CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Právě je úte zář 19, 2017 23:16

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 09:22 
Offline
Admin fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
Příspěvky: 1217
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr

Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry

Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr

Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
1,5l

Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km

Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km


Naposledy upravil(a) Admin dne pon bře 03, 2008 08:36, celkem upraveno 2 x.

Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 16:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 26, 2006 10:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Opava
Citace:
Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr

Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry

Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr

Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
0,9l

Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km

Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km


To byl Admine velký počin!!! Děkuji za sebe i Freelandyho a slibuji,že dostane pravidelně co mu nálěží. ALF


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 18:50 
Jde to použít i na dieselovýho freelandera?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Naplne DI
PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 20:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 22, 2007 20:30
Příspěvky: 177
Bydliště: PŘEROV
Udaje co zde umistil Admin.muzes az na male odchylky pouzit i u DI.Co se tyce motoru doporucuji ti jen 10W-40.Ja pouzivam jen Castrol a to vsechny naplne.Do motoru POWERTEC.Jinak ti doporucuji dukladnou kontrolu rozvodoveho remene uz v 70000km a dobre posouzeni zda nechat ci vymenit.Diesel ma daleko vetsi razy nez benzin tak bacha na to.Jo jeste k vymene oleje v motoru ja jej menim 10000km AZ 11000km.Pokud to auto mas na delsi dobu tak se ti to v dobrem vrati!Brzdovou kapalinu bych ti opet doporucil castrol DOT 5.Uz tak slabe brzdy na free aspon kapku posilis.Palivovy filtr bych ti doporucil nejpozdeji po 30000km jinak jak pise Admin.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Naplne DI
PříspěvekNapsal: stř úno 28, 2007 07:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 26, 2006 10:07
Příspěvky: 1025
Bydliště: Opava
ČaOFF,můžete mi poradit,jestli IRD převodovka se týká mého Landyho 1.8? V návodu jsem žádnou zmíňku nenašel. ALF


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 28, 2007 08:46 
Take dekuji (Admin)za tuto dulezitou informaci.....


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 12, 2008 11:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 02, 2007 09:03
Příspěvky: 52
Bydliště:
tak tady snad ani díky nestačí - klobouk dolů před péčí a ochotou Admina;
trefil jsi se přesně do mojí potřeby shánět tyto informace různě kde se dá - takže díky moc za ušetřenou práci a dokonalé informace;

_________________
free with Free


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 13, 2008 11:47 
nemohu nikde najít označení toho oleje do man převodovky poradíte kde se dá tenhle olej sehnat?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: výměna motorového oleje
PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 09:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Příspěvky: 486
Bydliště: Most
ahoj, když chci vyměnit motorový olej u 1.8, rv 98, musím sundavat kryt pod motorem? Jsou v něm nějaké dvě díry a dva šrouby, ty jsou výpustné? Díky za radu. Jsem sice amatér, ale olej jsem si vždycky měnil sám :)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: výměna motorového oleje
PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 10:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 18, 2008 15:55
Příspěvky: 40
Bydliště: Kladno
Citace:
ahoj, když chci vyměnit motorový olej u 1.8, rv 98, musím sundavat kryt pod motorem? Jsou v něm nějaké dvě díry a dva šrouby, ty jsou výpustné? Díky za radu. Jsem sice amatér, ale olej jsem si vždycky měnil sám :)
Minulý týden jsem ho měnil také a kryt jsem vyndal,jde to lehce 8šroubu a pak se dostaneš i na filtr.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 12, 2008 17:12
Příspěvky: 486
Bydliště: Most
No jo, potvora výpusťák, fakt byl schovanej pod tím plechem :) Ale nebyla to taková tragédie, šlo to docela dobře :) Díky za radu


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 21, 2008 20:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 07, 2008 20:08
Příspěvky: 653
auto: SI, SIII, 110, F2
Bydliště: Brno, Tetčice
Kde bych našel servisní plán pro TD4? Nemůžu ho v knížce najít. Tento týden mám jít po 4,5 roce na 100 tis. Co mají v AMT všechno dělat?
U Hondy byl plán, formulář na zaškrtnutí provedených úkonů a max. počet hodin od Japonců (vyčůranej Čech samozřejmě účtoval vždy víc).
U LR je to tajný?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 15, 2008 11:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 18, 2008 13:06
Příspěvky: 1944
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Jedna technická.

Nikde nemuzu sehnat olej do diferáku Castrol SAF-X0 75W-90 API GL5 v mensím balení nez 25 L. Po litrech se to snad vubec neprodává. Nevíte nekdo jestli se místo nej dá pouzít Castrol syntrax universál 75W-90 ? Ten se dá koupit normálne a podle výrobce byl taky vyvinut pro prevodovky a diferenciály vozu Land Rover. Jenom tam není uveden prímo Freelander a není tam uvedeno zda je vhodný i pro diferenciály bez samosvoru.

Jestli nekdo víte kde se dá koupit SAF-X0 v litrové flasce nebo jestli nekdo víte zda se dá pouzít ten syntrax universál tak sem s tím. Je to urcite hodnotná informace.

Ostatní oleje ( do prevodovky a IRD ) se dají bez problému objednat tady v e-shopu.

_________________
Výroba, prodej a pronájem stavebnich a skladovych vytahu http://www.dejong.cz
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 - Barnabáš ve fázi vývoje


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát lis 27, 2009 16:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 22, 2007 01:04
Příspěvky: 1364
auto: Free I Td4
Bydliště: Jičínsko
Toto jsem nasel na webu ( http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &view=next ):

Olej Castrol SAX-XO ti prodají v BMW zastoupení a nebo hledej náhradu (vydolováno z TISu)
pro nesamosvor/viscosvor:
Castrol SAF-XO
AGIP HLX
Aral Getriebeöl BS
Dearon BHS
Fina Pontonic MS
Fina Pontonic MX
Veedol SAF 66
Mobil Gearlube VS600
BP Energear SHX
Valvoline HL Plus
Tranself BM 75W-90
Shell Getriebeöl OLS-BMW
Westfalen Fugo BMO
Motul Hypo Synt
Avia Hypoid 75W-90 EP
Esso Getriebeöl NLS 75W-90
Fuchs Titan Gear H 75W-90
Wintershall Getriebefluid BOS

_________________
Free Td4 2004


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 23:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 18, 2009 06:49
Příspěvky: 2254
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
díky tak takovéhle tabulky by měli být na jednom místě a pak by jsme byli opravdu v pohodě :)

_________________
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 19:19 
Offline

Registrován: úte srp 31, 2010 11:22
Příspěvky: 23
tel.: 0944968526
auto: freelander 1.8 3.dv.
Bydliště: NR-ZV
nazdar....potrebujem poradit :mrk aku nemrznucu zmes mi doporucujete?freedo 1.8i dakujem


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon úno 18, 2013 02:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 10, 2010 11:50
Příspěvky: 17
auto: Freelander
Pardon no ako dovolim sa opytat,

ze naco menit olej v IRD a manual prevod.

ved ked netece tak netreba do toho sprtat zevraj, vravia
ale ked chyba doliat samozrejme napr. pri radeni nadol citit odpor na pake (manual. prevod) najma nizsie prevodove stupne
IRD zacne taky blby zvuk obcas vydavat - najvyssi cas
ale ked sa to nedeje naco sprtat do toho ked ide.
a bere sa ohlad ze ci po terene alebo len cesta?
ja som nepozeral 100.000km najazdene na IRD a prevodovke Getrag, jazdim vacsinou cesta ale raz zacas poriadny teren neraz zapadnuty.

Ale samozrejme sa mozem mylit, ci? 2.0 Diesel 12-1999,
IRD-LIQUI MOLY 75w-90
prev. TEXACO MTF 94
mi kazali nalievat, nic ine


Přílohy:
freelander.JPG
freelander.JPG [ 34.46 KiB | Zobrazeno 14079 x ]
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2014 23:03 
Offline

Registrován: stř bře 05, 2014 15:06
Příspěvky: 19
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8
No pretoze:
ad. 1) pri pravidelnom vypusteni a skontrolovani oleju z IRD alebo zadneho DIFU mas sancu odsledovat stav lozisk ktore tam casto odchadzaju (mozno prave z dovodu starych olejov), nasledne si uz sebou beru aj tie prevody.

ad. 2) na kazdom SUV s nahonom 4x4 su definovane pravidelne servisne intervaly vsetkych olejovych naplni. O dovodoch, preco vyrobcovia v tych uzivatelskych priruckach poukazuju hlavne na vymeny mot. oleja, tu asi nemusime diskutovat.

ad. 3) kazdy dobry automechanik ktory sa venuje aj opravam prevodoviek a to tak ze ich skutocne aj rozobera a sklada, velmi dobre vie, ze sa obcas naozaj oplati vymenit olej v skoro kazdej manualnej prevodovke, napriek vyrobcom deklarovanej dozivotnosti. A co je to vlastne ta dozivotnost? Je to vobec niekde definovan? 100.000 km, 200.000 km, 500.000km alebo milion? Je to proste nezmyselny pojem, ziadny dozivotny olej v skutocnosti neexistuje. Ale v meritku zapadnej civilizacie, kde si skoro kazdy smrtelnik za dve vyplaty kupuje nove auto, najazdi na nom do 100t km a potom ho zas vymeni za novsie, je mozne na niektorych komponentoch deklarovat akusi pomyselnu bezudrzbovost.

ad. 4) u kazdeho auta je vymena napr. prevodoveho oleja po 100t km smiesny naklad v porovnani s ostatnymi neustalymi prevadzkovymi nakladmi. U znacky LR to plati mozno az trojnasobne...:) Tak preco to nespravit.

ad. 5) atd, atd, atd...

Dalo by sa to rozvadzat donekonecna, takisto sa da o tom donekonecna aj polemizovat. Ale fakt je, ze auta triedy SUV si od nova kupuju vacsinou majetnejsi ludia ktory ale potom casto paradoxne prave setria na udrzbe. Kupili drahe auto na to aby im teraz sluzilo, nie na to aby don tlacili este dake dalsie prachy. Nie je to celkom z mojej hlavy, ale vyjadril sa o tom v jednom prispevku aj nemenovany sefredaktor ktory hodne testuje a recenzuje terenne vozidla. Ja mu to aj celkom verim pretoze sam poznam zopar zazobancov ktory sa navonok obklopuju noblesnymi vecami, ale inak setria kazdy cent na kazdom kroku. Cest patri vynimkam. Potom si od takeho zazobaneho setrila kupi bezny clovek ojazdne, sice zvonku pekne vyzerajuce aj zvnutra zachovale kravatove auto, a nasledne tam riesi kadeake nezmyselne opravy akychsi visco spojok, haldexov, rozvodoviek, lozisk v diferakoch, a podchvilou mu tam skrtaju rychlosti pri radeni koli zodranym synchronom, a pod. Inak, mnohy ludia dnes uz nekontroluju pomaly ani hladinu oleja v motore. To si fakt nerobim pr...l. Staci sa obcas pobavit na pive s automechanikom ktory servisuje starsie auta.

Nechcel som tymto prispevkom nikoho urazit. Ak sa tak stalo, tak mi to prepacte. Alebo ho rovno zmazte :)

Inak autor prveho prispevku uviedol skutocne servisne intervaly vymeny olejov definovane v servisplanoch LandRoveru. Ja by som dokonca v IRD a v zadnom dife uz menil sucasne, jednak do oboch ide vlastne ten isty olej, ird obsahuje taktiez predny diferencial, a neni tu fakt na com setrit.

A este by som si dovolil doplnit jeden opomenuty interval 100.000 km na vymenu VISCO spojky, bez ohladu na pocet km jazdenych v terene alebo po ceste!

R.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon kvě 12, 2014 10:34 
Offline
Admin fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
Příspěvky: 1217
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Citace:
Pardon no ako dovolim sa opytat,

ze naco menit olej v IRD a manual prevod.
Protože olej ztrácí své schopnosti mazaní ( degradace oleje )
- stářím
- rozdílům teplot ( ohřívání a chladnutí )
- převodovky nejsou hermeticky uzavřené, dochází ke kondenzaci vody, oxidaci složek oleje
... atd.
Proto se obecně doporučuje výměna jednou za 2roky nebo po 60.000km v závislosti co nastane dřív, pokud výrobce neudává jinak.
Citace:
Ale samozrejme sa mozem mylit, ci? 2.0 Diesel 12-1999,
IRD-LIQUI MOLY 75w-90
prev. TEXACO MTF 94
mi kazali nalievat, nic ine
Pokud se dostaneš k těmto olejům, doporučuji je používat.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř dub 22, 2015 10:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 27, 2014 21:28
Příspěvky: 57
auto: Freelander I 2,0 DI
Ja sem sa chcel opýtať.robím s traktorom a viem sa dostať po olej čo nalievame do koncových prevodov.volá sa john deere extreme gard 75w -90. Myslíte že by som ho mohol naliať do diffu a do ird?? Diki


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz