L322 4.4 V8 alternátor
L322 4.4 V8 alternátor
Ahoj,
totálně se mě zapekl alternátor a sehnal jsem náhradu z BMW. Jenže po výměně (za údajne funkční kus) mě nedobíjí, stále svítí kontrolka baterky na palubovce. V čem může být zakopaný pes? Když pominu fakt, že vyměněný alternátor z druhé ruky má problém, mohlo se něco zapečením původního odpálit? Při zapečení rupnul klíňák a já musel dojet cca. 1,5 km domů bez posilovače a vodní pumpy. Ale auto normálně startuje a vše se zdá být ok. Pojistky jsem proklepnul. Není někde ještě něco?
Zítra mám v plánu ještě vyměnit z původního na nový diody (kontakty). Pokud to nepomůže, asi budu muset dát starline z autokelly
Předem díky za rady!
M.
totálně se mě zapekl alternátor a sehnal jsem náhradu z BMW. Jenže po výměně (za údajne funkční kus) mě nedobíjí, stále svítí kontrolka baterky na palubovce. V čem může být zakopaný pes? Když pominu fakt, že vyměněný alternátor z druhé ruky má problém, mohlo se něco zapečením původního odpálit? Při zapečení rupnul klíňák a já musel dojet cca. 1,5 km domů bez posilovače a vodní pumpy. Ale auto normálně startuje a vše se zdá být ok. Pojistky jsem proklepnul. Není někde ještě něco?
Zítra mám v plánu ještě vyměnit z původního na nový diody (kontakty). Pokud to nepomůže, asi budu muset dát starline z autokelly
Předem díky za rady!
M.
Re: L322 4.4 V8 alternátor
vetsi strach bych ted byt tebou mel z nasledku te vodni pumpy.
ale coz, zmer vinuti a diody. pak mrkni na uhliky.
ale coz, zmer vinuti a diody. pak mrkni na uhliky.
Re: L322 4.4 V8 alternátor
Je nekde postup, jak to spravne zmerit?
Re: L322 4.4 V8 alternátor
nevim presne jak to 322 ma, ale vizuelne minimalne uhliky zkontrolovat muzes. to je 99% problemu. vetsinou je to soucasti regulatoru, uhliky musi mit prostor kam tlacit skrze pruzinku, pokud se to jen sotva dotyka a jiz neni prostor pro vytlaceni, mas je sjete a vymen to cely. muzes jeste vzit obyc pipak a zkusit pipnout buzeni alternatoru, to jsou ty 2 krouzky po kterych behaji ty uhliky.. musi to pipat. na mereni diod musis uz mit trochu zkusenosti s elt, takhle laicky ti nedovedu rict co kam strcit.
Re: L322 4.4 V8 alternátor
Alternator vymenen, na baterce je pri nastartovani cca. 14.0-14.2 V. Ale porad me sviti kontrolka baterie, nejaky napad? Napeti je mensi nez by asi melo byt, ale alternator je novy, sice shit jmenem Starline, ale napeti dava.
M.
M.
Re: L322 4.4 V8 alternátor
14V neni malo
Re: L322 4.4 V8 alternátor
Díky za reakci, najel jsem po opravě několik desítek km a vše v pořádku. Takže jde určitě jen o visuální problém - svítící kontrolku. Otázkou je, čím to vyřešit.
M.
M.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: L322 4.4 V8 alternátor
A je to určitě správně zapojené? Nevím jak L322, ale fůra jiných aut už má regulátor alternátoru ovládanej od řídící jednotky. Tak jestli ten náhradní je jenom klasické, tak to nemusí fungovat s kontrolkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: L322 4.4 V8 alternátor
Alternátor by mel byt identicky s originalem, neco jsem cetl na anglickem foru ohledne resetovani IP, ale moc moudrej z toho nejsem.
- Dendy
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 zář 2011 14:14
- tel.: nokia
- auto: MGF/TF, Jag, RR L322
- Bydliště: Praha
Re: L322 4.4 V8 alternátor
Pouziji toto toto tema, mam dotaz na stejnou motorizaci. Mel jsem problem s dobijenim na RR 322 M62TU s dobijenim - svitila pořád baterka a napeti kolísalo v rozpětí 11-13v. A tak vzhledem k tomu ze mam ještě jednoho anglicanana na dily, kde alternator je ok …prohodil jsem altik. Při rozebirani jsem zjistil ze na jedne z kladek hromada pozustatku ze stareho remene (někdo tam dal novy remen a nechal tam ten bordel ) vycistil jsem to a napeti bylo 14,4 V při dobijení. Nicmene po ujeti asi 500Km jsem si vsiml ze při volnobehu jen lehonce problikava kontrolka baterky (pokud lehce pridam plyn 200 rpm vse je ok) napeti klesa v rozmezi 13,3 az 14,4V. Kontroloval jsem napinak podle RAVE napnuty je to OK a tlumic napinaku jsem prohodil ze zdravého auta.
Hledal jsem v manualu kde je kostra motoru na kastli a nasel jsem ji v manualu , ale nebyl jsem ji schopen najit na aute neporadi nekdo??
Druhy dotaz: prodavajici se dusoval ze pred 40 000 delali rozvody nicmene motor byl venku nevím z jakeho duvodu , ale je komlet pretesny a natreny blok motoru vika atd Pripada mi ze tam je zrejme problem s napinakem nebo s rozvodama potazmo vanos-sama, protoze pri studenem startu motor chrasti cca dve vteriny
https://youtu.be/a3jiX23Kj7o[/youtube]
a jak jsem se docetl zde
https://vanos-bmw.com/m62tu-vanos-procedure-e39-e38-e53
jednim z projevu je krome mensiho vykonu, rachoceni pri startu, dyzloveho projevu motoru take kolisajici prubeh dobijeni nebo vykonu?
Hledal jsem v manualu kde je kostra motoru na kastli a nasel jsem ji v manualu , ale nebyl jsem ji schopen najit na aute neporadi nekdo??
Druhy dotaz: prodavajici se dusoval ze pred 40 000 delali rozvody nicmene motor byl venku nevím z jakeho duvodu , ale je komlet pretesny a natreny blok motoru vika atd Pripada mi ze tam je zrejme problem s napinakem nebo s rozvodama potazmo vanos-sama, protoze pri studenem startu motor chrasti cca dve vteriny
https://youtu.be/a3jiX23Kj7o[/youtube]
a jak jsem se docetl zde
https://vanos-bmw.com/m62tu-vanos-procedure-e39-e38-e53
jednim z projevu je krome mensiho vykonu, rachoceni pri startu, dyzloveho projevu motoru take kolisajici prubeh dobijeni nebo vykonu?
Mate nekdo takovou zkušenost, ze by to mohlo zpusobovat kolisajici otacky a tim padem dobijeni pri volnobehu by bylo spatné??? Diky predem za radu.Symptoms
Cold start vanos rattle.
Warm idle vanos clatter, similar to diesel engine.
Loss of low end torque/power and uneven power delivery.