Kupovat či ne?
Moderátor: Safraporte
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23 úno 2019 02:33
Kupovat či ne?
Zdravim, mam moznost koupit free 2.0 Td4, rok je to 2001 za dobry penize v hezkym stavu, najeto ma 150000km. Jake s nim mate zkusenosti? Spoustu lidi me od toho odrazuje ze sou to smejdy.... A na co si dat popripade pozor?
Re: Kupovat či ne?
Za mně ne. Nechceš moje? Kupíš staráš se a je to k ničemu!
- Mailen
- Příspěvky: 93
- Registrován: 23 říj 2018 09:24
- tel.: 608403899
- auto: Free 1 TD4 2006
- Bydliště: Třinec
Re: Kupovat či ne?
Tahle ta otázka, by musela zaznít při koupi jakéhokoliv auta. Měl jsem už několik aut před freelandrem a můžu doporučit takový malý námět. Projdi si česká fóra různých značek aut od Fiatu, Renaultu, BMW, Ww, atd. a podivej se co a jaké poruchy, problémy se tam řeší. Pak uvidíš, že Freelander nijak nevybočuje z průměru. Můžeš vedle sebe postavit 20 Freelanderu vyrobených ve stejném roce a třeba 5 z nich se neskutečně sere, jsou poruchové, nikdo neví proč a zbytek jen leje palivo a jezdi bez problémů. Každé auto má svoje porodní bolestí a specifické poruchy během provozu. Co mě spíš zaráží, jsou naprosto šílené a ničím neopodstatněné ceny některých náhradních dílů. Ono chtít za obyčejný stupidní reprák do předních dveří přes 3000,- je fakt šílenství, ebay aukro kolem 300,- nebo patka na anténu. Jinak cena OEM dílů jako u jiných aut. No a pokud se něco posere, holt oprava. A ti lidé, kterých jsi se ptal, mají nebo měli Freelander? Toť můj pohled a názor na věc
- bata
- Příspěvky: 420
- Registrován: 26 dub 2011 19:37
- tel.: 607 168 746
- auto: Freelander I + II
- Bydliště: Kolín
Re: Kupovat či ne?
Mám benzínový "freečko" devátej rok a po výměně hlavy, pak celého motoru, repasi IRD a VCU v prvních dvou letech ježdění, je to celkem držák. Pak už jen Spojkový válec, výfuk, 2x tyčky stabilizátoru, baterka, katalyzator, starter, brzdy, gumy, nějaký silentbloky, filtry, oleje, svíčky, kabely, víčko rozdělovače palec, rozvody prostě jen spotřebák Trochu hučí, ale když pustím rádio, tak to neslyším. S novejma gumama se to hodně zlepšilo Neodradilo mě to, jezdí se s ním pěkně, tak jsem přikoupil benzínovýho Free 2
Osobně myslím, že to oproti ostatním značkám není žádná výjimka, buď trefíš dobrej kus nebo ne. U 4x4 se může podělat víc věcí co se hejbou. Ta TD4 je asi ověřený motor, problém s ním bude jako s každým dieslem čerpadlo, vstřiky, turbo. Taky chtít za každou cenu naftu a pak s tím jezdit okolo baráku tomu nepřidá. Jinak bývá problém právě se zadním náhonem tj přídavka(IRD), viskospojka, diferenciál. Jedny poloosy navíc ale ostatní je stejný jako u každýho jinýho auta.
Všechno při prohlidce pořádně vyzkoušet, za pomala, za rychla, dopředu, dozadu, v plnym rejdu, ať se nic neozývá, nějaký přeskakování zubů, bouchání hučení při zatočení. Auto ať jede v plnym rejdu dopředu i dozadu na volnoběh. Takový ty věci co se radí při koupi auta
Osobně myslím, že to oproti ostatním značkám není žádná výjimka, buď trefíš dobrej kus nebo ne. U 4x4 se může podělat víc věcí co se hejbou. Ta TD4 je asi ověřený motor, problém s ním bude jako s každým dieslem čerpadlo, vstřiky, turbo. Taky chtít za každou cenu naftu a pak s tím jezdit okolo baráku tomu nepřidá. Jinak bývá problém právě se zadním náhonem tj přídavka(IRD), viskospojka, diferenciál. Jedny poloosy navíc ale ostatní je stejný jako u každýho jinýho auta.
Všechno při prohlidce pořádně vyzkoušet, za pomala, za rychla, dopředu, dozadu, v plnym rejdu, ať se nic neozývá, nějaký přeskakování zubů, bouchání hučení při zatočení. Auto ať jede v plnym rejdu dopředu i dozadu na volnoběh. Takový ty věci co se radí při koupi auta
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23 úno 2019 02:33
Re: Kupovat či ne?
Nemeli, jen co vedi od znamych co to meli tak ze se to kazdymu sralo... No tak jsem zvedavej jestli to bude pruser nebo ne. Diky za nazory
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Kupovat či ne?
Ja mám rv.1999 a je to neskutočne spolahlivé auto..Viem že mi ešte hodne vydrží a keby sa vyrábalo to auto v tejto dobe- tak neváham a beriem nové..A to auto nejak ani nešetrím..stále ťahá nejaký vlek- nálepku na dialnicu nemám...
Re: Kupovat či ne?
Jestli chce někdo zažít šílené a neopodstatněné ceny náhradních dílů, tak ať si koupí hnůjdaje.Mailen píše: ↑24 úno 2019 00:09 Tahle ta otázka, by musela zaznít při koupi jakéhokoliv auta. Měl jsem už několik aut před freelandrem a můžu doporučit takový malý námět. Projdi si česká fóra různých značek aut od Fiatu, Renaultu, BMW, Ww, atd. a podivej se co a jaké poruchy, problémy se tam řeší. Pak uvidíš, že Freelander nijak nevybočuje z průměru. Můžeš vedle sebe postavit 20 Freelanderu vyrobených ve stejném roce a třeba 5 z nich se neskutečně sere, jsou poruchové, nikdo neví proč a zbytek jen leje palivo a jezdi bez problémů. Každé auto má svoje porodní bolestí a specifické poruchy během provozu. Co mě spíš zaráží, jsou naprosto šílené a ničím neopodstatněné ceny některých náhradních dílů. Ono chtít za obyčejný stupidní reprák do předních dveří přes 3000,- je fakt šílenství, ebay aukro kolem 300,- nebo patka na anténu. Jinak cena OEM dílů jako u jiných aut. No a pokud se něco posere, holt oprava. A ti lidé, kterých jsi se ptal, mají nebo měli Freelander? Toť můj pohled a názor na věc
To je MASAKR motorovou pilkou. Třeba taková spojková lamela za 90 a dvohmota za 60 palivový čerpadlo skoro za 60.....
Já vím o čem píšu, já to zažil na vlastní šrajtofli.
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Kupovat či ne?
Já myslím, že je to asi jako s Jawama... taky na ně každej nadává, jakej je to klump, ale když se člověk stará, tak řeší akorát spotřebák nebo sem tam něco co už stářím prostě odešlo.
Já mám svoje Free I 2.0Di rok 2000 už sedmej rok. Koupil jsem ho s vadným diferákem, VCU a měl najeto 113 tisíc - což by odpovídalo závadě. Měl jsem na tom autě v ruce už snad všechno, krom alternátoru, čerpadla a motoru obecně (blok, hlava atd.). Jinak už 2x repas visco, na začátku druhej diff a nový ložiska do něj, držáky diffu 2x zadní (podruhé už jsem dal polybush) asi 4x přední, tlumič výfuku už jsem dával dvakrát novej, gumy 2x nový, kostičky stabilizátoru měním každej rok, spodní čepy 2x, přední tlumiče nový včetně uložení, opravoval jsem servo, startér, spojková hydraulika nová, spojka nová, zámek řidiče vyměněnej, turbo druhý jetý jsem dával, nový hadice k servu včetně nádobky, držáky kardanu 2x, křížky v kardanu vyměnený, kotouče s deskama přední dvakrát, bubny vzadu nový včetně paken a prasátek, lanovody ručky, čelní sklo (ale to je věc náhody), repráků v autě už jsem vyměnil asi pět (ze čtyř celkem), rozvody zatím jednou... Takže toho bylo dost řekl bych.
Na druhou stranu ale s ním mám naježděných skoro 130 tisíc km a nikde mě nenechal zatím. U 19 let starýho auta to není tak zlý. Jako bonus téměř žádná koroze, až na perl pátých (třetích) dveří dole, kde se udržuje voda a pak mi to tam rezne prostě.
Takže nemůžu říct, že je to uplně bezproblémový auto, kde se jen lije nafta a mění olej s filtrama. Na druhou stranu spousta dnešních aut se ani těch 19 let nedožije (viz. náš Peugeot 307 Break, kterej je z roku 2003 a už teď je rezavej jak liška, že asi udělá max. ještě jednu technickou a pak půjde do šrotu nebo někomu, kdo si to vyvaří, páč tam se ta investice vůbec nevyplatí).
Asi bych Freečko nedoporučoval někomu, kdo chodí se vším do servisu, páč by se nedoplatil. Mně v servisu dělali akorát ty rozvody a spojku, zbytek jsem si dělal sám, tlumiče a spodní čepy měnil taťka.
Já mám svoje Free I 2.0Di rok 2000 už sedmej rok. Koupil jsem ho s vadným diferákem, VCU a měl najeto 113 tisíc - což by odpovídalo závadě. Měl jsem na tom autě v ruce už snad všechno, krom alternátoru, čerpadla a motoru obecně (blok, hlava atd.). Jinak už 2x repas visco, na začátku druhej diff a nový ložiska do něj, držáky diffu 2x zadní (podruhé už jsem dal polybush) asi 4x přední, tlumič výfuku už jsem dával dvakrát novej, gumy 2x nový, kostičky stabilizátoru měním každej rok, spodní čepy 2x, přední tlumiče nový včetně uložení, opravoval jsem servo, startér, spojková hydraulika nová, spojka nová, zámek řidiče vyměněnej, turbo druhý jetý jsem dával, nový hadice k servu včetně nádobky, držáky kardanu 2x, křížky v kardanu vyměnený, kotouče s deskama přední dvakrát, bubny vzadu nový včetně paken a prasátek, lanovody ručky, čelní sklo (ale to je věc náhody), repráků v autě už jsem vyměnil asi pět (ze čtyř celkem), rozvody zatím jednou... Takže toho bylo dost řekl bych.
Na druhou stranu ale s ním mám naježděných skoro 130 tisíc km a nikde mě nenechal zatím. U 19 let starýho auta to není tak zlý. Jako bonus téměř žádná koroze, až na perl pátých (třetích) dveří dole, kde se udržuje voda a pak mi to tam rezne prostě.
Takže nemůžu říct, že je to uplně bezproblémový auto, kde se jen lije nafta a mění olej s filtrama. Na druhou stranu spousta dnešních aut se ani těch 19 let nedožije (viz. náš Peugeot 307 Break, kterej je z roku 2003 a už teď je rezavej jak liška, že asi udělá max. ještě jednu technickou a pak půjde do šrotu nebo někomu, kdo si to vyvaří, páč tam se ta investice vůbec nevyplatí).
Asi bych Freečko nedoporučoval někomu, kdo chodí se vším do servisu, páč by se nedoplatil. Mně v servisu dělali akorát ty rozvody a spojku, zbytek jsem si dělal sám, tlumiče a spodní čepy měnil taťka.