P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Hezké odpoledne,
kromě jiného mě na RR trápí jedna věc. Po celou dobu (cca 6000km), co auto mám mě trápí silné kymácení karoserie. Jedná se hlavně o jízdy po okrskách. Pokud najedu na nějakej křivákov v rychlosti od 70 nahoru, je auto už dost těžce řiditelný a já lítám po sedačce jak na kolotoči. Snížení na "dálniční" výšky podvozku nijak výrazně nepomůže, spíš vůbec. Slovem laika a bývalýho uživatele několik Citroenů na hydraulice usuzuju, že je to prostě špatně, aby se to houpalo tolik.
Rozhodl jsem se, že vyměním tlumiče. Ale chci se poprosit o radu, jestli to nemůže mít ještě jinou příčinu?
kromě jiného mě na RR trápí jedna věc. Po celou dobu (cca 6000km), co auto mám mě trápí silné kymácení karoserie. Jedná se hlavně o jízdy po okrskách. Pokud najedu na nějakej křivákov v rychlosti od 70 nahoru, je auto už dost těžce řiditelný a já lítám po sedačce jak na kolotoči. Snížení na "dálniční" výšky podvozku nijak výrazně nepomůže, spíš vůbec. Slovem laika a bývalýho uživatele několik Citroenů na hydraulice usuzuju, že je to prostě špatně, aby se to houpalo tolik.
Rozhodl jsem se, že vyměním tlumiče. Ale chci se poprosit o radu, jestli to nemůže mít ještě jinou příčinu?
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
tlumice a v druhe rade silentbloky, hlavne predni napravy (v prvni rade panhartka, pote predni ramena) ale to se nehoupe spise cele auto plave ze strany na stranu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
mam podobny problem.. jsem zvedav s cim tato diskuze prijde..
menil jsem vsechny silenty, cepy a nic.. parnhardka pomuze pri ´loveni´ auta po silnici ze strany na stranu ale kymaceni nevyresi. jen k te parnhardce, krysta boha marja vyhni se lacinym silentum do 100kč!!!!!!! nefunguji uz ani v krabicce.
videl jsem nejake PU plasty namisto silentu, mozna by to mohlo byt reseni.
osobne bych tipoval tlumice ale ani bych se nedivil, kdyby i trochu ´zmekla´ stabilizacni tyc.
menil jsem vsechny silenty, cepy a nic.. parnhardka pomuze pri ´loveni´ auta po silnici ze strany na stranu ale kymaceni nevyresi. jen k te parnhardce, krysta boha marja vyhni se lacinym silentum do 100kč!!!!!!! nefunguji uz ani v krabicce.
videl jsem nejake PU plasty namisto silentu, mozna by to mohlo byt reseni.
osobne bych tipoval tlumice ale ani bych se nedivil, kdyby i trochu ´zmekla´ stabilizacni tyc.
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
PU silentbloky jsou výborné na silniční auta, u terénních, kde podvozek občas musí i hodně křížit hrozí, že jak se zmáčknou, tak prostě vytečou a je po nich. Chce to vybírat opravdu kvalitní, nebo pokud černé gumy tak nejlépe originál. P38 je těžké a vysoké auto, takže dobré tlumiče jsou docela nutnost. Doporučuju někoho kdo má na tlumiče tester a umí i tyhle auta. Potom budeš mít hned jasno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- smeky
- Příspěvky: 136
- Registrován: 22 čer 2010 10:11
- tel.: 731139441
- auto: RR P38 DSE 2001
- Bydliště: Bruntálsko
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Mě to dělaly staré pneumatiky.
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
A pokud tlumiče, tak je něco osvědčenýho, cenově normálního?
Mám P38 na práci v lese, jsem tak 20% v terénu - lesní cesty zpevněný, lesní cesty přírodní, vyvážecí linky, atd
Pneu si nechám převážit To je dobrej tip, díky
Mám P38 na práci v lese, jsem tak 20% v terénu - lesní cesty zpevněný, lesní cesty přírodní, vyvážecí linky, atd
Pneu si nechám převážit To je dobrej tip, díky
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
a nakolik ty pneumatiky hustíš?
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
pises hupanie/kymacanie. to suvisi s tuhostou podvozku - tzn. tlmice, prip. stabilizator. V pripade, ze by si pisal o traseni a rozvibrovani/rozhadzani pri prejdeni nerovnosti, tak to primarne vychadza na silenbloky v panhardke a ramenach. Ale kludne to moze byt kombinacia vsetkeho.
V kazdom pripade to od klavesnice diagnostikujeme uz tazko. Typy mas a teraz je to na Tebe, lahnut pod auto a zistit kde je problem.
Ci mas tlmice uplne v prdeli zistis jednoducho - rozhupes kazdy roh auta a ked sa bude roh dlhsie dohupovat, tak mas tlmic v tahu.
Tlmice su v roznych cenovych a kvalitativnych hladinach. Zalezi nakolko si toho auta cenis. Ja odporucam BOGE.
V kazdom pripade to od klavesnice diagnostikujeme uz tazko. Typy mas a teraz je to na Tebe, lahnut pod auto a zistit kde je problem.
Ci mas tlmice uplne v prdeli zistis jednoducho - rozhupes kazdy roh auta a ked sa bude roh dlhsie dohupovat, tak mas tlmic v tahu.
Tlmice su v roznych cenovych a kvalitativnych hladinach. Zalezi nakolko si toho auta cenis. Ja odporucam BOGE.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Poznámka k tlumičům - pokud máš auto bez úprav podvozku a nehoníš ho přetížené, tak bych zvážil i originál LR.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
praveze origo LR su drahsie ako boge. A boge by mala byt tiez prvovyroba. Takze by to malo byt parametrovo +- to iste ale za polovicnu, prip. tretinovu cenu.
Ja som pred casom kupil na P38 monroe adventure (plyno-kvapalinove) a po 1 tisic km som ich zhodil a dal naspat origo LR, ktore som daval dole akoze uz vadne Nie zeby Monroe boli zle, ale maju inu charakteristiku a na origo olejovych LR tlmicoch mi je jazda prijemnejsia
Ja som pred casom kupil na P38 monroe adventure (plyno-kvapalinove) a po 1 tisic km som ich zhodil a dal naspat origo LR, ktore som daval dole akoze uz vadne Nie zeby Monroe boli zle, ale maju inu charakteristiku a na origo olejovych LR tlmicoch mi je jazda prijemnejsia
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
plyno kapalinove jsou dobre na sedan.. kdysi jsem je daval na omegu mv6 a super.
ja se priklanim taky k tem tlumicum.. osobne kdyz vyklopim zadni viko kufru a skrze nej rozhoupu auto, tak na prvnich 5 vterin jsem uplne bez tlumicu nez se natlaci olej..... tim padem jsou totalne mrtve... ja to moc neresim protoze to mam jen na kraveni ale pokud s tim jezdis dalky, urcite bych nevahal a menil.. dale zkontroluj ty plastove futra co drzi stabilaky na naprave. jeste me napadlo, pokud mas auto na mechach, nech si seridit vysku jednotlivych kol protoze pokud jsi nekde mimo a auto sedi krive, dost to muze zpusobovat kymaceni...
od kud jsi?
ja se priklanim taky k tem tlumicum.. osobne kdyz vyklopim zadni viko kufru a skrze nej rozhoupu auto, tak na prvnich 5 vterin jsem uplne bez tlumicu nez se natlaci olej..... tim padem jsou totalne mrtve... ja to moc neresim protoze to mam jen na kraveni ale pokud s tim jezdis dalky, urcite bych nevahal a menil.. dale zkontroluj ty plastove futra co drzi stabilaky na naprave. jeste me napadlo, pokud mas auto na mechach, nech si seridit vysku jednotlivych kol protoze pokud jsi nekde mimo a auto sedi krive, dost to muze zpusobovat kymaceni...
od kud jsi?
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Mel jsem to v kazde P38
A do ted nejak nevim,co je pricinou,pokazde tak nejak to auto divne uskakuje i po vymene tlumicu,silentboku.Napiste sve zkusenosti.
A do ted nejak nevim,co je pricinou,pokazde tak nejak to auto divne uskakuje i po vymene tlumicu,silentboku.Napiste sve zkusenosti.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
- smeky
- Příspěvky: 136
- Registrován: 22 čer 2010 10:11
- tel.: 731139441
- auto: RR P38 DSE 2001
- Bydliště: Bruntálsko
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Tak pneumatiky už pravda mají něco odjetý a jsou to 265 a tlak už nevím, foukal jsem to na benzince 2x a neuchází to a tak to už moc často nekontroluju, ale původně jsem to vyčetl v manuálu myslím
No, jezdím každej den kolem 90-100km, tož je to takový otravný prostě. A hlavně, když vezu někoho jinýho, viz svou křepelku, která váží 50kg tak ta se musí držet jak v tramvaji
Ty Boge tlumiče jsem našel sadu cca za 5000, tak to pořídím a uvidím.
A jsem od Prostějova
Jináč díky moc za rozvedenou diskuzi, vážím si toho, že jste to téma takhle rozjeli
No, jezdím každej den kolem 90-100km, tož je to takový otravný prostě. A hlavně, když vezu někoho jinýho, viz svou křepelku, která váží 50kg tak ta se musí držet jak v tramvaji
Ty Boge tlumiče jsem našel sadu cca za 5000, tak to pořídím a uvidím.
A jsem od Prostějova
Jináč díky moc za rozvedenou diskuzi, vážím si toho, že jste to téma takhle rozjeli
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
ano ano my jsme to uz cetli po googleni jsem se docetl neceho podobneho.. range je velke a tezke auto s nic moc podvozkem (P38) takze varianta stare lacine zimni pneu s velkym profilem v lete je smrt.. chce to nejake all terainy.. http://pneumatiky.heureka.cz/general-gr ... -r16-109t/smeky píše:Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.
ale ty tlumice urcite vymenen.. na 150% jsou mrtve tak jako tak. silenty od parnhardky poznas tak, ze zastavis, vlezes pod auto a nekdo ti bude tocit s volantem. idealne by se mely pohnout tak o mm, pokud jsou vymackane tak to poznas
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
- Balu1989
- Příspěvky: 598
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
Ahojamadjr píše:musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.
pomocí jakého softwaru/diagnostiky jsi to kalibroval?
Díky Honza
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě
A to jako proč? Kalibruje se automatickej systém řízení výšky, kterej má u každého kola čidlo výšky. Takže při zatížení a podobně si to prostě dorovná. Tedy přesněji udržuje konstantní vzdálenost mezi nápravou a rámem.amadjr píše:to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
To že je to běhání okolo auta a kontrola výšky u všech kol je věc druhá, ale po pár iteracích je to v pohodě.
Na druhou stranu není důvod to moc přehánět - 1cm se okem nepozná. A když do auta sedne jeden člověk, tak se nakloní o více než 1 cm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo