RR Clasic 3,6 V8 rv89 stříkačka Problém...

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
honasRF900

RR Clasic 3,6 V8 rv89 stříkačka Problém...

#1 Příspěvek od honasRF900 » 30 říj 2007 13:35

Zdravim pořídil sem si toto auti a od začátku řeším problém s přehříváním,nebo jestli je normální že se mi při jízdě po silnici drží teplota na zhruba 90 :roll: chladič je dobrej,do vody to nefouká...znamej říkal že může bej na rozdělovači přehozenej válec tak sem se tu chtěl optat jak maj bejt na rozdělovači ty válce zapojený bo co může způsobovat nadměrné ořívání.Předem děkuji za pomoc

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 30 říj 2007 13:47

Předem vítej na tomto fóru!
90°je přece normální teplota, ta se zvýší pokud v létě zapneš klimu a nefungují elektrické ventilátory, tak jako mě.Pokud jedeš redukce a vyšší otáčky , co ti dělá teplota? Měla by být stále stejná!Pokud jde o přehozené kabely na rozdělovači, myslím, že bys to poznal při startování a na nevyrovnanosti chodu motoru.Schéma zapojení mám v pdf.souboru, ale je to hodně velký soubor, který sem nedám viz odkaz v soukromé zprávě!
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

honasRF900

#3 Příspěvek od honasRF900 » 30 říj 2007 13:55

tadyto je moje první auto tohoto tipu tak právě nevím :oops: ty dva ventilátory před chladičem fungujou,startuje dobře,ale když je ohřátej tak má volnoběh na 500 a dost kolísavej...do kolika se má motor normálně vytáčet,nad 3500 je už dost hlučnej a už nemá takovej tach jako do 3500...Jak říkám nemám s timto autem zkušenosti tak asi působím jako ňouma :D do terénu se chystám o vejkendu zati sem totiž u nás nenašel nic pořádnýho.. budu měnit olej jakej tam mám dát?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#4 Příspěvek od Rover » 30 říj 2007 14:01

Já tedy mám v RRC ropáka, který je furt studený. Ale těch 90 máš pořád nebo to leze nahoru, že se opravdu přehřívá? Těch 90, pokud už to neleze nahoru, by nemuselo být nějak dramatické. Jseš si jistý, že nemáš zarostlý chladič?

Pálí Ti: 1 8 4 3 6 5 7 2
Levá stran: 1 3 5 7
Pravá strana: 2 4 6 8

Jinak, termostat by měl spínat při 88 stupních. Měl bys taky zkontrolovat termostat a jestli Ti funguje visko spojka na vrtuli chlazení.
Country boy...

honasRF900

#5 Příspěvek od honasRF900 » 30 říj 2007 14:14

na rozdělovači to je zapojeno takto 1-2-7-5-6-3-4-8 myšleno proti směru hod.ručiček. Chladič je v dobrem stavu. ta teplota je odhadem teploměr má bílé pole pak mezeru zhruba2mm a pak červené mě se to drží na konci toho bílého.Jel sem u nás na suchej vrch je to zhruba5km a na hoře to už lezlo do červeneho...prozkoumam eště ten termostat

honasRF900

#6 Příspěvek od honasRF900 » 30 říj 2007 14:16

a mam dojem že ta vrtule je napevno na řemenici,na to taky mrknu jak to tam je

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#7 Příspěvek od karel » 30 říj 2007 14:57

Vrtule chlazení je na viskospojce, čili při studeném motoru je pouze lehce unášena dá se sní otáčet i prstem ruky nezávisle bez chodu motoru a při zahřátí vody dojde ke spojení natvrdo.Poznáš to i podle zvuku a intenzity foukání vzduchu spod haubny.Motor V8 je dobrý sluha, ale potřebuje bezchybné chlazení a mazání.Jinak máš pravdu, že motor má jít pěkně odspodu, ale měl by poctivě táhnout i při vyšších otáčkách než jen 3500.Max výkon má někde 4500, ale stačí v pohodě jezdit na krouťák.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od teslo » 30 říj 2007 15:08

Ahoj,
tych 90 stupnov je OK, pokial nestupa...tak ako vravia chalani. V8 sa pomerne dost hreje. Pokial to mas v seriovom stave, tak vrtula by mala byt na remenici pripevnena cez viskospojku. V zavislosti na teplote sa uzatvara a vrtula sa toci rovnako ako remenica.
Skus si nejakym zarucene dobrym teplomerom zmerat teplotu. Je mozne ze mas iba rozkalibrovany ukazovatel. To sa moze stat ked niekto kombinuje suciastky roznych modelov( napr. z 3.9).

Ja davam olej mineral 15w-40 API SG/CD. Tento motor ma radsej olej s hustejsou konzistenciou.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od teslo » 30 říj 2007 15:15

Pri kick-down mi automat preraduje niekde za 5000 ot/min. To uz je rev pri ktorom zbystri aj okolie... 8) Ziadne ucho nezostane kludne a ziadna penazenka plna :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 30 říj 2007 15:42

teslo píše:Pri kick-down mi automat preraduje niekde za 5000 ot/min. To uz je rev pri ktorom zbystri aj okolie... 8) Ziadne ucho nezostane kludne a ziadna penazenka plna :wink:
Tvá slova mě zahřála u srdce, výborně Teslo :lol: :lol:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#11 Příspěvek od karel » 30 říj 2007 16:04

Na tomto oleji mi běhá ten můj krasavec
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=684
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od teslo » 30 říj 2007 19:09

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

honasRF900

#13 Příspěvek od honasRF900 » 31 říj 2007 14:14

tak ten ventilátor je na pevno.Byl to jen muj dojem že se hřeje,hold sem neználek,testnul sem to v terenu a je to ok.Udělam vyměnu oleje vzduchovej filtr taky stoji za prd a bude oky :)

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#14 Příspěvek od karel » 31 říj 2007 15:03

honasRF900 píše:tak ten ventilátor je na pevno.Byl to jen muj dojem že se hřeje,hold sem neználek,testnul sem to v terenu a je to ok.Udělam vyměnu oleje vzduchovej filtr taky stoji za prd a bude oky :)
Pokud je napevno tak nefunguje viskóza a ve velké zimě se ti motor nezahřeje a auto netopí.Jinak výměna všech náplní a filtrů je víc než doporučená záležitost, spíš nutnost.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eliott » 31 říj 2007 16:27

Téma které mne zajímá, řeším jednoho Clasica, co pořád nechce dělat dobrotu. Problém vidím v chladiči, i když jsem ho nechal otevřít a vyčistit, tak pořád je střed chladiče studený, i když je auto naplno ohřáté. Potřeboval bych půjčit zdravý, abych ho mohl buď koupit nový, nebo vyloučit jako možný zdroj problému.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od teslo » 31 říj 2007 17:19

Eliott a ten Tvoj RRC sa Ti aj prehrieva?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 31 říj 2007 20:03

No přivezl jsem ho z Anglie s tím, že se hřeje, a hřál se, ale jen v zátěži. Udělal jsem hlavy, vypadalo to že by to mohlo být těsnění. Po složení to bylo ale stejné. Nechal jsem vyčistit chladič, chlap co ho dělal, řekl, že má zvláštní vnitřní konstrukci, ale ho vyčistil a že by mněl fungovat normálně. Ale pořád byl střed chladiče chladný. Tak jsem přezkoušel termostat, o zdálo se mi, že otvírá pozdě. Tak jsem ho vyměnil, ale stále je chladič uprostřed studený, a to i v době, kdy už sepnou el. ventilátory. Auto přitom normálně topí. Záhada hlavolamu :roll:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od teslo » 31 říj 2007 20:10

Prave tu chlapik popisuje podobnu skusenost ako Ty.
http://www.rangie.com/articles_topic.ph ... &subCat=21
U neho je vysledok, ze chladic je upchaty. Mozno to bude aj v Tvojom pripade, napriek tomu, ze opravar tvrdi ze je OK...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od eliott » 31 říj 2007 22:20

Takže je to téměř jasný... Jen bych rád vyzkoušel nějaký zdravý, než vyndám mnoho tisíc za nový. Na to, že auto je RHD je v něm už nějak moc peněz... :roll: . Neodolal jsem a koupil novou vačku, hydroštely, rozvody...

Odpovědět