Historie

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Historie

#1 Příspěvek od Admin » 14 čer 2006 15:18

V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.
V roce 2002 byl nahrazen dieselový agregát novým z produkce BMW 2.0 16V (TD4). Další změny se týkali světel kde byli použity bílé blinkry.
V roce 2004 byl proveden celkový facelift který o rok předtím také prodělala Discovery II. Změna se týkala světlometů, nárazníků, také interiéru kde byly použity nové materiály a odstíny. Automobilka také představuje sportovně laděnou třídveřovou verzi, ktera používá motor V6 a speciálně odpružený podvozek.
V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory. V tuto chvíli končí éra benzínových modelů i verze sport a v nabídce zůstavá pouze již osvědčená TD4.
V dnešní době již končí výroba verze TD4 a ke konci roku 2006 se plánuje představení zcela nového Freelandera.

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie

#2 Příspěvek od ALF » 22 úno 2007 16:22

Admin píše:V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.

V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory.

Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie

#3 Příspěvek od Admin » 26 úno 2007 13:46

ALF píše:
Admin píše:V roce 1996 se začala psát nová kapitola s názvem Freelander. Jako jediný z rodiny Lanďáku používal samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení kol, o pohon zadní nápravy se stará viskozní spojka. Byl zde použit systém pro konrolovaný sjezd svahů. Dodával jako třídveřový Softback a pětidveřový Station Wagon, v nabídce byly dva benzínové motory, řadový čtyřválec 1.8l 16V a V6 2.5l 24V , a turbodiesel 2.0l 8V.

V roce 2005 krachuje automobilka ROVER která dodává oba benzínové motory.

Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF
Máš tam motor od Rovera, vyráběla ho Honda :wink:

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie

#4 Příspěvek od ALF » 27 úno 2007 07:55

Admin píše:Někde jsem četl,že benzínový motor dodávala Honda výměnou za diesly Rover. Tak Admine jak to je? Mám ve Freelandym motor Honda nebo Rover? ALF
Admin píše:Máš tam motor od Rovera, vyráběla ho Honda :wink:
ČaOFF,tak to mám superspolehlivý motor,sice za necelých 10l/100km,ale to už k 4x4 patří. Na co si mám admine dávat u motoru pozor? Nemyslím základní kontroly jako olej a pod. Nějaké slabší místo,jako u TD5 prosakování nafty. Má nějakou slabinu? ALF

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 27 úno 2007 11:07

Těsnění pod hlavou, to je slabé místo těchto motorů. Často nevydrží ani 100.000km. Jinak bez větších problémů fungují spolehlivě.

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ALF » 27 úno 2007 16:13

Admin píše:Těsnění pod hlavou, to je slabé místo těchto motorů. Často nevydrží ani 100.000km. Jinak bez větších problémů fungují spolehlivě.
Dík a ještě mi admine poraď ¨z hlediska spolehlivosti radši koupit TD5 nebo TDi. TDi jsem měl a byl jsem velmi spokojený.Nebýt supr nabídky,neprodal jsem ji. Uvažoval jsem o TD5,ale mnoho elektroniky a průsak nafty mne odrazují. Freelander se mi líbí,ale tank Discovera to není a začíná mi to chybět. ALF

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ALF » 27 úno 2007 16:15

Admin píše:Těsnění pod hlavou, to je slabé místo těchto motorů. Často nevydrží ani 100.000km. Jinak bez větších problémů fungují spolehlivě.
Kolik těsnění pod hlavu stojí? Dík.ALF

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » 27 úno 2007 16:53

ALF píše:Dík a ještě mi admine poraď ¨z hlediska spolehlivosti radši koupit TD5 nebo TDi. TDi jsem měl a byl jsem velmi spokojený.Nebýt supr nabídky,neprodal jsem ji. Uvažoval jsem o TD5,ale mnoho elektroniky a průsak nafty mne odrazují. Freelander se mi líbí,ale tank Discovera to není a začíná mi to chybět. ALF
Jasně, že TDi. Jenže je problém zase se stářím, kastlí, koroze a tak.
Pokud by ti TD5ka nevadila, tak sehnat model do r.v.2003. Ty co nemají facelift nemají problém s prolínáním oleje.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 27 úno 2007 16:58

ALF píše:Kolik těsnění pod hlavu stojí? Dík.ALF
Dělali jsme to nedávno, a materiál byl 7.500,- + 1000,- rovnání hlavy. Jinak samotný těsnění stojí 1200,-

Uživatelský avatar
ALF
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 pro 2006 10:07
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ALF » 28 úno 2007 07:43

Admin píše:
ALF píše:Kolik těsnění pod hlavu stojí? Dík.ALF
Dělali jsme to nedávno, a materiál byl 7.500,- + 1000,- rovnání hlavy. Jinak samotný těsnění stojí 1200,-
ČaOFF a díky za čas i odpovědi. Rozumím tomu dobře,že pokud těsnění nechám vyměnit preventivně už před 100 tis.km,tak se nemusí rovnat hlava a cena je jen 1200 za těsnění? Jednoduše,jak preventivně postupovat aby k problému nedošlo a nemusel tak problém řešit třeba v Chorvatsku.Poznám nějak,že je nejvyšší čas dát nové? K Discoverzi- pokud budu mít TDi (r.v.98-99) s cca 90000km v pěkném stavu a TD5(r.v. 99-2001)ve stejném stavu,po čem šáhnout?(pomiňme rozdíl v ceně) Vykazuje TD5 vyšší poruchovost než TDi? Dík.ALF

Odpovědět