Stránka 1 z 2

EGR kalibrácia

Napsal: 16 bře 2020 20:22
od adam24
Zdravim Vas,
auto: Land Rover Freelander 2 2,2 2014 automat
Mam prosbu, min. Tyzden mi vymenil servisak EGR ventil, no je potrebná jeho kalibrácia, egr je vymenený, čistý ale stale pise chybu, bol som u 2 servisakoch a ty mi povedali ze sa to da spravit len cez land rover diagnostiku (ich diagnostika nemala tu moznost) bol som objednaný zajtra do autorizaku ale od dnes je vsetko zavreté, rad by som auto používal preto sa chcem opytat ci tu nieje niekto kto ma diagnostiku land rover a vedel mi to spravit, som Z Puchova trenčiansky kraj kludne aj docestujem len nie nejak daleko (auto je v obmedzenom režime)

Dakujem 👍✌️

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 17 bře 2020 16:46
od dexter
Nazdar od dnešného dňa servisy môžu pracovať v obmedzenom režime

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 21 bře 2020 19:23
od adam24
Takže mam tu update... Bol som orig. v Land rovery servise v ZA kde si typek vypital 80e za vymazanie chyby na diagnostike lebo egr ventil sa tam nekalibruje... bol sa natom previest a vravel ze vsetko je ok, zobral som si auto a asi po 2km na aute zacali trochu kolisat otacky a z pod motora vychadzal zvuk ako keby bola diera v hadici... a vzapeti hodilo auto zase do nudzoveho rezimu kde sa aj pridala kontrolka motora.. ked som mu volal tak povedal ze novy egr ventil ktory som tam dal namontovat je zly a musia dat druhy.. je tam orig. Pierburg a auto aj im pisalo ze egr ventil nieje pripojeny... auto hadze chybu P0405 a P 0403 tak ako aj pred vymenou stareho... zaujimave je ze ked postoji den nastartujem tak niekedy sa stane ze chybu obmedzeny vykon nevyhodi ale sviety len kotrolka motora prejdem 4-5 km zastavim auto a na volnobehu po chvily vyskoci tato hlaska, viete mi stim prosim vas niekto pomoct ? :S

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 26 bře 2020 21:09
od bassman
Řeším teď velmi podobný problém na Disco 4 (2.7 TDV6):
Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák.

Máte nějaké tipy, co s tím?

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 26 bře 2020 22:12
od Tazik1992
bassman píše: 26 bře 2020 21:09 Řeším teď velmi podobný problém na Disco 4 (2.7 TDV6):
Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák.

Máte nějaké tipy, co s tím?
V tvém případě bych se zaměřil na kabelový svazek k EGRu - jestli není někde poškozen, jak dráty, tak konektor

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 26 bře 2020 22:43
od adam24
Ja som to dal mechanikovi, uvidim co vyrieši ked tak dam vediet :muscle

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 26 bře 2020 22:59
od Tazik1992
adam24 píše: 26 bře 2020 22:43 Ja som to dal mechanikovi, uvidim co vyrieši ked tak dam vediet :muscle
No podle těch kódů P0405 a 0403 bych řekl, že to bude i tvůj případ - možná kabeláž. Stačí špatné ukostření a problém jednou je, jednou není. A nebo jestli 'Vám tam třeba neřádila kuna. Ani bych se nedivil kdyby ty EGRy byly v pořádku. Takhle už sem například taky hledal chybu EGRu, abych pak zjistil, že byla vykouslá dírka na spodní straně hadičky, která k němu vedla.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 06:54
od Kokesek
Ja tedka resil evogue kterel prijel ze zastoupeni po vymene egr za original novej. Pan byl chudak vydesenej kdyz mu rekli ze jeste bude treba vymena vymeniku splodin za 19tis. Tak sme to rozebrali a vytahnuli praskle svody. Kdy to bylo evidentni jiz po nastartovani a zdechnuti motoru. Egr tam novej opravdu dali ale misto na 4ks sroubku drzel na dvou. Myslim ze tedka to bude okObrázek, ja bych si chtel dat auto do znackoveho servisu. Docela me mrzi ze mam vlastni servis. Koukam ze o dost prichazim. Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 06:58
od dabartos
bassman píše: 26 bře 2020 21:09 Řeším teď velmi podobný problém na Disco 4 (2.7 TDV6):
Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák.

Máte nějaké tipy, co s tím?
Ty jsi tam dal egri magneti mareli??

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 10:51
od bassman
dabartos píše: 27 bře 2020 06:58
bassman píše: 26 bře 2020 21:09 Řeším teď velmi podobný problém na Disco 4 (2.7 TDV6):
Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák.

Máte nějaké tipy, co s tím?
Ty jsi tam dal egri magneti mareli??
Ano, jeden je MAGNETTI MARELLI a druhý ESEN SKV. Podle mě je to docela jednoduchý zařízení, tak jsem si říkal, že tady trochu ušetřim, ač to běžně nedělám. Špatně?

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 20:53
od Kokesek
Kalibrace egr je nutna.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 21:29
od bassman
Tak kolega dabartos me informoval, ze do Disco 3 taky daval Magneti Marelli a ctyri z peti byly vadny a byla uznana reklamace. Tak to vypada, ze na tom budu stejne :roll:
Zkusim zkontrolovat kabely, pripadne zkusit tu kalibraci (jestli to nekdo v okoli bude umet), kdyz nepomuze, holt dam EGR jinej.

Kokesku, tu kalibraci asi umej jen nejaky diagnostiky, vid? Zacina me stvat, ze jsem Ti ty stary EGRy poslal :-D

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 21:59
od Tazik1992
bassman píše: 27 bře 2020 21:29 Tak kolega dabartos me informoval, ze do Disco 3 taky daval Magneti Marelli a ctyri z peti byly vadny a byla uznana reklamace.
To je slušná shitovitost, to je rovnou do vláka Shitparts :grin: Na to, že M.M. dodávaj v prvovýrobě i do Mercedesu, nic moc. Už se nedá spoléhat takřka na nikoho...

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 27 bře 2020 22:06
od Kokesek
Ja uplne nezavrhuji nahradu, kdyz funguje. A to se da zmerit a s egr se da hybat elektricky. Kdyz zmerim ze nejde tak potom ho oznacim krizkem a nasleduje treba softwarove zruseni egr z ecu. Ale primarne s egr nebyva problem na tdv6. U 2,2 free2 je nutna kalibrace pres origo diag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 29 bře 2020 12:13
od adam24
Kokesek píše: 27 bře 2020 22:06 Ja uplne nezavrhuji nahradu, kdyz funguje. A to se da zmerit a s egr se da hybat elektricky. Kdyz zmerim ze nejde tak potom ho oznacim krizkem a nasleduje treba softwarove zruseni egr z ecu. Ale primarne s egr nebyva problem na tdv6. U 2,2 free2 je nutna kalibrace pres origo diag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak to ma pekne ojeka**til typek v Land Rover servise... ten mi povedal ze sa na free2 co sa tyka egr nic nekalibruje

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 01 dub 2020 00:37
od bassman
Tazik1992 píše: 26 bře 2020 22:12
bassman píše: 26 bře 2020 21:09 Řeším teď velmi podobný problém na Disco 4 (2.7 TDV6):
Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák.

Máte nějaké tipy, co s tím?
V tvém případě bych se zaměřil na kabelový svazek k EGRu - jestli není někde poškozen, jak dráty, tak konektor

Tak jsem dnes dělal pokusy:

Po nastartování vidím v živých datech, že napětí baterky (před startem byla plně dobitá) a ŘJ klesá pod 12V (normálně hned po startu vylítne na víc než 14V). Do nouzáku to spadlo po ujetých dvaceti metrech. Po dalších ujetých dvaceti metrech teprv napětí vyskočilo na těch standardních cca 14V (viz obrázek s grafem). Potom vyp zap motoru a napětí už bylo normální. Nicméně nouzáku jsem se zbavil až potom odmazáním chyb. Zkušební jízda 2km, desetiminutový volnoběh na dvoře a do nouzáku to už nespadlo.
Vypsalo mi to chyby:
U0401 - Invalid data recieved - Engine Control Module (test selhal)
U0402 - Invalid data recieved - Transmission Control Module (test selhal)
P0489 - Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low
U3003 - Battery voltage

Takže buď je opravdu vadný jeden z nových EGRů (teoreticky ten Magneti Marelli, na který jsem dostal velmi špatné reference) nebo je to někde v elektrice resp. kabelech...

.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 01 dub 2020 07:31
od Tazik1992
Když jsi to měřil, tak byl motor studený nebo ohřátý ? Já tedy nevím jak Disco 4, ale leckteré moderní nafťáky za studena přižhavují i po nastartování (za jízdy), to už ale řidič nevidí, protože kontrolka nesvítí. Takový Nissan Terrano při ranní jízdě v zimě po městě nedobíjel ještě 10minut, dokud se neohřál. Takže ta prodleva v náběhu dobíjení není zase tak podezřelá. Kdyžpak není baterka v dobré kondici, tak by to mohlo dělat blbiny. To, že se nabila do "plna" ještě nic neznamená. Možná bys tam mohl vyzkoušet jinou baterku jestli máš možnost. Nebo tu tvojí nechat otestovat nějakým zátěžovým testerem.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 01 dub 2020 16:31
od bassman
Tazik1992 píše: 01 dub 2020 07:31 Když jsi to měřil, tak byl motor studený nebo ohřátý ? Já tedy nevím jak Disco 4, ale leckteré moderní nafťáky za studena přižhavují i po nastartování (za jízdy), to už ale řidič nevidí, protože kontrolka nesvítí. Takový Nissan Terrano při ranní jízdě v zimě po městě nedobíjel ještě 10minut, dokud se neohřál. Takže ta prodleva v náběhu dobíjení není zase tak podezřelá. Kdyžpak není baterka v dobré kondici, tak by to mohlo dělat blbiny. To, že se nabila do "plna" ještě nic neznamená. Možná bys tam mohl vyzkoušet jinou baterku jestli máš možnost. Nebo tu tvojí nechat otestovat nějakým zátěžovým testerem.
Motor byl studený. Tyhle parametry sleduju dlouhodobě a vždycky hned po startu ta elektrika naběhne na těch cca 14V (přijde mi to i logický, když se hned po startu spustí alternátor). Proto se nad tím zamýšlím, jestli to nění nějaké vodítko k mé závadě. Ještě k tomu mám baterku novou (půl roku), nejezdím krátké trasy a cca jednou za čtrnáct dní píchnu na nabíječku. Blbiny mi to právě dělalo loni na podzim, tak jsem koupil novou, jelikož vím, že LR jsou citlivý na podpětí. Nakonec jsem zjistil, že závada byla opotřebovanýma vstřikovačema.

Prostě nevim, jak poznat, jestli je závada v EGR nebo v kabelech, tak špekuluju :wring

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 01 dub 2020 18:17
od Tazik1992
Dobře špekuluješ :grin: , je dobrý, že to sleduješ. Takže když je baterka nová a pravidelně dobíjená, tak se můžeš prozatím přesunout jinam. No 6 žhavících svíček, které by žhavily i po nastartování by daly tomu altíku taky zabrat.
A na základě čeho jsi se vlastně rozhodl pro výměnu obou EGRů ? Zkontroloval bych kabely k EGRům, máš výhodu, že jsou tam dva, takže můžeš porovnat hodnoty a případně odhalit nějakou odchylku - zkontrolovat napájecí napětí EGRů, popř změřit odpor mezi signálovými vodiči a zemí (=vodiče SGM a SGQ). Je zajímavý, že EGR-1 má svojí zem taženou přímo z ECU a EGR-2 jí bere z nějakého společné zemní svorky.
Disco4 DV6 2,7L EGR aktuátory.jpg

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 11:28
od bassman
Díky moc za schéma a za tipy - určitě se hodí ;-) Jinak kromě baterky jsou i žhavičky nové. Nechtělo mi to v mrazech totiž startovat, tak jsem dal nový žhavičky, čidlo teploty chladiva, podávací palivové čerpadlo a nakonec se ukázalo, že to bylo levým railem, resp. čidlem na railu - ten šel celý nový i s čidlem a vyřešilo se to.

EGRy jsem měnil, protože mi za studena občas nechytli všechny válce a diag mi na ně ukázala. Řešil jsem to tady:
viewtopic.php?f=6&t=40321

No a po najetém tisíci po výměně EGRů najednou nouzák, kterýho se nemůžu zbavit - viz obrázek. Takže doufám, že to bude opravdu jen vadnej EGR (dostal jsem tip, že to bude tím) a nic jinýho.
A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?

.