Freelander 2

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
cyklobike
Příspěvky: 19
Registrován: 12 led 2010 16:57
auto: Freelander 2
Bydliště: Pardubice

Freelander 2

#1 Příspěvek od cyklobike » 08 led 2019 16:29

Neměnil prosím někdo z Vás relé žhavení na Free 2 2,2 118kw ,jak se ochladilo tak mi jde špatně nastartovat,mechanik tvrdí že žhavící svíčky jsou v pořádku a dobu žhavení prý má nastarosti právě to relé,mělo by to být toto. Žhavící relé - PSA 592144.Na starým Free 1 td4 jsem měl stejný problém a ani po výměně těch svíček se to v zimě nezlepšilo a pak jsem někde četl,že u BMW na tom stejným motoru současně se svíčkama měněj to žhavící relé.Díky za každou radu.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Freelander 2

#2 Příspěvek od MadTom » 08 led 2019 16:47

A změřil mechanik, jestli jde na žhavicí svíčky správné napětí? Protože pokud ano, tak relé je v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Freelander 2

#3 Příspěvek od cyril » 08 led 2019 16:48

Obecně Free2 startuje v mrazu docela špatně. Teda spíš dlouho točí, než fakt chytne. Někdy potřebuješ se standardní, plně nabitou baterkou, která je ale už blízko hranice životnosti i více jak 5 startovacích cyklů. Už se to tu někde probíralo. Naše auto má relé i žhaviče v pořádku a než jsem koupil novou-pořádnou baterku, která s tím pořádně zatočí, tak to nechytalo taky. Od té doby i když parkujeme venku, tak chytne skoro vždy na pár zatočení. Třeba i při -10°C, což bylo před tím nemožné. Potřebuješ kompresi a pokud nemáš perfektní baterii, tak ti nepomůže ani nové relé.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Freelander 2

#4 Příspěvek od MadTom » 08 led 2019 16:51

Free2 už má předpokládám common rail motor, a tam se to dostalo často do takových parametrů, že bez nažhavení prostě nechytají, protože mají hodně nízkou kompresi, aby se daly hodně přeplňovat turbem. To by odpovídalo tomu, co píše Cyril. Mimo jiné i proto se vymýšlely "rychložhaviče", které mají vestavěnou regulaci - nejdřív nažhaví špička a až potom zbytek těla.
A ještě dotaz - žhaviče měl venku a kontroloval je, jak žhaví, nebo je jenom přeměřil? A na diagnostice to bylo napíchnuté, jestli si to ze všech čidel bere správné hodnoty teploty? Aby si motor nemyslel, že je mu teplo, i když je zmrzlý.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět