Freelander koupě

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
sedek7
Příspěvky: 1
Registrován: 10 zář 2018 23:17
tel.: 776829046
auto: Freelander 2

Freelander koupě

#1 Příspěvek od sedek7 » 10 zář 2018 23:22

Zdravím, v brzské době si budu pořizovat druhé auto. Vybral jsem si freelander je mi hodně sympatický, v terénu ho taky využiju. Jen jsem se chtěl zeptat jak jste s ním spokojení a na co si mám obzvlášť dávat pozor při koupi freelandera.Přecházím ze škodovek tak mě prosím omluvte. Byl bych rád kdyby se někdo našel z Vysočiny který by třeba za nějakou korunu pomohl auto prohlédnout někdo kdo s tím mám větší zkušenosti. Díky moc všem snad brzo mezi Vás zapadnu.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Freelander koupě

#2 Příspěvek od deyva » 13 zář 2018 13:21

Freelander I? - Zkontrolovat viscospojku, případně celej pohonnej systém od převodovky až po diferák. To je podle mě asi nejslabší místo na naftovým Free I (kor před faceliftem - tj. 2.0Di)... No a pak teda po těch 150 tisících najeto (řekněme, že tomu číslu věřím) se začalo srat jedno po druhým - ložisko na servu, spojka, brzdy měněný dvakrát už, servohadica, hadica od turba k sání, turbo začíná odcházet, uložení diferáku několikrát měněno, uložení kardanu taky, viscospojka už podruhé repas, křížky v kardanu taky dvakrát měněný. Pak takový blbiny jako prasklý pérko v klice zadních dveří, prasklý pérko v zaklapávacím mechanismu sklopné sedačky, posilovač brzd vyměněný, spojková hydraulika vyměněná. Vzhledem k tomu, že poslouchám muziku v autě vcelku nahlas, tak už jsem asi 4x měnil repro a čeká mě to zase. Startér - solenoid vyměněný. Zámek (kompletní) v řidičových dveřích vyměněný. Tyčky stabilizátoru měním pravidelně každej rok. Začínají se rozpadat těsnící gumy například kolem kliky zadních dveří (uplně zadních jakože do kufru) a podobně - mají nějakou blbou gumu. Volant ošmatlanej že mám z toho ruce černý někdy.

Oleje měním co 20k za předepsaný (ale spíš tak těch 15-20 jak to zrovna vyjde) ve všem - diff, ird, převodovka, motor (+ filtry včetně naftovýho). Zatím horší koroze jen spodní pertl kufrových dveří, jinak max. povrchová liška.

Najel jsem s tím už asi 130 tisíc km za necelých 6 let. Vzhledem k mýmu nájezdu ceny všech těch oprav + pořizovací cena auta + cena paliva vychází na 1km hodně dobře. Ale je to taky kvůli tomu, že si drtivou většinu věcí dělám sám, jinak by to byla asi akorát tak kasička na prachy. No spíš černá díra.

Odpovědět