RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Strosek
Příspěvky: 51
Registrován: 10 zář 2015 09:32
auto: RR

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#21 Příspěvek od Strosek » 07 bře 2016 17:43

Dovolím si sem dát názor člověka, kterej věci dost rozumí. Je to bez jeho vědomí, ale snad se na mě nebude zlobit, že cituji jeho slova.
Snejk píše:nikdo ti nevymeni olej v AT se zarukou... proste je to na tobe... ty to chces... tak my to vymenime... ale pak nechod brecet ze se to posralo. protoze vyrobci to velice dobre vi... proto je ta napln "dozivotni" .. protoze vyrobce pocita ze to auto nikdo dyl jak tech 300 000 nebude mit .. mysli prvomajitele, zoufalce co si pak koupi olitanou sedmu nejak vyrobce netankuje... ten uz je jim dobrej tak maximalne na odbyt nahradnich dilu... a proto dozivotni napln. ver ze tech 300 000 bez vymeny prakticky najede kazdej automat uplne v klidu, nektere i vic... sice to pak kopne ale to porad neznamena nic... ja kupoval auto s prevodovkou co kopala uz jak hovado (misto oleje cerna kase) a auto s tim najelo dalsich 160 000 a nic zvlastniho se nedelo...
vsechny problemy s automatama jsou zpusobeny tim, ze tam nekdo cpe novy naplne... a maji prejeto 200 000+ nebo to tam cpou kdyz uz se objevi problem a nedejboze to krmi do prevodovek kde olej vypada jak motorovej...
je to na kazdym ale at si rovnou pri te vymene spocita riziko jestli je ochcotny dat +-60tis za repas prevodovky (e65..) pokud ano... tak do toho... ja bych osobne is olej prohlid, pokud by byl pekny, asi bych do toho sel, riziko celkem male,... ale do spalenyho oleje uz bych se fakt nesral... ono ani vetsina servisaku ti to nedoporuci... ale pokud by me nevadilo ze si pak musim udelat repas tak i tak proc ne, kdyz to pomuze... ale ja osobne bych na to uplne sral. pokud to funguje... taky me jeste nikdy zadnej problem nepotkal...
a ještě jedna jeho odpověď na toto téma:
Snejk píše:radku ale tady je v 95% rec o automatech co maji svoji vymenu oleje uz 2x prejetou... ty taky do vylitanyho motoru nelejes 5w40 kterej vyrobce doporucil protoze by z toho vytekl do tejdne na ulici vsema dirama co se v tom motoru najdou a to mazani taky uz nebude koser... ale to je to jediny co se ti u tehle motoru tak muze stat...
ale automat je zarizeni ktery funguje na olej (ne na beznin...) tam je olej prave to, co ty lamely macka k sobe... a pokud ten novej olej diky tem vulim co se tam vsude vytvori bude zpusobovat pomalejsi razeni (tzn nekolikanasobne vetsi prokluz) tak proste tu prevodovku posere... ty lamely dopali uplne... hustej starej olej proste jen tak neutece kam nema a kdyz ten solenoid zavre tak ten olej hned neuchcije z5...
proto je dobre menit podle chute a vune... kdyz uz to nikdo nestihl v predepsanem intervalu...
hlavne udavaj to dozivotni protoze vetsina tech prevodovek klidne 300 000 najede bez problemu na jeden olej i vic... protoze tam to opotrebeni probiha uplne jinak.. v diferaku a v servu taky vetsina lidi oleje nemeni za celej zivot auta protoze to proste porad jede... i kdyz je na to interval vymeny...

je to kazdyho vec... ja proste nejsem zastance toho lejt do automatu co ma 300 000 na jednom oleji nic novyho... takovymu m3maniacovi sem to do jeho "zanovniho" nezakazal, rekl sem ze ma dobrou sanci ze to bude ok...
az si koupim novy auto s automatem tak si vymenim olej klidne za 100 000 ale jinak na tehle starejch hrobech v hodnote 100 000 na to mrdam z vysoka... riziko v hodnote nakladu poloviny ceny vozu za to fakt nestoji :)
A to jsem napsal viz. výše. Novej olej podle mě může způsobit zhoršení stavu, funkce automatické převodovky.

Ale je to jen můj názor. Neříkám, že kdo tvrdí opak, kecá,...
alkohol podávaný v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#22 Příspěvek od Kokesek » 08 bře 2016 08:24

Strosek píše:
Kokesek píše:nemam na to
.. tohle komentovat

Takže to, že vyměnil olej a po cca 10 tkm mu to začalo dělat problémy spolu nemůže souviset ?

nemam tolik casu tady porad sedet, vcera sem daval dolu automat z L322..predtim zase napr. z
Phaeton (6HP32)
A6 (5HP19)
A8 (6HP32)
Touareg (5HP24)
Discovery 2 (4hp22)
P38 (4HP22,4HP24)
Discovery3 (6HP26)
BMW 3 a 5 (5L40E,6HP26)
BMW X5 (5L40E,6HP26)
BMW7 E i F (6HP26,8HP45)
Insignia (AF23,AF33)
Mercedes A (722.6)
Range Rover Sport (6HP26)
Volvo V60, V70, XC90 (AW5055,TF80SC)
Peugeot Citroen (DP0)


A tak je to furt dokola.
Budu muset zakaznikum rict at radeji nemeni olej. Cas ukaze zda neumru hlady.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Massi
Příspěvky: 200
Registrován: 14 lis 2014 07:31
auto: D1 300 Tdi, ex Samík
Bydliště: Dobříšsko

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#23 Příspěvek od Massi » 09 bře 2016 22:01

s_vlacil píše:Zdravím pánové, hledal jsem tady na fóru, ale nikde jsem můj problém nenašel nebo si tématu asi nevšiml, tak se případně omlouvám ze repost. Při jízdě ve svém RR za studena řadí v klidu, když se zahřeje, tak při přeřazování nahoru či dolů prvních dvou stupňů to s celým autem tak trochu "cukne". Když řádí dolů, připadne mi to cuknutí větší a je slyšet i takové jakoby klapnutí pod autem. Už jste se s tímhle někdo setkali, popřípadě jak problém odstranit. Díky předem za odpovědi.
Řešíme ten samý problém, olej (dex. III) s filtrem vyměněn, bez změny. Měnila se i přídavka kvuli řetězu za jinou, bez změny, možná o kousek horší. Eliott ve vedlejším tématu upozornil na problém s čidlem teploty, dneska jsme je prohazovali, bez změny. V minulosti hořelo v motorovém prostoru a měnil se svazek elektriky. Svazek jsme boužel neměnili my. Je nějaký rozdíl v elektrice na manuál a na automat? Např. další čidlo teploty, máme tam 2, jednodrátový pro budík a dvoudrátový pro řj.
Děkujeme za každou radu
Co bůh spojil, člověk nerozdělí. Co já rozebral, ani bůh nedá dohromady.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#24 Příspěvek od teslo » 10 bře 2016 09:06

tiez RR P38 2.5DSE? kolko maju tie auta nabehanych km? Automaty nemaju rady prehrievanie a malo oleja. Pre hrubu predstavu ako vplyva teplota oleja na zivotnost si mozte pozriet linku: http://www.digi-panel.com/trannyoil.htm
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#25 Příspěvek od Kokesek » 10 bře 2016 12:25

Massi píše:
s_vlacil píše:Zdravím pánové, hledal jsem tady na fóru, ale nikde jsem můj problém nenašel nebo si tématu asi nevšiml, tak se případně omlouvám ze repost. Při jízdě ve svém RR za studena řadí v klidu, když se zahřeje, tak při přeřazování nahoru či dolů prvních dvou stupňů to s celým autem tak trochu "cukne". Když řádí dolů, připadne mi to cuknutí větší a je slyšet i takové jakoby klapnutí pod autem. Už jste se s tímhle někdo setkali, popřípadě jak problém odstranit. Díky předem za odpovědi.
Řešíme ten samý problém, olej (dex. III) s filtrem vyměněn, bez změny. Měnila se i přídavka kvuli řetězu za jinou, bez změny, možná o kousek horší. Eliott ve vedlejším tématu upozornil na problém s čidlem teploty, dneska jsme je prohazovali, bez změny. V minulosti hořelo v motorovém prostoru a měnil se svazek elektriky. Svazek jsme boužel neměnili my. Je nějaký rozdíl v elektrice na manuál a na automat? Např. další čidlo teploty, máme tam 2, jednodrátový pro budík a dvoudrátový pro řj.
Děkujeme za každou radu
uz sem to tady psal nekolikrat, 1!!! sundat min. zkontrolovat mechaniku prevodovky ...lamely, volnobezky, loziska a pisty atd... no proste mechaniku. tim se hned vyresi zda je problem na svete nebo ne. To rozhodne o dalsim postupu jestli resit mechatroniku nebo ne. Vsak to je uplne jednoduche, na hydraulicke prevodovce neni nic sloziteho, par soukoli a nejake volnobezky popr brzdovy pas.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Massi
Příspěvky: 200
Registrován: 14 lis 2014 07:31
auto: D1 300 Tdi, ex Samík
Bydliště: Dobříšsko

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#26 Příspěvek od Massi » 11 kvě 2016 22:11

Kokesek píše: uz sem to tady psal nekolikrat, 1!!! sundat min. zkontrolovat mechaniku prevodovky ...lamely, volnobezky, loziska a pisty atd... no proste mechaniku. tim se hned vyresi zda je problem na svete nebo ne. To rozhodne o dalsim postupu jestli resit mechatroniku nebo ne. Vsak to je uplne jednoduche, na hydraulicke prevodovce neni nic sloziteho, par soukoli a nejake volnobezky popr brzdovy pas.
Takže u nás je problém vyřešenej. Dal se jinej "labyrint" kterej se rozebral a komplet vyčistil, na starej jsme ještě nekoukali... Ještě jsem zapoměl napsat, že důsledkem "cukání" se v minulosti střihnul koš, už nevím na které rychlosti. Při výměně koše a lamel proběhla revize i ostatních mechanickejch dílů převodovky. V budoucnu se ještě bude repasovat měnič a tím by tenhle příběh měl skončit.
Co bůh spojil, člověk nerozdělí. Co já rozebral, ani bůh nedá dohromady.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 2,5DSE (automat) cuká při přeřazování

#27 Příspěvek od Kokesek » 12 kvě 2016 07:11

No SLAVA...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět