RR 2002 - 2005 - ktery motor?
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25 črc 2010 01:12
- auto: Discovery 3
RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Ahoj,
predem dekuji za vlidne odpovedi na mou pitomou otazku. Jeste predtim, nez se zeptam, predstavim svou situaci.
1) Nejsem automechanik.
2) Libi se mi Range Rover - moc a nechci Volvo XC 90...
3) Nemuzu pustit 2 mil na nove auto se zarukou.
4) Auto najede cca 10,000 rocne (Praha 6 Ladronka -> Makro / Tesco + obcas vylet + obcas na hory), protoze s nim bude jezdit moje manzelka toho casu v prvnim mesici.
5) Prvni auto byl doted dvoumistny Chrysler Crossfire (ten vymenim taky, ale ne za RR, protoze skoro vsechno co najedu ja jsou dalnice).
6) Neprilis mi zalezi na tom, zda dam 300k nebo 600k - jde o value for money. 800 a vic ale na druhe auto nechci/nemuzu ted pustit.
7) Je to druhe auto, ale i tak musim byt aspon trochu prakticky.
Otazky:
1) Mam na to zapomenout pokud koupe RR neni priorita, ale jenom preference jit do Jeepu Commander / lestenky typu ML, X5, XC 90?
2) Pokud se s RR da zit bez toho, aby jeho udrzba byla na agende kazdy tyden (mesic), ktery motor mam vzit? Ma diesel smysl? Nechci supercharged, ale ta 4.4 je pri malem najezdu taky zajimava. Zda se, ze ceny ojetin se nelisi mezi diesely, benziny a benziny s LPG. Jak je to s LPG v novejsich RR? U modernich motoru je to pry vytloukani klinu klinem.
Adminum bych rad vzkazal, ze jsem forum cele prosel - ne post od postu, ale to co melo nadpis pro moje dilema relevantni jsem snad precetl. Pokud me smazete, pak me prosim odkazte na relevantni thread, pokud jsem ho prehledl. Predem vrele diky za odpovedi!
S pratelskym pozdravem,
Kocourisko
predem dekuji za vlidne odpovedi na mou pitomou otazku. Jeste predtim, nez se zeptam, predstavim svou situaci.
1) Nejsem automechanik.
2) Libi se mi Range Rover - moc a nechci Volvo XC 90...
3) Nemuzu pustit 2 mil na nove auto se zarukou.
4) Auto najede cca 10,000 rocne (Praha 6 Ladronka -> Makro / Tesco + obcas vylet + obcas na hory), protoze s nim bude jezdit moje manzelka toho casu v prvnim mesici.
5) Prvni auto byl doted dvoumistny Chrysler Crossfire (ten vymenim taky, ale ne za RR, protoze skoro vsechno co najedu ja jsou dalnice).
6) Neprilis mi zalezi na tom, zda dam 300k nebo 600k - jde o value for money. 800 a vic ale na druhe auto nechci/nemuzu ted pustit.
7) Je to druhe auto, ale i tak musim byt aspon trochu prakticky.
Otazky:
1) Mam na to zapomenout pokud koupe RR neni priorita, ale jenom preference jit do Jeepu Commander / lestenky typu ML, X5, XC 90?
2) Pokud se s RR da zit bez toho, aby jeho udrzba byla na agende kazdy tyden (mesic), ktery motor mam vzit? Ma diesel smysl? Nechci supercharged, ale ta 4.4 je pri malem najezdu taky zajimava. Zda se, ze ceny ojetin se nelisi mezi diesely, benziny a benziny s LPG. Jak je to s LPG v novejsich RR? U modernich motoru je to pry vytloukani klinu klinem.
Adminum bych rad vzkazal, ze jsem forum cele prosel - ne post od postu, ale to co melo nadpis pro moje dilema relevantni jsem snad precetl. Pokud me smazete, pak me prosim odkazte na relevantni thread, pokud jsem ho prehledl. Predem vrele diky za odpovedi!
S pratelskym pozdravem,
Kocourisko
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Nejlepší je TDV8 3,6 l, je kultivovaný, silný (272k/640Nm) a docela úsporný (kolem 12-ti litrů). Nemůžu si vzpomenout, od kterého roku se montovaly, ale myslím, že 2005 už byly.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Motor dobrý, ale nejstarší jsem našel s datem výroby 2006, ale spíš od 2007 výš. Takže pokud chceš dobrý motor, musíš přidat roky a hlavně peníze.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25 črc 2010 01:12
- auto: Discovery 3
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Presne tak. Jsou jeste hodne drahe. Navic i kdyz dobry, tak urcite dost slozity - coz je pri planovanem najezdu asi zbytecne. Myslim, ze to nadale je mezi 4.4 V8 a 3.0 TDV6. Jsou nejake zmeny mezi temi modelovymi roky? Hlavne ctu hodne o tech neustale se sypajicich diferencialech - je tam nekde nejaka zmena u pozdejsich rocniku?alap píše:Motor dobrý, ale nejstarší jsem našel s datem výroby 2006, ale spíš od 2007 výš. Takže pokud chceš dobrý motor, musíš přidat roky a hlavně peníze.
Dekuji za dalsi komentare.
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
tady je odkaz na Ashcrofty, kteří udělaly upgrade řešící tento problém: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=36" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Jak píše Neklan, až budeš RR kupovat, hledej takový co už má měněný přední diferenciál...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25 črc 2010 01:12
- auto: Discovery 3
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Dekuju za odkaz, ale uplne tomu nerozumim. Jakym zpusobem propshaft resi explozi diferencialu?Neklan píše:tady je odkaz na Ashcrofty, kteří udělaly upgrade řešící tento problém: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=36" onclick="window.open(this.href);return false;
Dik za odpoved.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
To problém neřeší, jen opraví závadu, ale zůstává původní špatné konstrukční řešení. Je třeba dát diferák a kardan novějšího provedení s klouby na obou koncích.Neklan píše:tady je odkaz na Ashcrofty, kteří udělaly upgrade řešící tento problém: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=36" onclick="window.open(this.href);return false;
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Diferák se nerozlítne, ale protočí se drážkovaný spoj kardanu a diferenciálu.kocourisko píše:Dekuju za odkaz, ale uplne tomu nerozumim. Jakym zpusobem propshaft resi explozi diferencialu?Neklan píše:tady je odkaz na Ashcrofty, kteří udělaly upgrade řešící tento problém: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=36" onclick="window.open(this.href);return false;
Dik za odpoved.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Ahoj.....zakladatel vlákna to pěkně napsal.. vzal mi ze rtů slova....zaregistroval jsem se jen proto,abych se něco zeptal a dověděl,ale jak se tu píše...vše jsem si prošel a zjistil jsem ,že ten užasný stroj po kterém toužim,není vůbec až tak užasny.Chtěl jsem změnu a vpadnout do Jaga.....ale to mi doma neprošlo......ale......RR je něco z jiného soudku.......totiž jsem se svezl v 4,6 Hse nebo jak to tam bylo napsáno...a pecka......ovšem nemam půl baňky,tak bych přistál na roku 2001,ale po recenzich tady na foru........beru roha................leda 2002 nahoru,kdyby to bylo lepší......Kámoš má Freelandra a pohoda.jenže ten se mi nelíbí.........jedině RR......a jak tak čtu tak rok 02 nahoru.....i to je ,ale cenová darda..........takže fakt nevím..........potřebuji více jezdit ,než opravovat.........vlastním už několikáty Mercedes a změna je život.ale ne v garáži pod autem,,,,,,,,,,,,,,, ----ták a ted do mne
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Koukám, že si všicni na P38ky jen stěžujou, ale pokud auto má pravidelný servis, který v určitém věku auta vyžaduje novéměchy atd, jezdí pořád a dobře. Jezdí mi na servis několik aut co mají najeto okolo 300 000km, a jsou v pohodě, auta jezdí po Evropě a bez problémů.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Já mám auto zatím chviličku. Asi jen 3 měsíce a nechci to zakřiknout, ale bez problémů. Teď jsme v rámci dovolené projel Polsko a úplně v pohodě.
Tak mi držte palce ať se to nezmění.
Jinak čím dýl to auto mám tím víc ho miluju
Tak mi držte palce ať se to nezmění.
Jinak čím dýl to auto mám tím víc ho miluju
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Hlavní problém je zpravidla v předchozím majiteli. Auta koupená a provozovaná v česku jsou na tom většinou dost špatně, protože ,,šťastný" majitel pozapomene mít v záloze rezervu na údržbu vozu. Ono vydat se z posledních peněz jen proto aby mohl ukázat,že si to může dovolit u RR nestačí. Sám jsem před sedmi lety takové auto koupil, samozřejmě z neznalosti a navíc toto fórum v té době neexistovalo. V současné době se s autem nebojím jet ani na dlouhou dovolenou, jako např. letos 4600km Norsko bez jediného! problému. Mám RR P38 2,5 Dse r.v.96. Pravda najeto pouhých 152000km. Jo a je to neprodejný, protože je v pořádku. Tak že z mého pohledu auta na prodej a za málo v pořádku nejsou!
George
George
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
presne tak a to auto hlavne potrebuje lasku, a tu lasku aj opatuje btw nieco mi teraz strasne vrzga vnutri pod palubovkou ked pridavam plyn, tak cca. od 2000 do 3100 otacokGeorge píše:Hlavní problém je zpravidla v předchozím majiteli. Auta koupená a provozovaná v česku jsou na tom většinou dost špatně, protože ,,šťastný" majitel pozapomene mít v záloze rezervu na údržbu vozu. Ono vydat se z posledních peněz jen proto aby mohl ukázat,že si to může dovolit u RR nestačí......
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05 pro 2010 10:27
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
také uvažuju o RR rok cca 2003 - 2005. Naprosto mě uchvátil design a interiér, ale také nechci vyhodit spoustu peněz jen za nějaké pozlátko.
Proto bych se rád zeptal:
který motor od roku 2005 .. ten 3.0 diesel je bmw? na něj jsem slyšel jen chválu.
jak poznám, (laicky) že už byl měněný dif. aby se znova po pár kilometrech nerozlítl znova
a jak je to se spolehlivostí RR 2005 co se hlavně elektroniky týče
díky moc za vaše postřehy, rady a názory
Proto bych se rád zeptal:
který motor od roku 2005 .. ten 3.0 diesel je bmw? na něj jsem slyšel jen chválu.
jak poznám, (laicky) že už byl měněný dif. aby se znova po pár kilometrech nerozlítl znova
a jak je to se spolehlivostí RR 2005 co se hlavně elektroniky týče
díky moc za vaše postřehy, rady a názory
- stan
- Příspěvky: 680
- Registrován: 22 zář 2009 20:35
- tel.: +420 603 499 869
- auto: Discovery III - 4,4i
- Bydliště: Krnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
Nemam sice RR, ale D3, zato v motorizaci 4,4 V8 benzín předělanou na plyn. Mám rok výroby 2006, kupoval jsem u carforyou.cz, kde to dovezli z ameriky za 600k. Auto už mám rok a čtvrt a mám jej absolutně bez investic - doporučuji, zavolej si tam a poptej se, jestli ti jsou schopni a za kolik RR dovézt...kocourisko píše:Ahoj,
Jak je to s LPG v novejsich RR? U modernich motoru je to pry vytloukani klinu klinem.
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo
nafta je palivo satanovo
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
benzín a LPG v RR 4,4V8 znamená, že jezdíš cca za 270 - 300 Kč za 100km. Za to jezdí moje dcera s Fabii 1,6/16v v automatu.
Co se týká diffu, koupil jsem RR rok 2002, najeto 185.000 km. Podle VIN se zjistilo, že propshaft nebyl měněný (výměna se píše do SK a je zaznamenaná u LR databáze) a tak ho zadara v LR servisu vyměnili. Předpokládám, že dalších 180000km vydrží.
Motory jsou oba 4,4V8 a 3,0TDV6 od BMW.
Co se týká diffu, koupil jsem RR rok 2002, najeto 185.000 km. Podle VIN se zjistilo, že propshaft nebyl měněný (výměna se píše do SK a je zaznamenaná u LR databáze) a tak ho zadara v LR servisu vyměnili. Předpokládám, že dalších 180000km vydrží.
Motory jsou oba 4,4V8 a 3,0TDV6 od BMW.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
V roce 2005 RR prodělal facelift, který se na designu projevil minimálně, ale motor V8 4,4 l od BMW nahradil pro modelový ročník 2006 stejně velký V8 od Jaguaru. Ten je znám problémy s ventilovými sedly při konverzi na LPG. Je potřeba vyměnit hlavy za verzi s tvrzenými ventily, což vyjde na GBP 1.328,- (exchange) za obě. http://www.jeengineering.co.uk/new-rang ... gines.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05 pro 2010 10:27
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
a diesel zůstal bmw?
Re: RR 2002 - 2005 - ktery motor?
BMW 3,0TD6 zůstal ve výrobě ještě rok a pak byl nahrazen novým motorem 3,6TDV8 vyvinutým v kooperaci Ford/PSA, což je oproti trochu dýchavičnému třílitru od BMW daleko lepší variantou. Jsou ale ještě pořád docela drahé. 3,0TD6 neplést se současnými stejně velkými motory z Mnichova, tenhle má jenom 180k, což je sice oproti 2,5DSE v P38 raketa, ale v porovnání s 272k 3,6TDV8 zase trochu chudinka.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE