P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#1 Příspěvek od zata » 28 bře 2016 20:27

Ahoj, prosím o radu. Přestalo mi fungovat podsvícení celého auta. Palubky, klimy i oken. Zkoušel jsem vyměnit otočný přepínač světel a problém zůstává. Při zapnutí světel světla svítí, ale podsvícení nefunguje. Zajímavé je, že pokud nemám klíč v zapalování a zapnu světla, za budíkama v palubce něco bzučí a pomalu to utichá. Pokud dám klíček do zapalování a pootočím do polohy 2, bzučení není slyšet. Udělalo mi to minulý týden jednou, pak podsvícení fungovalo a od včerejšího dne už podsvícení nefunguje vůbec. Kde může být zakopaný pes?
Podsvícení fungovalo bez problému, ale problém se trochu časově ztotožňuje s tím, že jsem měl sundanou středovou konzoli, kvůli dodělávce vypínače pro střešní LED rampu. Ale možná je to jen náhoda, protože vypínač na rampu je úplně sólo...
Díky za rady.
Naposledy upravil(a) zata dne 02 dub 2016 16:10, celkem upraveno 1 x.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-podsvícení palubky

#2 Příspěvek od Kokesek » 29 bře 2016 21:39

je to cerveno-bilej kabel a osvetleni vsecho resi BECM. To ze to piskalo v budikach muze znamenat ze ta vetev je nebo byla ve zkratu. Nezapojil si neco na podsvetleni vypinacu?
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky

#3 Příspěvek od zata » 30 bře 2016 07:37

Sice jsem měl část palubky dole, jak jsou všechny vypínače na světla, ale nic jsem na ně nezapojoval. Že bych při skládání zpět zapojil něco špatně? Konektory se splést nedají, tak nevím. Asi se tam ještě podívám. Nejhorší je ty plasty sundat, aby člověk nic nepolámal :?
Kokesek píše:je to cerveno-bilej kabel a osvetleni vsecho resi BECM. To ze to piskalo v budikach muze znamenat ze ta vetev je nebo byla ve zkratu. Nezapojil si neco na podsvetleni vypinacu?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3V místo 12V

#4 Příspěvek od zata » 02 dub 2016 16:09

Tak jsem vše odpojil a stejně nic. Promeril jsem dráty podsvícení a zjistil, ze do nich jde jen 2,3V místo 12V :-( To jsem z toho jelen. Proč dává Becm tak málo?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-podsvícení palubky 2,3V místo 12V

#5 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2016 12:06

zata píše:Tak jsem vše odpojil a stejně nic. Promeril jsem dráty podsvícení a zjistil, ze do nich jde jen 2,3V místo 12V :-( To jsem z toho jelen. Proč dává Becm tak málo?


a nemas to jenom utlumene na pacce blinkru?
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3V místo 12V

#6 Příspěvek od zata » 03 dub 2016 15:29

Bohuzel ne. Divne je, ze se to stalo jednou, pak tyden nic a podruhe uz to chciplo definitivne.
Zkousel jsem i malou diagnozu a ta nic nenasla.
Kokesek píše:
zata píše:Tak jsem vše odpojil a stejně nic. Promeril jsem dráty podsvícení a zjistil, ze do nich jde jen 2,3V místo 12V :-( To jsem z toho jelen. Proč dává Becm tak málo?


a nemas to jenom utlumene na pacce blinkru?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#7 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2016 18:28

becm se neda diagnostikovat nema zadne DTC kody...musis to dat nejakemu specialistovi ktery umi pouzivat zarovku a kus dratu...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#8 Příspěvek od zata » 03 dub 2016 21:21

A nemůže být problém v samotné Becm? Z ní těch 2.3V vychází.
Kokesek píše:becm se neda diagnostikovat nema zadne DTC kody...musis to dat nejakemu specialistovi ktery umi pouzivat zarovku a kus dratu...
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#9 Příspěvek od Kokesek » 04 dub 2016 21:39

to kazdopadne muze, ale nestava se to. je treba tu vetev odtrihnout a byt si jisty...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#10 Příspěvek od zata » 10 dub 2016 13:54

Tak problém je vyřešen. Opravdu to chtělo někoho, kdo elektrice rozumí. Minimálně více než já :grin: Chyba byla v kontaktech.
Blbé je, že při tom vylezl další problém. Mokro na straně pod nohama spolujezdce. Nezkoumáno, ale je možné že i u řidiče. Nevím, od kdy tam mokro je, ale asi dlouho. Auto stojí v garáži a v dešti dlouho nebylo. Kudy tam může téct?
Radiátor? Ubývala by nemrzka... Skoro neubývá...
Kondenzát z klimy? Tu jsem měl puštěnou naposledy loni v létě...
Kolem palubních filtrů?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#11 Příspěvek od ssang » 10 dub 2016 14:10

zata píše:Tak problém je vyřešen. Opravdu to chtělo někoho, kdo elektrice rozumí. Minimálně více než já :grin: Chyba byla v kontaktech.
Blbé je, že při tom vylezl další problém. Mokro na straně pod nohama spolujezdce. Nezkoumáno, ale je možné že i u řidiče. Nevím, od kdy tam mokro je, ale asi dlouho. Auto stojí v garáži a v dešti dlouho nebylo. Kudy tam může téct?
Radiátor? Ubývala by nemrzka... Skoro neubývá...
Kondenzát z klimy? Tu jsem měl puštěnou naposledy loni v létě...
Kolem palubních filtrů?
Mokro na straně spolujezdce je nejspíš od špatných těsnících gumiček ve spoji mezi radiátorem topení (pod palubkou) a příchozí i odchozí trubkou. Řešení je v některém z dřívějších vláken již popsáno a lze to udělat vlastními silami. Dělal jsem to asi před 3 roky a zhruba 2 hod. práce.
Popis je i tady: http://www.rangerovers.net/repairdetail ... rcore.html
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#12 Příspěvek od Kokesek » 10 dub 2016 19:32

a ty pylove filtry samozrejme na prvnim miste... to je velmi casty problem...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#13 Příspěvek od zata » 10 dub 2016 20:02

Díky za rady i za odkaz! Jak bude trochu lepší počasí, nechám to vyschnout a mrkneme na to. :wink:
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#14 Příspěvek od ssang » 11 dub 2016 00:39

Kokesek píše:a ty pylove filtry samozrejme na prvnim miste... to je velmi casty problem...
Taky to jde poznat podle chuti :Ale fuuj: pokud teče topení a je v něm nemrznoucí kapalina, tak je to nasládlá chuť :chuckle .
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#15 Příspěvek od zata » 12 dub 2016 20:39

Tak jsem mrknul trochu pod podlážku a na straně spolujezdce je nasáklá jak houba, smrdí, ale nikde není žádná rez.
Na straně řidiče to vypadá že je sucho, ale naopak jsou tam u dveří orezlá místa.
Každopádně u spolujezdce, kde je mokro, to při pohmatu divně klouže a mírně lepí, něco jako velmi zředěný sirup. Chutnat ale fakt nebudu :yx Nechám to vyschnout, utěsním filtry a zkontroluji kondenzát od klimy, ale bojím se, aby to nebyla ta těsnění od radiátoru :? Nemrzka se mi ale nijak zvlášť neztrácí... Tak nevím...
Možná to s tím nesouvisí, ale když je auto studené, tak teď od zimy, mi při jízdě něco jakoby šplouchá na straně spolujezdce. Jako by se v něčem přelévala voda. Loni to nedělalo... A když je auto zahřáté, tak to také nedělá. Přelévání je slyšet při rozjezdu, ale i do zatáček.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: P38-podsvícení palubky 2,3v místo 12v

#16 Příspěvek od zata » 14 dub 2016 21:19

Tak jsem se dnes trochu dostal za kaslík spolujezdce a u trubek topení bylo trochu mokro. Viník je asi nalezen. Jelikož jsem to zatím neřešil, neb nebyl čas a kaslík chtěl znovu přidělat, po jeho zacvaknutí mi nejde otevřít. Neporadí někdo, jak ho otevřít? Je to taková blbost, ale docela nepříjemná.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Odpovědět