Čerpadlo paliva TD4

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Čerpadlo paliva TD4

#1 Příspěvek od Admin » 24 lis 2006 15:24

Všichni kteří máte TD4kový motor, chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť. S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od De Lite » 25 lis 2006 13:26

Tak to je dobré. Zrovna nedávno jsem si nedobrovolně "soutěžil", kolik ujedu na hladové oko od jeho rozsvícení. Na dálnici Praha - Liberec jsem ujel od Prahy až do Mladé Boleslavy, celkem asi 55 km. Prdel jsem měl docela už staženou, protože v konci už ručička jen mrtvolně ležela. Nicméně bez problému, zatim. Mám tedy vypozorováno, že palivoměr značně zkresluje. Když natankuju plnou, tak se ručička prvních 150 km ani nehne, a na poslední čtvrtku ukazetele ujedu tak 100 km. Ještě nikdy jsem tedy neposlouchal čerpadlo, odkud je tedy nejlépe slyšitelné? Ucho u nádrže?

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Admin » 25 lis 2006 22:52

De Lite píše: Mám tedy vypozorováno, že palivoměr značně zkresluje. Když natankuju plnou, tak se ručička prvních 150 km ani nehne, a na poslední čtvrtku ukazetele ujedu tak 100 km.
To mají všechny auta asi takhle stejný, prvních 150se ručička nehne a pak to jde rychle dolů. Je to logický pokud natankuješ plnou nádrž, tak chvíli trvá než se palivo dostane na úrověň kdy začne jít plovák dolů to je těch 150km. :wink:

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 395
Registrován: 03 črc 2006 01:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od krtek007 » 27 lis 2006 09:02

Ale dobre se s tim machruje:)) ja dojedu z Plzne az do Moravskych Budejovic a rucicku mam porad nad zacatkem nadrze.(moje mila DI :P ) No a to pak jdu za tatou a rikam mu: "clovece s tim autem neco je, budu s tim muset do servisu" a on na to hned "co a jak a kde..." no a ja povidam "clovece spatny to je, to auto vubec nezere" :))))))))))
Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Odpovědět