Historie
Moderátor: Safraporte
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Historie
V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.
V roce 2002 byl nahrazen dieselový agregát novým z produkce BMW 2.0 16V (TD4). Další změny se týkali světel kde byli použity bílé blinkry.
V roce 2004 byl proveden celkový facelift který o rok předtím také prodělala Discovery II. Změna se týkala světlometů, nárazníků, také interiéru kde byly použity nové materiály a odstíny. Automobilka také představuje sportovně laděnou třídveřovou verzi, ktera používá motor V6 a speciálně odpružený podvozek.
V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory. V tuto chvíli končí éra benzínových modelů i verze sport a v nabídce zůstavá pouze již osvědčená TD4.
V dnešní době již končí výroba verze TD4 a ke konci roku 2006 se plánuje představení zcela nového Freelandera.
V roce 2002 byl nahrazen dieselový agregát novým z produkce BMW 2.0 16V (TD4). Další změny se týkali světel kde byli použity bílé blinkry.
V roce 2004 byl proveden celkový facelift který o rok předtím také prodělala Discovery II. Změna se týkala světlometů, nárazníků, také interiéru kde byly použity nové materiály a odstíny. Automobilka také představuje sportovně laděnou třídveřovou verzi, ktera používá motor V6 a speciálně odpružený podvozek.
V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory. V tuto chvíli končí éra benzínových modelů i verze sport a v nabídce zůstavá pouze již osvědčená TD4.
V dnešní době již končí výroba verze TD4 a ke konci roku 2006 se plánuje představení zcela nového Freelandera.
Re: Historie
Admin píše:V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.
V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory.
Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie
Máš tam motor od Rovera, vyráběla ho HondaALF píše:Admin píše:V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.
V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory.
Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF
Re: Historie
Admin píše:Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF
ČaOFF,tak to mám superspolehlivý motor,sice za necelých 10l/100km,ale to už k 4x4 patří. Na co si mám admine dávat u motoru pozor? Nemyslím základní kontroly jako olej a pod. Nějaké slabší místo,jako u TD5 prosakování nafty. Má nějakou slabinu? ALFAdmin píše:Máš tam motor od Rovera, vyráběla ho Honda
Dík a ještě mi admine poraď ¨z hlediska spolehlivosti radši koupit TD5 nebo TDi. TDi jsem měl a byl jsem velmi spokojený.Nebýt supr nabídky,neprodal jsem ji. Uvažoval jsem o TD5,ale mnoho elektroniky a průsak nafty mne odrazují. Freelander se mi líbí,ale tank Discovera to není a začíná mi to chybět. ALFAdmin píše:Těsnění pod hlavou, to je slabé místo těchto motorů. Často nevydrží ani 100.000km. Jinak bez větších problémů fungují spolehlivě.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, že TDi. Jenže je problém zase se stářím, kastlí, koroze a tak.ALF píše:Dík a ještě mi admine poraď ¨z hlediska spolehlivosti radši koupit TD5 nebo TDi. TDi jsem měl a byl jsem velmi spokojený.Nebýt supr nabídky,neprodal jsem ji. Uvažoval jsem o TD5,ale mnoho elektroniky a průsak nafty mne odrazují. Freelander se mi líbí,ale tank Discovera to není a začíná mi to chybět. ALF
Pokud by ti TD5ka nevadila, tak sehnat model do r.v.2003. Ty co nemají facelift nemají problém s prolínáním oleje.
ČaOFF a díky za čas i odpovědi. Rozumím tomu dobře,že pokud těsnění nechám vyměnit preventivně už před 100 tis.km,tak se nemusí rovnat hlava a cena je jen 1200 za těsnění? Jednoduše,jak preventivně postupovat aby k problému nedošlo a nemusel tak problém řešit třeba v Chorvatsku.Poznám nějak,že je nejvyšší čas dát nové? K Discoverzi- pokud budu mít TDi (r.v.98-99) s cca 90000km v pěkném stavu a TD5(r.v. 99-2001)ve stejném stavu,po čem šáhnout?(pomiňme rozdíl v ceně) Vykazuje TD5 vyšší poruchovost než TDi? Dík.ALFAdmin píše:Dělali jsme to nedávno, a materiál byl 7.500,- + 1000,- rovnání hlavy. Jinak samotný těsnění stojí 1200,-ALF píše:Kolik těsnění pod hlavu stojí? Dík.ALF