Ahoj vsem.
V sobotu jsem se svym RRC 3.5 EFI (hotwire) trosku pojezdil v Jihlave po tankodromu a vyrobil jsem si tam nejakou zavadu. Nejdrive mi pri prudkych vyjezdech (ale sotva na pul plynu) nebo spis pri poskoceni na vetsi nerovnosti obcas problikla kontrolka vstrikovani. Casem se z toho stalo neco jako DIRA - sviti, dalsi DIRA - nesviti. Az nakonec cestou domu po asfaltu uz svitila porad. Na chod motoru ani vykon to nemelo zadny vliv a kvuli hpdne nizke venkovni teplote nemuzu posoudit jestli se to nejak neprojevilo na kourivosti. Byla zima takze jsem trochu kouril cely den
Podle priznaku jsem nejspis nekde vyklepal nejaky drat. Na dilne ale ted nemam misto a hledat to v tomhle pocasi venku nebo v nevytapene stodole je hroznej opruz. Takze bych rad pozadal zkusenejsi jestli nemate nekdo nejaky typ nebo osobni zkusenost kde zacit s hledanim abych to mel co nejdrive za sebou.
Predem diky za napady.
PS na labda sondy uz jsem koukal pri odbahnovani na vapce a zdaji se byt OK. (nejsou na nich utrzene draty)
RRC - kontrolka EFI
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
RRC - kontrolka EFI
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - kontrolka EFI
Ono ne každá blbost tu kontrolku rozsvítí, zkus se podívat napřed na konektor váhy vzduchu, tam je ten spoj takový slabší. Má ten tvůj už diagnosticky konektor?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ZnbVBUkxXg
pod sedadlem spolujezdce. Kdyby ano, tak bych to to v Brně mohl napíchnout....Ale to asi raději budeš hledat, co?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ZnbVBUkxXg
pod sedadlem spolujezdce. Kdyby ano, tak bych to to v Brně mohl napíchnout....Ale to asi raději budeš hledat, co?
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - kontrolka EFI
Mirko dik za radu. Po tom konektoru se kouknu ale nemyslim si ze by tam byl.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- macejky1
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - kontrolka EFI
Tak svítící kontrolka EFI je zatím vyřešena. Uvidíme jestli to vydrží nebo jestli se chyba časem vrátí, pokud ano budu na ni snad připraven a vyřeším to definitivně.
Nějak mi ale není jasné proč přesně dnes zhasla
Moje řídící jednotka je PRC6977 z roku 87-88 a vstřikování s označením 13CU ( Lukas L-jetronic ). Nemám "hranatou" diagnostickou zásuvku ale pouze "triangularní" zásuvku pro TESTBOOK. Takže čistě teoreticky by diagnostika Ecumate like RG kterou mi prozatím zapůjčil Thomas neměla fungovat a vlastně by ani neměla jít připojit z důvodu jiného konektoru. ( viz. přiložený soubor ) Ale světe div se konektor pasoval, tak jsem to zkusil. Diagnostika naběhla, projela standardní přihlašovací protokol, NEVYPSALA ŽÁDNOU CHYBU, a skončila ve stavu čekání na připojení PC se softem Rovergauge. Červená kontrolka EFI na palubní desce samozřejmě zhasla, motor šlape pořád stejně dobře s tím vlastně nikdy problém nebyl jen s tou kontrolkou.
Tak teď jsem z toho trochu jelen protože pouhé připojení diagnostiky smazalo chybu a je snad pokoj. Napadá mě jediné vysvětlení a to že chyba která původně rozsvítila kontrolku byla náhodná ( stalo se to při blbnutí v terénu - skoro plný plyn do kopce na malou dvojku, hodně vlhkosti, bahna apod. ) důvod který ji způsobil pominul ale jednotka si ji zapamatovala. A teď nevím jestli ta diagnostika funguje tak, že nejdřív po připojení sama smaže chyby z paměti a potom nějaká čas kontroluje zda se neobjeví nové ale toto jsem se v návodu myslím nedočetl. Nebo mě napadla ještě jiná myšlenka a to k čemu na té testbookové zásuvce vlastně bývá ta "zkratovací propojka" která je vidět v přiloženém návodu. Já ji tam totiž nemám tak mě napadá jestli tam není právě na nějaké to automatické mazání chyb které netrvají a mě dnes to samotné připojení konektoru diagnostiky nenasimulovalo funkci té propojky ještě během selftestu diagnostiky a proto nevypsala žádný chybový kód a kontrolka v budíkách hned zhasla.
Nebo nevíte někdo k čemu je tam ta propojka na konektoru pro testbook ? Rád se poučím.
Zítra ještě vyzkouším připojení k PC a aplikaci Rovergauge.
Nějak mi ale není jasné proč přesně dnes zhasla
Moje řídící jednotka je PRC6977 z roku 87-88 a vstřikování s označením 13CU ( Lukas L-jetronic ). Nemám "hranatou" diagnostickou zásuvku ale pouze "triangularní" zásuvku pro TESTBOOK. Takže čistě teoreticky by diagnostika Ecumate like RG kterou mi prozatím zapůjčil Thomas neměla fungovat a vlastně by ani neměla jít připojit z důvodu jiného konektoru. ( viz. přiložený soubor ) Ale světe div se konektor pasoval, tak jsem to zkusil. Diagnostika naběhla, projela standardní přihlašovací protokol, NEVYPSALA ŽÁDNOU CHYBU, a skončila ve stavu čekání na připojení PC se softem Rovergauge. Červená kontrolka EFI na palubní desce samozřejmě zhasla, motor šlape pořád stejně dobře s tím vlastně nikdy problém nebyl jen s tou kontrolkou.
Tak teď jsem z toho trochu jelen protože pouhé připojení diagnostiky smazalo chybu a je snad pokoj. Napadá mě jediné vysvětlení a to že chyba která původně rozsvítila kontrolku byla náhodná ( stalo se to při blbnutí v terénu - skoro plný plyn do kopce na malou dvojku, hodně vlhkosti, bahna apod. ) důvod který ji způsobil pominul ale jednotka si ji zapamatovala. A teď nevím jestli ta diagnostika funguje tak, že nejdřív po připojení sama smaže chyby z paměti a potom nějaká čas kontroluje zda se neobjeví nové ale toto jsem se v návodu myslím nedočetl. Nebo mě napadla ještě jiná myšlenka a to k čemu na té testbookové zásuvce vlastně bývá ta "zkratovací propojka" která je vidět v přiloženém návodu. Já ji tam totiž nemám tak mě napadá jestli tam není právě na nějaké to automatické mazání chyb které netrvají a mě dnes to samotné připojení konektoru diagnostiky nenasimulovalo funkci té propojky ještě během selftestu diagnostiky a proto nevypsala žádný chybový kód a kontrolka v budíkách hned zhasla.
Nebo nevíte někdo k čemu je tam ta propojka na konektoru pro testbook ? Rád se poučím.
Zítra ještě vyzkouším připojení k PC a aplikaci Rovergauge.
- Přílohy
-
- 14CUXconnector.pdf
- (925.84 KiB) Staženo 98 x
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - kontrolka EFI
počkat, ten černej konektor je odjakživa pro americký trh a takový druh onboard diagnostiky. Ten bílý triangular je právě diagnostická zásuvka...
Ty chyby se mohou jednorázově načíst. Jsou to pak obvykle nějaké nesrovnalosti mezi váhou vzduchu a snímačem klapky. Chyby lze normálně smazat odpojením baterky na cca. 30s. To si za celou dobu neměl odpojenou baterku?
Ty chyby se mohou jednorázově načíst. Jsou to pak obvykle nějaké nesrovnalosti mezi váhou vzduchu a snímačem klapky. Chyby lze normálně smazat odpojením baterky na cca. 30s. To si za celou dobu neměl odpojenou baterku?