Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Moderátor: Safraporte
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Zdravíčko,
vím, že se to tu řešilo všude už mockrát, ale nikde jsem nenašel jak ošetřit unašeče na diferáku a IRD aby případně nerezly, když budu jezdit bez kardanu... Po výměně polybush držáků diferáku (o pár vláken vedle) se mi jaksi ještě víc začala projevovat pravděpodobně odcházející visco spojka (auto při jízdě pocukává podrncává jako kdybych jel po kočičích hlavách, přitom jedu uplně po rovině a frekvence se zvyšuje s rychlostí). Takže potřebuju shodit kardan, jednak abych nedomrvil zbytek pohonu a jednak abych s tim taky mohl jezdit... Napadlo mě celý ty styčný plochy pro unašeče navoskovat? Nebo to stříknout plastidipem a ten pak sloupnout? Díky.
vím, že se to tu řešilo všude už mockrát, ale nikde jsem nenašel jak ošetřit unašeče na diferáku a IRD aby případně nerezly, když budu jezdit bez kardanu... Po výměně polybush držáků diferáku (o pár vláken vedle) se mi jaksi ještě víc začala projevovat pravděpodobně odcházející visco spojka (auto při jízdě pocukává podrncává jako kdybych jel po kočičích hlavách, přitom jedu uplně po rovině a frekvence se zvyšuje s rychlostí). Takže potřebuju shodit kardan, jednak abych nedomrvil zbytek pohonu a jednak abych s tim taky mohl jezdit... Napadlo mě celý ty styčný plochy pro unašeče navoskovat? Nebo to stříknout plastidipem a ten pak sloupnout? Díky.
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Bych to namatlal vazelinou a zdar. Za tu chvilku než to dáš dohromady to chytne max lišku.
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
To mě taky napadlo, nějakou mega hustou Ono je to i napatlaný vazelínou už teď lehce, protože jsem v létě měnil ložiska na viskospojce, tak jsem veškerý styčný plochy a tisícihrany namazal grafitkou
Jinak, nedomrvím něco, když budu jezdit bez kardanu a IRD nebude zaslepená tím bazmekem z ebaye, ale bude tam ten unašeč a pojede naprázdno?
Jinak, nedomrvím něco, když budu jezdit bez kardanu a IRD nebude zaslepená tím bazmekem z ebaye, ale bude tam ten unašeč a pojede naprázdno?
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Tak, kardan dole... Jede to o 100% líp, hučení tak max. gumy. Mázl jsem unašeče vazelínou co se na ně vešlo
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
To chování auta mě překvapuje. Já mám taky tuhou visco, při plným rejdu auto dost brzdí. Když jsem ho koupil a jel z mírného kopce, rovně, na volnoběh, tak jsem cítil jak se rozjíždělo, tuhlo, a tak se to pořád střídalo. Cítil jsem, že nejlehčeji jede do mírné zatáčky. Mám ho asi dva měsíce a už to necítím. Po rovině a při mírných zatáčkách není cítit nic. Při ostřejších zatáčkách je to podle rychlosti - vyšší rychlost, větší brždění.
Kolísání rychlosti se teď projevuje jen když brzdím motorem, ale to možná s visco nesouvisí, to dělá asi elektronika, spíše jen v nižších otáčkách. Toto zatím neřeším, možná to není vada.
Visco občas testuju na jedné křižovatce, která je trošku z kopce a já se tam otáčím. Vyřadím, auto se rozjíždí, couvám do křižovatky. Až je třeba zatočit, dám plný rejd (skoro plný, těsně před dorazem, ať nemorduju posilovač) a zabrzdím. Brzdu pustím a nechám auto samovolně sjíždět. Sjíždí hodně pomalu, občas se na chvíli i zastaví a pak pokračuje dál.
Chová se pořád stejně, před jízdou i po jízdě.
Že by mi ale auto skákalo, dokonce po rovině, to teda fakt ne. Jen když prudce zatáčím na parkoviště, kola se smýkají. Na volnoběh by to zdechlo. Motor je 1.8 benzín.
Auto šetřím, když to jde, dávám visce čas aby se stihla protočit, nebo místo jednoho prudkého rejdu dám dva volnější.
Kolísání rychlosti se teď projevuje jen když brzdím motorem, ale to možná s visco nesouvisí, to dělá asi elektronika, spíše jen v nižších otáčkách. Toto zatím neřeším, možná to není vada.
Visco občas testuju na jedné křižovatce, která je trošku z kopce a já se tam otáčím. Vyřadím, auto se rozjíždí, couvám do křižovatky. Až je třeba zatočit, dám plný rejd (skoro plný, těsně před dorazem, ať nemorduju posilovač) a zabrzdím. Brzdu pustím a nechám auto samovolně sjíždět. Sjíždí hodně pomalu, občas se na chvíli i zastaví a pak pokračuje dál.
Chová se pořád stejně, před jízdou i po jízdě.
Že by mi ale auto skákalo, dokonce po rovině, to teda fakt ne. Jen když prudce zatáčím na parkoviště, kola se smýkají. Na volnoběh by to zdechlo. Motor je 1.8 benzín.
Auto šetřím, když to jde, dávám visce čas aby se stihla protočit, nebo místo jednoho prudkého rejdu dám dva volnější.
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Teď mě napadlo - není ten rozdíl způsoben rozdílnou IRD? Já mám 2001, takže asi tu novější.
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Nevim, moje visco po repasu má už najeto 120 tisíc km. repasovaná byla asi týden před tím, než jsem to koupil. Diferák jsem repasoval sám s taťkem. Takže nevim jak se chová mrtvá visco krom toho, že s sebou sebere diferák nebo v horším případě IRD :-D Takže i kdyby to nebylo visco spojkou, tak minimálně preventivně je už potřeba repas. Nicméně po shození kardanu žádný "vibrace" při otáčení na plnej rejd (nadoraz) na volnoběh na parkovišti před naším hřbitovem, taky žádný "vibrace" při jízdě vyšší rychlostí na rychlostce do Brna a taky žádný vibrace při prudkých zatáčkách, takže buď to byly křížky (ty nejlevnější z litepu) nebo visco... Visco už jak jsem psal je zralá na repas a křížky po zkušenosti s nejlevnějšíma ložiskama kardanu, který vydržely půl roku a jednu krutopřísnou letní bouřku a který jsem vyměnil za SKF vyměním i ty křížky za Hardy Spicer, celkově tato značka prý něco vydrží.
Těma vibracema myslím to, že to auto tak jakoby drrrrrrhne, až se rozvibrují tapecy ve dveřích a tak. Navíc jem zjistil, že musím vyměnit vodní pumpu a asi se mi povolil olejovej filtr :-D... Takže to máme tak opět desítku do Rovererisa :-D. Kdybych si to nedělal sám (jakože teďka to není žádnej med dělat venku před barákem), tak už mě to auto zruinovalo :-D
Těma vibracema myslím to, že to auto tak jakoby drrrrrrhne, až se rozvibrují tapecy ve dveřích a tak. Navíc jem zjistil, že musím vyměnit vodní pumpu a asi se mi povolil olejovej filtr :-D... Takže to máme tak opět desítku do Rovererisa :-D. Kdybych si to nedělal sám (jakože teďka to není žádnej med dělat venku před barákem), tak už mě to auto zruinovalo :-D
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Jinak update k těm unašečům - vypatlal jsem to vazelínou, ta se samozřejmě po první jízdě odstředivou silou rozprskala všude kolem na spodku auta, ale vypadá to, že je na unašečích souvislá vrstva, tak by to reznout snad nemělo... A i kdyby, tak prostě bude mít lišku no... Za těch skoro 18 let na to má auto nárok
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Jinak ohledně toho šetření a zatáčení nadvakrát a tak - pokud nemáš stejně sjetý gumy vepředu i vzadu se stejným tlakem, tak je to stejně k ničemu. Pokud máš stejný jak vzadu, tak vepředu, tak by to trochu odlehčit mohlo možná.
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Gumy mám všechny stejné a tváří se, že i stejně sjeté. Kdyby to tak nebylo, dal bych dopředu ty lepší. Naopak by to byla vražda. Docela by mě zajímalo rozdělení otáček přední a zadní nápravy. Novější IRD prý točí s předníma kolama o něco rychleji. Starší nevím. Pro životnost IRD je to asi lepší, ale znamená to, že na rovné cestě zadní kola trošku brzdí! Otázka je, kolik to při dobré visco dělá. Moc asi ne, bo by shořela. Jedna vadná by se mi líbila "na hraní". Svou visco na autě budu řešit asi až na jaře, teď se mi nechce, nemám vhodnou garáž.
Docela by mě zajímalo, co Freečko dovede v terénu, ale jak na potvoru teď není žádný sraz, všechno až za půl roku. Obávám se ale, že dobrá visco bude v terénu trošku problém. No, uvidím, až obuju pořádný gumy
Docela by mě zajímalo, co Freečko dovede v terénu, ale jak na potvoru teď není žádný sraz, všechno až za půl roku. Obávám se ale, že dobrá visco bude v terénu trošku problém. No, uvidím, až obuju pořádný gumy
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Mno, ja mam garaz takovou obyc a plnou, tak jsem to daval dolu ten kardan v pondeli vecer po praci na vjezdu k baraku :-D Par halogenu, polystyrenovou dwsku pod sebe a jedem Prace na hodku i s popsanim vsech casti takovou tou bilou "fixkou"
- deyva
- Příspěvky: 292
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Ježdění bez kardanu - ošetření unašečů
Tak jsem se konečně dostal k tomu, nahodil repáslou visco od pana Pešla, taky jsem vyměnil křížky na kardanu abych na to už nemusel hrábnout delší dobu (HardySpicer). Akorát jsem zjistil, že gufero na diferáku jak do něj jde kardan je asi K.O. (posledně, když jsem měnil ty silentbloky za polybush byl diferák čistej)... Tak to asi odrovnalo to jezdění bez kardanu poslední dva měsíce. Každopádně jsem dneska měnil i všechny oleje, tak uvidíme, jak ten diferák bude "rosit" s kardanem - vytáhl jsem z něj přesně 0.8l oleje, takže to bylo spíš jen takový vlhnutí a nebo se tam rozprskala ta vazelína z unašeče a postupně "tekla" dolů po diferáku. Auto na plnej rejd nedrhne, chvíli to vibrovalo po složení - ale to nevim jestli si třeba ty křížky nepořebovaly sednout? Začíná hučet zadní diferák a je tam i vcelku vůle při točení sem a tam. Jinak cajk.