Neúspěšná oprava pomocné převodovky u RR 2,5 TD manuál.

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr Veliký

Neúspěšná oprava pomocné převodovky u RR 2,5 TD manuál.

#1 Příspěvek od Petr Veliký » 18 zář 2007 10:47

Po delší době jsem se pustil do opravy pomocné skříně u RR 2,5 TD r.v. 96. Problém byl v tom, že při akceleraci nebo větším tahu vycházely z pod auta rány, jako když někdo klepe kladivem nebo stříli z pomalého kulometu. Po demontáži skříně jsem ji s kamarádem rozebral a překvapil mne pěkný stav všech kol a řetězu. Žádné špony v oleji ( na magnetu) a vše pěkně chodilo bez větších vůlí. jen řetěz se mi zdál trochu volný, ale ne moc a na visco spojce byla taková namodralá linka po jejim vnějším obvodu. Vyměnil jsem proto visco spojku a všechno spojil a namontoval.
Bohužel po rozjetí vozu jsem zjistil ,že se oprava neopovedla a je to pořád stejné. Mám k dispozici ještě jednu zřejmě dobrou pomocnou převodovku z automatu 2,5 TD r.v. OO, ale má jiné drážkování na vstupním hřídeli. Umí mi s tím někdo pomoct nebo aspoň poradit.
Jestli je volný řetěz ( nic tomu opticky nenasvědčovalo) jak se to dá změřit nebo prověřit a jestli jdou koupit jenom kola a řetěz. ? Zajímá mě zkušenost někoho, kdo měl podobný problém a vyřešil ho opravou nebo nákupem součástí. Potřebuji jezdit . Díky . Petr

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#2 Příspěvek od Rover » 18 zář 2007 11:04

Tedy předpokládám Borg Warner...

Na svém Borgu jsem měl řetěz vytahaný tak, že byl od něj obroušený spodek skříně a na funkci to nemělo zásadní vliv až na jistou provozní vůli. Řetěz se dá koupit nový, ale není levný.

Ke kauze rány - přední kardan je v pořádku, není bouchlý, kříže bez vůle?
Dělal jsi na autě nějaké úpravy a to zejména zvedání? I když máš zřejmě měchy, tedy asi ne...

Visco spojku jsi kupoval úplně novou?

V každém případě zkontroluj vůle v předním ložisku pod unašečem, musíš s tím pořádně "zapajtlovat", pokud je tam vůle může Ti to dělat takové drnčení a ložisko by se mělo vyměnit.

Repasovaný Borg se dá koupit výměnným způsobem z Anglie, podívej se na Ashcroft transmission, Legs, atd.

Dej vědět, pak budeme postupovat dál...
Country boy...

Uživatelský avatar
Mirek 1234.cz
Příspěvky: 47
Registrován: 29 čer 2007 19:53
Bydliště: Praha, Velké Přílepy, Hradec Králové, 608233388
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Mirek 1234.cz » 18 zář 2007 15:04

No, já bych se skoro podíval do zadního diferáku :roll:

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#4 Příspěvek od Rover » 18 zář 2007 15:20

Pokud ty rány jdou ze zadu tak určitě... chápal jsem to, že to jde od transfer boxu...
Country boy...

Uživatelský avatar
Mirek 1234.cz
Příspěvky: 47
Registrován: 29 čer 2007 19:53
Bydliště: Praha, Velké Přílepy, Hradec Králové, 608233388
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Mirek 1234.cz » 18 zář 2007 15:35

Ono se ten rámus spod auta rozleze a chce to zkoumat na heveru, nebo jeden řídí a druhý lezoucí až do kufru, pokud se to projeví až za jízdy a ne na místě.

Také může být na kaši drážkování kardanu.... to jsou podobné rány jako řetěz i diferák dohromady.

Hanz

#6 Příspěvek od Hanz » 21 zář 2007 20:10

je to v převodovce, ložisko na předloze. Nedávno jsme řešily stejný problem.

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#7 Příspěvek od Drápalík » 25 led 2008 17:23

Jak je to s těma převodovkama u RRC ?
Je tam jen a pouze Borg Warner, nebo se dělaly i s jinýma špajskama ?
A palubní desky ? Sjíždím internet, jak zběsilej a nejsem schopnej se dopátrat od kdy jsou kulatý palubky (jako v Disco)

(Asi otázka na Rovera...) Dík..........
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7824
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#8 Příspěvek od Sláma Karel » 25 led 2008 18:53

Do roku 89 měli RRC rozvodovku LT230 stejnou jako Disco nebo Defíci s uzávěrkou mezinápravy.
Ta palubka se začala dělat od roku 94 a není úplně stejná jako Disco. Je trochu jiná. Bohužel ji nemám nikde nafocenou. Karel
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2656
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od teslo » 25 led 2008 19:17

Verziu RRC s novsou palubovkou oznacuju "softdash". Je trosku ina ako v disko.
Som zvedavy ako sa tento problem vyvinie pretoze tu mame jedneho Classica s velmi podobnymi symptomami. Ideme na nom skusis vymenit Brog Warnera za LT230 a uvidime.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#10 Příspěvek od Drápalík » 25 led 2008 20:30

Pochopil jsem teda správně, že Borg Warner mezinapravovou špéru nemá.
Chystám se na RRC (samo, že s 300 TDi), takže se pídím po informejšn :D
Mněl jsem Disco s 300 TDi 97 r.v. a byl jsem s ním nadmíru spokojenej, v něm byla teda LT 230 ?
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#11 Příspěvek od Drápalík » 25 led 2008 21:04

teslo píše:Verziu RRC s novsou palubovkou oznacuju "softdash". Je trosku ina ako v disko.
Som zvedavy ako sa tento problem vyvinie pretoze tu mame jedneho Classica s velmi podobnymi symptomami. Ideme na nom skusis vymenit Brog Warnera za LT230 a uvidime.
Mám v plánu si "zmastit" něco, jako máš ty, tak sháním rozumy.
S tím přehozením LT za Borg, by teoreticky nemněl být žadný problěm ne ?

:D
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od eliott » 25 led 2008 22:06

Je to v pohodě, jen upravit kardany.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7824
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#13 Příspěvek od Sláma Karel » 25 led 2008 22:11

Problém s výměnou žádný velký nebude. Jenom je jinak dlouhej přední kardan, jinej domeček + táhla řazení redukcí a uzávěrky a ještě budeš muset udělat místo na tunelu pro malou páku aby šla dát doleva.
Jinak Borg má viskozní spojku která jako nahrazuje uzávěru, ale je to úplně jinej systém. Karel
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Odpovědět