a ještě jedna jeho odpověď na toto téma:Snejk píše:nikdo ti nevymeni olej v AT se zarukou... proste je to na tobe... ty to chces... tak my to vymenime... ale pak nechod brecet ze se to posralo. protoze vyrobci to velice dobre vi... proto je ta napln "dozivotni" .. protoze vyrobce pocita ze to auto nikdo dyl jak tech 300 000 nebude mit .. mysli prvomajitele, zoufalce co si pak koupi olitanou sedmu nejak vyrobce netankuje... ten uz je jim dobrej tak maximalne na odbyt nahradnich dilu... a proto dozivotni napln. ver ze tech 300 000 bez vymeny prakticky najede kazdej automat uplne v klidu, nektere i vic... sice to pak kopne ale to porad neznamena nic... ja kupoval auto s prevodovkou co kopala uz jak hovado (misto oleje cerna kase) a auto s tim najelo dalsich 160 000 a nic zvlastniho se nedelo...
vsechny problemy s automatama jsou zpusobeny tim, ze tam nekdo cpe novy naplne... a maji prejeto 200 000+ nebo to tam cpou kdyz uz se objevi problem a nedejboze to krmi do prevodovek kde olej vypada jak motorovej...
je to na kazdym ale at si rovnou pri te vymene spocita riziko jestli je ochcotny dat +-60tis za repas prevodovky (e65..) pokud ano... tak do toho... ja bych osobne is olej prohlid, pokud by byl pekny, asi bych do toho sel, riziko celkem male,... ale do spalenyho oleje uz bych se fakt nesral... ono ani vetsina servisaku ti to nedoporuci... ale pokud by me nevadilo ze si pak musim udelat repas tak i tak proc ne, kdyz to pomuze... ale ja osobne bych na to uplne sral. pokud to funguje... taky me jeste nikdy zadnej problem nepotkal...
A to jsem napsal viz. výše. Novej olej podle mě může způsobit zhoršení stavu, funkce automatické převodovky.Snejk píše:radku ale tady je v 95% rec o automatech co maji svoji vymenu oleje uz 2x prejetou... ty taky do vylitanyho motoru nelejes 5w40 kterej vyrobce doporucil protoze by z toho vytekl do tejdne na ulici vsema dirama co se v tom motoru najdou a to mazani taky uz nebude koser... ale to je to jediny co se ti u tehle motoru tak muze stat...
ale automat je zarizeni ktery funguje na olej (ne na beznin...) tam je olej prave to, co ty lamely macka k sobe... a pokud ten novej olej diky tem vulim co se tam vsude vytvori bude zpusobovat pomalejsi razeni (tzn nekolikanasobne vetsi prokluz) tak proste tu prevodovku posere... ty lamely dopali uplne... hustej starej olej proste jen tak neutece kam nema a kdyz ten solenoid zavre tak ten olej hned neuchcije z5...
proto je dobre menit podle chute a vune... kdyz uz to nikdo nestihl v predepsanem intervalu...
hlavne udavaj to dozivotni protoze vetsina tech prevodovek klidne 300 000 najede bez problemu na jeden olej i vic... protoze tam to opotrebeni probiha uplne jinak.. v diferaku a v servu taky vetsina lidi oleje nemeni za celej zivot auta protoze to proste porad jede... i kdyz je na to interval vymeny...
je to kazdyho vec... ja proste nejsem zastance toho lejt do automatu co ma 300 000 na jednom oleji nic novyho... takovymu m3maniacovi sem to do jeho "zanovniho" nezakazal, rekl sem ze ma dobrou sanci ze to bude ok...
az si koupim novy auto s automatem tak si vymenim olej klidne za 100 000 ale jinak na tehle starejch hrobech v hodnote 100 000 na to mrdam z vysoka... riziko v hodnote nakladu poloviny ceny vozu za to fakt nestoji
Ale je to jen můj názor. Neříkám, že kdo tvrdí opak, kecá,...