RRC - už někomu chytlo-hořelo??
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Tak jsem dneska málem přišel o RRC a to jsem s ním nenajel ani 10 km.
Při přejezdu nerovného kanálu v kopci, mi najednou přestal ukazovat otáčkoměr, zhasla kontrolka rezervy a motor vyletěl na 4000 ot/min a nešel vypnout a v tento moment se začalo kouřit od ruční brzdy.
Tak jsem motor chcípnul na jedničku přes klíček a to už mi plasty kolem ručky chytly plamínkem a celé auto bylo zakouřeno šedým kouřem. Když jsem se pořádně díval co jee, tak jsem si všiml, že lanko ruční brzdy je rozžhavené do oranžova a po chvilce se přepálilo. V autě žádná voda ani hasičák (ten mám v druhém autě) , tak jsem vzal mokrý hadr co jsem s ním čistil gumové koberce a hodil jsem ho přes ručku, to zřejmě pomohlo, protože plamínky nebyly jen se kouřilo z prostoru plastů kolem ručky a praskalo tam.
Pak se začalo kouřit pod celým autem a z pod auta začala padat hořící izolace lanka ruční, mezi tím už přijel kamarád a s vodou z PET láhve jsme polili plasty a celou ruční brzdu a kouř ustával, pak dojeli kluci z HZS a jenom odpojili baterky a provedli kontrolu auta, zda ještě nehoří.
Auto jsem odtáhl na parkoviště a musel jsem do práce, takže nevím co se stalo, ale zřejmě došlo k prošlehnutí plusového kabelu na lanko ruční brzd. Víc zjistím až to zítra rozeberu..........
Jak jsem se snažil dostat k „ohni“ tak jsem vytrhal schránku s opěrkou atd…. takže škody už jsou ……
Teď mám obavu, že došlo ke zničení ještě jiných věcí, jak zkratem tak zastavením motoru, no snad to nebude velká pohroma..
Má někdo taky takovou zkušenost, nebo neslyšel o tom , že by to byla vada těchto modelů…
Tak pánové, chyba byla v autobaterii na levé straně při pohledu na motor , která má plusový kontakt směrem k chladiči, ne k motoru a přeskočil oblouk z plusového kontaktu na držák chladiče (snad je to ono) a gtím se rozžhavilo lanko ruční brzdy. Zároveň je chyba i v mé neznaloosti, že to tak být asi nemá, protože gumový proužek oddělující kontakt baterie od držáku chladiče (dáváno někde v Itálii) se roztekl . Májí být autobaterie nějak připevněné?? Dík Franta
Při přejezdu nerovného kanálu v kopci, mi najednou přestal ukazovat otáčkoměr, zhasla kontrolka rezervy a motor vyletěl na 4000 ot/min a nešel vypnout a v tento moment se začalo kouřit od ruční brzdy.
Tak jsem motor chcípnul na jedničku přes klíček a to už mi plasty kolem ručky chytly plamínkem a celé auto bylo zakouřeno šedým kouřem. Když jsem se pořádně díval co jee, tak jsem si všiml, že lanko ruční brzdy je rozžhavené do oranžova a po chvilce se přepálilo. V autě žádná voda ani hasičák (ten mám v druhém autě) , tak jsem vzal mokrý hadr co jsem s ním čistil gumové koberce a hodil jsem ho přes ručku, to zřejmě pomohlo, protože plamínky nebyly jen se kouřilo z prostoru plastů kolem ručky a praskalo tam.
Pak se začalo kouřit pod celým autem a z pod auta začala padat hořící izolace lanka ruční, mezi tím už přijel kamarád a s vodou z PET láhve jsme polili plasty a celou ruční brzdu a kouř ustával, pak dojeli kluci z HZS a jenom odpojili baterky a provedli kontrolu auta, zda ještě nehoří.
Auto jsem odtáhl na parkoviště a musel jsem do práce, takže nevím co se stalo, ale zřejmě došlo k prošlehnutí plusového kabelu na lanko ruční brzd. Víc zjistím až to zítra rozeberu..........
Jak jsem se snažil dostat k „ohni“ tak jsem vytrhal schránku s opěrkou atd…. takže škody už jsou ……
Teď mám obavu, že došlo ke zničení ještě jiných věcí, jak zkratem tak zastavením motoru, no snad to nebude velká pohroma..
Má někdo taky takovou zkušenost, nebo neslyšel o tom , že by to byla vada těchto modelů…
Tak pánové, chyba byla v autobaterii na levé straně při pohledu na motor , která má plusový kontakt směrem k chladiči, ne k motoru a přeskočil oblouk z plusového kontaktu na držák chladiče (snad je to ono) a gtím se rozžhavilo lanko ruční brzdy. Zároveň je chyba i v mé neznaloosti, že to tak být asi nemá, protože gumový proužek oddělující kontakt baterie od držáku chladiče (dáváno někde v Itálii) se roztekl . Májí být autobaterie nějak připevněné?? Dík Franta
Naposledy upravil(a) Noggin dne 11 pro 2015 18:04, celkem upraveno 1 x.
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Podle mne špatná kostra motoru, proudy pak tečou přes lanovody.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Takže projít kostru v motoru a tu případně dotáhnout nebo předělat, prosím Tě, kde pak ji najdu?? Děkuji
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
hm...nestalo/nepocul som.
ani ma velmi nenapada, ci blizko rucnej brzdy je tak silny vodic, ktory by bol schopny preniest tolko prudu, aby roztavil lanko rucnej brzdy. Skontroloval by som vsetky kostry na aute, silove vodice. Pls. posli potom detailnejsie fotky, ked to budes rozoberat.
ani ma velmi nenapada, ci blizko rucnej brzdy je tak silny vodic, ktory by bol schopny preniest tolko prudu, aby roztavil lanko rucnej brzdy. Skontroloval by som vsetky kostry na aute, silove vodice. Pls. posli potom detailnejsie fotky, ked to budes rozoberat.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Jojo, nafotím až sundám plasty kolem ručky a uvidím co bylo příčinou...... pak přidám foto.
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Není tam žádný, ale proud teče tudy, kudy může, takže když nefunguje kostřící kabel, teče proud přes lanovod, ale jelikož je ocelový, má výrazně vyšší odpor a proto se zahřívá...teslo píše:hm...nestalo/nepocul som.
ani ma velmi nenapada, ci blizko rucnej brzdy je tak silny vodic, ktory by bol schopny preniest tolko prudu, aby roztavil lanko rucnej brzdy. Skontroloval by som vsetky kostry na aute, silove vodice. Pls. posli potom detailnejsie fotky, ked to budes rozoberat.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Přesně jak píše Patrik. Měli jsme tady auto, které mělo ten samý problém. Rozpálené lanko ruční brzdy, postupně celý cubybox. Discovery II. Nakonec jsem na radu Pešlíka, který když jsme mu volal pro radu hned věděl o co jde. Zrevidovali jsme zapojení baterie. A našli to hned. Pán si při výměně baterky koupil baterii s jinak umístěnými kontakty a tudíž se mu k mínus pólu nepodařilo dosáhnout s pomocným kabelem, co jde přímo na boudu. Auto fungovalo, takže jezdil. Ale měl štěstí, že mu to díky tomu začalo i blbě řadit. Přijel včas. Stačilo natáhnout mínus kabel z karoserie až k baterce a od té doby jezdí bez problému. Bacha na to!
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ahoj, já jsem auto kopil před týdnem a na tohle jsem ani nekoukal. Takže jde vlastně o kostru od karoserie na baterku, chápu to dobře?
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ne, musí být ukostřený i motor, i karoserie rovnou od baterky
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ok, díky tak to hned o víkendu udělám.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Sežeň si na webu RAVE - to je originál servisní příručka, kde je to rozmalované, případně jsou ke stažení i samostatné manuály jak s mechanikou, tak s elektrikou. Stačí na chvilku zapojit Google. A umět alespoň trošku anglicky, protože manuály jsou v angličtině.
A chce to podle schémat projí všechny uzemňovací body, a rovnou je cvičně rozšroubovat a zkontrolovat, že nedrží jenom naoko.
A chce to podle schémat projí všechny uzemňovací body, a rovnou je cvičně rozšroubovat a zkontrolovat, že nedrží jenom naoko.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jbizik
- Příspěvky: 1860
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Zaujimava tema. Zhodou okolnosti cca tyzden do zadu bolo u nas v spravach , ze niekomu na R1 niekde pri Nitre zhorela D2. Sofer opisoval ze to islo od rucnej brzdy........a kedze nemal hasiak a nikto mu nezastavil ...auto zhorelo.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Tak to jsem dopadl ještě moooc dobře.
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
eliott píše:Podle mne špatná kostra motoru, proudy pak tečou přes lanovody.
JJ, koukám že Mr. Eliott též jezdil se žigulíkem... Tam to šlo vždycky přes lanko sytiče, pokud upadla klema mezi kastlí a motorem.
Nicméně - hořely mi u toho jednou taky lana ručky, ale to bylo o jiné závadě- přilepil se mi na vejfuk plus kabel mezi baterkou a starterem za jízdy.
Taky, budíky do nesmyslu, všechny kontrolky se napůl rozsvítily... vyběh jsem, urazil kabel od baterky a vydejchával, najednou koukám černej dým z podběhu vzadu. Tak se ohnu a oba lanovody ručky hořely, ani nevím jak rychle jsem byl pod autem a uplácal to sněhem ( vedly tam i palivový hadice).
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Akorát že u DIII je ručka úplně o něčem jiným - elektrická.jbizik píše:Zaujimava tema. Zhodou okolnosti cca tyzden do zadu bolo u nas v spravach , ze niekomu na R1 niekde pri Nitre zhorela D2. Sofer opisoval ze to islo od rucnej brzdy........a kedze nemal hasiak a nikto mu nezastavil ...auto zhorelo.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- jbizik
- Příspěvky: 1860
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
.pisem o D2 a aj Cyril vyssiedava píše:Akorát že u DIII je ručka úplně o něčem jiným - elektrická.jbizik píše:Zaujimava tema. Zhodou okolnosti cca tyzden do zadu bolo u nas v spravach , ze niekomu na R1 niekde pri Nitre zhorela D2. Sofer opisoval ze to islo od rucnej brzdy........a kedze nemal hasiak a nikto mu nezastavil ...auto zhorelo.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ajo, pravda, su vemeno. Nějak se mi to ale spojilo s případem kdy na slovači někom chytla trojka od ručky, ale tam to právě bylo od toho serva nějak. Hlásil mi to kamarád co jezdí s truckem.jbizik píše:.pisem o D2 a aj Cyril vyssiedava píše:
Akorát že u DIII je ručka úplně o něčem jiným - elektrická.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
S Žigulama jsem jezdil hodně, ale ten problém znám především z Defendera. A s tím sytičem se mi to už u něčeho také stalo, ale to je asi 20 let, asi to bylo Aro.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
to spíše vidím na zkratový proud, -izolace silovýho kabelu /možná od startéru/ se někde prodřela a dotkla bowdenu, a ten pak převáděl zkratový proud. ,špatný ukostření by nezpůsobilo takovou hrůzu,
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Hmm, to je ale blbá smůla .
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..
- Přílohy
-
- rrc kostra.jpg (45.32 KiB) Zobrazeno 9195 x
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD