RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Ahoj přátelé,
kamarád mě požádal abych tady zveřejnil jeho upgrade po odchodu původního turba v jeho RRC.
Již nějákou dobu uvažoval o tom co dál, když se původní turbo odporoučí. Rozhlodl se jít cestou trnitou, ale výsledek stojí za to. Implantace turba s proměnnou geometrií klapek z BMW E39 525Tdi byla uřčite dobrá volba. Po různých úpravách, od přizvednutí motoru kvůli zvětšení diference mezi tyčí řízení a novým a hlavně větším turbem, po přírubu mezi turbo a svody, která též řeší jiné rozteče a počty šroubů, se z motoru vymáčko zatím neznámo koní a kroutícího momentu. Neznámo koní ale porovnání je Turbo tlačí 1,4bar. K tomu porovnání - po čipnutí mé TD5 (čip od Kokeška) jsme testovali zrychlení, RRC již v té době mělo hodně přidáno na čerpadle (dýmovnice slabé slovo ),
1 až 2 jsme jeli takřka vedle sebe (RRC má kola 32" a kratší převod) na 3 D2 začla značně získávat náskok a mizela. Teď je situace trochů jiná,jede mu to vážně moc dobře, 1 až 2 se D2 tak tak drží na trojku RRC získával značný náskok. Bohužel silnice nebyla tak dlouhá, tak že nevím při jaké rychlosti bych ho dojel.
No a teď pár fotek.
http://www.imgup.cz/image/jsX
http://www.imgup.cz/image/jsj
http://www.imgup.cz/image/js3
http://www.imgup.cz/image/jsH
http://www.imgup.cz/image/jsS
kamarád mě požádal abych tady zveřejnil jeho upgrade po odchodu původního turba v jeho RRC.
Již nějákou dobu uvažoval o tom co dál, když se původní turbo odporoučí. Rozhlodl se jít cestou trnitou, ale výsledek stojí za to. Implantace turba s proměnnou geometrií klapek z BMW E39 525Tdi byla uřčite dobrá volba. Po různých úpravách, od přizvednutí motoru kvůli zvětšení diference mezi tyčí řízení a novým a hlavně větším turbem, po přírubu mezi turbo a svody, která též řeší jiné rozteče a počty šroubů, se z motoru vymáčko zatím neznámo koní a kroutícího momentu. Neznámo koní ale porovnání je Turbo tlačí 1,4bar. K tomu porovnání - po čipnutí mé TD5 (čip od Kokeška) jsme testovali zrychlení, RRC již v té době mělo hodně přidáno na čerpadle (dýmovnice slabé slovo ),
1 až 2 jsme jeli takřka vedle sebe (RRC má kola 32" a kratší převod) na 3 D2 začla značně získávat náskok a mizela. Teď je situace trochů jiná,jede mu to vážně moc dobře, 1 až 2 se D2 tak tak drží na trojku RRC získával značný náskok. Bohužel silnice nebyla tak dlouhá, tak že nevím při jaké rychlosti bych ho dojel.
No a teď pár fotek.
http://www.imgup.cz/image/jsX
http://www.imgup.cz/image/jsj
http://www.imgup.cz/image/js3
http://www.imgup.cz/image/jsH
http://www.imgup.cz/image/jsS
Naposledy upravil(a) pkot dne 08 bře 2015 20:39, celkem upraveno 2 x.
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
V patek probehnul dalsi malej testik - RRC 300Tdi vs RRC 4,2 V8. Do 90km/h to jede skoro stejne, mozna ze to trikilo melo o neco pruznejsi start (kazdopadne mu piskaj pri rozjezdu kola na suchem asflatu), od 90+ uz to ma jasne pod kontrolou benzin.
Ucastnici zavodu
http://www.imgup.cz/image/3nL
Ucastnici zavodu
http://www.imgup.cz/image/3nL
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Jak je to turbo ovládané? Lebo sa mi to zdá alebo je tá membrána nejak "ladená"? Je na pretlak alebo niakym spôsobom na podtlak?
Inak aj keď neoblubujem naftu, toto sa mi páči
Inak aj keď neoblubujem naftu, toto sa mi páči
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Domnivam se, ze je to ovladane podtlakem. Zitra zjistim vic...
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Čus. Je to ovládané přetlakem. Podtlakový ventil z BMW je vyměněn za přetlakový z 300Tdi, který byl na původním turbu. Ta odbočka na hadičce vede do kabiny k tlakovému budíku. Ještě to chce pořádně naladit předstřik a dávku paliva a pojede to ještě o trochu líp. I takhle to ale jede fakt pěkně
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
jste borci to působí použitelně
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Co tak to urobit niekomu inemu?:-)
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Přeji hodně štěstí při laborování. Zahlédl jsem zajímavé povídání z Austrálie, kde řešili oturbování benzíňáka. Turbo bylo sice s klasickým wastegatem, ale nelíbilo se jim pomalé otevírání, a tedy i pomalejší nástup plného tlaku, než by mohl být.
Jedním z řešení bylo doplnění tlakové nádobky paralelně k hadičce, co vede ovládací tlak. Tím se spolu se slabou přívodní hadičkou dostavilo žádané zpoždění náběhu wastegate. Druhá možnost co popisovali byla dát dlouhou hadičku.
Celé mi to velmi nepříjemně připomínalo věci, co jsem ve škole neměl rád - teorie regulace, regulační smyčky a odezva setrvačného systému.
Jedním z řešení bylo doplnění tlakové nádobky paralelně k hadičce, co vede ovládací tlak. Tím se spolu se slabou přívodní hadičkou dostavilo žádané zpoždění náběhu wastegate. Druhá možnost co popisovali byla dát dlouhou hadičku.
Celé mi to velmi nepříjemně připomínalo věci, co jsem ve škole neměl rád - teorie regulace, regulační smyčky a odezva setrvačného systému.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
eliott píše:Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo
ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Naposledy upravil(a) forester dne 31 led 2016 11:59, celkem upraveno 1 x.
V jednoduchosti je krása.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Z čeho máš tu membránu?forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
ses zeptal tak sem ti odpovedeleliott píše:Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
a co regulovat nástup membrány pomocí pružiny? tak to maji řešený externí wastegate... jen tak pro inspiraci koukni na video, kluci to řešili punkově ale výsledek je pěknej
https://youtu.be/k7OnjQZiytM?t=2m58s
https://youtu.be/k7OnjQZiytM?t=2m58s
Co bůh spojil, člověk nerozdělí. Co já rozebral, ani bůh nedá dohromady.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Zabudol som ti odpovedať To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastiaeliott píše:Z čeho máš tu membránu?forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
V jednoduchosti je krása.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
Momentálně čekám, co mi nabídnou v jedné firmě, co se zabývá opravami a úpravami turbodmychadel.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39
forester píše:Zabudol som ti odpovedať To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastiaeliott píše:
Z čeho máš tu membránu?
AHA to je dobre reseni.