Všichni kteří máte TD4kový motor, chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť. S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Čerpadlo paliva TD4
Moderátor: Safraporte
Tak to je dobré. Zrovna nedávno jsem si nedobrovolně "soutěžil", kolik ujedu na hladové oko od jeho rozsvícení. Na dálnici Praha - Liberec jsem ujel od Prahy až do Mladé Boleslavy, celkem asi 55 km. Prdel jsem měl docela už staženou, protože v konci už ručička jen mrtvolně ležela. Nicméně bez problému, zatim. Mám tedy vypozorováno, že palivoměr značně zkresluje. Když natankuju plnou, tak se ručička prvních 150 km ani nehne, a na poslední čtvrtku ukazetele ujedu tak 100 km. Ještě nikdy jsem tedy neposlouchal čerpadlo, odkud je tedy nejlépe slyšitelné? Ucho u nádrže?
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
To mají všechny auta asi takhle stejný, prvních 150se ručička nehne a pak to jde rychle dolů. Je to logický pokud natankuješ plnou nádrž, tak chvíli trvá než se palivo dostane na úrověň kdy začne jít plovák dolů to je těch 150km.De Lite píše: Mám tedy vypozorováno, že palivoměr značně zkresluje. Když natankuju plnou, tak se ručička prvních 150 km ani nehne, a na poslední čtvrtku ukazetele ujedu tak 100 km.
Ale dobre se s tim machruje:)) ja dojedu z Plzne az do Moravskych Budejovic a rucicku mam porad nad zacatkem nadrze.(moje mila DI ) No a to pak jdu za tatou a rikam mu: "clovece s tim autem neco je, budu s tim muset do servisu" a on na to hned "co a jak a kde..." no a ja povidam "clovece spatny to je, to auto vubec nezere" )))))))))
Michal
Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4