TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Moderátor: Safraporte
TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Pečlivě jsem dnes celý den procházel asi 2490 příspěvků a v nich cca 20-30 témat na chlazení-vře voda, termostat, těsnění pod hlavou, vodní pumpa,neběžící sahary, někde ucpaný chladící systém,zavzdušnění atp.
TÉMĚŘ VŠUDE SE VINE JAK červená nit,že ukazatel teploty vody na palubce NIKDY NIKOMU NEUKÁZAL DÁLE NEŽ ZA POLOVINU. Dotazů na to bylo hodně,řešily se nejrůznější věci kolem chlazení, ale toto nebylo nikdy dořešeno a vysvětleno. I já jsem měl hodně dlouhou dobu problém,že zejména při pomalé jízdě na jedničku,začala vřít a vyprskala voda. A TEPLOMĚR ?? SAMOZŘEJMĚ NIC-RESP. RAFIKA VE "SVÉ OBLÍBENÉ POLOVINĚ" Nemám zatím podrobně nastudovaného FL,ale o systémech regulací a měření přece jen něco vím, a proto se nemohu zbavit dojmu hraničícího s jistotou,že se jedná O KONSTRUKČNÍ CHYBU výrobce a že teplota je měřena ve špatném místě. Přece teploměr v palubce je určen hlavně k tomu aby při přehřátí motoru ukázal "červené pole" A VAROVAL!!! a ne že to téměř všichni zjistí až začne slyšitelné bublání a nebo se valí pára z pod kapoty.
Myslím,že by nebylo vůbec složité vyrobit modulek s LED diodou a piezo pípákem,kde by malý termistor byl přichycen na vhodném místě a k modulku by vedly jen dva tenké káblíky od čidla a dva napájení.. A v případě blížícího se varu by se aktivoval. Není to k zamyšlení? Víte někdo to vhodné místo k měření ?
TÉMĚŘ VŠUDE SE VINE JAK červená nit,že ukazatel teploty vody na palubce NIKDY NIKOMU NEUKÁZAL DÁLE NEŽ ZA POLOVINU. Dotazů na to bylo hodně,řešily se nejrůznější věci kolem chlazení, ale toto nebylo nikdy dořešeno a vysvětleno. I já jsem měl hodně dlouhou dobu problém,že zejména při pomalé jízdě na jedničku,začala vřít a vyprskala voda. A TEPLOMĚR ?? SAMOZŘEJMĚ NIC-RESP. RAFIKA VE "SVÉ OBLÍBENÉ POLOVINĚ" Nemám zatím podrobně nastudovaného FL,ale o systémech regulací a měření přece jen něco vím, a proto se nemohu zbavit dojmu hraničícího s jistotou,že se jedná O KONSTRUKČNÍ CHYBU výrobce a že teplota je měřena ve špatném místě. Přece teploměr v palubce je určen hlavně k tomu aby při přehřátí motoru ukázal "červené pole" A VAROVAL!!! a ne že to téměř všichni zjistí až začne slyšitelné bublání a nebo se valí pára z pod kapoty.
Myslím,že by nebylo vůbec složité vyrobit modulek s LED diodou a piezo pípákem,kde by malý termistor byl přichycen na vhodném místě a k modulku by vedly jen dva tenké káblíky od čidla a dva napájení.. A v případě blížícího se varu by se aktivoval. Není to k zamyšlení? Víte někdo to vhodné místo k měření ?
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Začal bych z druhé strany - teploměry do auta se dají koupit hotové, i s čidlem. Chce to ale takovej, který má to červené světýlko, nebo pískátko, a člověka upozorní, že už je něco špatně. Jenom LEDka podle mě není dobře. A když už něco takového řešit, zároveň zvážit čidlo hladiny chladící kapaliny - aby upozornilo, že je jí tam málo. Protože když bude kapalina pryč, tak nemá co chladit, ani není co měřit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Nechci zakládat nové vlákno, tak to hodím sem. Přestal mi ukazovat teploměr (resp. ukazuje, ale min. teplotu). Vyměnil jsem termostat a pořád to samé. Koupil jsem čidlo teploty a při výměně zjistil, že tam jsou dvě. Hnědé jsem vyměnil a výsledek žádný. Ručička se zvedne, ale jenom pár mm. Otázka: Je jedno čidlo pro ŘJ a druhé pro budík? Jedno je hnědé a má asi tři dráty a druhé modré s jedním drátem. Dík za odpovědi nebo názory, čím to může být.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Mne to neukazuje od te doby, co jsem to koupil...
vymenil jsem cidlo a stejne nic, tka si myslim, ze zavada bude v pristrojovce.
Ale pokud se tobe alespon trochu hybe, tak asi bude problem nekde jinde...
vymenil jsem cidlo a stejne nic, tka si myslim, ze zavada bude v pristrojovce.
Ale pokud se tobe alespon trochu hybe, tak asi bude problem nekde jinde...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Teplomer na budíkoch je vierohodný len v čase ohrievania motoru, podľa obd asi od 60°vody je v polke a už sa nehýbe. Doporučujem obstarať si OBD online diagnostiku ako doplnkový indikátor stavu auta.
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
No jo. Ale mi se ručička pohne sotva pár milimetrů. Před tím šla skoro do půlky. To je asi v pohodě, podle toho, co jsem se tu dočetl. Spíš by mě zajímalo, na co jsou tam dvě čidla. Hnědé a modré. Krasty, Ty jsi měnil které?
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
To kdybych vedel...asi to modre...myslim..
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
O.K. Koupím, zkusím a doufám, že to bude fungovat. Dík.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
No a jak řešit neřešitelné....??
Už sem v této problematice též : výměna těsnění pod hlavou,výměna termostatu,nalití chladícího média a pekelné odvzdušnění.
A začíná "ale",ručička ukazatele vyleze o pár milimetrů a má hotovo.Před výměnou makala klasicky do půlky a předstírala nějakou činnost.
Jinak to nějak funguje,malý okruh jede - tedy topení topí,zplyňovač LPG teplou vodu dostává,neb se do režimu LPG normálně přepíná.
Takže jasná diagnoza - sice termostat z Litepu nový,ale vadný.No nic dáme další a bude dobře.Jenže není,situace na chlup stejná.
Aha takže výměna čidla pro ukazatel,na větráky hnědé čidlo zatím nechám být tak je.Po výměna čidla - modré značeno postaru,dnes černé- se začali dít věci - téměř okamžitě ukazuje provozní stav na 1/2 ukazatele.Pro začátek dobrý,po rozjezdu ručička okamžitě šplhá až na svůj maximální rozsah.Po snížení výkonu se zlehka vrací na svoji původní polovinu ukazatele.Ale přitom chladící směs nebublá,netlakuje,nestříka,větráky také mlčí.Super stav,ale co dál,kde se stala chybka.
Už sem v této problematice též : výměna těsnění pod hlavou,výměna termostatu,nalití chladícího média a pekelné odvzdušnění.
A začíná "ale",ručička ukazatele vyleze o pár milimetrů a má hotovo.Před výměnou makala klasicky do půlky a předstírala nějakou činnost.
Jinak to nějak funguje,malý okruh jede - tedy topení topí,zplyňovač LPG teplou vodu dostává,neb se do režimu LPG normálně přepíná.
Takže jasná diagnoza - sice termostat z Litepu nový,ale vadný.No nic dáme další a bude dobře.Jenže není,situace na chlup stejná.
Aha takže výměna čidla pro ukazatel,na větráky hnědé čidlo zatím nechám být tak je.Po výměna čidla - modré značeno postaru,dnes černé- se začali dít věci - téměř okamžitě ukazuje provozní stav na 1/2 ukazatele.Pro začátek dobrý,po rozjezdu ručička okamžitě šplhá až na svůj maximální rozsah.Po snížení výkonu se zlehka vrací na svoji původní polovinu ukazatele.Ale přitom chladící směs nebublá,netlakuje,nestříka,větráky také mlčí.Super stav,ale co dál,kde se stala chybka.
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
No, já koupil černé z Litepu a ručička vyletěla až nahoru hned po zapnutí zapalování. Koupil jsem modré pro naftový motor a ručička se nehýbe vůbec. Teď čekám, až mi přijde toto: https://www.aliexpress.com/item/New-Bra ... 85542.html Pak dám vědět, jak to dopadlo.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Aha,to je zase laborace.Já měl z LR brau črný,údajně záměna za modré,ale trošku více to kravilo,stálo litr.Tady to v odkazu za 5 doláčů je tedy v porovnání láce.A jestli bude makat,není o čem......
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Čest,tak jo,je to max pohodlí.Dal sem čidlo z LR brau ,druhé v pořadí a zázraky se dějí.Čidlo sice není modré,je černé ,tvařící se podobně jako to modré.
Sice má dva vývody,používá se ale pouze jeden.V podstatě ale důležité je,že po namontování a zapojení se ručička ukazatele za provozu vydala ke své polovině pohybové dráhy a zde v běžném provozu zůstává.
Takže pak seberu zbytek odvahy a zkusím to pokouřit do sepnutí sahary.A jestli i toto zafunguje,tak je alespoň na chvilku vše funkční
Fakt se s tím člověk nestíhá nudit,opravíš nebo vyměníš jednu věc a vyserou se následně další zkušební závady
Sice má dva vývody,používá se ale pouze jeden.V podstatě ale důležité je,že po namontování a zapojení se ručička ukazatele za provozu vydala ke své polovině pohybové dráhy a zde v běžném provozu zůstává.
Takže pak seberu zbytek odvahy a zkusím to pokouřit do sepnutí sahary.A jestli i toto zafunguje,tak je alespoň na chvilku vše funkční
Fakt se s tím člověk nestíhá nudit,opravíš nebo vyměníš jednu věc a vyserou se následně další zkušební závady
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Na tyhle věci je dobrý bezkontaktní teploměr - ohřeju auto a porovnám na několik místech na motoru/hadicích, jestli ta teplota sedí s tím, co ukazuje budík na palubce.
Bohužel 80°C je už trošku moc na kontrolu pohmatem - tedy do 50°C tam udržím vlastní ruku a do 60°C tam udržím cizí ruku.
Bohužel 80°C je už trošku moc na kontrolu pohmatem - tedy do 50°C tam udržím vlastní ruku a do 60°C tam udržím cizí ruku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
No jasně,to jsme taky laborovali,když už jsme se trápili v pořadí se třetí výměnou termostatu.Ale tam je spíš super,jak se ty závady suprově kumulujou.
A sandále nám rozhodilo,že jsme tohle čidlo na ukazatel taky vyměnili,ale hold nebylo zrovna úplně O.K.
Tak jednoduchý to je,ohřeje se motor,otevře termostat a natáhne si studenou vodu ze spoda chladiče.Jenže to je teorie,ale v praxi se to děje nějak nekontrolovatelně,neřku-li,že je něco konstrukčně špatně.....
A sandále nám rozhodilo,že jsme tohle čidlo na ukazatel taky vyměnili,ale hold nebylo zrovna úplně O.K.
Tak jednoduchý to je,ohřeje se motor,otevře termostat a natáhne si studenou vodu ze spoda chladiče.Jenže to je teorie,ale v praxi se to děje nějak nekontrolovatelně,neřku-li,že je něco konstrukčně špatně.....
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Tak tohle téma mi taky zajímá....člověk jezdí s 1.8 v nevědomosti a uchlácholen tím, že teplota vody přes polovinu neleze a ono to může být ve zkutečnosti jinak
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Když to nějak maká,tak asi neřešit.Stejně dřív anebo později tě potká servisní interval výměny těsnění pod hlavou. Tak jde v podstatě o vzájemnou symbiózu a ten interval se tedy pokusit co možná nejdál oddálit.....
Ale když to maká tak jak má,tak je to super - dneska ráno mrazy jako kráva,auto chytá,sytič drží,topení topí.Tak uvidíme,jak dlouho tento pohádkový stav setrvá,než se zase něco
Ale když to maká tak jak má,tak je to super - dneska ráno mrazy jako kráva,auto chytá,sytič drží,topení topí.Tak uvidíme,jak dlouho tento pohádkový stav setrvá,než se zase něco
- ludarover
- Příspěvky: 118
- Registrován: 18 lis 2012 22:26
- tel.: 606264964
- auto: LR fleerander
- Bydliště: Nymburk
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Vyměnil jsem těsnění pod hlavou dal nové šrouby nalil vodu ovzdušnil a čekám na ručičku doběhla do pulky tak jsem si říkal ok sednu do toho a vyrazím asi po 3min. šla ručička do červeného hlava rozpálená vrchní hadice taky ale chladič a spodní hadice od termostatu studená, říkám si ok tak jsem dal termostat nový a to samé. Nevím co s tím, hlava přebroušená a před tím to nedělalo. Musel jsem do starého termostatu vyvrtat dírku a v pohodě jezdí netlakuje ale netopí. Co s tím hoši nesetkali jste se s tím? Kontroloval jsem vodní pumpu a ta je OK.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
A ten termostat jsi vyzkoušel že funguje? Dát do hrnce z vodou a teploměrem a ohřívat a koukat, kdy se otevře. To že by ti ten druhej byl špatnej není nemožné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- ludarover
- Příspěvky: 118
- Registrován: 18 lis 2012 22:26
- tel.: 606264964
- auto: LR fleerander
- Bydliště: Nymburk
Re: TEPLOMĚR CHLADÍCÍ KAPALINY u FL 1,8 rv98
Jo oba termostaty jsem zkoušel dat do rychlovarné konvice a otvýrali, sice až když voda skoro vřela, ale asi pod tlakem otevírá trochu jináč. Přijde mi že se vařící voda nedostane až k samotnému termostatu může to dělat i nepovedená montáž těsnění? Ovzdušněný by to mělo být, nechápu. Všechno vařící a termostat prostě neotevře, přijde mi že je ten termostat umístněn na špatném místě dole měl by být nahoře teplá voda jde na horu a né dolu, je to konstrukčí vada a co když se hlava několikrát zbrousí a pak už to nemá nějakou sílu či tlak?
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964