Motor 4,6

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#81 Příspěvek od jezbera ivan » 26 bře 2008 15:30

karel píše:Ty fotky motoru jsou super, osobně bych se do takovéto rozborky nikdy nepustil, protože to neumím, bohužel :(
Ten motor je uplne rovnaky ako ten tvoj Karle, akurat ma ine miery a nema mech. rozdelovac. Ono su vlastne V8 3.5, 3.9, 4.0, 4.2 a 4.6 vsetky rovnake a mnoho dielov maju spolocnych. Je to uplne jednoduchy motor a je o nom popisane tony v literature i na nete. Ked ho raz budes musiet rozhodit, oplati sa vela citat, lebo pri skladani sa da vela veci vylepsit oproti serii (rozvody, vacka, srouby kluk. lozisk.....) a za normalne peniaze dostanes nieco lepsi motor ako bola seria. Potvrdzujem dobry zdroj informacii: www.rpiv8.com. Ked bude trochu casu, chystam sa na "vylepsenie" mojej V8 - remap fuel mapy, vacka, regul. paliva, elektrika, vyladenie...... Som zvedavy ako dopadnem, ale hosi z RPI slubuju hodne!
A este som zabudol: Milos, good job!
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#82 Příspěvek od Miloš » 30 bře 2008 20:42

Ještě mě tak napadlo,to TDS není zrovna super motor.Na ten věk má dost drahej servis.2,5d nebo 3,0d jsou na tom se servisem podobně,ale přecejen jsou trochu novější.Viděl jste někde někdo už přestavbu?U manuálu to asi nebude takovej problém,ale co automat?Je tady už nějak řízenej spojenej s ŘJ motoru,nebo je to bezmozek :D
Jezbeda:Ty performance díly jsou relativně levný,nebo srovnatelný se serií,ale četl si někde nějaký zkušenosti s takhle postaveným motorem?Co na to spotřeba atd?Oni tam maj čipy i pro seriový auto,jeden tuším na úpravu zapalování,druhej na dodávku paliva a pak ještě k LPG?Kde se využije vyššího oktanovýho čísla LPG a mělo by to bejt úspornější.

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#83 Příspěvek od jezbera ivan » 30 bře 2008 21:02

No, cital som par skusenosti a ono je asi najpravdivejsie to, ze LR benziny idu origo na velmi bohatu zmes a maly tlak paliva. Asi najzakladnejsia vec ktorou nic nepokazis je zvysit tlak paliva (regulator) a zmenit palivovu mapu (chip). Ja do toho isto pojdem, takze skusenost mam na dosah. Klepe mi niektory hydrostel, ked ho budem menit, vymenim aj vacku, dam repas injektorov, dam stelovatelny regulator tlaku paliva a chip a hned sa ukaze zac je teho loket! :)
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#84 Příspěvek od Miloš » 30 bře 2008 23:40

Čeho ale dosáhneš změnou tlaku paliva?Nebude to ještě bohatší směs?Když sečtu ty čipy od RPI,tak už by se za to pomalu mohla sehnat nějaká standalone ECU.Ale je fakt,že by to musel někdo naladit.Já do tohodle až tak nevidím,napadá mě,jak by se možná ta ECU dala oblbnout,aby byla směs bohatší,ale nevím jestli by to fungovalo i naopak.A další věc je,že k tomuhle ladění by to chtělo nějakou kontrolu,minimálně EGT senzor.Nebo máš někoho,kdo Ti ty mapy dokáže upravit?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od eliott » 31 bře 2008 08:03

jezbera píše:No, cital som par skusenosti a ono je asi najpravdivejsie to, ze LR benziny idu origo na velmi bohatu zmes a maly tlak paliva. Asi najzakladnejsia vec ktorou nic nepokazis je zvysit tlak paliva (regulator) a zmenit palivovu mapu (chip). Ja do toho isto pojdem, takze skusenost mam na dosah. Klepe mi niektory hydrostel, ked ho budem menit, vymenim aj vacku, dam repas injektorov, dam stelovatelny regulator tlaku paliva a chip a hned sa ukaze zac je teho loket! :)
No tak to si rád počkám na výsledek a šel bych do toho taky, teda pokud ta mrcha po složení nebude zase samovar :roll:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#86 Příspěvek od jezbera ivan » 31 bře 2008 09:02

Zatial len teoreticky:
Vyssi tlak paliva pre lepsi rozstrek a premiesanejsiu zmes.
Chip preto, lebo ma upravenu palivovu mapu.
Da sa ist aj do otvorenych cipov, ale kto to naladi ?!? Je jeden manik z Juhoafriky, kt. vymenil 3.9 za 4.6 (to sa da vidiet dost casto) ale nechal sanie, paliv rampu.... z 3.9, vymenil mech rozdelovac za elektr. z osemvalcoveho forda, kupil otvorenu riad. jednotku, upravil a nahral software. Cely software je od neho i na stiahnutie. Ja to dost jednoduche riesenie za cca 20tis (samozrejme ze bez tej konverzie 3.9 za 4.6) a on tvrdi ze tak spravil uz par Diskosiek a ze max. spokojnost. Vyssi vykon a jazdi 31ky MT za 15l/100km!
Ja na to idem asi takto: nove hydrostely a vacka (RPi), stelovat. regulator paliva, chip tornado, a este ten zosilovac pre silnejsiu iskru. Myslim, ze to by mohlo priniest lepsi chod, priebeh krutaku a vykon a nieco malo na palive.
Naposledy upravil(a) jezbera ivan dne 31 bře 2008 09:14, celkem upraveno 2 x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#87 Příspěvek od jezbera ivan » 31 bře 2008 09:06

eliott píše:šel bych do toho taky, teda pokud ta mrcha po složení nebude zase samovar :roll:
Prave naopak, mudri pisu, ze tieto upravy riesia prip. prehrievanie!
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#88 Příspěvek od jezbera ivan » 31 bře 2008 09:11

Miloš píše:Čeho ale dosáhneš změnou tlaku paliva?Nebude to ještě bohatší směs?
Tiez som nad tym rozmyslal, ale asi nie, lebo na 3.5 V8 kt. boli este bez katalizatora a lambdy (tzn. ze su sice i-cka ale namaju odozvu od lambdy na aku bohatu zmes idu) sa ako zakladny krok v uprave spotreby, priebehu krutaku doporucuje vymenit regulator tlaku paliva. Chip je v tomto pripade zbytocny, kedze nedostane spatnu vazbu od lamdby ako vlastne fici. Alebo dorobit lambdu, zmenit typ vahy vzduchu z flapper na hot wire a potom aj chip.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#89 Příspěvek od jezbera ivan » 31 bře 2008 09:24

Jaj, no a ked uz sme pri tom, nepoznate niekto firmu v cesku alebo slovensku na repas benz. injektorov? Zevraj sa to cisti nejak ultrazvukom ci co. Ono, je totiz dobre, ked sa tieto upravy robia mat vycistene injektory, aby to cele nakoncilo na zlom rozstreku paliva.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#90 Příspěvek od Miloš » 31 bře 2008 15:51

No to si mi teď pěkně zamotal hlavu :D Tady máš odkaz,ale určitě najdeš něco i na slovensku.Třeba zoznam.sk Já žádnej upgrade zatím neplánuju,ale to snížení spotřeby je samozřejmě zajímavý.

Eliott:A co ten rentgen,klaplo to?Já už ho potřebovat nebudu,jen mě to zajímá.Kdyžtak tady mám zázračnej lepič bloků z ebay,kterej taky snad nebudu potřebovat.Preventivně se mi ho tam dávat nechce,protože mám novej chladič.

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#91 Příspěvek od Miloš » 31 bře 2008 16:42

A co vstřiky ze 4,0,nebudou menší?I když to bude asi jen nastavením ECU,to je tak nepatrnej rozdíl.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od eliott » 31 bře 2008 17:05

No RTG nic nenašel, ještě dělali kapilární test a taky nic, tak nevím :roll: Tu sračku z ebaye nechci, psal jsem několika lidem co si koupili a nefunguje to...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#93 Příspěvek od jezbera ivan » 01 dub 2008 00:16

Miloš píše:No to si mi teď pěkně zamotal hlavu :D Tady máš odkaz.
Odkaz? Kde?
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

POMÓÓÓC

#94 Příspěvek od eliott » 01 dub 2008 19:33

Nutně potřebuji dva NOVÉ krátké šrouby na hlavu motoru 4,6 , dnes jsem se pustil do skládání motoru a z hrůzou jsem zjistl, že v pytlíku dva šrouby chybí Kdo mi je půjčí?? Nebo prodá, klidně za nesmysl :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#95 Příspěvek od Miloš » 02 dub 2008 19:29


kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

#96 Příspěvek od kubes » 02 dub 2008 23:45

jezbera píše:....., a este ten zosilovac pre silnejsiu iskru. ...
Od zesilovače jisker čekej pouze to, se se díky němu zbavíš nějaké hotovosti. To funguje pouze v představách těch, kteří to nabízejí. Když už budeš chtít něco vylepšit, dej kvalitní svíčky, kabely a případně cívku, která dává vyšší napětí. Zdraví Kubeš

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#97 Příspěvek od jezbera ivan » 03 dub 2008 08:13

To cistenie vstrekov som nasiel uz aj v SK, maju na to bosch linku, do kt. upnu vstreky a prebehne na nich cely cist. program.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od eliott » 24 dub 2008 17:54

Tak motor stále vaří, znamená to, že RTG není schopen trhlinu odhalit. Za to můžou určitě Komouši a Parouback :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: A co na to Jan Tleskač?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od motohanz » 24 dub 2008 18:46

budu si ted kupovat 4,6 lze nejak poznat kdyz bude mit motor tuto vadu? :?
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#100 Příspěvek od Miloš » 24 dub 2008 19:16

Eliott:Zdar,já toho o tom teď nastudoval vcelku dost i přes svou bídnou AJ.Pokud jsem to pochopil dobře,v tý hliníkový části okolo vložky jsou ty póry o kterejch se všude píše,tím se dostává mikro množství chladící kapaliny mezi to a vložku,čímž tam pochopitelně vznikne tlak a to mikro množství se dostává do válce a spaluje se.Tím trpí pravděpodobně každej motor.Nicméně po tom co už to tam jde dlouho a ta cesta se pořád rozšiřuje,začnou foukat i výfukový plyny do vody tou samou cestou a může dojít i k uvolnění tý vložky.

Řešení je výměna sady vložek za vložky se zahrdlením,který se tím pádem nemůžou pohybovat nahoru a dolů a přes to hrdlo by se tam ta voda neměla dostat.Ale je okolo toho spousta spekulací a možná že ani tohle není 100%.Mě když jsem byl na tý defektoskopii řekli na rovinu že to nezjistěj a ono ve finálě asi není co,ona tam nebude nějaká obří prasklina.

motohanz:Pokud je to už v tomhle stadiu,prostě to po ohřátí začně tlakovat a vyhází to vodu.

Kdybych to věděl dřív,koupil bych místo výbrusovejch pístů právě tyhle vložky a kroužky a byl bych na tom líp.Mě teda ten motor nevaří,ale pro změnu z neznámýho důvodu nejede momentálně vůbec.

Jinak řešení co napadá mě,je nechal ty kanály nějakým způsobej pokovit zevnitř a byl by klid (ideálně v kombinaci s těma vložkama),ale netuším čím a kde se na to vůbec ptát.Nějak to jít musí protože v GB jsou tyhle ,,remanufactured" bloky ke koupi.Pokud je to ještě v pohodě,možná bych zkusil i tu srágoru z ebay,teoreticky by to mohlo zabrat pokud jsou ty póry orpavdu malý.

Omlouvám se za ten elaborát,ale třeba si z toho něco vyberete.

Odpovědět