Diagnostika nedostává proud P38

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Diagnostika nedostává proud P38

#1 Příspěvek od cooper » 18 bře 2016 12:48

zdravím,
před 14 dny jsem neměl problém připojit auto na diag.
před 10 dny jsem vyměnil všechny pojistky , protože bývalý majitel dával pojistky jak se mu hodilo (místo 10A dal 30A)
dnes jsem chtěl auto zapojit na diag. a nic :hmm:
hned jsem zkontroloval pojistku na diag.(5A).
koukal jsem se i na konektor , a všechny kabely jsou připojené.

Otázka zní : Je nějaké relátko co má vliv na diag. ? nebo nějaké jiná příčina?

děkuji za každou radu , auto si začíná stěžovat a já bych mu rád dopřál to co chce :-)

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#2 Příspěvek od cooper » 19 bře 2016 12:01

Tak mám ve svém problémů nové poznatky
1. Kolik má byt zapojeno kabelů u konektoru diagnostiky? Mám 9 kabelů a u druhého auta mám 10
2. Tam kde má byt 12V tak mám 5V

Už si nevím rady :Ja blb:

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#3 Příspěvek od Tazik1992 » 19 bře 2016 12:14

Změř napětí mezi pini 4 a 16 obd konektoru. Je připojeno trvale z baterky pouze přes pojistku.
Přílohy
DLC OBD konektor
DLC OBD konektor
dlc_connector.gif (13.61 KiB) Zobrazeno 6929 x
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#4 Příspěvek od Tazik1992 » 19 bře 2016 13:02

Jsme psali ve stejnou chvíli. Tak jestli tam není 12V, tak tam může být někde špatný kontakt - v konektrou pojistky a třeba i v pojistce. Nebo v napojení kabelu na konektor. Chce to změřit ještě mezi 5 a 16. Jestli je tam taky 5V, tak to může být spíš v té + větvi. Ke konektoru by mělo vést 11 kablíků (tedy pokud je to RR v plný palbě :-)
Přílohy
RANGE ROVER P38 DLC zapojení 2.pdf
RANGE ROVER P38 DLC OBD2 konektor
(753.22 KiB) Staženo 123 x
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#5 Příspěvek od cooper » 19 bře 2016 18:00

Děkuji
Úplně v plně palbě není ale vlasne nevím co vceschno tam ma byt :D ale jde mi tam právě jen 9 a můj druhé RR ma 10 a je to manuál a žádná výbava
Pojistky v tom automatu mám obsazeny všechny pozice krom jedné

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#6 Příspěvek od cooper » 19 bře 2016 18:31

Tak pojistku jsem vyměnil už ma 12V na 5 a 4 pinu ale diag porad neběží

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#7 Příspěvek od Kokesek » 20 bře 2016 08:17

To se stava pomerne casto ze ztrati plus na 16pin.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#8 Příspěvek od cooper » 20 bře 2016 14:51

Ale proud je i v pinu 16

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#9 Příspěvek od Tazik1992 » 20 bře 2016 16:34

Tu diagnostiku máš doma, funguje na jiném autě ? Jestli ano, tak bych ohmmetrem zkontroloval vodivost spojení mezi pinem 16 a pojistkou (nebo ještě lépe přes pojistku až k baterii). A to samé u pinů 4, resp. 5 vůči jejich kostřícím bodů. To, že se tam jen tak po výměně pojistky objevilo napětí neznamená, že tam ještě nemůže být přechodový odpor. Navíc je to podezřelé. Ta pojistka byla vadná? Může být špatný kontakt třeba v konektoru pojistky nebo poškozené přívodní kabely.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#10 Příspěvek od cooper » 25 bře 2016 09:13

Diagnostika funguje na jiném autě.
Zdá se mi ze ten konektor ma zamackly kontakty ,ale ty jsem zamacknul zpátky
Pojistka vadná nebyla!!


nejnovější informace:
zkontroloval jsem všechny kostřící body a jeden byl špatně zapojen tak jsem ho dal na spravné místo
teď už mám napětí i odpor v pinech 16,5,4
ale diagnostika pořád nefunguje
tak mě napadá poslední možnost přepájet konektor

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#11 Příspěvek od MadTom » 25 bře 2016 11:43

A co kabel od diagnostiky odpojit a změřit, jestli to vede až na jeho konec, a pokud ne, tak víš, který pin na konektoru v autě řešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#12 Příspěvek od Tazik1992 » 26 bře 2016 15:37

cooper píše:teď už mám napětí i odpor v pinech 16,5,4
Neber si to zle, ale z tvého popisu stavu usuzuji, že elektrika není právě tvůj šálek anglického čaje :grin:
Tak abysme to nějak rozštípli: Na pinu 16 musí být napětí 12V a to nejen vůči pinu 4 nebo 5, ale i vůči jakémukoliv místu kostry nebo mínus pólu akumulátoru. Na pinech 4 a 5 naopak musí být nulové napětí vůči jakémukoliv místu kostry (mínus pólu akumulátoru). Nějaká destinka voltu tam samozřejmě naměřit jde (úbytky vlivem přechodových odporů, špatná izolace, a bla bla..), ale nemůže tam být napětí v řádu voltů.
Jestli si proměřoval vedení mezi pinem 16 až k plus pólu akumulátoru musí tam být odpor max. pár desetin ohmů. To samé se týká pinů 4 a 5 vůči kostře či lépe mínus pólu akumulátoru. Jestli tohle všechno sedí, tak bude asi potřeba začít hledat závadu jinde. Tu diagnostiku jsi zkoušel na tom tvém druhém Rangee? Jestli jo, tak se dá předpokládat, že kabel potažmo diagnostika jsou OK. Jestli to, ale bylo na jiném autě, co třeba využívá ke komunikaci jiné piny, tak bych prověřil např. konektor od diagnostiky jestli není něco upadlého (pokud se teda dá rozebrat). Pokud i diagnostika je v pořádku, tak asi budeš muset proměřit např. piny 7 a 15 směrem k některé ŘJ. Je divný, že se nehlásí žádná ŘJ. Jestli nemáš někde porozpojený konektor na svazku od obd zásuvky, např. C202 (viz foto v pdf) do kterého se toho většina zbýhá.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#13 Příspěvek od Kokesek » 26 bře 2016 16:15

cooper píše:Diagnostika funguje na jiném autě.
Zdá se mi ze ten konektor ma zamackly kontakty ,ale ty jsem zamacknul zpátky
Pojistka vadná nebyla!!


nejnovější informace:
zkontroloval jsem všechny kostřící body a jeden byl špatně zapojen tak jsem ho dal na spravné místo
teď už mám napětí i odpor v pinech 16,5,4
ale diagnostika pořád nefunguje
tak mě napadá poslední možnost přepájet konektor

ja byt tebou to cele prepajim... :yes
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#14 Příspěvek od cooper » 27 bře 2016 09:15

Tazik1992 píše:
cooper píše:teď už mám napětí i odpor v pinech 16,5,4
Neber si to zle, ale z tvého popisu stavu usuzuji, že elektrika není právě tvůj šálek anglického čaje :grin:
Tak abysme to nějak rozštípli: Na pinu 16 musí být napětí 12V a to nejen vůči pinu 4 nebo 5, ale i vůči jakémukoliv místu kostry nebo mínus pólu akumulátoru. Na pinech 4 a 5 naopak musí být nulové napětí vůči jakémukoliv místu kostry (mínus pólu akumulátoru). Nějaká destinka voltu tam samozřejmě naměřit jde (úbytky vlivem přechodových odporů, špatná izolace, a bla bla..), ale nemůže tam být napětí v řádu voltů.
Jestli si proměřoval vedení mezi pinem 16 až k plus pólu akumulátoru musí tam být odpor max. pár desetin ohmů. To samé se týká pinů 4 a 5 vůči kostře či lépe mínus pólu akumulátoru. Jestli tohle všechno sedí, tak bude asi potřeba začít hledat závadu jinde. Tu diagnostiku jsi zkoušel na tom tvém druhém Rangee? Jestli jo, tak se dá předpokládat, že kabel potažmo diagnostika jsou OK. Jestli to, ale bylo na jiném autě, co třeba využívá ke komunikaci jiné piny, tak bych prověřil např. konektor od diagnostiky jestli není něco upadlého (pokud se teda dá rozebrat). Pokud i diagnostika je v pořádku, tak asi budeš muset proměřit např. piny 7 a 15 směrem k některé ŘJ. Je divný, že se nehlásí žádná ŘJ. Jestli nemáš někde porozpojený konektor na svazku od obd zásuvky, např. C202 (viz foto v pdf) do kterého se toho většina zbýhá.
Dík za tvoji trpělivost , ted jsem to pochopil dokonale :yes
A diagnostika 100% funguje

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#15 Příspěvek od Tazik1992 » 27 bře 2016 10:33

:yes
Tak sláva. Za trpělivost pochval hlavně sebe :grin:
A čím to bylo prosim Tě?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#16 Příspěvek od cooper » 27 bře 2016 11:15

Špatně si me pochopil diagnostika funguje na jiném autě

Dnes jsem zas promeroval
16pin ma 12v když připojíme na kostru auta
4,5 PIN ma 0V s kostrou a 12V s pinem 16

Odpor
PIN 16 s plusem baterky ma 0.02 ohmů
Piny 4.5 s minusem baterky maj taky 0.02

Takže závěr by tedy melo byt vše v pořádku

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#17 Příspěvek od cooper » 27 bře 2016 11:20

Zde přikládán foto konektoru
PS takhle to bylo
Konektor jsem prepajel za novy
A porad to nefunguje :Ja blb:
Přílohy
IMG_20160327_111720.jpg

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#18 Příspěvek od Tazik1992 » 27 bře 2016 13:45

A sakra :Ja blb: .
Tak holt postupuješ do dalšího levelu :-) Co ten konektor jak sem psal? Případně kabeláž. Zkusil bych proměřit cestu od pinů 7 a 15 např. k ŘJ motoru nebo k nějaké příhodnější.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

cooper
Příspěvky: 38
Registrován: 28 lis 2014 13:12
auto: RR P38
Bydliště: PRAHA

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#19 Příspěvek od cooper » 27 bře 2016 16:00

Tak potom co jsem připojil diagnostiku(NCOM) na externí napájení tak pracuje jen s EAS a to jen ze ukáže chybu a vymaže
Když chci dělat něco jiného tak napíše ze nemůže navázat spojeni s ECU
Takže ted otázka mám někde nechat repasovat ECU ?

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Diagnostika nedostává proud P38

#20 Příspěvek od lenham3 » 27 bře 2016 16:34

Rekl bych ze mas problem v pinech viz foto 4pin z prava spodni řada vypada dost podivne :hmm:

Odpovědět