodl jsem se, že vyměním tlumiče. Ale chci se poprosit o radu, jestli to nemůže mít ještě jinou příčinu?

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 02 srp 2016 15:24

tlumice a v druhe rade silentbloky, hlavne predni napravy (v prvni rade panhartka, pote predni ramena) ale to se nehoupe spise cele auto plave ze strany na stranu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#3 Příspěvek od amadjr » 02 srp 2016 21:08

mam podobny problem.. jsem zvedav s cim tato diskuze prijde..
menil jsem vsechny silenty, cepy a nic.. parnhardka pomuze pri ´loveni´ auta po silnici ze strany na stranu ale kymaceni nevyresi. jen k te parnhardce, krysta boha marja vyhni se lacinym silentum do 100kč!!!!!!! nefunguji uz ani v krabicce.
videl jsem nejake PU plasty namisto silentu, mozna by to mohlo byt reseni.
osobne bych tipoval tlumice ale ani bych se nedivil, kdyby i trochu ´zmekla´ stabilizacni tyc.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#4 Příspěvek od MadTom » 03 srp 2016 07:27

PU silentbloky jsou výborné na silniční auta, u terénních, kde podvozek občas musí i hodně křížit hrozí, že jak se zmáčknou, tak prostě vytečou a je po nich. Chce to vybírat opravdu kvalitní, nebo pokud černé gumy tak nejlépe originál. P38 je těžké a vysoké auto, takže dobré tlumiče jsou docela nutnost. Doporučuju někoho kdo má na tlumiče tester a umí i tyhle auta. Potom budeš mít hned jasno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
smeky
Příspěvky: 136
Registrován: 22 čer 2010 10:11
tel.: 731139441
auto: RR P38 DSE 2001
Bydliště: Bruntálsko

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#5 Příspěvek od smeky » 03 srp 2016 20:50

Mě to dělaly staré pneumatiky.

Dario345
Příspěvky: 72
Registrován: 19 říj 2015 17:46
auto: RR 2.5DSE

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#6 Příspěvek od Dario345 » 04 srp 2016 08:37

A pokud tlumiče, tak je něco osvědčenýho, cenově normálního?

Mám P38 na práci v lese, jsem tak 20% v terénu - lesní cesty zpevněný, lesní cesty přírodní, vyvážecí linky, atd

Pneu si nechám převážit :-) To je dobrej tip, díky

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#7 Příspěvek od Wiki » 04 srp 2016 09:46

a nakolik ty pneumatiky hustíš?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#8 Příspěvek od teslo » 04 srp 2016 10:37

pises hupanie/kymacanie. to suvisi s tuhostou podvozku - tzn. tlmice, prip. stabilizator. V pripade, ze by si pisal o traseni a rozvibrovani/rozhadzani pri prejdeni nerovnosti, tak to primarne vychadza na silenbloky v panhardke a ramenach. Ale kludne to moze byt kombinacia vsetkeho.
V kazdom pripade to od klavesnice diagnostikujeme uz tazko. Typy mas a teraz je to na Tebe, lahnut pod auto a zistit kde je problem.
Ci mas tlmice uplne v prdeli zistis jednoducho - rozhupes kazdy roh auta a ked sa bude roh dlhsie dohupovat, tak mas tlmic v tahu.
Tlmice su v roznych cenovych a kvalitativnych hladinach. Zalezi nakolko si toho auta cenis. Ja odporucam BOGE.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#9 Příspěvek od MadTom » 04 srp 2016 10:50

Poznámka k tlumičům - pokud máš auto bez úprav podvozku a nehoníš ho přetížené, tak bych zvážil i originál LR.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#10 Příspěvek od teslo » 04 srp 2016 11:28

praveze origo LR su drahsie ako boge. A boge by mala byt tiez prvovyroba. Takze by to malo byt parametrovo +- to iste ale za polovicnu, prip. tretinovu cenu.

Ja som pred casom kupil na P38 monroe adventure (plyno-kvapalinove) a po 1 tisic km som ich zhodil a dal naspat origo LR, ktore som daval dole akoze uz vadne :) Nie zeby Monroe boli zle, ale maju inu charakteristiku a na origo olejovych LR tlmicoch mi je jazda prijemnejsia :)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#11 Příspěvek od amadjr » 04 srp 2016 18:48

plyno kapalinove jsou dobre na sedan.. kdysi jsem je daval na omegu mv6 a super.
ja se priklanim taky k tem tlumicum.. osobne kdyz vyklopim zadni viko kufru a skrze nej rozhoupu auto, tak na prvnich 5 vterin jsem uplne bez tlumicu nez se natlaci olej..... tim padem jsou totalne mrtve... ja to moc neresim protoze to mam jen na kraveni ale pokud s tim jezdis dalky, urcite bych nevahal a menil.. dale zkontroluj ty plastove futra co drzi stabilaky na naprave. jeste me napadlo, pokud mas auto na mechach, nech si seridit vysku jednotlivych kol protoze pokud jsi nekde mimo a auto sedi krive, dost to muze zpusobovat kymaceni...
od kud jsi?

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#12 Příspěvek od spata » 05 srp 2016 01:17

Mel jsem to v kazde P38
A do ted nejak nevim,co je pricinou,pokazde tak nejak to auto divne uskakuje i po vymene tlumicu,silentboku.Napiste sve zkusenosti.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
smeky
Příspěvky: 136
Registrován: 22 čer 2010 10:11
tel.: 731139441
auto: RR P38 DSE 2001
Bydliště: Bruntálsko

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#13 Příspěvek od smeky » 05 srp 2016 03:26

Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.

Dario345
Příspěvky: 72
Registrován: 19 říj 2015 17:46
auto: RR 2.5DSE

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#14 Příspěvek od Dario345 » 05 srp 2016 07:06

Tak pneumatiky už pravda mají něco odjetý a jsou to 265 a tlak už nevím, foukal jsem to na benzince 2x a neuchází to a tak to už moc často nekontroluju, ale původně jsem to vyčetl v manuálu myslím :-(

No, jezdím každej den kolem 90-100km, tož je to takový otravný prostě. A hlavně, když vezu někoho jinýho, viz svou křepelku, která váží 50kg tak ta se musí držet jak v tramvaji

Ty Boge tlumiče jsem našel sadu cca za 5000, tak to pořídím a uvidím.

A jsem od Prostějova

Jináč díky moc za rozvedenou diskuzi, vážím si toho, že jste to téma takhle rozjeli :-)

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#15 Příspěvek od amadjr » 05 srp 2016 08:26

smeky píše:Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.
ano ano my jsme to uz cetli :D po googleni jsem se docetl neceho podobneho.. range je velke a tezke auto s nic moc podvozkem (P38) takze varianta stare lacine zimni pneu s velkym profilem v lete je smrt.. chce to nejake all terainy.. http://pneumatiky.heureka.cz/general-gr ... -r16-109t/

ale ty tlumice urcite vymenen.. na 150% jsou mrtve tak jako tak. silenty od parnhardky poznas tak, ze zastavis, vlezes pod auto a nekdo ti bude tocit s volantem. idealne by se mely pohnout tak o mm, pokud jsou vymackane tak to poznas :)

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#16 Příspěvek od amadjr » 25 srp 2016 18:10

musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#17 Příspěvek od MadTom » 25 srp 2016 20:03

Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#18 Příspěvek od amadjr » 25 srp 2016 20:49

MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#19 Příspěvek od Balu1989 » 26 srp 2016 08:09

amadjr píše:musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.
Ahoj
pomocí jakého softwaru/diagnostiky jsi to kalibroval?
Díky Honza
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

#20 Příspěvek od MadTom » 26 srp 2016 08:13

amadjr píše:
MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...
A to jako proč? Kalibruje se automatickej systém řízení výšky, kterej má u každého kola čidlo výšky. Takže při zatížení a podobně si to prostě dorovná. Tedy přesněji udržuje konstantní vzdálenost mezi nápravou a rámem.
To že je to běhání okolo auta a kontrola výšky u všech kol je věc druhá, ale po pár iteracích je to v pohodě.
Na druhou stranu není důvod to moc přehánět - 1cm se okem nepozná. A když do auta sedne jeden člověk, tak se nakloní o více než 1 cm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět