Stránka 59 z 67

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 06:14
od will.26
Bushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce :think ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušne :muscle

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 06:15
od will.26
macejky1 píše:
Bushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
Urcote ji tam ma uz nekolik let Will26.
a tobě stále dlužím flašku

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 07:36
od Bushman1975
will.26 píše:
Bushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce :think ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušne :muscle

Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou :-)

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 13:27
od macejky1
Bushman1975 píše:
will.26 píše: ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce :think ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušne :muscle

Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou :-)
Myslím, že velice zajímavá varianta by mohla být sestava - motor 2,0Di + převodovka 1,8i + zvednutí o 50mm + gumy 215/80/R15 nebo 205/80/R16 (nebo podobné s průměrem okolo 730mm a ne moc široké). Větší průměr kola částečně vykompenzuje rychlost, zvedne auto znatelně od země a přitom díky převodovce nepřijdeš o sílu a kroutící moment na kolech.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 13:30
od macejky1
will.26 píše:
macejky1 píše:
Urcote ji tam ma uz nekolik let Will26.
a tobě stále dlužím flašku
Jaj to už ani není pravda :grin: Však se ještě někde potkáme.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 15:16
od Bushman1975
macejky1 píše:
Bushman1975 píše:

Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou :-)
Myslím, že velice zajímavá varianta by mohla být sestava - motor 2,0Di + převodovka 1,8i + zvednutí o 50mm + gumy 215/80/R15 nebo 205/80/R16 (nebo podobné s průměrem okolo 730mm a ne moc široké). Větší průměr kola částečně vykompenzuje rychlost, zvedne auto znatelně od země a přitom díky převodovce nepřijdeš o sílu a kroutící moment na kolech.
Mám tam 215/70R16 a jsem celkove o 6cm víš... 5 na položkách (výkresy od Tebe) ;-) a 1cm mi přidaly pneu.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 18:43
od hrochado
Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus :)

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 19:08
od Bushman1975
hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus :)
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 21:00
od macejky1
Bushman1975 píše:
hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus :)
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...
Je to tak.

Kdybys dal jeste o kousek vetsi kola tak se ti pri skutecne rychlosti kolem 100 km/h otacky motoru snizi. Ale pri jizde na 1 stupen nedudes muset tolik spojkovat diky pomalejsimu zprevodovani. Ono to Di s origo prevodem podle me nema v terenu dostatek sil pokud pouzijes velka kola. Mel jsem na nem MT 205/80/R15 a ve slozitejsich pasazich uz dost ztracel dech a vsechno musela oddrit spojka. S pomalejsim prevodem by to bylo super.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 10 kvě 2016 21:50
od Bushman1975
macejky1 píše:
Bushman1975 píše:
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...
Je to tak.

Kdybys dal jeste o kousek vetsi kola tak se ti pri skutecne rychlosti kolem 100 km/h otacky motoru snizi. Ale pri jizde na 1 stupen nedudes muset tolik spojkovat diky pomalejsimu zprevodovani. Ono to Di s origo prevodem podle me nema v terenu dostatek sil pokud pouzijes velka kola. Mel jsem na nem MT 205/80/R15 a ve slozitejsich pasazich uz dost ztracel dech a vsechno musela oddrit spojka. S pomalejsim prevodem by to bylo super.

Jj přesně! I když se můžeš naučit ovladat spojku ať ji nedáváš tolik za uši (samo sebou to musíš kompenzovat jinde v mém případě zvýšením výkonu) a řešil jsem to tak, že jsem autem hnul a dal nohu z pedálu dolu... mohl jsem na jedničku točit už od1200 ot. ale v momentě brutus terénu to prostě nejde... a proto bude převodovka z 1,8i :-)

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 11 kvě 2016 06:20
od 22lukas277
Clapy ostali mi 4kusy zadných podložiek na freečko. Keby mal niekto záujem tak správa :) Jeto z kvalitného matrošu ale mám len zadné. Dám na to slušnú cenu :twisted:

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 11 kvě 2016 08:18
od hrochado
Bushman1975 píše:
hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus :)
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...
Jasně, já tomuhle rozumím jak koza petrželi!
Spíš takový uživatelský pohled - já mám teda TD4, ale to spojení spojka-převodovka vidím v tomhle autě jako nejslabší místo, auto je relativně těžké, jednička a zpátečka dost rychlá.
Například naše ulice je mírně do kopce a na jedné straně se parkuje do řady stojících aut a ještě se musí vyskočit na chodník ... no než jsem se to trochu naučil, jak je to auto velké, jak koukat dozadu přes rezervu, atd. tak jsem skoro vždycky smrděl :D
O terénu nemluvím, to u mě končí polním a lesníma cestama a max. Jihlavou ...

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 31 kvě 2016 04:28
od TOMAS83
Zdravím všechny ,
máte zkušenost s těmito pneu?

http://www.pro-pneu.cz/offroad-suv.html ... %257D#list



Jde mi spíše o Rangeri - předchozí jsme měl..jen přemýšlím jestli nevzít spíš 195/80/15...pokud by měl někdo zkušenost díky moc.
Trávím spíš více času na polňačkách..lesy...okresky...dálnice 2x do roka..dakary jsou hold hlučné,ale spokojenost byla.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 31 kvě 2016 08:06
od fugín
Měl sem na free Insa Turbo vzorek Caiman Sahara (MT) a mimo silnici byly fakt hodně dobrý. Akorát měli jednu blbou vlastnost a to,že se ukrutně rychle sjížděli. Insa jsou všechno protektory a tak nějak se mi nechce věřit že na trvanlivosti směsi zapracovali k lepšímu. Jinak si ještě vzpomínám že byl dost problém jednu gumu dovážit, olova až hrůza. Ty Rangery mají téměř shodný vzorek s BFG AT. Na polňačky a lesní cesty ty Rangery stačí,jen bych měl strach z toho rychlejšího sjíždění

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 02 čer 2016 01:13
od TOMAS83
Děkuji za postřech ,
tak nakonec jsem šel opět do dakaru ,máš pravdu když jsme vyvažovali na druhém autě tak mi říkal ,že tím váží 4-5 osobáků :-),ale to jsem měl 235/65/16 - ale to už v dnešní době nejde a musíme se držet rozměru v TP :Ja blb:

Takže jdu 195/80/15 - tím alsp.přidám výšku k podložkám...

Díky :hand
fugín píše:Měl sem na free Insa Turbo vzorek Caiman Sahara (MT) a mimo silnici byly fakt hodně dobrý. Akorát měli jednu blbou vlastnost a to,že se ukrutně rychle sjížděli. Insa jsou všechno protektory a tak nějak se mi nechce věřit že na trvanlivosti směsi zapracovali k lepšímu. Jinak si ještě vzpomínám že byl dost problém jednu gumu dovážit, olova až hrůza. Ty Rangery mají téměř shodný vzorek s BFG AT. Na polňačky a lesní cesty ty Rangery stačí,jen bych měl strach z toho rychlejšího sjíždění

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 03 zář 2016 20:27
od Mikino
Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 03 zář 2016 21:33
od macejky1
Mikino píše:Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.
Myslimze nemas pravdu. Kdyz das podlozku pod McPhersony tak se ti zvedne kastle, napravnice, diferak a proste vsechno. Protoze vsechny tahla a zavesy zustavaji vuci McPhersonu ve stajne pozici a tim ze ten tlumic podlozis je donutis vice se vyvesit.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 04 zář 2016 21:45
od Maxsel
macejky1 píše:
Mikino píše:Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.
Myslimze nemas pravdu. Kdyz das podlozku pod McPhersony tak se ti zvedne kastle, napravnice, diferak a proste vsechno. Protoze vsechny tahla a zavesy zustavaji vuci McPhersonu ve stajne pozici a tim ze ten tlumic podlozis je donutis vice se vyvesit.
Přesně tak. Světlá výška se tím zvýší a montáž větších pneu do dokoná. Největším limitem Free I při ježdění v terénu je slabá spojka. Což myslím i Macejky může potvrdit.

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 22 zář 2016 16:34
od macejky1
Zavolala mi nějaká mladá paní ( slečna ? ) a ukecala mě abych prohledal regály se zbytky a vyrobil jí podložky na zvednutí Free 1.
Tak jsem to udělal a vyhrabal jsem tam připravené výpalky na 4 kompletní sady. Takže kdyby někdo z Vás pocítil nepřekonatelnou potřebu přizvednout jedničkové Freečko tak budu mít cca do týdne k dispozici 3 sady. Nehlaste se všichni :-)

Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Napsal: 22 zář 2016 17:38
od hrochado
Měl/máte někdo na Freečku nějaké jiné pružiny než ty originály???
Konkrétně se mi jedná o OME

http://www.oldmanemu.cz/typ-zbozi/vinut ... freelander

Jsou malinko delší - v popisu píšou 10-20mm vepředu a 20-30 vzadu...

Jezdil na tom někdo?
Má s tím někdo zkušenost?

Dík.

O.