Stránka 22 z 52

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 pro 2016 15:24
od OC
Uvažuji (už po letech pomalu také) o L322, a přemýšlím, jaký (samozřejmě benzinový) motor a proč (případně jaký ne a proč ne). Prolezl jsem všechna vlákna, co se mi podařilo dohledat tady i na rangerovernet apod., a pokud jsem někde něco zásadního nepřehlédl, závěr se zdá být zhruba takovýto:
  • • BMW raději ne, vyšší teplota tomu nedělá dobře, problémy s chlazením, debilní levné plastové rychlospojky
  • • Jaguár zcela bez problémů s benzinem, jen pro LPG nutno vyměnit ventily za tvrzené
  • • BMW je vůbec nejspolehlivější motor, jaký se kdy do Range dával
Což je taknějaktrochu vzájemně malinko ve sporu, tak nevím :hmm: Faktem je, že když prohledávám fóra, narážím na mnohem víc problémů s M62, ale to taky může být jen efekt toho, že BMW je starší, levnější, je jich víc z druhé ruky a ve špatném stavu...

Jsou nějaké zásadní důvody, které jsem někde blbě přehlédl, proč raději ten nebo onen motor?

A pokud Jaguár — mám nechuť k superchargeru, tak nějak z principu, žiji v domnění, že atmosféra je z principu vždy spolehlivější a robustnější a jednodušší (a těch pár koní navíc rozhodně nepotřebuji). Je mé domnění technicky opodstatněné, nebo je to kravina?

(A pokud existuje nějaký známý jiný důvod než motor, proč volit či nevolit u L322 raději ten či onen MY, jehož jsem si nevšiml kromě (a) 2005+ nová informační jednotka s displejem, který už nepředvádí rozsypaný čaj, a taky to umí nové mapy na DVD; (b) 2006+ bez problémů s diferenciálem, ale starší většinou už jsou stejně po výměně a pak je to jedno — také ocením aspoň rychlý odkaz.)

Dík.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 pro 2016 16:19
od OC
Jo, a vlastně, ještě na jedno jsem se chtěl optat zkušených — jak je to u L322 s tím šíleným nezávislým zavěšením kol a změnami světlé výšky, když auto nejede? Zastavím někde na asfaltu, klepnu na Access... a začnou se zespoda ozývat strašlivé zvuky, jak se s klesáním zvětšuje rozchod a tedy kola gumují parkoviště? Nebo to mají nějak pořešené? Dík.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 04 pro 2016 10:00
od Kokesek
To vrzani dělají ty loziska (ulozeni) tehlice nahoře a dole. Je to klasicky systém Bmw naprav.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 06 pro 2016 12:50
od skype
Zdravim , mam dotaz :angel ...určo to chce diagnostiku , ale zajímá mně jestli jste se s tím už někdo, někdy nesetkal >>> po ujetí cca 10km +- je to různý mi to vyhodí chybu ( nejde to moc přečíst nedostal sem se ještě na opravu displaye ale typnul bych to na Air Sus. Inactive + něco dalšího tam je ) a svítí kontrolky ABS , ESP , a žlutej vykřičník v závorce :wasntme . a podvozek se nehodí do toho dálničního módu , když zastavím vypnu klíč a nastartuju znovu chyba tam neni a po pár Km opět vyskočí . Nedávno jsme měnili brzdový trubky vepředu tak soudím, že to má nějakou spojitost předtím to nedělalo. :-( .

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 08:07
od gregori
Dnes jsem narazil samostatné přední měchy na L322:
http://www.aircarsystem.cz/cs/land-rove ... h/116545p/

Máte s výměnou někdo zkušenost? Nechci ani tak měnit měchy, ale jen přední tlumiče. Co jsem tedy pochopil, tak to jde vyměnit samostatně a jen jako komplet?

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 09:20
od Lukasino
Měch jde z tlumiče sundat, tzn. ano, jde to vyměnit pouze tlumiče / měchy. Ale při cenách kompletů nevidím moc důvod proč to dělat.

Jinak tlumiče jsou jiné (levá + pravá), měch je stejný.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 16:16
od Maarty82
Zdarec . Jaká baterka je origo v L322 3.0td? Na které straně je + a - ? Jem mimo domov a ženě to doma krklo :-(
k tomu ruplo lanko od kapoty :Sorry: díky M.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 17:23
od Maxsel
OC píše:Uvažuji (už po letech pomalu také) o L322, a přemýšlím, jaký (samozřejmě benzinový) motor a proč (případně jaký ne a proč ne). Prolezl jsem všechna vlákna, co se mi podařilo dohledat tady i na rangerovernet apod., a pokud jsem někde něco zásadního nepřehlédl, závěr se zdá být zhruba takovýto:
  • • BMW raději ne, vyšší teplota tomu nedělá dobře, problémy s chlazením, debilní levné plastové rychlospojky
  • • Jaguár zcela bez problémů s benzinem, jen pro LPG nutno vyměnit ventily za tvrzené
  • • BMW je vůbec nejspolehlivější motor, jaký se kdy do Range dával
Což je taknějaktrochu vzájemně malinko ve sporu, tak nevím :hmm: Faktem je, že když prohledávám fóra, narážím na mnohem víc problémů s M62, ale to taky může být jen efekt toho, že BMW je starší, levnější, je jich víc z druhé ruky a ve špatném stavu...

Jsou nějaké zásadní důvody, které jsem někde blbě přehlédl, proč raději ten nebo onen motor?

A pokud Jaguár — mám nechuť k superchargeru, tak nějak z principu, žiji v domnění, že atmosféra je z principu vždy spolehlivější a robustnější a jednodušší (a těch pár koní navíc rozhodně nepotřebuji). Je mé domnění technicky opodstatněné, nebo je to kravina?

(A pokud existuje nějaký známý jiný důvod než motor, proč volit či nevolit u L322 raději ten či onen MY, jehož jsem si nevšiml kromě (a) 2005+ nová informační jednotka s displejem, který už nepředvádí rozsypaný čaj, a taky to umí nové mapy na DVD; (b) 2006+ bez problémů s diferenciálem, ale starší většinou už jsou stejně po výměně a pak je to jedno — také ocením aspoň rychlý odkaz.)

Dík.
V tomhle se hůře radí, ale také jsem o tom před časem něco studoval. Pokud pominu motory, tak od 2005 byl nový audio-video-navi infotainment což může být plus i mínus (starší je BMW kompatibilní). Od 2006 nový displej a vyřešený rozsypaný čaj, ale hlavně venkovní facelift masky, nárazníků, světel. Starší přední světla šla rozmontovat a opravovat, ale neuměla bi-xenony, novější už jsou lepená. Od 2007 další facelift uvnitř (vytratilo se lámání sedaček BMW) a poprvé terrain response s možností montáže zadní uzávěrky difu, což starší ročníky nemají a neumí. A celkově se přešlo na systémy od Fordu vč. diagnostiky atd. Facelifty a změny se celkově také nástupem trochu lišily u naft nebo benzínů.
No a motor ... M62 bych přes vady co uvádíš asi volil s provozem na LPG. Ten V8 Jag LPG prostě neumí, resp. jsem nikde nenašel systém, který by časem ten motor nezabil. Ale dával se jen do 2005/2006. Jaguár V8 je asi lepší a spolehlivější, ale v atmosférickém provedení je u nás poměrně vzácný, což také může být důvod proti (díly, zkušenosti atd, ale třeba to jde přes znalce Jaguárů). Takže pokud motor Jag, tak bych bral Supercharged, protože oba budou žíznivé a 100 koní navíc je 100 koní navíc. :-) A naftové V8 3.6 od 2007 u nás nemají dobrou pověst, ale nevím, zda oprávněně. Nejedou zle, takže bych je také úplně nezavrhoval. Samozřejmě proti benzínům budou poruchovější.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 18:21
od OC
Díky moc!
Maxsel píše:V tomhle se hůře radí, ale také jsem o tom před časem něco studoval. Pokud pominu motory, tak od 2005 byl nový audio-video-navi infotainment což může být plus i mínus (starší je BMW kompatibilní).
Pokud jsem to pochopil správně (kdyžtak mne prosím oprav), ten starý byla bavorácká gen III jen na CD, a ačkoli mapy jsou (snad) kompatibilní, stejně už dávno nové nejsou a nikdy nebudou.

Jelikož je to ještě zapojeno na drátech (ten 2005+ by měl být afaik na optice), dá se to prý nahradit bavoráckou gen IV s DVD, ale do toho se mi asi úplně nechce (jiná věc by byla koupit auto, kde už je to hotové).

Jo, vida, ale tady bych měl důležitý dotaz na kohokoli, kdo se v tom vyzná: je technicky možné k infotainmentu v L322 (případně ke které versi ano a ke které nikoli) připojit vlastní počítač, aby využíval displej (a ideálně také zvukový výstup) přes auto?
Maxsel píše:Od 2006 ... hlavně venkovní facelift masky, nárazníků, světel. Starší přední světla šla rozmontovat a opravovat, ale neuměla bi-xenony, novější už jsou lepená.
Musím se přiznat, že jen máloco je mi tak děsně fuk jako to, má-li nárazník pod světly hrby nebo je-li nahoře rovný :)

A propos facelifty — dá se zvenku rozeznat 2006 od 2007? Já mám dojem, že nedá, a je třeba se podívat dovnitř; ale mohu rozhodně něco přehlížet někde.

Stran světel, no, ta starší by snad byla lepší, obzvlášť pokud se tam dá prostě dát stará dobrá nesmrtelná H4, vida, to bych si vlastně měl zjistit. Dá? Nebo chci-li L322, jsem odsouzen ke xenonům? Já nevím, co všichni na těch xenonech (bi- nebo nebi) vidí; halogen svítí naprosto perfektně, a je s ním řádově méně mrzení... To je jako s koly, taky naprosto nechápu tu absurdní módu velkých disků a nizoučkých gum (a na L322 chci rozhodně R18, když už se tedy nedělá nic menšího)...
Maxsel píše:Od 2007 další facelift uvnitř (vytratilo se lámání sedaček BMW) a poprvé terrain response s možností montáže zadní uzávěrky difu, což starší ročníky nemají a neumí.
A také se tam někde pokud vím snižovalo křížení (o palec vpředu, jedenapůl palce vzadu), což mi přijde kapku podezřelé?!? Landrover se přece vždy chlubil maximálním křížením...

Každopádně, je terrain response k něčemu dobrý? Já nejsem z těch, kdo by si chtěli sami i tahat za dráty od ventilů jako starej Benz, kupříkladu manuální převodovku bych nechtěl v žádném případě (ostatně v L322 se ani nedělala, pokud vím), ale v tom terénu mi skoro přijde, že čím do toho počítače kecají méně, tím lépe. Pletu se?
Maxsel píše:No a motor ... M62 bych přes vady co uvádíš asi volil s provozem na LPG. Ten V8 Jag LPG prostě neumí, resp. jsem nikde nenašel systém, který by časem ten motor nezabil. Ale dával se jen do 2005/2006.
Jojo, já vím. Já LPG hlavně preferuji protože je tam nižší daň; celková cena mne tolik nezajímá, klidně zaplatím trochu víc peněz, pokud z nich trochu méně dostane Babiš. Nicméně to postupně přestává platit, ty daně se pokud vím během asi tří nebo kolika přesně let mají sjednotit :(
Maxsel píše:Jaguár V8 je asi lepší a spolehlivější, ale v atmosférickém provedení je u nás poměrně vzácný, což také může být důvod proti (díly, zkušenosti atd, ale třeba to jde přes znalce Jaguárů). Takže pokud motor Jag, tak bych bral Supercharged, protože oba budou žíznivé a 100 koní navíc je 100 koní navíc. :-)
A ta moje obava, že S/C bude poruchovější a problematičtější než atmosféra tedy je definitivně naprostý nesmysl?

(Naftu nechci v žádném případě, osobně ji považuji za vhodnou pouze pro zemědělskou techniku a expediční vozidla ;))

Ještě jednou díky moc!

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 07 pro 2016 22:08
od OC
Hmmm, a narazil jsem na další věc — má někdo z přítomných přehled, jak je to s předními brzdovými hadičkami, které podle všeho ve fabrické versi nestály za nic, což vedlo k recallu P054? Dá se nějak rozumně u auta, které by člověk chtěl koupit, poznat, zda jsou vyměněné, nebo zda je třeba je vyměnit?

(Osobně tedy až tak úplně nechápu, jak mohou být certain 2012 Model Year vehicles být built before August 14, 2006, ale říkám si, že asi jsou věci mezi nebem a zemí, nebo tak něco...)

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 10:39
od pan klobouk
Zdarec chlapi,

Na RR L322 mě už delší dobu provází při přejezdu nerovností takový lehce klepavý zvuk, jako když klepe třeba kost. Nechal jsem už vyměnit všechny ramena, kosti, čepy a komplet přední tlumiče a stále to tam je... Ještě zbývá snad řízení, nebo snad horní uložení tlumičů, pokud tam tedy nějaké je. Ani na STK při protřepání jsme na to nepřišli. Všechno je pevný.Už fakt nevím na co se zaměřit. Řešili jste to už někdy někdo?

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 10:52
od libovka
A jde to zepředu? Co vůle v řízení???

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 11:07
od Dobrák
U mě to dělala ta příčná tyčka stabíku, byla "vyrezlá" v uložení. A uložení mělo taky vůli.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 11:35
od low
OC píše:Díky moc!


Pokud jsem to pochopil správně (kdyžtak mne prosím oprav), ten starý byla bavorácká gen III jen na CD, a ačkoli mapy jsou (snad) kompatibilní, stejně už dávno nové nejsou a nikdy nebudou.
ano
Jelikož je to ještě zapojeno na drátech (ten 2005+ by měl být afaik na optice), dá se to prý nahradit bavoráckou gen IV s DVD, ale do toho se mi asi úplně nechce (jiná věc by byla koupit auto, kde už je to hotové).
ano, velmi jednoduche, zvladl jsem i ja
Jo, vida, ale tady bych měl důležitý dotaz na kohokoli, kdo se v tom vyzná: je technicky možné k infotainmentu v L322 (případně ke které versi ano a ke které nikoli) připojit vlastní počítač, aby využíval displej (a ideálně také zvukový výstup) přes auto?
mam udelany vystup na Jack3,5 abych mohl poslouchat muziku. snad by melo jit pripojit vstup na AV, jen v tomto pripade by pry zvuk byl mono
Musím se přiznat, že jen máloco je mi tak děsně fuk jako to, má-li nárazník pod světly hrby nebo je-li nahoře rovný :)

A propos facelifty — dá se zvenku rozeznat 2006 od 2007? Já mám dojem, že nedá, a je třeba se podívat dovnitř; ale mohu rozhodně něco přehlížet někde.

Stran světel, no, ta starší by snad byla lepší, obzvlášť pokud se tam dá prostě dát stará dobrá nesmrtelná H4, vida, to bych si vlastně měl zjistit. Dá? Nebo chci-li L322, jsem odsouzen ke xenonům? Já nevím, co všichni na těch xenonech (bi- nebo nebi) vidí; halogen svítí naprosto perfektně, a je s ním řádově méně mrzení... To je jako s koly, taky naprosto nechápu tu absurdní módu velkých disků a nizoučkých gum (a na L322 chci rozhodně R18, když už se tedy nedělá nic menšího)...
ano bohuzel mam halogeny, jestli je budes chtit vymenim za xenony, stejne tak na leto bych rad vetsi disky :-)
A také se tam někde pokud vím snižovalo křížení (o palec vpředu, jedenapůl palce vzadu), což mi přijde kapku podezřelé?!? Landrover se přece vždy chlubil maximálním křížením...

Každopádně, je terrain response k něčemu dobrý? Já nejsem z těch, kdo by si chtěli sami i tahat za dráty od ventilů jako starej Benz, kupříkladu manuální převodovku bych nechtěl v žádném případě (ostatně v L322 se ani nedělala, pokud vím), ale v tom terénu mi skoro přijde, že čím do toho počítače kecají méně, tím lépe. Pletu se?
ano, pletes se
Jojo, já vím. Já LPG hlavně preferuji protože je tam nižší daň; celková cena mne tolik nezajímá, klidně zaplatím trochu víc peněz, pokud z nich trochu méně dostane Babiš. Nicméně to postupně přestává platit, ty daně se pokud vím během asi tří nebo kolika přesně let mají sjednotit :(


A ta moje obava, že S/C bude poruchovější a problematičtější než atmosféra tedy je definitivně naprostý nesmysl?

(Naftu nechci v žádném případě, osobně ji považuji za vhodnou pouze pro zemědělskou techniku a expediční vozidla ;))

Ještě jednou díky moc!

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 17:48
od pan klobouk
libovka píše:A jde to zepředu? Co vůle v řízení???
Jo jde to zepředu a vypadá to na vůli v řízení. Když troch točím volantem na místě při vypnutém motoru, tak cítím, že to trochu cvaká v tyčkách řízení. Ty jsou ale pevné a jde to spíš od hřebenu. Navíc jsem si všiml, že má volant takovou, "divnou" vůli kolem středu. Nevím jestli je to tak správně, já už nejel s jiným autem sedm let....

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 08 pro 2016 18:44
od OC
Díky moc za informace!
low píše: ano bohuzel mam halogeny, jestli je budes chtit vymenim za xenony, stejne tak na leto bych rad vetsi disky
No, ty xenony zatím nemám vyzkoušené, takže koupím-li auto s nimi, vyzkouším je a uvidím, zda mne nějak něčím neosloví :)

Naproti tomu různé gumy vyzkoušené opakovaně mám a to, že chci v libovolné roční době relativně víc gumy/vzduchu kolem a relativně méně plechu uprostřed, to vím naprosto jistě, takže platí, pokud koupím L322 s nějakými 20", vyměním určitě a rád.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 09 pro 2016 08:44
od libovka
Jo jde to zepředu a vypadá to na vůli v řízení. Když troch točím volantem na místě při vypnutém motoru, tak cítím, že to trochu cvaká v tyčkách řízení. Ty jsou ale pevné a jde to spíš od hřebenu. Navíc jsem si všiml, že má volant takovou, "divnou" vůli kolem středu. Nevím jestli je to tak správně, já už nejel s jiným autem sedm let....[/quote]

Při vypnutem motoru cvakaj snad všechny řizeni. Nicmeně v hřebenové tyči u takhle těžkého auta vůle rozhodně bude.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 09 pro 2016 09:59
od pan klobouk
libovka píše:Jo jde to zepředu a vypadá to na vůli v řízení. Když troch točím volantem na místě při vypnutém motoru, tak cítím, že to trochu cvaká v tyčkách řízení. Ty jsou ale pevné a jde to spíš od hřebenu. Navíc jsem si všiml, že má volant takovou, "divnou" vůli kolem středu. Nevím jestli je to tak správně, já už nejel s jiným autem sedm let....
Při vypnutem motoru cvakaj snad všechny řizeni. Nicmeně v hřebenové tyči u takhle těžkého auta vůle rozhodně bude.[/quote]

S tou vůlí mi to říkal i mechanik, že to tak je, nicméně už je to zřejmě objeveno. Uložení stabilizátoru vepředu i vzadu. Vypadalo jako ,že je pevné, ale jenom tak opravdu vypadá... Díky vza rady :yes

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 28 pro 2016 23:58
od gomez89
Ahojte

Urcite nie som sam, kdo ma problem s nastavovaním volantu na l322. Nastavenie hore-dole nefunguje absolútne a vysuvanie a zasúvanie tiez začína blbnut. Predpokladam, ze 9 z 10 to tiez nefunguje.

Rad by som sa teda opýtal, ci to uz niekdo opravoval, popr. kdo ma Slovensku ( popr. aj v CZ ) to vie dat do kopy a opraviť to - repasnut to.

Dakujem za odpovede :)

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 04 led 2017 19:40
od Dobrák
Tak mám zase několik problémů, větších i menších. :grin:


1 .......
po přejetí nerovnosti se mi ozve od pravého předního kola obrovská (opravdu) rána. čepy, ramena atd je všechno vyměněno. Co je zajimavé je to, že se to děje pouze v OFFroad zvýšeném modu. A další zajímavost je ta, že k bouchnutí, dochází až v momentě kdy kolo cestuje směrem dolů - například když najedu 40kou na takovej ten dlouhej kostkovej retardér, tak při nájezdu se auto zhoupne, ale nikde se nic nezove ani sebemenší ťuknutí nebo cokoliv, ale při sjezdu dolů se ozve rána jako sviňa. Jediné co mě napadá je že by to mohl být tlumič. Co si o tom myslíte ?


2.......
nefunguje mi vyhřívaní sedačky řidiče, projevuje se to tak, že zmačknu čudlik , ten se rožne na pár vteřin a pak zhasne, pak už ani nejde rožnout a vždycky se obratem vypne. Může to být pojistkou nebo je zničená taková ta vyhřívací "síťka" ?



3.......
Mám na autě "tuningove " neorigo led lampy vzhled 2012 (nebo jsme tam alespoň nenašli nikde logo LR) , Řeším problém, že mi jakoby pořád svítí mlhovka. Svítí i když mám hlavní spínač v poloze vypnuto ( tim pádem by svítit neměla, i když bych zmačkl tlačitko) když ale ještě k tomu zmačknu čudlik na mlhovku tak se intenzita trochu zvedne.


už pomalu končím :-D

bod 4..............


Občas se mi stane, že odemknu auto, a po otočení klíčku do první polohy se rozblikají výstražky. Je to nějaké upozornění, že mám např. vybitou baterku v kličku nebo, že běžel alarm nebo že nemám dovřené dveře atp. ?


5.............

funguje mi pouze jedna a to přední zástrčka na 12V , nefungujou mi ani v kufru ani ta co je v přihrádce uprostřed . Tam jsou oddělené pojistky pro předek a zbytek ? nebo mám hledat problém jinde, případně nevíte někdo, kterou pojistku vyměnit ?




Docela výčet, budu rád za jakokouliv radu k čemukoliv :yes


LR zdar
Dobrák