TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
ivo34
Příspěvky: 1
Registrován: 29 zář 2010 19:59
tel.: 608053053
auto: freelander 1,8

TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#1 Příspěvek od ivo34 » 07 říj 2017 20:09

Pečlivě jsem dnes celý den procházel asi 2490 příspěvků a v nich cca 20-30 témat na chlazení-vře voda, termostat, těsnění pod hlavou, vodní pumpa,neběžící sahary, někde ucpaný chladící systém,zavzdušnění atp.
TÉMĚŘ VŠUDE SE VINE JAK červená nit,že ukazatel teploty vody na palubce NIKDY NIKOMU NEUKÁZAL DÁLE NEŽ ZA POLOVINU. Dotazů na to bylo hodně,řešily se nejrůznější věci kolem chlazení, ale toto nebylo nikdy dořešeno a vysvětleno. I já jsem měl hodně dlouhou dobu problém,že zejména při pomalé jízdě na jedničku,začala vřít a vyprskala voda. A TEPLOMĚR ?? SAMOZŘEJMĚ NIC-RESP. RAFIKA VE "SVÉ OBLÍBENÉ POLOVINĚ" Nemám zatím podrobně nastudovaného FL,ale o systémech regulací a měření přece jen něco vím, a proto se nemohu zbavit dojmu hraničícího s jistotou,že se jedná O KONSTRUKČNÍ CHYBU výrobce a že teplota je měřena ve špatném místě. Přece teploměr v palubce je určen hlavně k tomu aby při přehřátí motoru ukázal "červené pole" A VAROVAL!!! a ne že to téměř všichni zjistí až začne slyšitelné bublání a nebo se valí pára z pod kapoty.
Myslím,že by nebylo vůbec složité vyrobit modulek s LED diodou a piezo pípákem,kde by malý termistor byl přichycen na vhodném místě a k modulku by vedly jen dva tenké káblíky od čidla a dva napájení.. A v případě blížícího se varu by se aktivoval. Není to k zamyšlení? Víte někdo to vhodné místo k měření ?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#2 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2017 20:24

Začal bych z druhé strany - teploměry do auta se dají koupit hotové, i s čidlem. Chce to ale takovej, který má to červené světýlko, nebo pískátko, a člověka upozorní, že už je něco špatně. Jenom LEDka podle mě není dobře. A když už něco takového řešit, zároveň zvážit čidlo hladiny chladící kapaliny - aby upozornilo, že je jí tam málo. Protože když bude kapalina pryč, tak nemá co chladit, ani není co měřit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#3 Příspěvek od Kuťas » 19 říj 2017 10:02

Nechci zakládat nové vlákno, tak to hodím sem. Přestal mi ukazovat teploměr (resp. ukazuje, ale min. teplotu). Vyměnil jsem termostat a pořád to samé. Koupil jsem čidlo teploty a při výměně zjistil, že tam jsou dvě. Hnědé jsem vyměnil a výsledek žádný. Ručička se zvedne, ale jenom pár mm. Otázka: Je jedno čidlo pro ŘJ a druhé pro budík? Jedno je hnědé a má asi tři dráty a druhé modré s jedním drátem. Dík za odpovědi nebo názory, čím to může být.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#4 Příspěvek od Krasty » 20 říj 2017 06:43

Mne to neukazuje od te doby, co jsem to koupil...
vymenil jsem cidlo a stejne nic, tka si myslim, ze zavada bude v pristrojovce.
Ale pokud se tobe alespon trochu hybe, tak asi bude problem nekde jinde...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#5 Příspěvek od astero » 23 říj 2017 10:58

Teplomer na budíkoch je vierohodný len v čase ohrievania motoru, podľa obd asi od 60°vody je v polke a už sa nehýbe. Doporučujem obstarať si OBD online diagnostiku ako doplnkový indikátor stavu auta.

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#6 Příspěvek od Kuťas » 23 říj 2017 16:30

No jo. Ale mi se ručička pohne sotva pár milimetrů. Před tím šla skoro do půlky. To je asi v pohodě, podle toho, co jsem se tu dočetl. Spíš by mě zajímalo, na co jsou tam dvě čidla. Hnědé a modré. Krasty, Ty jsi měnil které?
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#7 Příspěvek od Kuťas » 23 říj 2017 16:49

Čidla.jpg
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#8 Příspěvek od Krasty » 25 říj 2017 06:42

To kdybych vedel...asi to modre...myslim..
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#9 Příspěvek od Kuťas » 25 říj 2017 08:00

O.K. Koupím, zkusím a doufám, že to bude fungovat. Dík.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

julius
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2018 14:17

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#10 Příspěvek od julius » 05 úno 2018 14:35

No a jak řešit neřešitelné....??

Už sem v této problematice též : výměna těsnění pod hlavou,výměna termostatu,nalití chladícího média a pekelné odvzdušnění.
A začíná "ale",ručička ukazatele vyleze o pár milimetrů a má hotovo.Před výměnou makala klasicky do půlky a předstírala nějakou činnost.
Jinak to nějak funguje,malý okruh jede - tedy topení topí,zplyňovač LPG teplou vodu dostává,neb se do režimu LPG normálně přepíná.
Takže jasná diagnoza - sice termostat z Litepu nový,ale vadný.No nic dáme další a bude dobře.Jenže není,situace na chlup stejná.
Aha takže výměna čidla pro ukazatel,na větráky hnědé čidlo zatím nechám být tak je.Po výměna čidla - modré značeno postaru,dnes černé- se začali dít věci - téměř okamžitě ukazuje provozní stav na 1/2 ukazatele.Pro začátek dobrý,po rozjezdu ručička okamžitě šplhá až na svůj maximální rozsah.Po snížení výkonu se zlehka vrací na svoji původní polovinu ukazatele.Ale přitom chladící směs nebublá,netlakuje,nestříka,větráky také mlčí.Super stav,ale co dál,kde se stala chybka. :Sorry:

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 238
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#11 Příspěvek od Kuťas » 06 úno 2018 13:07

No, já koupil černé z Litepu a ručička vyletěla až nahoru hned po zapnutí zapalování. Koupil jsem modré pro naftový motor a ručička se nehýbe vůbec. Teď čekám, až mi přijde toto: https://www.aliexpress.com/item/New-Bra ... 85542.html Pak dám vědět, jak to dopadlo.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

julius
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2018 14:17

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#12 Příspěvek od julius » 06 úno 2018 15:14

Aha,to je zase laborace.Já měl z LR brau črný,údajně záměna za modré,ale trošku více to kravilo,stálo litr.Tady to v odkazu za 5 doláčů je tedy v porovnání láce.A jestli bude makat,není o čem...... :cash

julius
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2018 14:17

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#13 Příspěvek od julius » 16 úno 2018 12:36

Čest,tak jo,je to max pohodlí.Dal sem čidlo z LR brau ,druhé v pořadí a zázraky se dějí.Čidlo sice není modré,je černé ,tvařící se podobně jako to modré.
Sice má dva vývody,používá se ale pouze jeden.V podstatě ale důležité je,že po namontování a zapojení se ručička ukazatele za provozu vydala ke své polovině pohybové dráhy a zde v běžném provozu zůstává. :yes
Takže pak seberu zbytek odvahy a zkusím to pokouřit do sepnutí sahary.A jestli i toto zafunguje,tak je alespoň na chvilku vše funkční :Pohoda:

Fakt se s tím člověk nestíhá nudit,opravíš nebo vyměníš jednu věc a vyserou se následně další zkušební závady :Ja blb:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#14 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2018 12:38

Na tyhle věci je dobrý bezkontaktní teploměr - ohřeju auto a porovnám na několik místech na motoru/hadicích, jestli ta teplota sedí s tím, co ukazuje budík na palubce.
Bohužel 80°C je už trošku moc na kontrolu pohmatem - tedy do 50°C tam udržím vlastní ruku a do 60°C tam udržím cizí ruku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

julius
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2018 14:17

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#15 Příspěvek od julius » 16 úno 2018 12:46

No jasně,to jsme taky laborovali,když už jsme se trápili v pořadí se třetí výměnou termostatu.Ale tam je spíš super,jak se ty závady suprově kumulujou.
A sandále nám rozhodilo,že jsme tohle čidlo na ukazatel taky vyměnili,ale hold nebylo zrovna úplně O.K.
Tak jednoduchý to je,ohřeje se motor,otevře termostat a natáhne si studenou vodu ze spoda chladiče.Jenže to je teorie,ale v praxi se to děje nějak nekontrolovatelně,neřku-li,že je něco konstrukčně špatně..... :hmm:

Dutch
Příspěvky: 41
Registrován: 28 črc 2015 14:07
auto: Free 1.8
Bydliště: Vejprnice

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#16 Příspěvek od Dutch » 18 úno 2018 10:27

Tak tohle téma mi taky zajímá....člověk jezdí s 1.8 v nevědomosti a uchlácholen tím, že teplota vody přes polovinu neleze a ono to může být ve zkutečnosti jinak :whew

julius
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2018 14:17

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#17 Příspěvek od julius » 19 úno 2018 08:20

Když to nějak maká,tak asi neřešit.Stejně dřív anebo později tě potká servisní interval výměny těsnění pod hlavou. :nod Tak jde v podstatě o vzájemnou symbiózu a ten interval se tedy pokusit co možná nejdál oddálit..... :yes
Ale když to maká tak jak má,tak je to super - dneska ráno mrazy jako kráva,auto chytá,sytič drží,topení topí.Tak uvidíme,jak dlouho tento pohádkový stav setrvá,než se zase něco :moon

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#18 Příspěvek od ludarover » 10 bře 2018 19:48

Vyměnil jsem těsnění pod hlavou dal nové šrouby nalil vodu ovzdušnil a čekám na ručičku doběhla do pulky tak jsem si říkal ok sednu do toho a vyrazím asi po 3min. šla ručička do červeného hlava rozpálená vrchní hadice taky ale chladič a spodní hadice od termostatu studená, říkám si ok tak jsem dal termostat nový a to samé. Nevím co s tím, hlava přebroušená a před tím to nedělalo. Musel jsem do starého termostatu vyvrtat dírku a v pohodě jezdí netlakuje ale netopí. Co s tím hoši nesetkali jste se s tím? Kontroloval jsem vodní pumpu a ta je OK.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#19 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2018 20:49

A ten termostat jsi vyzkoušel že funguje? Dát do hrnce z vodou a teploměrem a ohřívat a koukat, kdy se otevře. To že by ti ten druhej byl špatnej není nemožné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98

#20 Příspěvek od ludarover » 11 bře 2018 09:38

MadTom píše: 10 bře 2018 20:49 A ten termostat jsi vyzkoušel že funguje? Dát do hrnce z vodou a teploměrem a ohřívat a koukat, kdy se otevře. To že by ti ten druhej byl špatnej není nemožné.

Jo oba termostaty jsem zkoušel dat do rychlovarné konvice a otvýrali, sice až když voda skoro vřela, ale asi pod tlakem otevírá trochu jináč. Přijde mi že se vařící voda nedostane až k samotnému termostatu může to dělat i nepovedená montáž těsnění? Ovzdušněný by to mělo být, nechápu. Všechno vařící a termostat prostě neotevře, přijde mi že je ten termostat umístněn na špatném místě dole měl by být nahoře teplá voda jde na horu a né dolu, je to konstrukčí vada a co když se hlava několikrát zbrousí a pak už to nemá nějakou sílu či tlak?
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Odpovědět