RRC - už někomu chytlo-hořelo??

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#41 Příspěvek od čuník » 04 pro 2015 15:28

no ten naviják nemusí být permanentně. pod proudem, taky proč,- je to utčitě riziko při nějaké i drobné kolizi . no zapnout ho na 12V sít jen dle potřeby, např. odpojovačem k tomu tam namontovaným .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#42 Příspěvek od VencaZE » 04 pro 2015 15:35

Měl jsem na mysli nedokonalou kostru, ne úplně chybějící.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14948
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#43 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2015 15:53

Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#44 Příspěvek od čuník » 04 pro 2015 16:07

MadTom píše:Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
no to je špatný, Disc. neznám , ale u Def. ho namontovat do kaslíku k baterce, tak 1 odpojovač by byl na auto -pol a 2 odpojovač. na přívod +12V k navijáku , asi tak by to bylo ok.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#45 Příspěvek od dava » 04 pro 2015 16:34

VencaZE píše:Měl jsem na mysli nedokonalou kostru, ne úplně chybějící.
No, ono u té elektriky je to složitá věc. Pravdu má Tom, že to co lana unesou stačí velmi bohatě na buzení a asi i ten provoz vybavení motoru. Lano samo o sobě musí 50A zvládnout, slabý místo bude jen přechod někde kde je zaháklý lano nebo opřenej bovden, ono to oboje je vodivý .

Já jsem ale oponoval v tom smyslu, že si myslím že pokud ten altík bude mít nějak omezenou kostru, třeba spotřebou věcí na motoru, tak to znamená snížení napětí buzení a pokles výkonu, pokud je v pořádku deska altíku. Neboli, když vyndáš třeba baterku ven a motor běží tak altík nezpůsobí žádný přepětí, ale dá to co vezmou připojený spotřebiče s druhým pólem na společný kostře. Tedy by se nemělo nic přelejvat jinam, mimo tu společnou kostru.

Jinak je to u zkratu baterky nebo i altíku na kostru, zkrat je zkrácená cesta, obvod se uzavře tam kde zmizí odpor a prochází maximum toho co umí zdroj (baterie nebo altík) dodat. Energie se mění na teplo, když jí nenabídneš jinou práci a u ohýnku je veselo :grin:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 14948
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#46 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2015 16:42

S altíkem je to trošku složitější, docela nás na tom pan docent na VŠ potrápil. Teda on trápil hlavně silnoproudaře, mě to bylo jasné skoro hned. Normálně se alternátor musí nabudit a nesmí se odpojit za provozu od zátěže, protože hrozí, že to neureguluje regulátor, napětí vyleze moc vysoko a prošlehnou se diody nebo regulátor. To v autě moc nehrozí, nějaká zátěž je tam furt. A na vybuzení nezatíženého alternátoru kupodivu občas stačilo i zbytkové magnetické pole, co udělal rotor bez buzení. Ale to je opět o regulátoru. My jsme to tehdy měli v labinách, tak se s tím dalo docela pohrát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#47 Příspěvek od dava » 04 pro 2015 17:02

čuník píše:
MadTom píše:Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
no to je špatný, Disc. neznám , ale u Def. ho namontovat do kaslíku k baterce, tak 1 odpojovač by byl na auto -pol a 2 odpojovač. na přívod +12V k navijáku , asi tak by to bylo ok.
Odpojení mínusu baterky je sporný, pokud motor běží tak to nakrmí altík a jede se dál. Právě proto že je na společný kostře auta. Správně bys měl mít altík na baterku a odpojit to mezi baterkou a zbytkem systému - to však nevypne obvod alternátor - baterie. Auto chcípne a altík přestane dávat, ale pokud by byl zkrat na altíku nebo vedení k němu tak stejně hoří. Na to je potřeba vícepólovej odpojovač kde se samostatně odpojí od + na baterce altík a samostatně na dalším kontaktu zbytek auta. To je tutovka pro všechny situace.
V patrolu jsem to dával k nohám spolujezdce , je to blízko ke starteru a celkem i k baterce, akorát právě drát od altíku se musel prodloužit na druhej pól odpojovače. Ale u Diskošky je to debilní, je tam moderně milion plusových drátů na té společné svorkovnici u baterky, tam by to byl temelín takhle řešit do kabiny. Nezbývá než doufat že mají baterku schválně na ráně a když dostane šupu tak se rozpadne a je klid :wink:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#48 Příspěvek od čuník » 04 pro 2015 17:06

no tak jsme si tu fundovaně zaklábosili :grin: a páni profesoři co nás učili se asi obracejí v hrobě :grin: no uvidíme až to prozkoumá co nám zdělí , a já mám za chvíli padla..., tak že :hi
See You Tomorrow :chuckle
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#49 Příspěvek od čuník » 05 pro 2015 08:21

VencaZE píše:Nechci ti do toho kecat, ale proudem 150A nastartuješ leda tak Favorita a to ještě možná :mrgreen: .
ok , a jaký jsi tedy na tom svým Favoritu naměřil proud při startování? , -kolik A :?:
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#50 Příspěvek od VencaZE » 05 pro 2015 10:21

Nemusím nic měřit, stačí znát výkon starteru. A protože výkon je o něco nižší než příkon tak ty proudy pro malý benzínový Favorit jsou na hranici. Navíc v zimě než se motor poprvé pohne..
http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14948
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#51 Příspěvek od MadTom » 05 pro 2015 11:16

Ale to je maximální výkon, běžně to bude méně, nicméně v zimě to bude jak píšeš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#52 Příspěvek od čuník » 05 pro 2015 11:22

VencaZE píše:Nemusím nic měřit, stačí znát výkon starteru. A protože výkon je o něco nižší než příkon tak ty proudy pro malý benzínový Favorit jsou na hranici. Navíc v zimě než se motor poprvé pohne..
http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm
Nic konkrétního jsi nezdělil . Kolik si myslíš, že má výkon ten startér ve Favoritu :?: má 1KW , takže příkon bude bajvoko 1,25kw ,/at to truchu zkomplikuju/ tak že vypočtený proud je cca 104 A./ / no a když toho Favorita budeš startovat s rychlosti a nevymačknutou spojkou tak se na větší proudy asi dostaneš :chuckle . Já jsem psal 80-150A, Držím palce a až pojedu někdy kolem tak ti dám vydělat ,-mám pár bouchaček na přezutí.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#53 Příspěvek od Mára-RRC » 05 pro 2015 11:48

VencaZE píše:Hmm, to je ale blbá smůla :(.
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..
Ještě že jsi Véno tak precizní a předvídaví :hand zachránil jsi nás před požárem :coze:
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#54 Příspěvek od čuník » 05 pro 2015 12:37

Get real !
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#55 Příspěvek od VencaZE » 05 pro 2015 13:22

A to se bavíme o Favoritu. Teď vezmi Land Rover, kterýho se tahle diskuse týká a zkus tímhle 2,3kw starterem nastartovat a mít k dispozici jen 150A. To je celý proč to píšu.
Ale klidně se stav a můžem to změřit. Bouchačky ti klidně přezuju taky když ti to za to stojí.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#56 Příspěvek od VencaZE » 05 pro 2015 13:26

landy heaven Mára píše:
VencaZE píše:Hmm, to je ale blbá smůla :(.
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..
Ještě že jsi Véno tak precizní a předvídaví :hand zachránil jsi nás před požárem :coze:
To bych neřekl, hořet může začít klidně jinde :mrgreen: . Prostě se mi ten pásek už nelíbil, nic víc :-) .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#57 Příspěvek od Mára-RRC » 05 pro 2015 21:37

čuník píše: Až pojedu někdy kolem tak ti dám vydělat ,-mám pár bouchaček na přezutí.
Milí Čuníku

Nelíbí se mi že mi urazíš a navážíš se do mého velmi šikovného MECHANIKA a hlavně mého KAMARÁDA. Máš náký komplex nebo závidíš nám co opravdu máme LR!? Neznáme tě tady ani jeden v celku jsi se tady na fotu uvedl velmi vkusně a hvězdně! Tak tě prosím zamysli se sám nad sebou a začni se chovat normálně. Jako normální člověk a ne jak PRASE, prospěješ tím nejen sobě ale i svému okolí... A to už stojí za zamyšlení ne??

Děkuji ti, s pozdravem Marek Malík.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
čuník
Příspěvky: 247
Registrován: 29 říj 2013 20:37

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#58 Příspěvek od čuník » 06 pro 2015 07:59

landy heaven Mára píše:
čuník píše: Až pojedu někdy kolem tak ti dám vydělat ,-mám pár bouchaček na přezutí.
Milí Čuníku

Nelíbí se mi že mi urazíš a navážíš se do mého velmi šikovného MECHANIKA a hlavně mého KAMARÁDA. Máš náký komplex nebo závidíš nám co opravdu máme LR!? Neznáme tě tady ani jeden v celku jsi se tady na fotu uvedl velmi vkusně a hvězdně! Tak tě prosím zamysli se sám nad sebou a začni se chovat normálně. Jako normální člověk a ne jak PRASE, prospěješ tím nejen sobě ale i svému okolí... A to už stojí za zamyšlení ne??

Děkuji ti, s pozdravem Marek Malík.
Tak za I. , když už si chceš půjčit něčí citaci, tak si pujč celou větu tak jak je :!: ,- děkuji . a za II. vidím že budeš pěkný poděs se vším všudy ,nebot dost dobře nechápu čím jako že urážím a čím se navážím do tvého velmi šikovného MECHANIKA...,ale bud v klidu, tvého mechanika ti nepřeberu. Prostě těch pár bouchaček co občas tahám z rajchu bude přezouvat někdo jiný./Akorát budu mít víc starostí ohlídat ,aby řádně mazali pakty gum, což by tady bylo asi OK -si myslím ./ Pokud ti zlý a závistivý a servítky si neberoucí čuník zkazil letošní Vánoce, tak
:Sorry:
S pozdravem čuník of Eu :grin:
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!

Uživatelský avatar
Noggin
Příspěvky: 34
Registrován: 25 lis 2015 18:24
tel.: 777460247
auto: Range Rover Classic
Bydliště: Horažďovice

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#59 Příspěvek od Noggin » 11 pro 2015 18:04

Aktualizace prvního mého příspěvku-založení témata....

MadTom
Příspěvky: 14948
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??

#60 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2015 18:50

Tak si to čtu a furt tomu nerozumím. Nějak mi není jasné, jak chladič souvisí s lankem ruční brzdy, kromě možnosti, že funguje jako propojení motoru s karoserií, jak už tady padlo.
Při zkratu totiž mohl téct proud od plusu baterky někudy na mínus baterky a úplně stejně od plusu alternátor na mínus alternátoru. Správně by oba plusy měly být spojení, stejně tak oba mínusy. Ale jestli něco upadlo, tak tam je to lanko ruční brzdy jako spojení. Jeden drát prostě nestačí, vždy tam musí být pro proud celej uzavřenej okruh, jinak je tam pouze napětí a to nehřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět