RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
pkot
Příspěvky: 169
Registrován: 01 úno 2013 21:56
tel.: 603807886
auto: Dll
Bydliště: Klecánky

RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#1 Příspěvek od pkot » 01 bře 2015 21:31

Ahoj přátelé,
kamarád mě požádal abych tady zveřejnil jeho upgrade po odchodu původního turba v jeho RRC.
Již nějákou dobu uvažoval o tom co dál, když se původní turbo odporoučí. Rozhlodl se jít cestou trnitou, ale výsledek stojí za to. Implantace turba s proměnnou geometrií klapek z BMW E39 525Tdi byla uřčite dobrá volba. Po různých úpravách, od přizvednutí motoru kvůli zvětšení diference mezi tyčí řízení a novým a hlavně větším turbem, po přírubu mezi turbo a svody, která též řeší jiné rozteče a počty šroubů, se z motoru vymáčko zatím neznámo koní a kroutícího momentu. Neznámo koní ale porovnání je :) Turbo tlačí 1,4bar. K tomu porovnání - po čipnutí mé TD5 (čip od Kokeška) jsme testovali zrychlení, RRC již v té době mělo hodně přidáno na čerpadle (dýmovnice slabé slovo :-) ),
1 až 2 jsme jeli takřka vedle sebe (RRC má kola 32" a kratší převod) na 3 D2 začla značně získávat náskok a mizela. Teď je situace trochů jiná,jede mu to vážně moc dobře, 1 až 2 se D2 tak tak drží na trojku RRC získával značný náskok. Bohužel silnice nebyla tak dlouhá, tak že nevím při jaké rychlosti bych ho dojel.
No a teď pár fotek.

http://www.imgup.cz/image/jsX
http://www.imgup.cz/image/jsj
http://www.imgup.cz/image/js3
http://www.imgup.cz/image/jsH
http://www.imgup.cz/image/jsS
Naposledy upravil(a) pkot dne 08 bře 2015 20:39, celkem upraveno 2 x.

pkot
Příspěvky: 169
Registrován: 01 úno 2013 21:56
tel.: 603807886
auto: Dll
Bydliště: Klecánky

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#2 Příspěvek od pkot » 08 bře 2015 20:34

V patek probehnul dalsi malej testik - RRC 300Tdi vs RRC 4,2 V8. Do 90km/h to jede skoro stejne, mozna ze to trikilo melo o neco pruznejsi start (kazdopadne mu piskaj pri rozjezdu kola na suchem asflatu), od 90+ uz to ma jasne pod kontrolou benzin.

Ucastnici zavodu :twisted:

http://www.imgup.cz/image/3nL

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#3 Příspěvek od Macej » 08 bře 2015 20:52

Jak je to turbo ovládané? Lebo sa mi to zdá alebo je tá membrána nejak "ladená"? Je na pretlak alebo niakym spôsobom na podtlak?
Inak aj keď neoblubujem naftu, toto sa mi páči :yes

pkot
Příspěvky: 169
Registrován: 01 úno 2013 21:56
tel.: 603807886
auto: Dll
Bydliště: Klecánky

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#4 Příspěvek od pkot » 08 bře 2015 20:59

Domnivam se, ze je to ovladane podtlakem. Zitra zjistim vic...

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#5 Příspěvek od Macej » 08 bře 2015 21:04

Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D

Klouda
Příspěvky: 48
Registrován: 08 zář 2011 22:01
tel.: 603313168
auto: Disco 2

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#6 Příspěvek od Klouda » 16 bře 2015 21:17

Čus. Je to ovládané přetlakem. Podtlakový ventil z BMW je vyměněn za přetlakový z 300Tdi, který byl na původním turbu. Ta odbočka na hadičce vede do kabiny k tlakovému budíku. Ještě to chce pořádně naladit předstřik a dávku paliva a pojede to ještě o trochu líp. I takhle to ale jede fakt pěkně

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#7 Příspěvek od Kusto » 22 říj 2015 23:54

jste borci to působí použitelně :yes

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1167
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#8 Příspěvek od discovery1liptov » 25 říj 2015 19:45

Co tak to urobit niekomu inemu?:-)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#9 Příspěvek od eliott » 31 led 2016 09:44

Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D
Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?
Přílohy
IMG_20160130_121537net.jpg
IMG_20160130_121604net.jpg
IMG_20160130_121616net.jpg
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#10 Příspěvek od MadTom » 31 led 2016 10:14

Přeji hodně štěstí při laborování. Zahlédl jsem zajímavé povídání z Austrálie, kde řešili oturbování benzíňáka. Turbo bylo sice s klasickým wastegatem, ale nelíbilo se jim pomalé otevírání, a tedy i pomalejší nástup plného tlaku, než by mohl být.
Jedním z řešení bylo doplnění tlakové nádobky paralelně k hadičce, co vede ovládací tlak. Tím se spolu se slabou přívodní hadičkou dostavilo žádané zpoždění náběhu wastegate. Druhá možnost co popisovali byla dát dlouhou hadičku.
Celé mi to velmi nepříjemně připomínalo věci, co jsem ve škole neměl rád - teorie regulace, regulační smyčky a odezva setrvačného systému. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#11 Příspěvek od Kokesek » 31 led 2016 10:28

eliott píše:
Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D
Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?

ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#12 Příspěvek od forester » 31 led 2016 10:50

Turbo Forester 2 DSC00206.JPG
Turbo Forester 2 DSC00206.JPG (88.9 KiB) Zobrazeno 9266 x
Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Turbo Forester DSC00207.JPG
Turbo Forester DSC00207.JPG (89.63 KiB) Zobrazeno 9266 x
Naposledy upravil(a) forester dne 31 led 2016 11:59, celkem upraveno 1 x.
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#13 Příspěvek od eliott » 31 led 2016 11:05

forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Z čeho máš tu membránu?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#14 Příspěvek od eliott » 31 led 2016 11:07

Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:
Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#15 Příspěvek od Kokesek » 31 led 2016 12:10

eliott píše:
Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:
Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.
ses zeptal tak sem ti odpovedel :wink:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Massi
Příspěvky: 200
Registrován: 14 lis 2014 07:31
auto: D1 300 Tdi, ex Samík
Bydliště: Dobříšsko

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#16 Příspěvek od Massi » 06 úno 2016 20:07

a co regulovat nástup membrány pomocí pružiny? tak to maji řešený externí wastegate... jen tak pro inspiraci koukni na video, kluci to řešili punkově ale výsledek je pěknej :wink:
https://youtu.be/k7OnjQZiytM?t=2m58s
Co bůh spojil, člověk nerozdělí. Co já rozebral, ani bůh nedá dohromady.

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#17 Příspěvek od forester » 07 úno 2016 13:29

eliott píše:
forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Z čeho máš tu membránu?
Zabudol som ti odpovedať :Sorry: To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastia :dance
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#18 Příspěvek od eliott » 07 úno 2016 19:54

Momentálně čekám, co mi nabídnou v jedné firmě, co se zabývá opravami a úpravami turbodmychadel.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

#19 Příspěvek od Kokesek » 08 úno 2016 07:52

forester píše:
eliott píše:
Z čeho máš tu membránu?
Zabudol som ti odpovedať :Sorry: To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastia :dance

AHA to je dobre reseni. :yes
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět