P38 V8 - Problém s emisema

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#21 Příspěvek od sendo5 » 19 úno 2016 18:56

Pristroj sa zasunie do otvoru presviečku a pri točeni motorom na prazdno sa meria kompresia Obrázek

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#22 Příspěvek od sendo5 » 19 úno 2016 19:38

Tako vypadá sada na dieselovy motor Obrázek

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
JirkaDK
Příspěvky: 67
Registrován: 08 pro 2013 18:56
Bydliště: Dolní Kralovice

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#23 Příspěvek od JirkaDK » 19 úno 2016 19:57


MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#24 Příspěvek od MadTom » 19 úno 2016 20:22

A ještě je možné analyzátorem (osciloskopem) změřit proud co bere startér. Pokud je jeden válec odlišný od ostatních, je to na tom vidět. Taková rychlá diagnostika bez demontáže.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#25 Příspěvek od forester » 19 úno 2016 20:45

Ono to bolo myslené ako otlakovanie kompresie,nie celej hlavy na praskliny.Ale niečo ti prezradím,videl som to robiť môjho majstra na starom Buczegi snáď pred štvrťstoročím :wasntme .Zhodil sacie a výfukové potrubie.Nastavil piest do spodnej kompresnej polohy,vykrútil sviečku,poriadne zašlukoval z cigarety a trubičkou fúkol hustý dym do valca,zakrútil sviečku a pretočil motor o 180 stupňov do HÚ.Ak sa zadymilo zo sacieho alebo výfukového kanálu,bol ventil v :moon .Ja som to nikdy nerobil,lebo ak to nemá tlaky,tak bez demontáže hlavy sa to väčšinou nezaobíde.U málo motorov idú vymeniť krúžky tak,že sa vyťahajú piesty spodom.

ups.Reagoval som na SPATU,nejak to tu zatiaľ nakynulo :D
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#26 Příspěvek od bany.xf.cz » 17 bře 2016 14:57

Tak jsem to dneska ráno konečně dodělal. Byl jsem se projet a jede to furt stejně... Jedinou změnu, kterou jsem zaznamenal, že po měsíci co byla odpojená baterie, přestalo hrát rádio. Vůbec nelupne v reprácích když ho pustim, tak jak předtim.
Jsem zvědavej, jestli ten měsíc práce a investic bude vidět na emisích...
Nemá někdo ze severu diagnostiku? Potřeboval bych zkouknout chyby... Bydlim kousek od Třebívlic.
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema

#27 Příspěvek od sendo5 » 17 bře 2016 15:03

bany.xf.cz píše:Tak jsem to dneska ráno konečně dodělal. Byl jsem se projet a jede to furt stejně... Jedinou změnu, kterou jsem zaznamenal, že po měsíci co byla odpojená baterie, přestalo hrát rádio. Vůbec nelupne v reprácích když ho pustim, tak jak předtim.
Jsem zvědavej, jestli ten měsíc práce a investic bude vidět na emisích...
Nemá někdo ze severu diagnostiku? Potřeboval bych zkouknout chyby... Bydlim kousek od Třebívlic.
Ako ti dopadli testy na tlaky ?

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#28 Příspěvek od bany.xf.cz » 17 bře 2016 20:10

Ještě jsem nezkoušel. Teprv jsem to dneska poskládal. Ale pujčim si měřidlo, změřim a dám vědět.
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#29 Příspěvek od dava » 17 bře 2016 21:07

:shock: Tady se člověk dozví teda věci... Skoro bych řekl že to chtělo zajet ke Kokeškovi rovnou a byl dávno rangie v pohodě.
Jestli to před výměnou lambd jelo jak má , tak bych asi hlavy nesundával. Lambdy jsou originál, zapojení souhlasí? Katalyzátory průchozí? Sání, klapka, filtr, vstřiky v pořádku? Svíčky dle předpisu výrobce? Teplotní čidlo taky?
:idea:
Měřák tlaku na benzínový auto si uděláš doma, vezneš starou svíčku, vyklepeš izolátor a navaříš nátrubek na hadici, koupíš manometr a před něj do hadice dáš ventilek z duše aby ti hodnota na budíku zůstala nejvyšší. Mezi ventilkem a budíkem T kus a druhej ventilek na odfouknutí. Ale to už je luxus, já si vystačil s povolením budíku , na to domácí žvýkání...
Na naftu to samý jde udělat ze žhavičky , ale tam už musí věci trochu držet pohromadě, bo jsou tam trošku jiný tlaky.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema

#30 Příspěvek od sendo5 » 18 bře 2016 08:04

dava píše::shock: Tady se člověk dozví teda věci... Skoro bych řekl že to chtělo zajet ke Kokeškovi rovnou a byl dávno rangie v pohodě.
Jestli to před výměnou lambd jelo jak má , tak bych asi hlavy nesundával. Lambdy jsou originál, zapojení souhlasí? Katalyzátory průchozí? Sání, klapka, filtr, vstřiky v pořádku? Svíčky dle předpisu výrobce? Teplotní čidlo taky?
:idea:
Měřák tlaku na benzínový auto si uděláš doma, vezneš starou svíčku, vyklepeš izolátor a navaříš nátrubek na hadici, koupíš manometr a před něj do hadice dáš ventilek z duše aby ti hodnota na budíku zůstala nejvyšší. Mezi ventilkem a budíkem T kus a druhej ventilek na odfouknutí. Ale to už je luxus, já si vystačil s povolením budíku , na to domácí žvýkání...
Na naftu to samý jde udělat ze žhavičky , ale tam už musí věci trochu držet pohromadě, bo jsou tam trošku jiný tlaky.
Ak si dobre pamatam tak mu to za studena šlo ale za tepla to bolo ako chcipla krava.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#31 Příspěvek od bany.xf.cz » 19 bře 2016 08:13

No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#32 Příspěvek od Kokesek » 21 bře 2016 07:53

Tak sem to trosku procetl...a koukam ze si zacal od konce.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#33 Příspěvek od bany.xf.cz » 23 bře 2016 05:57

No jo, dělám na vedlejšák kaskadéra :rofl
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#34 Příspěvek od pooh » 23 bře 2016 09:38

bany.xf.cz píše:No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
original kable su o nicom, daj tam nieco lepsieho. europske auta mali lambdu len po jednom na kazdej strane, po 2 mali len americke a japonske verzie.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#35 Příspěvek od dava » 24 bře 2016 23:43

pooh píše:
bany.xf.cz píše:No jo, hlavy jsem fakt možná sundaval zbytečně. Ale zas jsem díky tomu přišel na to, že mám spálenej ten snímač klepání.
Za studena to jelo jak blázen. Když to bylo ohřátý tak po třeba hodinovym stání jsem nastartoval, vyjel, tak to taky letělo jako blázen chvilku - zhruba než se promíchá voda v okruhu...
Před výměnou lambd to nejelo jak má ale jelo to o něco líp než po tom, co jsem vyměnil lambdy, katalyzátory a svíčky. To všehno jsem měnil naráz; katalyzátory tam předtim vůbec nebyly. Na emisích mi řekl že mám lambda sondy ve zkratu. Originální nejsou ale měl by to bejt OEM díl výrobce INTERMOTOR.
Katalyzátory nový, váha vzduchu nová, vstřiky po repasi, svíčky taky nový. Lambda sondy to bude chtít asi originální.
Trochu začínám mít podezření na jiskru. Včera večer jsem vzal stroboskop a připojoval na jednotlivý kabely. První, druhej, čtvrtej a pátej válec blikal tak třikrát za sekundu. Třetí, šestej, sedmej a osmej válec blikal jak o život.
Z toho mi vychází že to bude něco, co řídí zapalování. Takže snímač na vačce, na klice, nebo samotný zapalovací krabičky.
Jen jsem měl za to, že tenhle model by měl mít čtyři lambdy... Mám tam jen dvě. Rok výroby je to 2001. Ale kdo ví, co je pravda...
original kable su o nicom, daj tam nieco lepsieho. europske auta mali lambdu len po jednom na kazdej strane, po 2 mali len americke a japonske verzie.
Lambdy ve zkratu bych řešil hlavně, že nejsou origo by nevadilo, ale zkoukni to zapojení, jestli to nemáš přeházený v konektoru, protože to se mi kupodivu už stalo u náhrady, i když ne na LR.
Zapalování bych asi zatím neřešil, je to řízené a pokud neprská do sání, tak ví co dělá
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#36 Příspěvek od Kokesek » 25 bře 2016 09:07

ty lambdy hlavne vidis na diagnoze co delaji a co delat maji. Vice te musi zajimat i fuel trim. Pomer smesi.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#37 Příspěvek od bany.xf.cz » 27 bře 2016 23:05

Zkrat byl tušim na vyhřejvání tý lambdy předtim.
U novejch zkrat neni, teď to píše "Lambda sensor upstream catalyst bank 1" a to samý "bank 2" a na aktuálních hodnotách je 1.00 stále a nemění se to.
Barvy drátů jsou v konektoru zapojený steně jak starý. Jak v Lambdě nevim. A ty dva bílý taky nepoznám jestli jsou dobře protože jsou oba bílý :?
To bych musel mít diagnostiku u sebe, přehazovat káblíky a koukat jestli chyba zmizí a lambda začne měřit.
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: RE: Re: P38 V8 - Problém s emisema

#38 Příspěvek od sendo5 » 27 bře 2016 23:25

bany.xf.cz píše:Zkrat byl tušim na vyhřejvání tý lambdy předtim.
U novejch zkrat neni, teď to píše "Lambda sensor upstream catalyst bank 1" a to samý "bank 2" a na aktuálních hodnotách je 1.00 stále a nemění se to.
Barvy drátů jsou v konektoru zapojený steně jak starý. Jak v Lambdě nevim. A ty dva bílý taky nepoznám jestli jsou dobře protože jsou oba bílý :?
To bych musel mít diagnostiku u sebe, přehazovat káblíky a koukat jestli chyba zmizí a lambda začne měřit.
Ak ti sedi počet pinov v konektore tak máš bud to špatne napinovany konektor ... U nahrady je to možne, alebo tam piny su ale niesu obsadené ,alebo je tam špatna hodnota pretože je to blba nahrada ktora je len približne vybrata ako univerzalna lambda sonda. Skus niekde najst original hodnoty lambda sondy ktora je priamou nahradou alebo org. diel. Nieje možne system kalibrovať ?

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
bany.xf.cz
Příspěvky: 62
Registrován: 31 říj 2012 09:35
tel.: 608726185
auto: P38 HSE 30th edition
Bydliště: Lovosicko

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#39 Příspěvek od bany.xf.cz » 28 bře 2016 21:02

Kalibrovat lambda sondy? To si myslim že nejde.
Mohl bych to zkusit přepinovat, ale bez diagnostiky nezjistim jestli jsou dobře nebo ne.
Land Rover je vysoce návykový, nezačínejte s ním
-----
Historie: Škoda 125 L, Škoda 110 LS, Škoda 105 S, 3x Renault Safrane 2.5 20V, Renault R25 V6
Aktuálně: Range Rover 4.6 V8, Karosa C734.1346 eskortní

Uživatelský avatar
sendo5
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2015 10:15
auto: Freelander 1,2001td4

Re: P38 V8 - Problém s emisema

#40 Příspěvek od sendo5 » 28 bře 2016 21:14

Najprv si pozri zapojenie org lambda sondy a potom to porovnaj s nahradou.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Odpovědět