RRC sedačky - topení a Memory

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

RRC sedačky - topení a Memory

#1 Příspěvek od Mirko » 09 pro 2014 23:59

Jelikož jsme byli zrovna tak rozjetý v opravách mého RRC, tak se na můj seznam dostalo vyhřívání sedaček, díky jehož nefunkčnosti moje žena odmítá v zimě jezdit Rangem ještě více než v létě. S tím jsem chtěl vyřešit i druhý bod, který se tu snad ještě neprobíral a to je ovládání paměti sedaček, respektive její dosluhující baterka a s tím spojené starosti.

Vyhřívání sedaček - opět jsem si to představil jako Hurvínek válku: Demontáž šesti šroubů, sundání několika pér a následně potahu, oprava zlomených drátů nově pořízenými krimpovacími kleštěmi a refitting is the reverse of removing, nebo jak to píšou v manuálech....
Skutečnost :
- odvrtat 3 ze šesti šroubů v leže před zadní sedačkou.
- hrozně moc sprostých slov při sundávání potahů - hlavně ty kroužky držící podélné švy sedačky jsou opravdu výmysl!
- další sprostý slova o Indech po objevení dvou šorubů skrytých pod nalepenou koženkou na bocích zadního krytu!
- nález, že už se ty sedačky někdo pokoušel - zřejmě marně - opravit a že obecně je tam všude debilní přístup a všechno steřelé ošoupané, sešlé....
- Plán B: rozhodnutí koupit vyhřívané vložky
- zjištění, že jsem koupil nevhodné vyhřívání vložky
- koupě dalších vyhřívaných vložek, nyní už trochu vhodnějších, nicméně sedačky Range prostě na to nejsou moc vhodné obecně.
- pak úprava vložek a vnitřku sedaček tak, aby to bylo nějak kompatibilní
- zjištění, že přes tu bůvolí kůži to asi nikdy nebude jako radiátor...
- refitting is the reverse of removal - takže opět hromada sprostých slov

Ve fotkách:
Propálená oprava drátů:
Obrázek

Zde již napasované vložky lepené na tělo sedáku. Navrchu je vidět jedna upravená příčka (ustřižený rožek černého plastu). Musel jsem bohužel střihnout látku, která ji drží, abych ty příčky provlékl přes vyhřívanou vložku, což se projevilo na výsledném vzhledu.

Obrázek

A výsledek, on to už předtím nebyl žádný štramák po 22 letech a 170 tis. km, ale ty zkrácené příčky mu nepřidali. Čalouník by to dokázal určitě udělat lépe. Chtělo by to vyměnit tu trhající se růžovou látku a obšit ji kolem těch příček.

Obrázek

Celé to vyhřívání budu napojovat na stávající elektriku. Zjistil jsem že dva stupně na vypínači nové vložky mají následující funkci: Jednou tam pustí plný proud 12V do opěráku a sedáku a jednou to pustí 0,6V do sedáku a do druhého dílu nic! Takže když to napojím na můj originální jednopolohový spínač, tak tam prostě půjde 12V "co to dá" a ono to zas takové terno není. Když už je na kůži teplo, tak už tam zůstává, takže nějaký trvalý minimální proud je dle mého a názoru devíti z deseti sexuologu zbytečný.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#2 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 00:09

Další kapitola je paměť sedaček, kterou dostali Range od roku 92 a která ovládá i zpětná zrcátka. Většinou touhle dobou už tam "něco" blbne. U mě to byl fakt, že zpětné zrcátko řidiče nešlo naklápět směrem dolu. Ale jsou případy, kdy se svévolně sklopila cela sedačky a přiskřípla řidiče mezi sebe a volant.... Prostě je v řídicí jednotce spojené ovládání sedaček a zrcátek a pokud něco z toho zlobí (ovládáte zrcadlo tlačítkem od sedaček atd) tak je pravděpodobně na vině tahle řídicí jednotka umístěná pod sedačkou řidiče,

Obrázek

která uvnitř vypadá takto:

Obrázek

Je v ní umístěná baterka, z které po 22 letech vytéká toto:

Obrázek

Náhradní baterky se prodávají, a dokonce i náhradní čip, který je umístěný vedle baterky a k němu nový podstavec, který by se dal napájet na opravené okruhy rozleptané kyselinou z baterky.
Dál jsem zatím nedošel, ale zkusím se obrátit a doufat v pomoc jedné firmy vyrábějící tištěné obvody.

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#3 Příspěvek od will.26 » 10 pro 2014 05:03

píšeš že od roku92 má renč paměť sedaček ...a kde jsou a jak vypadají ty čudlíky ?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#4 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 08:18

Týká s to samozřejmě jen těch verzí, které byli vybavené elektrickými sedačkami. Nad ovládáním elektrického posunu sedaček u řidiče jsou dva čudlíky "1" a "2" pro paměť nastavení sedaček a zrcátek dvou řidičů. U tvého si ale nejsem jistý, protože tam přece jen bylo více úprav a ty kožené sedačky tam myslím dával až David (Nebo to je Vogue SE předělaný na Diesela?)

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#5 Příspěvek od David S. » 10 pro 2014 08:46

Mirko píše:Týká s to samozřejmě jen těch verzí, které byli vybavené elektrickými sedačkami. Nad ovládáním elektrického posunu sedaček u řidiče jsou dva čudlíky "1" a "2" pro paměť nastavení sedaček a zrcátek dvou řidičů. U tvého si ale nejsem jistý, protože tam přece jen bylo více úprav a ty kožené sedačky tam myslím dával až David (Nebo to je Vogue SE předělaný na Diesela?)
Mirko a Wille - já jak jsem cca 2 roky nebyl "aktivním" členem LR fóra, tak vlastně nevím jaký osud ty moje bejvalý auta potkaly. Takže, jestli tomu rozumím, tak můj RRC, kterého si kupoval původně Krang skončil u Willa? Tak gratuluju, docela se mi po autě stýská.
To auto bylo původně 2.5 VM diesel a proběhla vyvařovací akce footwells a pečlivé ošetření podvozku a dutin (Kryten/Jakub to udělal fantasticky), protože bylo auto původem z IT, tak více nebylo třeba dělat.
No a zpátky k sedačkám - v autě byly původně kožené sedačky s el.ovládáním, ale bez paměti ! Viz fotka před prodejem. Co si pamatuju, tak to ovládání nefungovalo, ale já kolenovrt jsem zjistil, že vnitřek je naprosto totožný s ovládáním na starého mercedesa (byl na tom vyražený znak mercedes, tak jsem pátral..), takže jsem za pár korun objednal z e-bay a vyměnil.

Tož tak, doufám, že jsem si to vydedukoval správně, na druhou stranu v republice moc RRC 300tdi automat není.. :smoke :rock
Přílohy
můj kocour.jpg

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#6 Příspěvek od David S. » 10 pro 2014 08:58

a ty memory seat vypadají takhle. mimochodem tady jsou pěkný rrc : ) http://www.kingsleycars.co.uk/restored- ... 2-door.htm
Přílohy
rrc memory seat.jpg
rrc 2.jpg

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#7 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 09:17

Tím, že to bylo VM-ko se to vysvětluje, Memory bylo zřejmě jen u Vogue SEi. Vzhled tech sedaček ani moc nehraje roli, měnil se: LSE měli jiné sedačky než SE a Softdashe také.
Ovládání nicméně vypadá u mého takto:

Obrázek

a měnilo se to až u softdashů, kde se to umístilo do boku Cubbyboxu.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#8 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 09:18

Stejnou jednotku jsem opravoval Banditovi do jeho RRC, akorát bez možnosti otestování v autě a ani nevím, jestli už ji vyzkoušel.
Baterku není problém sehnat i u nás, horší je, když vytekla, tak to dovede sežrat spoje. Osobně bych tam dával při opravě baterku připojenou drátama a umístěnou mimo, aby při opakovaném vytečení desku znovu nesežrala. Co jsem koukal, tak těch řídících jednotek moc není a jsou pekelně drahé, protože baterka vytekla asi všem.
Pokud není plošný spoj moc sežraný je oprava relativně jednoduchá, pouze k tomu musí být auto na otestování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#9 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 09:23

Mirko, takže ta dvoustupňová regulace nakonec funguje tak blbě, jak jsme si o tom včera telefonovali? Těch 0,6V odpovídá nějaké diodě někde v cestě, a určitě to při 0,6V topit nebude.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#10 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 09:34

Ano ta regulace topení je fakt směšná, placebo. Nebude mi chybět.
S těma jednotkama je to tak jak píšeš, nejsou a když tak hrozně drahé. Uvidíme jak se s tím tady popereme.
Díly na opravu mám, záleží fakt na těch spojích, to bude možná trochu novotvorba.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#11 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 09:40

Obrázek

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#12 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 10:31

Ty součástky co jsi dal na fotkách jsou naprosto běžné - integrovaný obvod určitě. Není tedy důvod je kupovat někde z daleka. Cenu odhaduju do 100 - 200 Kč - podle baterky.
ULN2003A jsou pouze "spínací" tranzistory, které posilují vývody procesoru aby zvládaly spínání relátek.
Jak už jsem psal - baterky bych dal NiMH - 3 články AAA - nějaké Eneloop nebo něco podobného - se sníženým samovybíjením a dal je na dráty mimo krabičku - kdyby náhodou chtěly vytéct. Přece jenom za těch několik desítek let bylo docela velké zlepšení v baterkách. NiCd měly velké samovybíjení - odhaduju že za 3 měsíce mohly být úplně mrtvé. Což není dobré pro funkci, ani pro jejich životnost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#13 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2014 11:28

Nová baterka je NiMH a má "more power": 150mAh oproti starým sto. Takže to bude mít pamatováka jako Hawking. a za deset let se na to zas kouknu, když to teď fungovalo skoro dvacet.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#14 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 13:11

100 nebo 150mAh je úplně jedno. Je to o živostnosti toho článku jako takového - než zase vyteče a sežere i druhou půlku plošného spoje. To vidím jako největší problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
bandit
Příspěvky: 131
Registrován: 04 lis 2009 08:24
auto: rrc 3.5 ,l322
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#15 Příspěvek od bandit » 10 pro 2014 14:26

MadTom píše:Stejnou jednotku jsem opravoval Banditovi do jeho RRC, akorát bez možnosti otestování v autě a ani nevím, jestli už ji vyzkoušel.
Baterku není problém sehnat i u nás, horší je, když vytekla, tak to dovede sežrat spoje. Osobně bych tam dával při opravě baterku připojenou drátama a umístěnou mimo, aby při opakovaném vytečení desku znovu nesežrala. Co jsem koukal, tak těch řídících jednotek moc není a jsou pekelně drahé, protože baterka vytekla asi všem.
Pokud není plošný spoj moc sežraný je oprava relativně jednoduchá, pouze k tomu musí být auto na otestování.
Možem potvrdiť , opravoval a ja som to provizórne skúšal a nefungovalo to.Je možné ze som nezapojil úplne vsetko a tesim sa na moment ked mi čas dovolí ďalšie skúšanie , no nechcem zostať zacvaknuty k volantu :grin:
http://www.michaelkern.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#16 Příspěvek od Mirko » 12 pro 2014 09:42

No tak to nejsou dobré zprávy. Na německém forumu mi teď jeden člen, který tu opravu už má za sebou, tvrdí, že to nefunguje s baterkami NimH, ale jen s NICd. Je to možné? Vždyť s obou jde proud?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#17 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2014 10:26

???? To by mě zajímalo proč. Nabíjecí napětí obou je stejné. Problém u jedné z generací NiMH bylo obrovské samovybíjení, takže to prostě mohlo začít zapomínat. Proto jsem psal, že by to chtělo něco jako Eneloop nebo jiné s malým samovybíjením. Vzhledem k jednoduchosti není problém se na jednotku kouknout a podívat se, co to vlastně dělá. Akorát to musí být připojené k napájení, což jsem u té Banditové neměl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#18 Příspěvek od Mirko » 12 pro 2014 21:36

Tak diskuze na německém forumu pokračuje. Píše mi Kanaďan, který měl údajně nainstalované NiMh a začalo se mu z toho kouřit, pak nainstaloval NiCd a od té doby aspoň může štelovat, paměť mu nefunguje.
Jeho na to zas navedli na rangerovers.net :
"The issue is that you put a NiMh instead of a NiCd. Don't mess with stuff you know nothing about They aren't compatible from a charging perspective.
Get a replacement button cell on ebay and solder it into place. "

Pak mi to teda nedalo a zašel jsem dnes večer za čalouníkem a spravili jsme sedák řidiče, tak aby příčky zas byli napnuté po celé délce, zítra dodám fotky a budu mu sundávat ostatní potahy, abychom to napravili všude.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#19 Příspěvek od Mirko » 14 pro 2014 18:49

S Memory jsem ještě nepokročil, ale nedali mi ty uvolněné příčky.
Zde je vidět výsledné řešené od calouníka, kdy místo trhající se růžové látky našil nové tři díly až do kraje, přičemž ten krajní jsme prostrkali mimo vyhřívací dečku a tím se okraje příčních švů zase pěkně zatáhli:

Obrázek

Obrázek

Jinak teda za to otravování se s těmi kovovými kroužky bych se mohl kopat do hlavy. Samozřejmě to profík přecvakne a pak má speciální kleště a nové kroužky tam během tři vteřin nacvaká zpátky. Pak je to sundání a nandání poměrně hračka.

Pro přešití je potřeba potahy sundat úplně, tady jsou nachystané polštáře spolujezdce s vyhřívacími vložky.

Obrázek

Co je ale zas super anglický vynález jsou vedení opěrek hlavy, které jsou na jedno použití a pro vytažení je potřeba je zlomit. Bez toho nejdou sundat potahy opěrky zad.

Obrázek

Geniální :head Jsem zvědavý, zda seženu do vánoc náhradu....

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC sedačky - topení a Memory

#20 Příspěvek od Mirko » 17 pro 2014 16:54

Sedačky už jsou všechny přešité, poskládané až na opěrky zpět v autě, i když ještě nepřišroubované.

Dečky po nějaké chvílce pěkně hřejou, ale ten rozjezd je pomalejší. Memory se mi zatím nepodařilo zprovoznit, navíc mi teď už nefungují zpětná zrcátka vůbec, ale taky možné, že jsem tím, že jsem je předtím šteloval manuálně přetlačením už taky zk...vil. Nicméně štelování sedaček naštěstí jde bez problému.

Držáky opěrek jsou na cestě z UK, tak snad nebudu muset na lyžovačku bez opěrek, když už jsem dnes byl pro nové příčníky Thule (kdyby to někoho zajímalo, tak na Range jsou patky model 952 a tyče model 763 -150cm)

Odpovědět