Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Keďže sa obávam toho, že mám podpálený niektorý ventil začínam sa pohrávať s myšlienkov ktorá mi už dlhšie vrta v hlave a k tomu potrebujem vyjadrenie vás znalejších a skúsenejších.
Tak matne viem, že 3,5 a 3,9 by mali mať zhodné hlavy. Záujíma ma, či by bolo možné na 3,9tku nasadiť 4,6tkové hlavy bez niakej újmi alebo úprav. Samozrejme viem, že moja 3,9 má narozdiel od 4,6 o 4 šroby na hlave naviac. jedná sa mi skôr o rozdiely v spalovacích priestoroch a či by to teoreticky bolo schopné oživenia?
Aby som to zhrnul - mám k dispozícii 4,6tkové hlavy ktoré chcem po zrovnaní a zabrúsení ventilov obuť na 3,9tku to všetko v rámci úspory času kedy by som musel mať odstavené auto behom toho, ako budú hlavy na wellness pobyte.
PS: Mám ešte jednu 3,5ťkovú hlavu naviac tak teoreticky si viem pomerať niektoré rozdiely, iba by som chcel od vás radu ktorým smerom merať.
Každý názor a rada (prípadne možné zdvihnutie kompresie a výkonu ) sú vítané
Ďakujem
Tak matne viem, že 3,5 a 3,9 by mali mať zhodné hlavy. Záujíma ma, či by bolo možné na 3,9tku nasadiť 4,6tkové hlavy bez niakej újmi alebo úprav. Samozrejme viem, že moja 3,9 má narozdiel od 4,6 o 4 šroby na hlave naviac. jedná sa mi skôr o rozdiely v spalovacích priestoroch a či by to teoreticky bolo schopné oživenia?
Aby som to zhrnul - mám k dispozícii 4,6tkové hlavy ktoré chcem po zrovnaní a zabrúsení ventilov obuť na 3,9tku to všetko v rámci úspory času kedy by som musel mať odstavené auto behom toho, ako budú hlavy na wellness pobyte.
PS: Mám ešte jednu 3,5ťkovú hlavu naviac tak teoreticky si viem pomerať niektoré rozdiely, iba by som chcel od vás radu ktorým smerom merať.
Každý názor a rada (prípadne možné zdvihnutie kompresie a výkonu ) sú vítané
Ďakujem
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Rozdíly v kompresi se řešily rozdílnými písty, spalovací prostor bude podle mne stejný. Určitě to ale bude vědět Mirko
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Eliot má pravdu,náhodou vím. Hlavy z 4,6 mají menší spalovací prostor,aby vyrovnali větší tloušťku kompozitního tesnení. Pokud dáš 4,6 (nebo 4,0) hlavy na plechový tesneni, zvedne kompresi o cca. 0,5.
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Keď si zoberiem, že tie hlavy ktoré mám je treba určite dať zrovnať lebo ten motor bol pár krát uvarený... Asi by som sa dostal na zaujímavé čísla kompresie.
Veľmi pekne ďakujem za rady
Veľmi pekne ďakujem za rady
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Myslí ale na to, že už pak budeš muset tankovat aspoň RON 98.
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Myslíš kvôli kompresii? S tým nemal byť problém a hlavne keď jazdím primárne na LPG (to má ak sa nemýlim ešte viac oktánov) by to malo zvládnuť nie?
A takú špecialitku... neviem či málo oktánov nejak neprospieva motoru ale v 2dveráku mám 9,75:1 a navyše zrovnané hlavy a všetko v poriadku funguje a aj zvnútra vyzerá. A je to ten najlepší motor ktorý mám tak by som sa toho asi nebál. Ale ak máš niaku vedomosť prosím podel sa
A takú špecialitku... neviem či málo oktánov nejak neprospieva motoru ale v 2dveráku mám 9,75:1 a navyše zrovnané hlavy a všetko v poriadku funguje a aj zvnútra vyzerá. A je to ten najlepší motor ktorý mám tak by som sa toho asi nebál. Ale ak máš niaku vedomosť prosím podel sa
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Na plyn bych se toho nebál
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
9,75:1 ? original, alebo nejakou upravou?Macej píše:Myslíš kvôli kompresii? S tým nemal byť problém a hlavne keď jazdím primárne na LPG (to má ak sa nemýlim ešte viac oktánov) by to malo zvládnuť nie?
A takú špecialitku... neviem či málo oktánov nejak neprospieva motoru ale v 2dveráku mám 9,75:1 a navyše zrovnané hlavy a všetko v poriadku funguje a aj zvnútra vyzerá. A je to ten najlepší motor ktorý mám tak by som sa toho asi nebál. Ale ak máš niaku vedomosť prosím podel sa
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
Podla toho čo sa mi podarilo vypátrať to nieje origo motor z RRC. Podla kódu motora je to o rok mladší motor od auta tj. 1980 z Roveru SD1 Vitesse (údajne maximálna výbava) ktorý mal ževraj už v tom roku vstrekovanie podla písomných prameňov.
Tak asi to bude najskôr tak ako písal Eliott pretože aj na internete čo som tak okrajovo našiel tak je niekolko verzií piestov ale nikdy som tomu nevenoval pozornosť.
Foto je slabá ale....
9,75:1CR
30A 25744
Tak asi to bude najskôr tak ako písal Eliott pretože aj na internete čo som tak okrajovo našiel tak je niekolko verzií piestov ale nikdy som tomu nevenoval pozornosť.
Foto je slabá ale....
9,75:1CR
30A 25744
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8
To tak bude. Vitessy meli vyšší kompresi. Range nemel vyšší než 9.35