Chladiaca zmes

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

Chladiaca zmes

#1 Příspěvek od Karab » 01 bře 2007 08:46

Po tyzdni som zistil, ze sa mi trati chladiaca zmes, ale len pocas prevadzky ked motor stoji chladiaca zmes neunika moze to byt tesnenie pod hlavou ?, auto topi a teplota drzi, ani tlak v nadrzke neni , neviete mi poradit? Vdaka vsetkym za rady. :lol:

Libor

#2 Příspěvek od Libor » 01 bře 2007 10:01

ANO MUZE TO BYT TESNENI POD HLAVOU.ODSROUBUJ VICKO PRO DOLITI OLEJE A PODIVEJ SE NA JEHO SPODEK.POKUD TAM NAJDES SVETLE SEDOU EMULZY JE TO SPATNY.DALE SE TAKE PODIVEJ VZADU JAK JE VYFUKOVA SBERNA UVIDIS TAM TAKOVEJ VALECEK A VEDOU DO NEJ DVE VODNI HADICE.VNEM KDYZ HO VYMONTUJES UVIDIS NEKOLIK TRUBICEK.JELIKOZ JE KOLEM NICH CHLADICI SMES MUZE BYT PRICINA I TADY A TO DIKY TOMU ZE NEKTERA Z NICH JE PRASKLA.DALSI VEC JE VYMENIK V PREVODOVCE.VYPUSTIT OLEJ A POKUD MA JINOU BARVU NEZ JE STANDART A JE HO TAM VIC TAK I TU JE PROBLEM S VYMENIKEM JE PRASKLEJ.JE TOHO AZ MOC NA BOLENI HLAVY A HLAVNE SI NAPRED PROVER VESKERE SPOJE KAMA VODA PROUDI.

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#3 Příspěvek od Karab » 01 bře 2007 10:11

Libor píše:ANO MUZE TO BYT TESNENI POD HLAVOU.ODSROUBUJ VICKO PRO DOLITI OLEJE A PODIVEJ SE NA JEHO SPODEK.POKUD TAM NAJDES SVETLE SEDOU EMULZY JE TO SPATNY.DALE SE TAKE PODIVEJ VZADU JAK JE VYFUKOVA SBERNA UVIDIS TAM TAKOVEJ VALECEK A VEDOU DO NEJ DVE VODNI HADICE.VNEM KDYZ HO VYMONTUJES UVIDIS NEKOLIK TRUBICEK.JELIKOZ JE KOLEM NICH CHLADICI SMES MUZE BYT PRICINA I TADY A TO DIKY TOMU ZE NEKTERA Z NICH JE PRASKLA.DALSI VEC JE VYMENIK V PREVODOVCE.VYPUSTIT OLEJ A POKUD MA JINOU BARVU NEZ JE STANDART A JE HO TAM VIC TAK I TU JE PROBLEM S VYMENIKEM JE PRASKLEJ.JE TOHO AZ MOC NA BOLENI HLAVY A HLAVNE SI NAPRED PROVER VESKERE SPOJE KAMA VODA PROUDI.
:shock: Boze moj tak ty si mi dal dufam len ze najdem nejaku praslinu na hadici,

Libor

#4 Příspěvek od Libor » 01 bře 2007 13:27

NAJDI SI SUCHE MISTO MOTOR ZAHREJ NA PROVOZNI TEPLOTU A OPRAVDU SI RADNE PROHLIDNI VESKERE SPOJE A MRKNI DOLU POD AUTO JESTLI TI TAM NEKDE NA ZEM NEKAPE VODA.V PRIPADE ZE ANO PROVER TO TAK ZE TU KAPKU SI DEJ NA PRST A OLIZNI.BUDE TO SLEDKE A TIM VYLOUCIS ZE TO NENI OBYCEJNA VODA ALE CHLADICI SMES Z MOTORU.NEVES HLAVU NENI TO TAK HROZNE JAK TO VYPADA!

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#5 Příspěvek od Karab » 01 bře 2007 15:12

Tak teda neviem, zatka na olej cista, olej vprevodovke cisty, auto parkujem v garazi a pod motorom je sucho. Skusal som natlakovat nadobku ale nic som nezbadal. Vodu som mal na max, ked motor stoji pekne drzi, vcera som trochu s autom pojazdil a voda je na min, ak by to bol ten vymennik na vyfukovom potruby, tak by mi zmes unikala do vyfuku nie? alebo sa mylim? :cry: Mam prislubenu knihu oprav na freelander, v CZ jazyku tak ju potom skusim naskenovat, a ak by mal niekto zajem rad sa podelim :D

Libor

#6 Příspěvek od Libor » 01 bře 2007 15:43

Jasne sla by para z vyfuku.Pokud si tedy v posledni dobe nic nedelal v chladicim systemu a tedy vyloucime vzduchovou bublinu a udelal jsi vse co jsem ti popsal tak je to zvlastni.

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#7 Příspěvek od Karab » 01 bře 2007 18:40

a ako to je tym tesnenim pod hlavou odchadzju na tychto motoroch?

Libor

#8 Příspěvek od Libor » 01 bře 2007 19:37

To mas tak!Zasadni problem je v majiteli auta!nemyslim tim zrovna tebe ale celkove!Vsechno je to spotrebni material a jak kdo snim zachazi tak i schazi.Nevis kdo stim autem pred tebou co vyvadel a tezko se to i dozvis.Uz to ze malokdo za celou zivotnost motoru vymeni chladici kapalinu!Jinak tento typ motoru je konstrucne jednoduchy a zaradil bych ho do te poctivejsi starsi tridy.Neopliva na svuj obsach zadnym premrstenym vykonem na jedne strane je to ke skode ale co se tyce zivotnosti je to drzak.OVSEM JAK RIKAM KDYZ MU DAS CO JE POTREBA!!!Servisni intervali neprekracuj ba naopak!!!Snad ti k tomu neco napise i Admin.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 05 bře 2007 20:29

Karab píše:a ako to je tym tesnenim pod hlavou odchadzju na tychto motoroch?
Častěji odchází těsnění pod hlavou na benzínech než na dieslových motorech. Tady by pomohlo zdiagnostikovat těsnost systému, ale tu si doma neuděláš.
Ještě bych zkontroloval jestli ti neutíká chladící směs přes výměník topení.

Libor

#10 Příspěvek od Libor » 05 bře 2007 20:40

David vse jsem uz Karabovi popsal co tyce chlazeni ale mam pocit ze s Freelanderem skoncil!!

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#11 Příspěvek od Karab » 07 bře 2007 20:47

Ne neskoncil ale netesnost som neodstranil. Vymenil som chladiacu zmes za G 12, cervenu a ta by sa mala ukazat ak by bola nejaka netesnost. povodne tam bola nejaka prisvitna. Tak dufam ze sa to casom ukaze. pravda vsak je ze teraz po vymene voda nemizne. :shock: :shock:

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#12 Příspěvek od Karab » 29 bře 2007 14:24

chcel by som sa opytat, ci mozem odpojit vymennik na pridavnej prevodovke,
Dik za rady

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 29 bře 2007 15:14

No raději né, oni se tyhle přídavné převodovky (IRD) dost často na starých modelech porouchávají. Ještě kdyby jsi odpojil chlazení, nemuselo by jí to moc přidat. Někdy si zkus po jízdě šáhnout na obal, a pochopíš :wink:

Libor

vzmenik

#14 Příspěvek od Libor » 29 bře 2007 15:37

ahoj co te k tomu vede?Neni to moc rozumne protoze tu prevodovku uvaris ale dej vedet proc to chces odpojit.... :?:

Antonín Chudera

#15 Příspěvek od Antonín Chudera » 29 bře 2007 21:38

Admin píše:
Karab píše:a ako to je tym tesnenim pod hlavou odchadzju na tychto motoroch?
Častěji odchází těsnění pod hlavou na benzínech než na dieslových motorech. Tady by pomohlo zdiagnostikovat těsnost systému, ale tu si doma neuděláš.
Ještě bych zkontroloval jestli ti neutíká chladící směs přes výměník topení.
Mě se ted nedavno objevila pod plynovym pedalem kalužka modrozelené tekutiny. Měl jsem od toho špinavou i špičku boty. Nemůže to být onen únik z výměníku topení? Popř. kde hledat problém?
Mockrát díky

Libor

topeni

#16 Příspěvek od Libor » 29 bře 2007 22:43

ODDEKLUJ TOPENI MRKNI NA HADICE,KOHOUT TOPENI A TAKE PRIPADNA KONTROLA RADIATORU MYSLIM TIM JEHO NATLAKOVANI.POZOR NA JEHO PRASKNUTI PRI TLAKOVANI,ALE NAPRED UDELEJ VYSE DVE ZMINOVANE VECI :idea:

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

Re: vzmenik

#17 Příspěvek od Karab » 30 bře 2007 16:34

Libor píše:ahoj co te k tomu vede?Neni to moc rozumne protoze tu prevodovku uvaris ale dej vedet proc to chces odpojit.... :?:
mal som za to ze mi do nej unika kapalina, ale vcera som kontroloval olej a je cisti snad trochu tmavsi, ale ziadna emulzia a ani zvisena hladina, takze neviem kde sa mi ta zmes straca, ona mi unika strasne pomaly tak dva deci na tyžden, ale len ked jazdim ked auto stoji tak nic zeby tesnenie?

Libor

Re: vzmenik

#18 Příspěvek od Libor » 30 bře 2007 21:40

Karab píše:
Libor píše:ahoj co te k tomu vede?Neni to moc rozumne protoze tu prevodovku uvaris ale dej vedet proc to chces odpojit.... :?:
mal som za to ze mi do nej unika kapalina, ale vcera som kontroloval olej a je cisti snad trochu tmavsi, ale ziadna emulzia a ani zvisena hladina, takze neviem kde sa mi ta zmes straca, ona mi unika strasne pomaly tak dva deci na tyžden, ale len ked jazdim ked auto stoji tak nic zeby tesnenie?
AHOJ.PŘEČTI SI ZPRAVU DRUHOU ZHORA Z 1BŘEZNA CO JSEM TI K TOMU PSAL A POKUD SI ZTOHO NIC NESHLEDAL TAK TO NECH AŽ SE TO VICE PROJEVI.JINAK NEVIM JAK TI POMOC.

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od discover » 31 bře 2007 00:53

Jestli mohu s trochou do mlýna. Libor má pravdu. Pokud nevidíš příznaky jak popisuje, nech to plavat a nelam si tím hlavu. Dvě deci na týden, používáš-li klimatizaci, není moc. Já mívám u D II občas období, že častěji dolévám a pak zase dlouhou dobu nemizí voda skoro vůbec. :lol:

Uživatelský avatar
majo2982
Příspěvky: 245
Registrován: 16 črc 2017 09:03
tel.: +421908734538
auto: RangeRover Sport S/C

Re:

#20 Příspěvek od majo2982 » 01 pro 2019 08:43

Libor píše: 01 bře 2007 10:01 ANO MUZE TO BYT TESNENI POD HLAVOU.ODSROUBUJ VICKO PRO DOLITI OLEJE A PODIVEJ SE NA JEHO SPODEK.POKUD TAM NAJDES SVETLE SEDOU EMULZY JE TO SPATNY.DALE SE TAKE PODIVEJ VZADU JAK JE VYFUKOVA SBERNA UVIDIS TAM TAKOVEJ VALECEK A VEDOU DO NEJ DVE VODNI HADICE.VNEM KDYZ HO VYMONTUJES UVIDIS NEKOLIK TRUBICEK.JELIKOZ JE KOLEM NICH CHLADICI SMES MUZE BYT PRICINA I TADY A TO DIKY TOMU ZE NEKTERA Z NICH JE PRASKLA.DALSI VEC JE VYMENIK V PREVODOVCE.VYPUSTIT OLEJ A POKUD MA JINOU BARVU NEZ JE STANDART A JE HO TAM VIC TAK I TU JE PROBLEM S VYMENIKEM JE PRASKLEJ.JE TOHO AZ MOC NA BOLENI HLAVY A HLAVNE SI NAPRED PROVER VESKERE SPOJE KAMA VODA PROUDI.
Ten váleček nájdem aj na RRS 4,2SC?
Mám podobný problém s vodou, ale nemám v oleji nič. Smrdí mi voda v expanzke od plynov.

Odpovědět